Érdeklődni szeretnék a Honda Jazz-ünk 3 éves 41.500 km állasnál elvégzendő szervíz részleteiről.
Ha jól tudom a szokásos cserék mellett (olaj-, levegő-, pollenszűrő, motorolaj) fékolajat és gyertyákat is cserélni kell. Szelephézag állítást is kell ilyenkor csinálni? Érdeklődnék, hogyha minden alkatrészt én vinnék, akkor mennyi lenne a 3 éves szervíz munkadíja. Mennyi ideig kell otthagynom a kocsit?
Az előző szervízben említették, hogy időszerű lesz egy elsoő fékbetét csere. Kérnék árakat az első fékbetétre, a fékbetét munkadíjára és ez esetleges csere utáni féktárcsa-felszabályozásra is.
Várom válaszukat!
Válaszok:
Honda M&M: Természetessen hozhatja az anyagot ebben az esetben 11.000 Ft / óra munkadij. A szervizhez szelepállitásssal együtt 1.1/2 órára van szükség.A féktárcsa szabályozása 15.000 Ft a fékbetét 17847+ Áfa. Tisztelettel: Honda M&M
RM Royal Motor Kft: A hároméves szerviz anyag nélküli költsége közelítőleg 20.0000Ft ami tartalmazza a motorolaj, levegőszűrő, pollenszűrő, fékolaj, gyújtógyertya cseréjét és a szükséges átvizsgálásokat. Mivel hozott anyagról beszélünk így a szervizköltség plusz 30% ami ez esetben 6 000Ft többletköltséget jelent. Így a 3 éves szerv. Ára 26 000Ft anyag nélkül. A szelepállítást, ha szükséges, csak akkor állítjuk. A fékbetét csere, tárcsa szabályzással, munkadíjjal megközelítőleg 40 000Ft. Fékbetét csere, csak szabályzás vagy tárcsa cserével történik! RM Royal Motor Kft
Honda D-R-M: A gépkocsijának szervizelése valóban az Ön által említett alkatrészek cseréjéből áll. Szelephézag állítást kitolták 80000-km-re. A szervizelés költsége 20400Ft/brutto/. Időben kb. 2.5 óra, megvárható. Első fékbetét ára:21416 Ft/gyári ár/ Ennek cseréje : 8160Ft Féktárcsa szabályzás véleményem és tapasztalatunk szerint ennél a cserénél nem szükséges.
Autováros: Köszönöm az érdeklődését, 40 ezres szerviz folyamatát jól ismeri ennél az átvizsgálásnál gyertyát is cserélni, kell, illetve ha a második éves szerviz esetén nem volt Fékolaj cserélve akkor azt is. Szelephézagot ellenőrizni kell és ha szükséges akkor állítani,a hozott alkatrészekre garanciát és az abból származó hibákra felelőséget,jótállást nem vállalunk. A munkadíj 16500Ft Bruttó és mosással kb.2 órát vesz igénybe,ha fékbetétet kell cserélni akkor ez a munkadíj 8250Ft Bruttó összeggel emelkedik,plusz az Anyagár ami kb.20000Ft Br. A féktárcsa szabályzásra így látatlanba nem adnék ajánlatot, mert lehet, hogy azt is cserélni kell, akkor viszont a tárcsák ára kb.22000Ft Br./db.
Honda Szabó: 14000 bruttó munkadíj 3200 gyári olajszűrő, mert volt gond az utángyártott olajszűrővel. Első fékbetét csere 24000 buttó munkadíjjal, anyaggal együtt.
- múlt szerda: A nejem fentmaradt az autópályán, nem tudott közben matricát rendelni: 15.300.-
- a csúcs tegnapelőtt történt: rendőrségi VW Transporter a pirosnál bállt a seggembe, zöld jelzésnél leintett - leolvasta a műszaki vizsga érvényességét a rendszámról, ami rosszul volt felragasztva és júniust mutatott. Megnézte a forgalmit, majd meggyőződött annak júliusi érvényességéről, és elengedett. Itt legalább nem volt bírság.
Nem vitatom a büntetések jogosságát a jelenlegi szabályok alapján. A "behajtó állam" stratégiáját viszont annál inkább. Számításaim szerint a különböző adónemekből a családunk így is eltart egy csak segélyből élő 4 gyermekes másik családot...
Egyébként ez csak elméleti fejtegetés, nincs is Honda gépkocsim.
Aki új gépkocsit vesz annak számolni kell az előnyökkel és a hátrányokkal. Előny a 3 év garancia, hátrány a kötelező és viszonylag drága garanciális szerviz, amit otthon töredék áron végre lehetne hajtani, de az a garancia elvesztésével járna.
Egyébként az az általános tapasztalat, ahol vettem az új kocsit oda viszem szervizre is, szívesebben fogadnak és nagyobb a bizalom, elméletileg. garancia lejárta után keresni kell egy jó és megbízható műhelyt aki a későbbiekben karban tartja a kocsidat.
Akkor pl. a Honda Száraz-nál Tatabányán mennyi a rezsi óradíj ? Ha 5000 Ft akkor oda fogok menni, hiszen Bp-ről 1 óra alatt megjárom. Nekem a Szallerbeck van legközelebb, de biztos vagyok, hogy jóval magasabb az óra díja.
Ma voltam a soproni Honda Kudoban vezettem az Új Accordot...fantasztikus az a kocsi is... Kértem árajánlatot 1 éves szervízre úgy,hogy én csak olajat viszek és levegőszűrő,pollenszűrő cserét is kérek így 24500 Ft a vége.....
Holnap megyek az Élesbe egy garis problémával, majd megkérdezem ezt a dolgot :) Én kötelező szervíznél olaj és szűrőcserékhez soha nem fizettem még 5-6000-nél többet munkadíjnak.
Nem budapesti szervizekről beszéltem. Budapesti szervizbe legközelebb akkor fogok menni, ha az Accord mellé ajándékba adnak majd egy Jazzt is. Szóljatok majd, nehogy lemaradjak róla!
Hol van Budapesten 5000 Ft-os Honda szerviz ? Akkor én oda fogok járni, még vidékre is elmegyek. A Porsche Hungária, a Pappas Auto meg a sok hasonló 10.000 Ft feletti óradíjjal dolgoznak. Én maszek szerelőhöz járok aki igazán profi, de neki is 3-5 eFt körül fizetek óránként számla nélkül zsebbe.
A lakatos és fényező óradíjak is átlagosan 6 - 8 ezer Ft körül vannak Bp-en. A biztosítók felé ezzel számolnak, ezt tapasztalatból tudom.
Elhiszem hogy 5000Ft/óra, de az is baromi sok, arról nem is beszélve, hogy egy garanciális szervíz, ami nem áll másból mint olajcsere, levegőszűrő csere, olajszűrő csere, az nem más mint segédmunka. A szakmunka nem ott kezdődik, és ezért 5000Ft/óra?
Sajnos a márkaszervizeknek igen magas a rezsi órabérük 10.000 -15.000 Ft/óra. Ez baromi magas, de ki kell termelniük a csillogó villogó szalon fenntartását, és kevés az új autó eladás is. Amíg a kocsi garanciális muszáj oda vinni, de azért oda kell figyelni, hogy csak a tényleg elvégzett és szükséges munka szerepeljen a számlában..
Tudtommal a fékbetét valamilyen fura hanggal jelzi, ha eljött a csere ideje. Majd akkor ráérsz cserélni és ehhez márkaszerviz sem kell.
A szervizek igyekeznek minden ilyen jól fizető munkát (ablakmosófeltöltés, pollenszűrőcsere, stb.) megragadni, de a feleslegeseket el kell hárítani.
Az első szerviznél nekem is beírták a menettulajdonság ellenőrzést, de a km számláló ugyannyit muatott, mint mikor bevittem, így aligha vihették el pl. próbaútra. Azóta nem hozzájuk viszem.
Attól, mert egy szerviz márkaszerviz, még dolgozhatna normális árakon. Már biztosan unalmas amit sokadjára mondok, de a "vidéki" szervizek ember- és pénztárcabarátabbak, mint a fővárosban. Nyilván nem tud és nem akar mindenki plusz 20-30 km-t menni egy szerviz miatt, de akkor be kell nyelni a magasabb végösszeget. De hogy konkrétumot is mondjak: Honda Száraz, Tatabánya. És nyilván ez azokat a családanyákat nem is érdekli, akiket látok vadiúj Accordokban, CR-V-kben és talán még azt sem tudják, hány lóerős az autó, amiben ül, de ezt nem erőltetem, mert csúnya vita lesz :)
Nem értem, az ilyen szervizt miért nem kerülöd nagy ívben... 24 ezres csak munkadíj 40.000-es szervizre... Az pedig hab a tortán, hogy a fékbetétet 40 ezer körül aktuális cserélni... No comment
Egy kérdés fékbetét ügyben,mivel a szervízben mondták,hogy így 40 ezer km körül aktuális lenne cserélni:Nektek mikor kellett előszőr,mennyiért és megéri-e majd gyárit rakatni bele? Egyébként - mint ahogy arra számítottam - odébb van még a csere.
Apropó:szervíz. 40 ezres, Honda Élesnél 24780 huf. Persze alapanyagot vittem,az 18200 huf volt:8 gyertya+5w40-es olaj (szintetikus)+olaj-,levegő- és pollenszűrő.
A szervízszámla tételei közt azért volt két érdekesség is: menettulajdonságok ellenőrzése 1416 huf pollenszűrő csere 2124 huf
Előbbi lehet hogy "büntiből" van,mert vittem alapanyagot?Nem értem miért írják fel külön tételnek,miért nincs benne a "Kötelező szervíz" tételben. A szűrőcserét órabéresítve meg simán veri az ügyvédünk órabérét.Jó tudom vessek magamra,tényleg lusta voltam kicserélni.
A héten voltam szervízben.Rá is kérdeztem, lehetséges-e,hogy egyszer 46l tankoltam? Mondták,persze mert a csövek simán felvesznek 6-8l benzint. Na, azért ez irányban erős kétségeim vannak.Úgy csinálnak mintha 100-as csövekben áramlana az üzemanyag. Mindenesetre most már pontot fogok tenni a tank-póttank kérdésre,már vettem kannát is.Nemsokára megyek nyaralni Hollandiaba,útközben lesz alkalmam kísérletezni. Terv:1000 km egy tankkal.Bár a fentiek alapján lehet meg sem kell álljak Amersfoortig. :-)
Úgy látszik én is megtapasztaltam a "póttank" létét. A legutóbbi tankoláskor az általam becsült mennyiség helyett 3L-el többet tankoltam. De ahogy haladtam látom, hogy tényleg valahova belekerült a tankba. Fél tankot 400km után jelzett, és csak 718 km nél gyulladt ki a sárga lámpa. Ekkor még kb. 10L van a tankban ami 200 km-re elegendő.
Raktam fel az első szélvédő felső részére napellenzőt. Akit érdekel tudok rajzot küldeni róla a kivágáshoz.