Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

gaudy Creative Commons License 2008.06.12 0 0 6389
Az ötlet tetszik! A mikor, s hol már egy jó kérdés, de szeretnék ott lenni!
Előzmény: teletxt (6380)
ChiliChili Creative Commons License 2008.06.12 0 0 6388
Szerencsére megoldódott.

Ma voltam autókozmetikásnál (Nem röhögni!) és megkérdeztem a védőfóliázás dolgot. Azt mondta a srác, hogy az igazán jót 60-70 ezer alatt nem lehet megúszni, ráadásul 2-3 évente cserélni kell és meglátszik a nyoma is, valamint a nagyobb kavicsok, rovarok okozta sérülésektől az sem igazán véd. A tények ismeretében jó üzlet, de haszontalan luxus. A Honda festése nem rossz, hanem víz bázisú, környezetvédelmi és egyéb okok miatt és emiatt sérülékenyebb, mint a korábbi, más (nem tudom milyen) technológiájú festések. Ennyivel lettem ma okosabb. :p
Előzmény: Trisi (6387)
Trisi Creative Commons License 2008.06.12 0 0 6387
Jahh megvan!!!

"de első kérdése a munkafelvevőnek az volt hogy mentem-e bele gödörbe? Hm.... elgondolkodtató"

Itt az elgondolkodtató lehetett a kellemetlen! :( Az elgondolkodtató az volt hogy szétcsúszhatnak csatlakozók menet közben, illetve hogy esetleg a magyar utak okozta sérülés ilyen kis szivatós tud lenni. Nem arra gondoltam hogy nem értenek hozzá, hanem hogy laza 4,7 milláért szétcsúszik a kocsim... pedig csak egy 170 ezres rész csúszott szét! :) Mindjárt jobb nemde?

Trisi Creative Commons License 2008.06.12 0 0 6386
Megvan a gond. Az autó indul :)

Most hívtak és azt hiszem meg kell követnem magam, ha előző soraimmal megsértettem volna őket. Nem volt szándékos. (Viszont olvassák a fórumot ami meglepett!) Szallerbeckesektől elnézést ha megsértettem őket, mert tényleg rendesen utánamentek! Sőt kifejezetten segítőkészek voltak, mint Zsolt mind az elektromos szerelő munkatársuk, elég érdekes lehet két cégnek bizniszelni egy vadidegen kocsi szerelésén távgyógyítva.

Azt hiszem bocsánatkérés képpen hozok nekik egy kis hasznot az első éves szervízzel....

A pajzsos részben volt valami grimbi, de közösen megoldották a dolgot. Jövő héten irány a pajzsos társaság....




mephysto Creative Commons License 2008.06.12 0 0 6385
Hát ez érdekes lesz. Gondolom idő kérdése és kiderül ki/mi a ludas... a ha a pajzs, akkor lehet egy-két embernek köszönetet mondok itt :)

Viccet félretéve durva mód bosszantó helyzetben vagy, nem irigyellek. Remélem mihamarább csapathatod a járgánynak újra. Lélekben veled vagyunk :)
Előzmény: Trisi (6383)
teletxt Creative Commons License 2008.06.12 0 0 6384
Valóban Angéláék elég messze vannak mindentől :D
Előzmény: Trisi (6383)
Trisi Creative Commons License 2008.06.12 0 0 6383
Kapaszkodni!!! :)

Felhívom hondát kérdezem mi a fejlemény:
- minden rendben, a computer nem jelez hibát, immo rendben. Tehát a Pajzs technológiás izé blokkolhat. Hívjam a Pajzsost..

Pajzsos válasza: ha ez szervíz üzemmódban van akkor tuti nem blokkol semmit, tehát olyan mintha ott se lenne.

Honda válasza: rendben, elhiszi, de ebbe a fekete drótokból összeszedett izébe nem mer belenyúlni. Valóban a raboló sem nyúl bele, de ilyenkor szívás!! Kérdezzem meg Pajzsot mi legyen.

Pajzs: olyan nincs az ő cuccuk tuti. De azt hogy mit lehet vele tenni azt csak a technológia atyja tudja, tehát adtak telefonszámot és a szerelő üzleteljen vele...

Mit mondjak..... nem érzem hogy ebböl még ma autó lesz.... de hogy én Vecsés széléről Budára nem vitetem át a kocsit az is hétszentség!
vucctok Creative Commons License 2008.06.12 0 0 6382

Mennyire alkoholizálós talira gondolsz? :)))) Menjünk együtt busszal! :))))))))))

 

Amúgy jó ötletnek tartom. Különösen vonzana a sok szép autót együtt fényképezni!

 

Sok erős emberrel esetleg megcsinálhatnánk a forma1-es ráemelős képet is! Nem találom sehol a neten... Vki elhozhatná a forma1-es hondáját és akkor hamar meglenne ;)

Előzmény: teletxt (6380)
PTR-555 Creative Commons License 2008.06.12 0 0 6381

mondjuk h ez a szelep véletlenül kapcsoljon ahhoz már k. nagy gödör kell, mert ugye ez elsödlegesen ütközésre kéne h aktiválódjon...

 

ha lesz valami eredmény majd írjáá :-)

Előzmény: PTR-555 (6379)
teletxt Creative Commons License 2008.06.12 0 0 6380
Ama gondolat ütötte fel a fejét az agyamban , hogy ha már úgyis nemrég töltötte be a 2.5-dik életévét a topik egy esetleges topik találkáról kinek mi lenne a véleménye / kedve hozzá ?
PTR-555 Creative Commons License 2008.06.12 0 0 6379

az az ütközéses benzinlekapcsoló szelep aktiválódhat

ha egy nagyot ráütsz a müszerfalra arra a környékre ahol van attól is leoldhat

(talán írnak róla a kezelési vastagkönyvben is asszem.. nézzétek meg)

Előzmény: teletxt (6377)
mephysto Creative Commons License 2008.06.12 0 0 6378
én már mentem bele gödörbe... kettőt kikerül az ember, de a harmadikba belemegy...

...de tényleg, én is kíváncsi lennék rá mire gondolt?
Előzmény: Trisi (6376)
teletxt Creative Commons License 2008.06.12 0 0 6377
Érdekelne a gödör miképpen szólhat bele a dologba ...
Előzmény: Trisi (6376)
Trisi Creative Commons License 2008.06.12 0 0 6376
Hm.... kis zöld kulcs nincs.... kíváncsi leszek mi a gondja, de első kérdése a munkafelvevőnek az volt hogy mentem-e bele gödörbe? Hm.... elgondolkodtató
Előzmény: pepetigris (6374)
CoIie Creative Commons License 2008.06.12 0 0 6375

Szia Vucctok,

 

Nem akarlak megijeszteni, de az általam leírt autóban is 51e km van - nem is annyira más a helyzet (bár az már ~3,5 éves). Mivel aszimmetrikusan kopott a betét abban, így nem pl. 80e km lett a csere ideje. De kophat más autón is eltérően, az egyik ok lehet ez!

 

Egy másik ok talán egy kavicsdarab. A civinfo.com-on olvashatsz a porvédő mögé beszorult kő eltávolításáról. Talán amíg el nem kopik a bekerült 'akármi', addíg szól durván a fék - ez azért nem egészséges. Mindenesetre ennek az esetnek sztem kicsi az esélye, de ha van egy kicsi is, akkor előbb-utóbb be fog következni csak kellő idő kérdése.  /Legalábbis matematikailag/ ;)

 

Ha teljesen normális a fékhang most, akkor sztem még nem sürgős az eset (ha közel a szervíz) csak figyelni kell (ez fárasztó lehet), de ha visszajön egy kicsit is a hangja, akkor biztosan eltérés van a normális állapottól, ekkor már feltétlen javaslom az átvizsgálást. Főként azért, mert egy tárcsacserét meg lehet úszni még 52e km-nél, de ha 'párba esztergálod' a betét vassal, akkor már más lehet a kérdés.

 

Egyébként az eddigi tapasztalat szerint hiba nem vész el és nem alakul át! ;)

 

Üdv.

Colie

(Nem ment el elsőre, remélem nem lesz 'dadogós...')

Előzmény: vucctok (6368)
pepetigris Creative Commons License 2008.06.12 0 0 6374
Ha az immo. nem kap jelet, akkor egy kis zöld kulcs világít a műszerfalon.
Trisi Creative Commons License 2008.06.12 0 0 6373
Gondoltam a másik kulcsra, de a főhadiszállástól kb 15 kilóméterre voltam és jött a jégeső.... maradtam a telefonos segítségnél. Kíváncsi leszek mi a bibi vele. De ez a benzin elzáró izé ez nem semmi, azt se tudtam hogy van ilyen az autómban :)
Előzmény: PTR-555 (6372)
PTR-555 Creative Commons License 2008.06.12 0 0 6372

immo gyanus...  másik kulccsal próbáltad?

indításkor nem világított valami "szokatlan lámpa" még plusszban?

 

jah meg a kesztyütartó mellett van egy ütközéskor leoldó benzinelzáró szelep.

olyan mint egy nagy gomb gumiból.. lehet valamiért az leoldott.

a müszerfal szélén nyitott ajtónál van egy kis 3szög szerü az mögött van

(utasoldal vagy vezetö huh asszem utas.. ja ja)

Előzmény: Trisi (6367)
Szélmadár Creative Commons License 2008.06.12 0 0 6371

Jó volna vmi normális hangtechnika hátulra (is). A gyári elsővel úgy ahogy elégedett vagyok. Van valami egészséges ötleted, konkrét ajánlatod? Gondolok elsősorban a hátsó hangszórók cseréjére ha lehet erősítő beépitése nélkül, de nem zárkózom el az elsők cseréjétől sem!

 

 

Előzmény: unseen (5870)
pepetigris Creative Commons License 2008.06.12 0 0 6370
Huhh!!! Remélem megijedtél! :-)
Előzmény: vucctok (6368)
vucctok Creative Commons License 2008.06.12 0 0 6369

Nyugtasson az a tény, hogy legalább van assistance-od ;)

Én még ezen szolgáltatás előtt vettem, és visszamenőleg nem jár :((

 

Sztem itt a fórumon még nem vetődött fel ilyen hiba. Én nem emlékszem legalábbis.

 

Várjuk a fejleményeket, kívánom, hogy mihamarabb megjavulon!

Előzmény: Trisi (6367)
vucctok Creative Commons License 2008.06.12 0 0 6368

Jól leírtad a rugós lemez működését ;) Majdnem belekezdtem én is.

 

Az én jelenlegi helyzetem picit más. 52e km-nél járok az 5d-mel, első betétek cseréje 40e-nél volt. (Azaz ismerem milyen hangot hallatt ez a lemezke, régebben kitárgyaltuk, hogy tényleg alig észrevehető).

Pár hete éktelen, nagyon nagyon hangos hangot kezdett a bal hátsó fék adni. Jóval hangosabbat, idegesítőbbet adott, mint amikor az elsők koptak. Már szerveztem a szervízlátogatást, mikoris egyik napról a másikra abbamaradt. Már egy hete semmi (de tényleg egy nyikkanás se) hangot nem hallok. Nem tudom mire gondoljak.

Lehet, hogy addig halogattam, hogy elkopott a lemezkém is?

Vagy beszorult oda vmi, ami később levált?

Fékhatásom ugyanolyan jó mint eddig. Persze nem mentem sokat vele azóta, hosszú utat nem is terveznék szervíz előtt, csak mivel most semmi panasz, így képes vagyok halogatni.

Van vmi ötletetek mi lehet?

Azt is jól veszem, ha megijesztetek, hogy ne reckírozzak és azonnal menjek szervízbe, mert egyszercsak elmegy a fék ;)

Előzmény: CoIie (6366)
Trisi Creative Commons License 2008.06.12 0 0 6367
Tegnap a Civem megszakadt majdnem, ugyanis a kis gépsárkány nem moccant. Mentem vele Üllőre házat nézni, addig vígan duruzsolt, majd megálltam, 20 perc múlva indultam volna, de a gép nem indult. Semmi nem villogott, volt benzin, gyújtás rajta, nyomom gombot, de nem indul csak pörgeti a motort. Olyan volt mintha nem lenne gyújtás vagy benzin. Pont olyan mint amikor az immo letilt. Saru leszed, vár, visszarak...semmi. Ígyhát most assistance szolgáltatás igénybevételével utazott a kicsike Szallerbeck-hez.... aztán majd lesz valami...egyszer....

Ez csak nálam fordult elő?
CoIie Creative Commons License 2008.06.12 0 0 6366

Szia Scubatomi,

 

Egy hete cseréltem egy off típusú japánban hátsó betéteket, a leírás végig erről szól (de nagy eltérés nem lehet)!! (Nekem egyébként szintén 1.8 Civic 5d.-m van)

 

Az első alkalommal volt a csere, ezért is meglepett, hogy a négy hátsó betét közül az egyik kisebb, mint 1 mm-es vastagságú volt, a többi 3-4. No ez a majdnem vason futó kopásjelzője jelzett.

 

Ez azonban nem a betét anyagában van, hanem egy külön alkatrész, egy rugós lemez, amely kb. egy kis írott 'u' betűre hasonlit. Az 'u' teste rá van húzva a betétet hordozó fém lemezre. Egy lemezdarab pedig a kopó rész mellé simul, így amikor az lekopott már eléggé a lemez eléri a tárcsát és rugózó voltánál fogva előre-hátra (!) menetben, jelen esetben gyenge magas hangot ad. Talán túl gyengét is, mivel zárt ablakokkal egyáltalán nem, de az autó mellett állva is csak az erre érzékeny fül számára volt hallható (a visít szó túlzás!). Egyébként NEM fékezéskor, hanem anélkül adja a hangot!

 

Ráadásul szemmel kívüléről nem volt látható a kopás ilyen mértéke, mivel a belső, porvédő lemez alattiról derült ki a rendellenes vékonyság. Egyébkén csak a belsőkön van ilyen jelzés, mivel a külsőt könnyen szabad szemmel is látni lehet (lemezfelninél kerék le...)

 

Mindenképpen javaslom az ellenőrzést/cserét. Utángyártott ára (4 db), mely tökéletesen azonos volt az eredetivel, még a rugót tekintve is, összesen 5-6 e Ft. Oldalanként 1 csavar fogta féknyerget (14-es kulcs), ahhoz hogy elforgatható legyen, majd betétcsere a dugattyú visszafordításával, 1 csavar vissza, kész (persze kerék le és fel is volt), fékpróba, olyan mint az eredeti (csak nem nyöszörög ;)  ).

 

Javaslok egy olcsó szervízt, ha nem vagy járatos a szerelésben, különösen a féket tekintve!!

 

Üdv.

Colie

Előzmény: scubatomi (6365)
scubatomi Creative Commons License 2008.06.11 0 0 6365

Sziasztok,

 

1.8 Civic 5d. Vékonyak már a betéteim, főleg hátul, amit furcsállok,mert azt gondoltam az első kopik jobban.

A kérdésem a következő. Hogyan jelzi, a betét ha már cserélni kell? Fékezéskor ''visít'', nyikorog?

Néhány napja elkezdett furcsa, ''fütyülő'' hangot adni az autó, úgy hallom mintha a hátsó keréktől jönne. Ha fékezek, azonnal abbamarad. Aztán megyek tovább, ekkor újrakezdi, néha abbamarad, majd megint...

Lehet attól van mert vékony a betét? Azt hittem ilyenkor pont a fékezéskor szokott nyikorogni.

A magyarázatot előre is köszönöm.

 

Üdv

       Scubatomi

teletxt Creative Commons License 2008.06.11 0 0 6364
Személy szerint nem értem hogy miért kell itt spórolni ? Ha mondjuk 100K HUF al többe lenne az autó de rendes fényezéssel sztem azt mindenki kifizetné érte. Más bajom nincs (illetve de : a műszerfali karist zavaró de az idővel cserélődik majd) , imádom vezetni , de a gyenge fényezés eléggé bosszantó , és hát nagyon hamar láthatóvá válik mindenki számára.
esteban Creative Commons License 2008.06.11 0 0 6363

Ez gondolom akkor a Hondánál a kategória ill. a kisebb kategória sajátossága, azaz ilyen vékony a Jazz estében is és nem kizárólag a Civic fényezésén sporolnak. De mi van az Accord és a Legend esetében? Bízom benne, hogy ezeknél azért már vastagabb (vagy mégse???). De akkor is felmerül a kérdés, hogy e két utóbbi autónál a fényezés vastagsága, hogy aránylik az ugyanilyen kategóriába tartozó  konkurens tipusok fényezéséhez?

Előzmény: PTR-555 (6361)
dq6056 Creative Commons License 2008.06.10 0 0 6362
Fényezés/festés. Hát igen, ez is egy a néhány közül.
Pár hete egyévesen én is kaptam két kavicsot: két 1-2 mm-es lik a festéken a motorháztetőn. Éppenhogy észrevehető. A bogarakat likvidáltam, mikor feltűnt, s mivel hülye vagyok, engem ez zavart.
Van hibajavító festék és egy kis polirpaszta, kendő. Sajnos.
Festek. Megszárad, besüllyed. Még egy kis festék. Már jó, allig látszik. De engem zavar, így simítás gyanánt finoman polírozok. Esni kezd. Beállok a garázsba, itt kevesebb a fény. Polírozok még egy kicsit. Másnap megnézem. Túlpolíroztam, a lakkréteg egy kis helyen távozott, s a metál pöttyök is lekoptak. Volt ezen festék egyáltalán? És ez két perc alatt. És igazán finoman bántam a pasztával...
Benézek egy H-szalonba.
Igen, vékony a festékréteg a Hondákon. Mivel kicsi a sérülés, kár hozzányúlni - mondják. Ha zavar, akkor viszont célszerű lefújni az egész motorháztetőt, mert nem biztatnak tökéletes eredménnyel. 30-40e Ft (én egyébként többre tippeltem volna) és cirka egy nap.
Ezzel még várok pár tucat kavicsot, talán majd egyszer.

Van egy négy éves autó, kavicsnyom nélkül. Egy másik 14 éves, egy-két kavicsnyommal. Tényleg a festéken kell spórolni a Hondák esetében?

Persze van megoldás:
Huszonezertől megy fölfelé a kül. védőfóliák m2 ára. Van karbonmintás (fekete autón nagyon jól mutat, nézz utána), s víztiszta is. Talán érdemes fóliáztatni...
Én egyelőre két szolíd fekete csíkot tetettem a motorháztető törésvonalára, így már nem cseszteti a szemem a felverődés nyoma, s még tetszik is az eredmény.
Ha viszont így haladok, lehet, hogy győzikés lesz az autó? Brrrrrr...
Előzmény: esteban (6359)
PTR-555 Creative Commons License 2008.06.10 0 0 6361

igen sajna a Civ fényezése igen vékony! 90-100mikron körül  (Swift II 120 körül)

ráadásul a fekete különösen kényes :-(

nekem az ezüst alatt sötétszürke az alapozó (ne kérdezd meg miért tudom :-(  ) hát a köfelverődés azon se szebb...

Előzmény: esteban (6359)
PTR-555 Creative Commons License 2008.06.10 0 0 6360

ha az OMV BIXXOL -t választod akkor az 1.8-asba a SPECIAL G való ráadásul olcsóbb is.. asszem 1750 volt 1-2 hónapja!

(most néztem rá az omv honlap olajajánlójába, meg ismerem is a tesóm Swiftjében is ez van)

 

mindkét olaj jó választás nem csinálsz semmi rosszat de egy 0w-30 vagy 40 még egy picivel jobb lenne...  dönts saját belátásod szerint! ;-)

Előzmény: ChiliChili (6358)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!