Keresés

Részletes keresés

zsuri Creative Commons License 2008.06.02 0 0 160245
Sziasztok!

Már jó régen írtam ide (akkor sem sokat), úgyhogy röviden magamról: van egy fitness bicóm, azzal járok munkába, rövidebb országúti edzésekre vagy túrákra, és van egy mtb-m (kicsit már túlkoros szegényke, de azért szeretem), azzal járok erdöbe. Mindekét "szakágat" szeretem, de azért a szívem picit jobban húz az mtb felé.

Mostanában azzal küzdök, hogy mi lenne az ideális gumi városba egy 28-as kerekü bicajra. Persze ez nyilván egyéni, de ha más is jár hasonló cipöben érdekelne, hogy milyet használ.

A tapasztalatom (sorrendben):

28 Michelin Dynamic - bár a szokásos országúti mérettöl már szélesebb, de igazából nem érzem elég stabilnak rosszabb úton és a szükséges nagyobb nyomás miatt ráz is.

37 Semperit TopLife - nagyon komfortos, de iegy idö után túl szélesnek éreztem

32 Conti SportContact - kicsit jobban gördül, mint a 37 és kicsit kevésbé ráz, mint a 28, de igazából nem hoz annyival többet a 37-hez képest, mint amennyivel jobban ráz attól

35 Rubena Cobra - egyelöre ez elég jónak tünik és viszonylag jól is gördül

Az még egy fura dolog, hogy mindegyik gumi keskenyebb, mint ami rá van írva (legalábbis az én 21mm-es felnimen).
NAVIGATOR Creative Commons License 2008.06.02 0 0 160244

Nekem most az van a BB5-höz, 160-as méretben, illetve nem régóta az össztelós montimon elöl 185-ös méretben hidrós fékhez. Nem vettem észre fékhatásban különbséget. Viszont vékonyabb, azaz valszeg' hamarabb elkopik és könnyebben sérül.

Én még kopást nem észleltem rajta cirka másfél éves napi városi használattal. Az is igaz, hogy csak síkon használom ezt a bicót.

A fullyn meg kicsit rázós (tenyérmaszírozós) a fékérzés a hosszanti lyuggatás miatt, de ez engem nem zavar.

Előzmény: Törölt nick (160243)
Törölt nick Creative Commons License 2008.06.02 0 0 160243
Van az ebike-on egy Alligator 203mm-es tárcsa, pofára olyan cleansweep-es...
Van vele tapasztalata valakinek? 4000 huf.
Előzmény: Törölt nick (160242)
Törölt nick Creative Commons License 2008.06.02 0 0 160242
Ez bizony Roundagon. Kemény mint a vídia :-) Van benne kb. 5000 km, végig hátsóval fékezve, de még tükörsima a felülete...

Köszi a tippet. Eltekertem a bótba és láttam egy 185-ös Cleansweep tárcsát 9.000-ért. Kicsit lehidaltam. Ennyi volt az Opel tárcsa is a múltkor, aggyal együtt.
Előzmény: nomad von Fblodilovich (160239)
ottovic Creative Commons License 2008.06.02 0 0 160241
Ilyen velem soha sem fordult elő. Mert annyira vérprofi vagyok, hogy a jobb lábamat akasztom ki, és balra dőlök.
Előzmény: Stms (160156)
ottovic Creative Commons License 2008.06.02 0 0 160240
Tyűha,  ezt olvastátok? MIt lehet ez ellen tenni? RPG? És az utasok? Vagy agresszív vagyok?
nomad von Fblodilovich Creative Commons License 2008.06.02 0 0 160239

Évenként változik, szóval lehet most nem ez a helyzet, de egy időben Roundagon tárcsával adták a BB5-öt, ami a három fajta Avid tárcsából a csíra verzió. Ha cserélsz, akkor figyelj rá, hogy Cleansweep tárcsa legyen.

Előzmény: Törölt nick (160235)
NAVIGATOR Creative Commons License 2008.06.02 0 0 160238
nekem is van olyan is, és szerintem is jobb ott is
Előzmény: hitman (160237)
hitman Creative Commons License 2008.06.02 0 0 160237
nekem ugyan v-fékem van, de az Avid pofa ott is jobb...
Előzmény: NAVIGATOR (160232)
maci124 Creative Commons License 2008.06.02 0 0 160236

Raknek, csak nincsenek. Legutobb mindenki hozott gepet, mostanira ebbol kiindulva senki. :(

Előzmény: Nemo (160230)
Törölt nick Creative Commons License 2008.06.02 0 0 160235
Köszi a reakciót, akkor betétcserével nem kísérletezek. A legolcsóbb talán, ha 185-ös tárcsára váltok.
Előzmény: NAVIGATOR (160232)
kivi Creative Commons License 2008.06.02 0 0 160234
Neked 17-es váz kell, efelől semmi kétség.
Előzmény: Ember a Holdon (160233)
Ember a Holdon Creative Commons License 2008.06.02 0 0 160233
Sziasztok

Úgy emlékszem volt ilyen témákra egy külön topic, de most nem találom. Ha még létezik valaki irányítson át oda pls.!

Tehát a problémám:

Elég jutányos áron tudnék hozzájutni egy KTM bicóhoz, van viszont egy kis szépséghiba:
nem tudom a vásárlás előtt kipróbálni a gépet, így látatlanban kell vázméretet választanom. Jelenleg egy 18"-os Merida MATTS Anacondával járok, tehát a 15", 17", 19" és 21"-os kínálatból maradt a 17" és 19". Tovább nehezíti a dolgot, hogy ezen kívűl csak annyi infó van a vázról, hogy 7005-ös alu, így nem nagyon tudok a vázgeometriával kapcsolatban semmit. Az idei kínálatban viszont csak 6061-es anyagból árulnak KTM-et, tehát ez valamilyen korábbi váz. Az ideiek közül egy 17"-os Ultra cross tűnt megfelelőnek, Race szériából - eddig - sajnos nem tudtam próbálni. A vásárolni kívánt gép váza - listaár és felszereltség alapján - Race szériásnak tűnik.

Ezeknek tükrében kérdezném:
Van e valakinek KTM Race szériás bicója, ha igen mekkora testmagassághoz mekkora vázméretű gépe van?
Változott e jelentősen - mondjuk a tavalyi kínálathoz képest - a vázgeometria a Race sorozat tagjainál?
Ennyi infó alapján 172cm-es testmagassághoz ti mekkora vázat vennétek?

Tudom hogy ez így elég kevés infó, ha ennek ellenére valaki mégis tud segíteni annak nagyon örülnék.

Üdv!
Ember
NAVIGATOR Creative Commons License 2008.06.02 0 0 160232

Kedves CSiga Papa,

 

Nekem is BB5 van elöl a melós bicón, ergo sokat használom. Tapasztalatom szerint a gyári Avid pofa a legjobb bele. Volt már benne BBB és Jagwire is, de egyik sem volt az igazi. Azt aláírom, hogy a tesztek egekig magasztaló dícséretével én sem értek egyet. Szerintem nem igazán erős fék. A bowden nyúlását talán ki tudod küszöbölni egy erősebb házzal és vezetékkel. Nem lehet hogy zsíros, vagy olajos lett a tárcsa?

Előzmény: Törölt nick (160229)
BONNIE Creative Commons License 2008.06.02 0 0 160231
ha országúti, illetve nem túl bütykös, akkor kontaktoljunk! cserébe lehet egy menő öved, hmm?
Előzmény: Sánta Kutya (SK) (160196)
Nemo Creative Commons License 2008.06.02 0 0 160230
Brrr, ezt még olvasni is jó volt! Fényképeket nem raksz ki valahová?
Előzmény: maci124 (160220)
Törölt nick Creative Commons License 2008.06.02 0 0 160229
A reku (ebben is) kicsit más. Hátul van a súly nagy része, fékezheted mint a bolond. Szerintem erős fékezésnél se megy 40% alá a terhelése. Rekuval sokkal rövidebb úton meg tudok állni, mint montival emiatt. Ja, és nem kell félnem a salto mortale-tól :-)

Előzmény: NAR (160228)
NAR Creative Commons License 2008.06.02 0 0 160228
Én olyan tanácsokra emlékszem, hogy pont az első kereket kell jobban fékezni, mert ... (az indoklásra nem emlékszem :-)
Előzmény: Törölt nick (160224)
Törölt nick Creative Commons License 2008.06.02 0 0 160227
És készülök az Alpokba, pakkal...
Előzmény: Törölt nick (160226)
Törölt nick Creative Commons License 2008.06.02 0 0 160226
Elég nyúlós a fogása, az igaz. A fékkarom áttételállítós, és legerősebbre van állítva. Ezt behúzom izomból, nem koppan neki a markolatnak. A bowden peng mint a gitárhúr :-)

Nem tudom, egyáltalán mit várhatok tőle...
Előzmény: Pinyo (160225)
Pinyo Creative Commons License 2008.06.02 0 0 160225
Nem az van, hogy hosszú a bovdenezés, és nyúlik?
Előzmény: Törölt nick (160224)
Törölt nick Creative Commons License 2008.06.02 0 0 160224
Ez az Avid alap bowdenes tárcsaféke. Nem vagyok elégedett vele, mert a rekun 70% súly a hátsó keréken van, és nem tudom állóra fékezni aszfalton, 1.5-ös slickkel.
Előzmény: hitman (160223)
hitman Creative Commons License 2008.06.02 0 0 160223
nem értek hozzá, csak a kíváncsiságomat szeretném kielégiteni: a BB5 az hidralikás vagy bowdenes?
Előzmény: Törölt nick (160222)
Törölt nick Creative Commons License 2008.06.02 0 0 160222
Tárcsafékügyi segítséget kérek szépen...

Múltkor túl sokat kérdeztem, nem is jött válasz. Egyszerűsítek: A BB5 tárcsafékbe tudtok olyan fékbetétet, amivel jobban fog a gyárinál?

koller andor Creative Commons License 2008.06.02 0 0 160221
http://www.delmagyar.hu/szentes_hirek/cseuz_laszlo_new_yorkban/2059198/
maci124 Creative Commons License 2008.06.02 0 0 160220

Vasfuggony-tura.

Van egy friss kijeloles, Fertorakosrol indul egeszen Szombathely ala, a letezo legkozelebb a hatarvonalhoz, zold sav jelzessel.

Ennek bejarasat celoztuk meg 6 fovel, mtb-vel.

 

Ennek Sopront kerulo reszet mar bejartam korabban, nehol gyalog sem jarhato, szandek megvan, kijeloles elmegy, ut, osveny nincs, csak gaz, malna nyakig.

 

Nagycenk utan bele is futottunk par jarhatatlan szakaszba, keruloutak, visszafordulasok miatt kimentunk aszfaltra tobb helyen.

 

Az elso frissitopont  be volt zarva. Ilyen falut meg nem lattam, szombaton delben nincs nyitva az 1 szem kocsma. Szegyenfal: Repcevis.

Peresznye, hat itt sincs. Bekavartunk az egyetlen kereszt utcaba, utca vegen falunap, satrak, fozesek, buli. A csapolt sor habzott, nem akart rendesen jonni, uveges lett belole.

 

Gyorsitaskeppen aszfalton gurultunk Koszegre. Itt a zoldb savba vetett bizalom teljes hianya miatt az orszagos keket celoztuk meg, irany Irottko. Sok szakasz visszakoszont a koszegi maratonbol. Igen sajnalom, hogy megszunt.

 

70km utan nem esett jol a kapaszkodas, de vegul meglett. Innen gyors ereszkedes Bozsokra, a Patak Csardaba. Lefele felkaptam egy agat a valto es a kerek koze, mire megalltam, mindketto maradando alakvaltozast szenvedett. Nemi hajlogatas, fek kieresztes utan hasznalhato lett.

 

A kaja megint jo volt, itt meg nem csalodtam. Kellemes aszfaltozas utan beertunk Szombathelyre. A foteren Borfalu rendezveny volt, probaltunk elvegyulni a tomegben, de nem sikerult, egyreszt a kinezetunk (a keves pocsolyat mind begyujtottuk), masreszt a szagunk miatt. Hosszutekerest ittunk ( 1dc szaraz bor+4 dl szoda), kozben egy egesz profi blues zenekar adta az alapot. Az utolso vonatra felpakoltuk a gepeket, majd eros vitaba keveredtunk Sopron varosrendezesi terveit illetoen. A csemegenek szant toportyum zacskoja a hatizsakbol tortent kivetelkor megadta magat, mind le a foldre, jol esett.

 

Osszesen volt 5 eses, legtobb pontot Misi erte el egy szombathelyi lampa elotti,  allohelyzetben elkovetett patent pedal kioldas elmulasztasaert,  2 gyors, 1 lassu defekt, 4 vall leeges.

 

 

 

 

Pinyo Creative Commons License 2008.06.02 0 0 160219
Hogy megnyugodjál, rajtam kívül csak hárman utaztak a szerelvényen. Tömött villamosra nyilván nem szállok fel dzsuvás bringával.
Előzmény: utóember (160210)
hitman Creative Commons License 2008.06.02 0 0 160218
kollégámnak egyszer konkrétan az ellenőr javasolta defektnél, hogy vegye ki az első kereket, akkor már kézipoggyász, és felszállhat vele.
Előzmény: utóember (160210)
Stms Creative Commons License 2008.06.02 0 0 160217
Végülis a tövében. ;)

Reggel felkeltem, és úgy döntöttem, tekerek egyet meló előtt. Feltornásztam magam a tetejére, aztán le. Legközelebb korábban indulok és viszek fotómasinériát is.
Előzmény: Nemo (160216)
Nemo Creative Commons License 2008.06.02 0 0 160216
Mondd már! Ott aludtál?
Előzmény: Stms (160215)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!