Még tegnap valamiért nyeregtetőre asszociáltam :-/ De most Szerelo is rámutatott. Stílusában a nyeregtető sem passzolna a házhoz? Nekem is szimatikusabb a ferde tető vagy akár a nyeregtető a könnyebb kivitelezés miatt.
Sátortetőnél ez a fogópáros megoldás szerintem nem a legjobb, de a sima fagerendás sem, mert azon az oldalon, amit nem metsz a gerenda vagy fogópár, ott a szarufát csak a szelemen fogja. Mondjuk a koszorú-szelemencsavar-szelemennek fognia kell, nem egy nagy tetőről van szó.
Nyeregtetőnél, meg ugye fel kellene falazni vagy burkolni a két szomszédos oldalt, ahova nem fut le a tető. Meg talán több fa és cserép is kell hozzá, mint a sátortetőhöz. Ki kéne pontosan számolni mindkét típusra.
A sátortetőnél meg viszonylag sok cserepet kell vágni.
A tetőgerincet vagy a csúcsot ne csak a pont alatta futó fogópárra (ha ezt a fogópáros megoldást választod) vagy födémgerendára támasszad le, hanem ott a fogópárokra vagy a födémgerendákra keresztbe helyezzél és rögzítsd is hozzájuk egy 15*15-ös gerendát. És erre a keresztbefutó gerendára támasszad le. Vagy esetleg ferdén levezetni, de ezt csak most találtam ki, de szerintem nem hülyeség :)
Szóban nehéz elmondani, lerajzolni egyszerűbb lenne. De azért megpróbálom.
Szóval képzeld el a tetőszerkezetet födémgerenda nélkül. És ahova jönne a gerenda, ott tulajdonképpen 1-1 10*20-as fogópár fogná közre a szarufát.
De utálom a Paint-et, át kéne keresztelni Pain-re :D
Na firkantottam hozzá ábrát.
Ez egy axonometrikus ábra, remélem látszani fog. A szögelés mellett ajánlom egy M12-es menetes orsóval összefogatni a fogópárt a szarufához. Jópár tetőnél nem rögzítik kellően a szarufákat, csak beütik 1 azaz egy darab szöggel a szarufát a szelemenbe, a tető meg szétcsúszik a 'csába, mert nincs ami megfogja kellően. Ezért javasoltam ezt a fogópáros megoldást, mert ez tutifixen fogja az egész tetőt. Lényegében a szeglemezes tető is hasonó elven működik (szerintem) csak ott nincs fogópár, hanem egy fa kapcsolódik szeglemezzel a szarufához.
Itt meg egy függőleges nézeti kép. A szarufából biztos ki lesz vágva a talpszelemen sarkánál, hogy alaki kötés is legyen. Szerintem a fogópárral is meg lehet csinálni, ahogy megrajzoltam. Ha mégse akarod elgyöngíteni a fogópárt, akkor rá lehet ültetni a talpszelemenre, de akkor pl. szögvassal vagy direkt ilyen célra kapható fémalkatrésszel össz lehet fogatni becsavarozva vagy szögelve az L-acélt.
Igen, én is gondolkodtam ebben, meg a nyeregtetőben, csak a házhoz akartuk igazítani a formáját, és így ez lett. Tudom, hogy 100-150e-rel több(vagy még többel), de hosszú távra tervezünk, és a házban is úgy alakítottunk mindent, hogy egyszer legyen megcsinálva jól, a mi izlésünkhöz alakítva. Bár ez is tetszik amit te csináltál, csak a házunk meditterán jellegű, ez meg kicsit modern stílusú így vetettem el ezt...
Az ablakokat szeretnem kicserelni a lakason. Szerintetek milyen ablakot erdemes venni? Nem mondom, hogy az ar nem szamit, de inkabb a minosegre mennek ra, mint arra, hogy olcso legyen.
Huh, a fogópárokat hogy gondolod? Ezt kifejtenéd bővebben?(csak fogópárok és ne is legyen födém, ezt így lehet???) A hajlásszög 30° és nem lesz derékszelemen, mert egy csúcsban végződik a tető. Letámasztás az szvsz lenne középen , de a terv erre nem tér ki... A házon is 14*18-as gerendák vannak, abban bíztam itt megfelel a 15*15-ös is, és egy kicsit olcsóbban megúszom :S
Talán lehetnének gerenda helyett alul (is) fogópárok 7,5*15-ös v 7,5*20-as v. 10*15-ös v. 10*20-as (20-asok előnyben) keresztmetszettel a szarufákhoz szögelve és/vagy összecsavarozva. Szerintem masszívabb lenne. Mekkora a tető hajlásszöge? Van-e gerinc, stb. letámasztás? Van-e derékszelemen?
14*18-as élére rakva kissé más stabilitást ad, mint a 15*15-ös. ilyen kérdésben mindig a tervezőé a döntés. nálam amikor a kivitelezők szóltak, hogy gond van a méretekkel a tervező újraméretezte, és kijött a 20*20-as (valami 18*22-es volt korábban). ennek sem örültek, de megcsinálták. ezért fizeted őket.
A tervező 14*18-ast írt, de az ácsok 15*15 "szoktak" használni. Hosszban 6,1m fesztáv+a felfekvés a koszorúra. Valaki mondta, hogy 5*(7,5*)20-as padlók is elegek lennének sűrűbben.
B+, olyan legyen, mint amilyet a tervező mond. Ha nem tetszik, akkor menjél vissza hozzá, hogy másmilyet szeretnél.
Mellesleg a tartószerkezet építési engedély köteles alkatrész, az engedélyezési tervben kell meghatároznia a tervezőnek, hogy milyen legyen (hogy ne szakadjon a nyakadba), megváltoztatásához pedig tervmódosítást végezni és engedélyeztetni.
Tudna nekem valaki abban segíteni, hogy a fafödémes garázsom gerendái milyen méretűek legyenek(a garázs 6,6*6,6m-es)? A tervező 14*18-ast írt, de az ácsok 15*15 "szoktak" használni. Hosszban 6,1m fesztáv+a felfekvés a koszorúra. Valaki mondta, hogy 5*(7,5*)20-as padlók is elegek lennének sűrűbben.
Köszi. A Dunakeszi melletti Bauhausban pont most voltam, ott csak sima keverős Grohe/Hansgrohe csapok voltak. Máshol én 30-33e körül láttam csak a csaptelepet, a zuhanyszett hozzá további kb 10e volt. :(
u.i.: Bauhaus katalógusban tényleg benne van.... na majd holnap telefonálok egy jót.
Építkezők figyelem. Aki most kezd építkezni és szüksége van Porotherm 38 N+F téglára, annak figyemébe ajánlom, hogy nekem van 8raklap eredeti csomagolásban raklappal együtt eladó. 60db/raklap, 480db.
nem én fogom csinálni, gipszkartonosok jönnek, csak meg akarok bizonyosodni róla, hogy tényleg nem kell alá semmi külön szigetelés, ahogy ők mondták :)
szerintem nyugodtan rakd rá az uw profilt úgy, hogy ráragasztod az öntapadós szigetelő csíkot az aljára. a parkettát úgysem tudod fölszedni a szoba közepén, mert nagyon ronda lesz visszarakva.
Oké, meggyőztetek! (Mindenesetre kölcsönkérem a fizika könyvet a szigeteléstől. :-) ) Közben beszéltem éítész ismerőssel, ő járófelületnek a deszka helyett az OSB-t javasolta, mert az jobban tűri a párát is, a hőingást is. másrészt ezzel együtt is javasolta a tető hőszigetelést is, hogy a padlásnak, illetve az ott levő faanyagnak ne kelljen akkora hősokkot elviselnie. (-20 oC - +50 oC)
Sziasztok! A szaktopikban is rákérdeztem, de itt nagyobb a pörgés, úgyhogy itt is megpróbálom:
Adott egy szoba, ahova egy gipszkarton falat szeretnénk betetetni. alatta parketta van, ami már túl van a nagyoló csiszoláson, de nincs lelakkozva. Erre közvetlenül mehet a gipszkarton fal? Nem kell alá valami szigetelés?
Nekem van egy jó ajtós címem, tokkal együtt a fenyő ajtó színre pácolva 90/210-es nekem kb. 54 ezer lenne,az 5 db ajtóm beszerelését 33 ezerért vállalnák. Egy ismerősömnek nagyon szépek lettek az innen vett ajtók. Bármilyen méretre csinálnak egyébként. Ha érdekel , priviben megadom az elérhetőségüket, Piliscsabai cég!