Keresés

Részletes keresés

vasutassrac Creative Commons License 2008.07.06 0 0 861
A 851-es HSz-ben feltett kérdéseid figyelembevételével ezen nem csodálkozom.

Nem, az nem erre vonatkozott.

Milyen mozdonyon is van ez a műanyag féktuskó ami nagyon csikorog?
Szándékosan nem írtam vonalszámot, mozdonytípust és pályaszámot :)
Előzmény: Törölt nick (859)
v431185 Creative Commons License 2008.07.06 0 0 860
pl. V43 1294
A hangot inkább nyekergésnek nevezném, nem annyira "éles", mint az öntöttvasnál.
Nem tudom, h minden sebességtartományban van-e hangja, de ma az ingán, kb. 10 km/h alatt nyekerget kicsit.
Előzmény: Törölt nick (859)
Törölt nick Creative Commons License 2008.07.06 0 0 859

Csak nem tudtam rendesen megállni... :)

A 851-es HSz-ben feltett kérdéseid figyelembevételével ezen nem csodálkozom.

 

ha tovább húztam volna, akkor szegény mozdony lapos lett volna

Ne higgy el mindent! Még öntöttvas féktuskó esetén sem igaz ez így!

 

Milyen mozdonyon is van ez a műanyag féktuskó ami nagyon csikorog?

Előzmény: vasutassrac (858)
vasutassrac Creative Commons License 2008.07.06 0 0 858
Nem, nem törtem be. Csak nem tudtam rendesen megállni... :) Ha félállásig "behúztam" a kart, nem fékezett, ha tovább húztam volna, akkor szegény mozdony lapos lett volna... Ja és annyit még, hogy téves az, hogy a műanyag tuskó nem csikorog anniyra.
Előzmény: v431185 (855)
V43 1072 Creative Commons License 2008.07.05 0 0 857
Nem hülyeség csak kellene tisztítótuskót is használni mert a futófelület tükrös lesz tőle.
Előzmény: vasutassrac (854)
Törölt nick Creative Commons License 2008.07.05 0 0 856
Milyen mozdonyon van műanyag féktuskó??
Előzmény: vasutassrac (854)
v431185 Creative Commons License 2008.07.05 0 0 855
Tán betörted a műhelykaput? ;)
Előzmény: vasutassrac (854)
vasutassrac Creative Commons License 2008.07.05 0 0 854
Sziasztok! Ma sikerült megtapasztalnom a műanyag féktuskó használhatatlanságát... Ki találta ki, hogy ilyet rakjanak a mozdonyra???
vasutassrac Creative Commons License 2008.07.04 0 0 853
Nagyon-nagyon köszönöm :)
Előzmény: Vendégsín (852)
Vendégsín Creative Commons License 2008.07.04 0 0 852
Önsúly
Kéziféksúly
Tehervonati féksúly
Személyvonati féksúly
Előzmény: vasutassrac (851)
vasutassrac Creative Commons License 2008.07.04 0 0 851
Kérdésem lenne, sürgős: pontosan mit jelentenek az alábbi betűk?
Ö 80t
K 13t
T 44t
Sz 66t

Előre is kösz!
Rbatka Creative Commons License 2008.07.04 0 0 850
Legfeljebb a féke, ha a maximális sebessége azonos.
Épp azért kérdezem itt.
De nem hiszem...
Én se :)
Előzmény: Vendégsín (849)
Vendégsín Creative Commons License 2008.07.04 0 0 849
Mi tesz egy TVG-t rövid fékútú jármávé, és miért nem az pl. egy UDJ?

Legfeljebb a féke, ha a maximális sebessége azonos.
De nem hiszem, hogy a TVG 60 km/h-ról rövidebb fékúton áll meg, mint ugyancsak 60 km/h-ról egy UDJ, ha mindkettőt a leggyorsabban kialakuló hatású fék legnagyobb fokozatával fékezzük.
Előzmény: Rbatka (848)
Rbatka Creative Commons License 2008.07.04 0 0 848
Mi tesz egy TVG-t rövid fékútú jármávé, és miért nem az pl. egy UDJ?
MTU-890 Creative Commons License 2008.06.29 0 0 847

Ez az írás is vélhetően az SW4(?) kormányszelepről szól (elsősorban a csapolóberendezésről és az elsőfokozati szelepről, bár utóbbi az SW4 ábráin teljesen más kialakítású):

 

http://www.wipo.int/pctdb/images1/PCT-PAGES/1996/411996/96027515/96027515.pdf

 

 

Még két anyag erről a lapról:

 

Knorr RLV-11d raksúlyfékező szelepről:

http://www.wipo.int/pctdb/images4/PCT-PAGES/2007/492007/07137845/07137845.pdf

 

Knorr HDR fékezőszelepről:

http://www.wipo.int/pctdb/images4/PCT-PAGES/1985/191985/85003677/85003677.pdf

 

 

 

Egy másik (holland) honlapon is jó fékes anyagok vannak, elsősorban a zajcsökkentés, műanyag féktuskó témában:

 

http://www.innovatieprogrammageluid.nl/GBpage.asp?id=993

(Innen levehető néhány .pdf állomány személyszállító járművekről.)

 

 

http://www.innovatieprogrammageluid.nl/GBpage.asp?id=1071

(Itt: letölthető jelentések műanyag féktuskós kísérletekről.)

 

 

http://www.innovatieprogrammageluid.nl/GBpage.asp?id=1054

(UIC Noise workshop 2007. előadásai ezen az oldalon.) Az előadások közül kettő linkje:

http://www.innovatieprogrammageluid.nl/data/files/algemeen/UIC%201511%204%20%20%20%20DOERSCH_utrecht_en.pdf

(műanyag féktuskók alkalmazása, előadás; 7,2MB!)

 

http://www.innovatieprogrammageluid.nl/data/files/algemeen/UIC%201511%20Microsoft%20PowerPoint%20-%20323557%20-%20GENERIEK%20Presentatie%20Jasper%20UIC%20congres.pdf

(Műanyag féktuskók alkalmazása, előadás; 1,6MB)

 

Még néhány hivatkozás a honlapról:

 

http://www.innovatieprogrammageluid.nl/data/files/algemeen/UIC%20Freight%20Noise%20Focus%20March%202008.pdf

(zajcsökkentés, K és LL műanyag féktuskók; 2008. március, 2MB)

 

http://www.innovatieprogrammageluid.nl/data/files/algemeen/UIC%20Noise%20News%20Frühjahr%202007.pdf

(zajcsökkentés, műanyag féktuskók; 2007. 1,6MB)

 

Két videó:

http://www.innovatieprogrammageluid.nl/data/files/algemeen/film_afkoppelproef_v2.wmv

(6 perces, 23MB-os videó lekapcsolásos fékútmérésről)

 

http://www.innovatieprogrammageluid.nl/data/files/algemeen/Meting2_vcd.mpg

(rövid videó egy elhaladó tehervonatról, elől öntöttvas féktuskós, hátul LL műanyag tuskós kocsikkal, ott a zajhatás jóval kisebb) 2,7MB

 

 

 

Végül néhány kép a CoFren (Cosid) C810 jelű műanyag féktuskóról (K típusú):

 

 

 

 

 

 

 

 

 

MTU-890

 

Előzmény: MTU-890 (844)
Vendégsín Creative Commons License 2008.06.23 0 0 846
Mit jelent, h kombi féktuskó?

Sok nagy bőrönd belefér... :-))

A féktuskó nem fémes súrlódó anyagot körülvevő öntöttvas határoló felületekkel készül, azaz egyesíti a műanyag és az öntöttvas féktuskó előnyeit (és hátrányait?).
Előzmény: v431185 (845)
v431185 Creative Commons License 2008.06.23 0 0 845
Mit jelent, h kombi féktuskó?

Pár napja találkoztam szinter féktuskóval!
A kép pocsék lett, de én nem vagyok szívbajos, felrakom ide:)

m

tuskó
Előzmény: MTU-890 (844)
MTU-890 Creative Commons License 2008.06.23 0 0 844

Ebben a két írásban az SW4 kormányszelep néhány eleméről van szó (francia nyelven):

 

http://www.wipo.int/pctdb/images1/PCT-PAGES/1999/311999/99038742/99038742.pdf

 

http://www.wipo.int/pctdb/images1/PCT-PAGES/1996/311996/96020857/96020857.pdf

 

 

Kombi féktuskóról egy kép:

 

 

Üdv.: MTU-890

 

 

Vendégsín Creative Commons License 2008.06.21 0 0 843
Viszont mindegyiken a 2. és ezután következő lefúvás kb. 10,5 bar nyomáson történt.

A biztonsági szelepeknél az általános jelenség, hogy ha elég rég nem működtek, az első nyitás értéke 0,3-0,7 bar-ral magasabb, a zárásé alacsonyabb. Azután beáll egy 0,2 bar-os sávba mindkét érték.
Előzmény: Törölt nick (840)
Vendégsín Creative Commons License 2008.06.21 0 0 842
Olyan szelep, mint a V43-kon is van. Kinézetre. Tipusra nem tudom, biztosan korszerűbb kütyü.

Pontosan olyan.
Előzmény: Törölt nick (841)
Törölt nick Creative Commons License 2008.06.20 0 0 841

A Tauruson nincs valami érzékelő a biztonsági szelepen?

A főlégtartó biztonsági szelepen biztosan nincs, a monitoron semiféle üzenet nem jelenik meg a működéséről. 

Olyan szelep, mint a V43-kon is van. Kinézetre. Tipusra nem tudom, biztosan korszerűbb kütyü.

 

Szerintem,pontosan ezért,mert valahol,valamilyen adat nincs pontosan mérve és/vagy átadva,továbbítva

Tauruson is volt már olyan, hogy az elektronika fékhengernyomást jelzett, holott a fékhengerekben semiféle nyomás nem volt. Persze a Displayen nem került kijelzésre, csak vontatás tiltás jött állandóan. Valami kiértékelő hiba volt az egyik panelen.

Előzmény: 60-1124-1 (838)
Törölt nick Creative Commons License 2008.06.20 0 0 840

A főlégtartó biztonsági szelepek nyomásértékeit nem kizárólag egyetlen mozdonyon mértem. Viszont mindegyiken a 2. és ezután következő lefúvás kb. 10,5 bar nyomáson történt. Ami képet betettem, az azért volt, mert ezen kirívóan nagy volt a manométer és a Display között jelzett nyomásérték különbség.

 

Nyomozás folytatódik. Most keresek egy olyan gépet, amin a hagyományos és "digitális" kijelzés értéke ugyan az. Nézem egy gépezet két vezetőállásán, stb..

 

Úgyis megfoglak!  Te meg úgyis kimagyarázod! :))

Előzmény: Vendégsín (839)
Vendégsín Creative Commons License 2008.06.18 0 0 839
levezetésben hol a bibi

Ott, hogy a biztonsági szelepre írt 10,5 bar értéket 10,5 bar-nak veszed.
Pedig az kb. úgy 10,5 bar, mint ahogy oldott féknél a fővezeték nyomása is 5 bar.

Ha a képernyő 10 bar - nyomásmérő 10,6 bar, illetve a biztonsági szelep lefúvásánál a képernyő 10,5 bar - nyomásmérő 11,2 bar ugyanazon mozdony produktuma, akkor több eset lehetséges:
1. nyomástávadó hiba - a két vezetőálláson a főlégtartálynyomás a nyomásmérőkön nincs 0,5 bar-nál nagyobb eltérés.
2. nyomásmérő hiba - a két vezetőálláson a főlégtartálynyomás a nyomásmérőkön 0,5 bar-nál nagyobb eltérés van.
Előzmény: Törölt nick (837)
60-1124-1 Creative Commons License 2008.06.18 0 0 838

Bocsánat,hogy belekotyogok...

 

"A hosszú felvezetés után a kérdésem az lenne: most akkor mi mutat pontos adatot? Vagy ebben a levezetésben hol a bibi?:)"

 

Szóval,nálunk minden ilyen műszer úgy van a gépekre szerelve,hogy ugyanahhoz a mért adathoz tartozó műszerek között max. 0,2 bar lehet a külömbség...A fékvezeték nyomása pl. 5,0 az A kabinban vagy vezállásban,a B-ben 4,8/5,2 bar lehet.0,2 a maximális eltérés.

Azt tapasztaltam én is,hogy az egyik vezasztalon 11 bar van a főlégtartályban,a másikban meg csak 10,5 pl.

A digitális cuccok,hogy miként tévedhetnek?A Tauruson nincs valami érzékelő a biztonsági szelepen?

Nem azért,hogy ez irányítsa a nyitást/zárást,hanem a tényét kijelezni a vezérnek,mint lehetséges zavart.

Nem is beszélek arról,hogy nemrég egy Desiro-n a számítógép beikszelte a fékpróba végét és,hogy működőképes a fék,viszont egy másodperc múlva sípolta,hogy a légfék nem oldott.

Akkor 5,4-et mutatott a műszer...

Aztán leesett a nyomás 5,0-ra és ott is maradt,akármit is csináltam vele!Mindezt,20-30 perc alatt...Szerintem,pontosan ezért,mert valahol,valamilyen adat nincs pontosan mérve és/vagy átadva,továbbítva.

 

Előzmény: Törölt nick (837)
Törölt nick Creative Commons License 2008.06.17 0 0 837

Vendégsín!

 

Nyomoztam egy kicsit és adatokat gyűjtöttem egy korábbi "vitához". Az itten

lenne e.

 

Tehát a hitelesített manométer pontos vagy nem pontos értéket mutat, szemben a nem hitelesített nyomástávadók által szolgáltatott és kijelzett üzemileg meghatározott és előírt értékeket mutató Dispayen megjelenő adatokkal szemben.

 

Mindehhez kellett egy olyan biztos levegősen működő referencia érték, ami független mindentől. Erre a főlégtartály biztonsági szelepének lefúvási értékét találtam, ami 10,5 bar. Ha ez nem ott  és azon az értéken nyit ami rá van írva, akkor manóba az egésszel! Ezt ki is próbáltam.

 

Első lefúvásnál (kb. 4-5 Tauruson próbáltam ki), mindegyik 10,7-10,8 bar érték között fújt le (gondolom nem hitték el, hogy dolgozniuk kell :) ), utána már rendre szépen tartották az előírt 10,5 bar-os nyitási értéket. Megjegyzem, a Display-en kontrollárt  érték. Minő véletlen, a nem hitelesített nyomástávadó által a Displayen kijelzett főlégtartónyomás pontosan egyezik a főlégtartón található biztonsági szelep tényleges nyitási értékével. A két rendszer független, csalás kizárva.

 

Egy másik "bizonyíték", hogy valaki csal: az első képen látható. A képen a nem hitelesített Display adat 10 bar értéket mutat (légsűrítő szabályosan kikapcs.), a manométer több mint 10,6-et. Ha a manométer hitelesített és pontos értéket mutat (mint ahogyan állítod a citált HSz-edben), akkor hogyan létezik az, hogy a főlégtartó biztonsági szelep nem fúj le? (az én babrálásom utáni 2. főlégtartó feltöltés után sem!)

 

A biztonsági szelep lefúvási értékeit fényképezni nem tudtam, csináltam róla viszont telefonos videót. A Display-en kijelzett érték 10,5 bar, a manométeren 11,2 bar és innen drasztikusan esik a nyomás kb 9,5 bar-ig.

 

A hosszú felvezetés után a kérdésem az lenne: most akkor mi mutat pontos adatot? Vagy ebben a levezetésben hol a bibi?:)

 

 

Nem hitelesítet 10 bar vs. hitelesített ~10,63 bar?

 

Egy kicsit közelebbről.

 

Valamint a korrektség kedvéért egy tényleg ritkán előforduló dolog, amikor digitális világ csal. Hiába nyomásigazítóztam, az a 0,1 bar nyomás sehogyan sem akart eltőnni. A gép egyébként oldott volt.

MTU-890 Creative Commons License 2008.06.07 0 0 836
Régebbi leírások, prospektusok:

 

http://www.deutschefotothek.de/obj86002288.html

(SAB AC raksúlyfékező automata.)

 

http://www.deutschefotothek.de/obj86002289.html

(SAB DP1 és DP2 mérlegszelep.)

 

http://www.deutschefotothek.de/obj86003069.html

(SAB DRV rudazatállító.)

 

http://www.deutschefotothek.de/obj86002301.html

(Westinghouse fék-katalógus.)

 

http://www.deutschefotothek.de/obj86002302.html

(Westinghouse fék-katalógus.)

1D1 üresjárati szelep elvi ábra, WF2 fékezőszelep elvi ábra, WS 111 vezérlőszelep direkt fékhez ábrák, 158 S kormányszelep (szerintem ez van a Desiro-ban is, WS 110 típusjellel!), WS 2 fokozatosan nem oldó kormányszelep, WR 299 vakuum-relészelep, 10”-os membrándugattyús fékhenger beépített rudazatállítóval, stb.

 

http://www.deutschefotothek.de/obj86003573.html

(WG elektronikus csúszásgátló.)

 

http://www.deutschefotothek.de/obj86003402.html

(raksúlyfékhez WABCO CFSW relészelep.)

 

http://www.deutschefotothek.de/obj86002027.html

(Knorr KE-GP-A fék leírása, RLV-12 raksúlyfékező szelep, W4 mérlegszelep, DBG fékhenger.) 1968. TA-1121 sz. Knorr leírás.

 

http://www.deutschefotothek.de/obj86003082.html

(Knorr RLV-12 raksúlyfékező szelep.) 1971.

 

http://www.deutschefotothek.de/obj86003083.html

(Knorr W4 mérlegszelep.) 1968.

 

http://www.deutschefotothek.de/obj86003396.html

(Knorr DBG fékhenger.) 1973.

 

http://www.deutschefotothek.de/obj86003829.html

(Knorr KE-GP fék önműködő pneumatikus raksúlyváltással.) 1975.

(Automatikus kapcsolók.)

 

http://www.deutschefotothek.de/obj86005763.html

(Knorr KEd kormányszelep. Légszárítás.) Knorr heute 1978/9.

 

http://www.deutschefotothek.de/obj86006898.html

(Knorr HDP fékezőszelep.) 1971. Knorr B 665 sz. dokumentum.

 

http://www.deutschefotothek.de/obj86006987.html

(Knorr U-típusú fékhengerek.) 1976.

 

http://www.deutschefotothek.de/obj86007170.html

Knorr fékkönyv, francia nyelven, táblázatokkal, ábrákkal. 1978.

 

http://www.deutschefotothek.de/obj86007236.html

(BSI fékszerkezetek.)

 

 

Üdv: MTU-890

 

MTU-890 Creative Commons License 2008.06.06 0 0 835
MTU-890 Creative Commons License 2008.05.29 0 0 834

SW4 kormányszelep:

 

 

 

Üdv.: MTU-890

 

MTU-890 Creative Commons License 2008.05.24 0 0 833
Fékes írások a "Schweizerische Bauzeitung" c. lap régi számaiból (.pdf fájlokban):

 

http://carpediem.ethz.ch:8081/swissdml.em/cntmng?type=pdf&rid=sbz-002:1954:72&did=c1:218811

 

Schweizerische Bauzeitung Vol.72 (1954.) számában: Oerlikon Est4 és Est4R kormányszelepről leírás, ábrákkal.

 

 

 

http://carpediem.ethz.ch:8081/swissdml.em/cntmng?type=pdf&rid=sbz-002:1921:77:78&did=c1:657926

 

Schweizerische Bauzeitung Vol.77/78 (1921.) számában: KKG kormányszelep.

 

 

http://carpediem.ethz.ch:8081/swissdml.em/cntmng?type=pdf&rid=sbz-002:1928:91:92&did=c1:661896

 

Schweizerische Bauzeitung Vol.91/92 (1928.) számában: KKG, West., Drolshammer fék.

 

 

http://carpediem.ethz.ch:8081/swissdml.em/cntmng?type=pdf&rid=sbz-002:1928:91:92&did=c1:661909

 

Scweizerische Bauzeitung Vol.91/92 (1928.) számában: Drolshammer kormányszelep.

 

 

 

Egy cikk a "Bulletin technigue de la Suisse romande" c. lapból /Vol.57 (1931.)/:

 

http://carpediem.ethz.ch:8081/swissdml.em/cntmng?type=pdf&rid=bts-002:1931:57&did=c1:336313

 

 

A keresőoldal:

http://carpediem.ethz.ch:8081/swissdml.em/digbib/asearch

 

 

 

Üdv.: MTU-890

 

abdhulbin Creative Commons License 2008.05.12 0 0 832
Csendesen, és szerintem hatékonyabban fékezett.
Előzmény: abdhulbin (821)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!