Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

szsrobert Creative Commons License 2008.07.11 0 0 1277
Ha túl sok a vas a véredben,érdemes mágnese kesztyűt használnod.
Így a véredben levő vasat a mágnes a kézfejedben gyűjti össze.
Ennek eredménye:
"MUNKÁS ÖKÖL VASÖKÖL,ODA SÚJT..AHOVA KÖLL!" :)
Előzmény: 32nazak (1274)
Akos_IKS Creative Commons License 2008.07.11 0 0 1276
Szia!

Amiről írtam, a 3.000 forintos, az egy mágnesgyártó (Borsmagnet Kft.) válasza volt a kívülről rászerelhető mágnesekre. Ha elmész hozzájuk, elmagyarázzák, hogy "elvileg" hogyan működik a sokezres cucc, adnak olcsón mágnes és magadnak megcsinálod.

Vettem tőlük játszásiból két darab 20*20*5 mm-es, neodimium mágnest. Elég aprók, de széthúzni nem lehet őket, csak elcsúsztatni egymáson. Ezeket tettem az olajszűrőre, majd olajcserénél óvatosan szétvágtam a szűrőt, de nem volt a mágnesnél semmi. Nem tudom, mennyi mágnesezhető fémreszelék van a motorban, de oda nem került belőle.

Ellenben, ha a kezemben tartom a mágnest, fél percen belül felmegy a vérnyomásom és megfájdul a fejem -biztosan túl erős-, tehát van hatása a vérkeringésre.
Előzmény: 32nazak (1275)
32nazak Creative Commons License 2008.07.11 0 0 1275

Szia!

Köszönöm!

 

:( Nagyon zavar a 21e Ft-ért kapható titkolózás.

Se fotó, sem egyéb, csak ugyanaz az angolból fordított szöveg átírva, mint mindenütt másutt. Ha ő a kikísérletező feltaláló, akkor gondolom levédte, szabadalmaztatta így nincs elvben sok félni valója. Igaz rengeteg a tolvaj, de rengeteg hazánkban a saját szerencséjének erkölcsmentes kovácsa aki vesz 1 fontért/dollárért/euróért valamit és itthon lusták és vakok között terjeszti több tízszeres áron (mindenkit megkérek, hogy ne reagáljon hasonlókat, mint hogy valamit annyiért lehet eladni, amennyiért megveszik). Nehogy félre érts - nem személyeskedek, nem az általad ajánlott linkekre gondolok, csak bánt, hogy olyannak tűnik. Ezért az utóbbi években a "hazai" kereskedelmet megkerülve külföldről töredékáron szerzek be szükséges dolgokat... kereskedhetnék is vele, igaz. De nem.

Ellenben nagyon szívesen támogatnám (ésszerű vásárlással) magyar elmék működő dolgait. Ésszerű alatt annyit értek, hogy nem veszek külföldről 1-2 ezer Ft-ért valamit (aminek a fele a posta!), ha ugyanarra a feladatra legalább ugyanolyan hatékonyságú hazai fejlesztés kapható mondjuk 3-4e Ft-ért (nem 20-30-ért)

 

Előzmény: dpek (1272)
32nazak Creative Commons License 2008.07.11 0 0 1274

...végül is a vér is áramlik...

 

Ez kicsit drágább:

http://href.hu/x/6b72

ez olcsóbb:

http://href.hu/x/6b73

 

És láttam - most sajnos nem találom hol - olajszűrőre valót is!

 

Ha tuti a dolog, elképzelem magamat a hematit nyakláncokban, karkötőkben, ahogy hazaérek és kiszállok a kocsiból aminek minden csövén, olajszűrőjén is van egy-egy mágnes és ahogy megyek befelé, megpaskolom a kazán alattit, és elégedett mosollyal üdvözlöm a vízstrangon lévőket is :) Hol a határ? Szkeptikus vagyok, de szeretnék hinni benne, mert logikusnak tűnhet elvben... autós bizonyítékok meg hát ugye vannak.

Előzmény: 32nazak (1271)
szsrobert Creative Commons License 2008.07.11 0 0 1273
Megismétlem: a főtengelyen kialakított furaton keresztül kente a csapágyaKAT.
A főtengely külső csapágyainak kenését már váltóolajjal is megoldották anno.
Ez a lényege a Bimota rendszerének: a négyüteműekhez hasonló olajfelhasználással,és károsanyag kibocsátással kente a főtengely csapágyait,a főtengely alsó tűgörgős csapágyát és a dugattyúnál lévő tűgörgős csapágyat.
Előzmény: Akos_IKS (1270)
dpek Creative Commons License 2008.07.11 0 0 1272
www.takarekosauto.hu
www.kerflex.hu

ezek átfolyósak.
A rászorítós igaz olcsóbb de a legtöbb nem ér semmit.

Ez elsőt saját magának gyártotta.
Előzmény: 32nazak (1271)
32nazak Creative Commons License 2008.07.11 0 0 1271

Sziasztok,

 

Pár napja beleolvasgattam a a mágneses fejezeteitekbe.

Mára, köszönhetően az ndx fórum kereső motorjának, csodálatosan felhasználóbarát megoldásainak elkeveredtem... feltételezem önnön együgyűségemből :)

Kérlek Akos_IKS idézd föl nekem - ha jól emlékszem te írtad -, hol tudok fizetni egy hazai fejlesztőnek... vagy csak kereskedő árul ilyet? Talán valami 3e Ft-os megoldás rémlik.

(egy-két hete már majdnem rendeltem pár fontért ángliából, de azt gondoltam körülnézek itthon is, hátha támogathatom a hazai elmét - még ha másolta is)

http://href.hu/x/6b6r

http://href.hu/x/6b6t

http://href.hu/x/6b6u

http://href.hu/x/6b6v

http://href.hu/x/6b6w

 

Köszönöm!

 

üdv,

egy saját bőrén kísérletező szkeptikus

 

majdnem off.: pár éve vettem tizenx e Ft-ért kéket, nehezet, amerikajit vízre. Olyan 9*3*3 cm-es, két db. Nos, hát lehet, hogy nélküle még keményebb lenne a víz :) de olyan pihe-puha sajnos nem lett :(.

Ma bedobtak a postaládába egy ilyen "utazz velünk 599-ért ide/oda"

... ajándék hölgyeknek: vérnyomásra való hematit karkötő és nyaklánc is!!!

Előzmény: Akos_IKS (1089)
Akos_IKS Creative Commons License 2008.07.11 0 0 1270
De akkor a dugattyú-csapszegénél a tűgörgőket és a főtengely sonkák közti csapágyakat még mindig csak a keverék keni. :(
Előzmény: szsrobert (1269)
szsrobert Creative Commons License 2008.07.11 0 0 1269
Azám!
A kipufogónyílás zárása után löki be a benzinadagot,így nek kerül ki a kipufogóba friss keverék.
Az olajozást is megoldották anno az 500-as Bimota VDue mocin.A főtengely olajjáratán közvetlenül kente a csapágyakat,és a hengerek oldalán is 2-2 olajfurat volt kialakítva,ha jól emléxem.
Persze odareccsintve a gázzal a Youtube videói szerint igencsak megjelent a smoke on the water annál is.De szedte is a lábát. :)
Az Ölbei-féle P20-as Pannóniának is nagyon jó hangja van.Szinte hihetetlen módon gyorsul.
Előzmény: Törölt nick (1265)
Akos_IKS Creative Commons License 2008.07.10 0 0 1268
Az ezeréves autós újságokat.
Előzmény: Törölt nick (1267)
Törölt nick Creative Commons License 2008.07.09 0 0 1267

Csak át kell alakítgatni őket :))) Vízhűtésesek.(milyen meglepő :) )

Melyik doksikat?

Előzmény: Akos_IKS (1266)
Akos_IKS Creative Commons License 2008.07.09 0 0 1266
Köszi! :)
Azért elolvasnám most azokat a cikkeket is, de sajna kidobáltam még akkor, mivel nem gondoltam, hogy ez valaha is elő fog kerülni életem folyamán.
Előzmény: Törölt nick (1265)
Törölt nick Creative Commons License 2008.07.09 0 0 1265

Mi tűnt el?

Motorcsónakmotorokat nézegesd.

Direktbefecskendezéses kétütemű, stb... Jók azok.

Előzmény: Akos_IKS (1264)
Akos_IKS Creative Commons License 2008.07.09 0 0 1264
De új bekezdésben volt!!! :D

Egyébként egy időben nagyon tovább akarták fejleszteni a kétüteműeket. (hűűűű, de jól megaszontam :P )
Szóval, tele volt velük minden autós újság. Voltak eredmények, amiket pajzson motorháztetőn szerettek volna körbevinni a világon, de elterjedtek az injektorok, katalizátorok, lambda szondák a személyautókban és a fiók mélyére került a cucc. Rengeteg kép volt egy sárgára festett kétüteműről (nem Trabi), ami ilyen-olyan emissziót produkált, könnyű volt és egyszerű. Tán a léghűtést lecserélték vízre, mert így csöndesebb is lett.

Ezt kéne előásni, mert sok okosság volt akkoriban, köztük az olajozás is, amiből a korom származik. (az én korom??? :D )
Jah, és nem biztos, hogy van neten a cucc, mert akkoriban még itthon kb. 10 ember tudta, mi az az internet... de lehet, hogy csak 3.
Előzmény: szsrobert (1263)
szsrobert Creative Commons License 2008.07.09 0 0 1263
Jó 5let!

Akos:
Jíííííííííííhááááááá!!!! :)

Innen lehetett volna tudni:
"A Trabantban pl. nem. :)
Gondolkoztam rajta,hogyan lehetne a kipufogóban a kikerülő olaj nagy részét visszanyerni,illetve megakadályozni a környezetbe kikerülését."

:)
Előzmény: dpek (1262)
dpek Creative Commons License 2008.07.09 0 0 1262
HAsonló elven el tudnám képzelni hogy működhetne a kipufogón egy hőálló giga méretű szűrő.
Előzmény: Akos_IKS (1261)
Akos_IKS Creative Commons License 2008.07.09 0 0 1261
auuuuuuuuuuuu :)))))))))
ezt honnan kellett volna tudnunk?
Előzmény: szsrobert (1260)
szsrobert Creative Commons License 2008.07.09 0 0 1260
ÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁ!!!
A Trabantról,illetve kétütemű motorokról beszélek,azt próbálnám környezetbarátabbá tenni.
Legalább ne húzzon maga után hatalmas füstködöt.Ezért gondoltam a mosható/öblíthető szűrőre.Az üveggyapot állná a hőt,a szűrőt hetente tisztítanám.
Lizátor Katalinba be sem érdemes engedni az olajködöt,mert csak tönkreteszi.Vagy csak a szűrő után.
dpek Creative Commons License 2008.07.09 0 0 1259
De hogy kerül a kipufogóba?
Ha benn a szűrő és nincs szétkopva a motor, akkor nem mehet oda.
Ha meg szét van kopva akkor a szűrő nem fogja meg a gyűrűknél elszökő olajat a kipufogócsőbe.
Előzmény: Akos_IKS (1258)
Akos_IKS Creative Commons License 2008.07.08 0 0 1258
Ha már odakerült, akkor annak az olajnak annyi, mert ott olyan hőmérséklet van, hogy azt nem viseli el. A benzinesek katalizátora megpróbálja eltüzelni, amivel csak két gond van:
1. amíg képes elégetni, addig is hőt termel, ezzel is terheli a környezetet
2. idővel a katalizátor sejtjeiben kezd bevonatot képezni és egy ragacsos, kemény masszává érik.
Előzmény: szsrobert (1256)
Freezer2 Creative Commons License 2008.07.08 0 0 1257
Ez így igaz!!
Előzmény: Akos_IKS (1254)
szsrobert Creative Commons License 2008.07.08 0 0 1256
MINDENBEN működik,aminek kartercsöve van.
A Trabantban pl. nem. :)
Gondolkoztam rajta,hogyan lehetne a kipufogóban a kikerülő olaj nagy részét visszanyerni,illetve megakadályozni a környezetbe kikerülését.
Üveggyapot?Utána talán ki lehetne mosni belőle.
Már az is jó,ha nem füstölög a motor folyamatosan.
Előzmény: dpek (1255)
dpek Creative Commons License 2008.07.08 0 0 1255
Akkor ezekszerint újabb dieselekbe is működik, nem csak a szétkopott ezer éves mercibe.
Előzmény: Akos_IKS (1254)
Akos_IKS Creative Commons License 2008.07.08 0 0 1254
Ha jól olvastam az adatlapján, akkor egy 406 1,9 STDT-be.
Előzmény: dpek (1253)
dpek Creative Commons License 2008.07.08 0 0 1253
Milyen kocsiba tetted?
Előzmény: Freezer2 (1251)
Akos_IKS Creative Commons License 2008.07.07 0 0 1252
küldtem mélt! :)
Előzmény: Freezer2 (1251)
Freezer2 Creative Commons License 2008.07.07 0 0 1251
Hali!

Bekerült vasárnap nekem is az a bizonyos szűrő!!

Később írok a fejleményekről de kipróbáltam azt hogy befogtam kicsit a csövet a szűrő előtt (nedves olajos lett az ujjam!!) és utána ahol teljesen száraz volt!
Akos_IKS Creative Commons License 2008.07.04 0 0 1250
A 2 literből nem lesz 0 olajfogyasztás ettől, de talán kevesebb lesz. :(
Előzmény: dpek (1249)
dpek Creative Commons License 2008.07.03 0 0 1249
Oké, köszi utánanézek azt megcsináljuk.
Ez nem akkora mutatvány, ha ezzel javulna, akkor megéri foglalkozni vele.
Előzmény: Akos_IKS (1248)
Akos_IKS Creative Commons License 2008.07.03 0 0 1248
Ha ennyire fröcsög az olaj felül, akkor már a szelepszárszimmeringek halottak, nem ártana kicserélni, egyúttal a szelepek felső végén a kopásból adódó U alakot leköszörülni, szelephézagot beállítani. Fogyasztásban nem biztos, hogy sokat jelent -bár hoz ott is valamennyit- de olajfogyásban és hangban tuti. :) A folyamatosan beöntögetett motorolaj árához képest ez még nem is drága mutatvány.

A hengerek és dugattyúk közti hézaggal nem tudsz mit kezdeni, ahhoz komolyabb műtét kell, az meg nem olcsó.
Előzmény: dpek (1247)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!