Úgy emlékszem volt ilyen témákra egy külön topic, de most nem találom. Ha még létezik valaki irányítson át oda pls.!
Tehát a problémám:
Elég jutányos áron tudnék hozzájutni egy KTM bicóhoz, van viszont egy kis szépséghiba: nem tudom a vásárlás előtt kipróbálni a gépet, így látatlanban kell vázméretet választanom. Jelenleg egy 18"-os Merida MATTS Anacondával járok, tehát a 15", 17", 19" és 21"-os kínálatból maradt a 17" és 19". Tovább nehezíti a dolgot, hogy ezen kívűl csak annyi infó van a vázról, hogy 7005-ös alu, így nem nagyon tudok a vázgeometriával kapcsolatban semmit. Az idei kínálatban viszont csak 6061-es anyagból árulnak KTM-et, tehát ez valamilyen korábbi váz. Az ideiek közül egy 17"-os Ultra cross tűnt megfelelőnek, Race szériából - eddig - sajnos nem tudtam próbálni. A vásárolni kívánt gép váza - listaár és felszereltség alapján - Race szériásnak tűnik.
Ezeknek tükrében kérdezném: Van e valakinek KTM Race szériás bicója, ha igen mekkora testmagassághoz mekkora vázméretű gépe van? Változott e jelentősen - mondjuk a tavalyi kínálathoz képest - a vázgeometria a Race sorozat tagjainál? Ennyi infó alapján 172cm-es testmagassághoz ti mekkora vázat vennétek?
Tudom hogy ez így elég kevés infó, ha ennek ellenére valaki mégis tud segíteni annak nagyon örülnék.
Nekem is BB5 van elöl a melós bicón, ergo sokat használom. Tapasztalatom szerint a gyári Avid pofa a legjobb bele. Volt már benne BBB és Jagwire is, de egyik sem volt az igazi. Azt aláírom, hogy a tesztek egekig magasztaló dícséretével én sem értek egyet. Szerintem nem igazán erős fék. A bowden nyúlását talán ki tudod küszöbölni egy erősebb házzal és vezetékkel. Nem lehet hogy zsíros, vagy olajos lett a tárcsa?
A reku (ebben is) kicsit más. Hátul van a súly nagy része, fékezheted mint a bolond. Szerintem erős fékezésnél se megy 40% alá a terhelése. Rekuval sokkal rövidebb úton meg tudok állni, mint montival emiatt. Ja, és nem kell félnem a salto mortale-tól :-)
Elég nyúlós a fogása, az igaz. A fékkarom áttételállítós, és legerősebbre van állítva. Ezt behúzom izomból, nem koppan neki a markolatnak. A bowden peng mint a gitárhúr :-)
Ez az Avid alap bowdenes tárcsaféke. Nem vagyok elégedett vele, mert a rekun 70% súly a hátsó keréken van, és nem tudom állóra fékezni aszfalton, 1.5-ös slickkel.
Van egy friss kijeloles, Fertorakosrol indul egeszen Szombathely ala, a letezo legkozelebb a hatarvonalhoz, zold sav jelzessel.
Ennek bejarasat celoztuk meg 6 fovel, mtb-vel.
Ennek Sopront kerulo reszet mar bejartam korabban, nehol gyalog sem jarhato, szandek megvan, kijeloles elmegy, ut, osveny nincs, csak gaz, malna nyakig.
Nagycenk utan bele is futottunk par jarhatatlan szakaszba, keruloutak, visszafordulasok miatt kimentunk aszfaltra tobb helyen.
Az elso frissitopont be volt zarva. Ilyen falut meg nem lattam, szombaton delben nincs nyitva az 1 szem kocsma. Szegyenfal: Repcevis.
Peresznye, hat itt sincs. Bekavartunk az egyetlen kereszt utcaba, utca vegen falunap, satrak, fozesek, buli. A csapolt sor habzott, nem akart rendesen jonni, uveges lett belole.
Gyorsitaskeppen aszfalton gurultunk Koszegre. Itt a zoldb savba vetett bizalom teljes hianya miatt az orszagos keket celoztuk meg, irany Irottko. Sok szakasz visszakoszont a koszegi maratonbol. Igen sajnalom, hogy megszunt.
70km utan nem esett jol a kapaszkodas, de vegul meglett. Innen gyors ereszkedes Bozsokra, a Patak Csardaba. Lefele felkaptam egy agat a valto es a kerek koze, mire megalltam, mindketto maradando alakvaltozast szenvedett. Nemi hajlogatas, fek kieresztes utan hasznalhato lett.
A kaja megint jo volt, itt meg nem csalodtam. Kellemes aszfaltozas utan beertunk Szombathelyre. A foteren Borfalu rendezveny volt, probaltunk elvegyulni a tomegben, de nem sikerult, egyreszt a kinezetunk (a keves pocsolyat mind begyujtottuk), masreszt a szagunk miatt. Hosszutekerest ittunk ( 1dc szaraz bor+4 dl szoda), kozben egy egesz profi blues zenekar adta az alapot. Az utolso vonatra felpakoltuk a gepeket, majd eros vitaba keveredtunk Sopron varosrendezesi terveit illetoen. A csemegenek szant toportyum zacskoja a hatizsakbol tortent kivetelkor megadta magat, mind le a foldre, jol esett.
Osszesen volt 5 eses, legtobb pontot Misi erte el egy szombathelyi lampa elotti, allohelyzetben elkovetett patent pedal kioldas elmulasztasaert, 2 gyors, 1 lassu defekt, 4 vall leeges.
Reggel felkeltem, és úgy döntöttem, tekerek egyet meló előtt. Feltornásztam magam a tetejére, aztán le. Legközelebb korábban indulok és viszek fotómasinériát is.
Ezt az elnevezést én is csak úgy 2 hónapja ismerem. Gyuriékkal túráztunk és akkor emlegették sokat, ezért megkérdeztem, hol van. A Király-Kúti-nyereg utáni legmagasabb pont az, ahol tényleg van is egy rendes pocsolya. Na most, a Király-Kúti-nyereg meg az a rész ... :-)
Bizony, hálószoba-turista lettem! Várhosszúréten pl. egy panzióban aludtam a bgtúrára érkező többiekkel (anyámék nyugdíjas túraszakosztályos társaival) együtt. Meg is dobta a költségvetésemet derekasan. A legszebb hálószobám mégis a Zsidó-réten várt rám, ahol kevés vizem lévén úgy zuhanyoztam, hogy meghemperegtem a harmatos fűben. Működik!
De, kiszúrtalak, csak itt valami Vörös-dagonyát említettél, én meg nem tudtam hogy így hívják (nem vagyok tősgyökeres pilisi), így hát meggyőztem magam, hogy nem SzeZót láttam. Aztán meg mégis.
Villogók a montin vannak, az outin semmi (csak matrica).
Jó kis bringa ez. Talán majd a telót lenne érdemes valami jobbra cserélni hosszú távon, de legalábbis kezdetnek szétszedni és kipofozni. A Dartok, mint belépő szintű telók, néha nagyon hanyagul vannak összerakva, egy kis tuning csodákra képes.
Bennem fel sem szokott merülni, hogy kézipoggyászként kezeljem a biciklit. Még ha méretileg bele is fér, szerintem "nem ér" felszállni egy olyan cuccal, ami fekete kosznyomokat hagy a többi utason, ha véletlen összeértek.