A Youtube-on láttam egy videót, ahol tesztelik, h mennyi sínhiányon megy át a vonat gond nélkül. Amerikában volt, tehervonat több kocsival először csak egy kis síndarabot szednek ki csak az egyik oldalon, azon gond nélkül átmegy csak a kerekek pattognak mnt a nikkelbolha. Aztán még többet majd a másik oldalról is kiszedik és olyan 70-80 körüli tempóval küldik át rajta a vonatot. Mikor már több méter hiányzik és mind a két oldalon akkor a siklik a sokadik kocsi, de vagy 2-3 kocsi még akkor is átmegy rajta.
Igen. De te már írtad segítségként, hogy 250 m a vonaladban figyel :) (Nem akartam a kunságiba rakni, mert ott mindenki tudná. Itt meg túl nehéz lett.)
Útsorompót ellenőrző fedezőjelző előjelzője, szigsínek és maga az útátjáró ugyanazon a vonalon. Meglehetősen újnak tűnik és bár a csapórúdjai hiányoznak, a közút felé villogó fehér fényjelzést ad.
Megkeresem utazásom képeit, de az útvonal szerimtem a következő volt: Kijössz a lőkösházi felv. épületből, elmész jobbra, még, még, majd balra lesz egy utca. Annak a jobb oldalán volt az állomás, mintha lenne ott még egy elveszett teherkocsi-felépítmény, de lehet, hogy semmi köze az egészhez. Ha a befordulás előtt továbbmész, a nagyállomás tárolójára jutsz, balodalt vannak MÁV-jellegű - ma már - lakások. Ott erősítette meg bennem egy helyi embör, hogy jó helyen jártam előtte.
Akkor megmutathatnád nekem is a GV végáll helyét. :-) Nem a vasútállomás elött volt, a Petőfi-Vasút sor sarkon? Kicsit odébb, a park közepén van egy vasútinak tűnő épület, az tényleg az volt?
Igen, baloldalt a kocsivontató látható (ill. a maradéka). A képen a zalaszentgróti téglagyár iparvágánya van, a bádogépület mögött kémény már a téglagyár. Ugyanezen vágány mellet készült a másik két kép is. (Az off-ikaruson az a salátaformájú matrica egy eredeti BKV-embléma, csak a drótkerítés miatt nem igazán fotózható).
Így X év után is annyira bennem volt a lőkösházai GV végállomás helye, hogy amikor pár éve lementem, gond nélkül megtaláltam a helyét. A vasúti korszak után volánnal utaztunk ugyan addig, a falu központjában van a buszforduló, onnan is csak másfél utcányit kellett gyalogolni. Vágányokra, fűtőházra, esetleg egyébre nem emlékszem, csak a tényre, hogy leszállunk a gyorsról és átpattyogunk a GV-hez Lőkösön.
Felteszem a párját is, hátha segít:) ez a rövidebb, mely egy ex? borászathoz vezetett. Előbbi pedig kb. egy kilóméter hosszan valami ládagyárba. A ládagyárit akarják felszedni, de szerintem megy a másik is a levesbe.