Mit szóltok az új Kínai King-Long buszokhoz?Már bent vannak az andorban és jun.1-től Zsámbék környékén fognak száguldozni.Az utasok pedig élvezhetik a büdös Kínai müanyag és gumi szagát!
Állítólag - bár lehet, hogy ezért az állítólagért is kikapok, mint a típus kapcsán, de ezzel próbálom kifejezni, hogy én is csak hallottam és nem tapasztaltam - korábban voltak Üllő helyiben a vasútállomáshoz közlekedő "munkásjáratok" is, de ezek kihasználatlanság miatt megszűntek.
Június 7-én szombaton 10 órakor(autóbuszállomáson találkoznánk) egy találkozót szerveznénk a topiktársak között és mindenkinek akit érdekel. Beszélgetnénk, buszoznánk és természetesen fényképeznénk. Akit érdekel írjon a buszbaratok@freemail.hu-ra valamint jelöljétek be az iwiw-en újonnan létre hozott SzSzB megyei buszbarátok-at. Csak megye beliek lehetnek tagjai. A találkozó meg lesz tartva akárhány ember jön el. Tehát Jún.7 10 óra Autóbuszállomás 5-ös kocsiállásnál találkozunk! Remélem nem OFF :)
Ne nevezzük már ezt helyijáratnak. A "misejárat" találóbb, munkanapokon meg mondjuk inkább iskolabusznak.
Nem csodálkozom, hogy teljes árú bérlet nem kell senkinek.
Üllőn is, mint minden hasonló kisvárosban olyan egyvonalas, az egész települést kanyarogva bejáró helyijárat kellene,
- amivel bárhonnan bárhova átszállás nélkül el lehet jutni, - minden nap 4.00 - 23.00 között legalább óránként közlekedik - mindig ugyanazon az útvonalon, - és (magától értetődően) egyik végállomása a vasútállomás.
Vagy legalább legyen egy ilyen stabil fővonal (nevezzük 1-esnek). A speciális igényeket kielégítő (iskola- és misebuszok), vagy ahol jelentős munkaerőt foglalkozó üzem létezik, annak a munkaidejéhez igazodó "mellékvonalak" ettől függetlenül, más útvonalon is járhatnak, az is elég, ha csak a munkaidő (tanítás, mise) kezdetén és végén.
Nem néhány hónapja. Már jó pár éve. Amikor kifotóztam (2 éve nyáron) a ELK-683-at már akkor is Ik 211-es csinálta a helyijáratot. Közben lehet hogy volt 260-as is.
Ikarus 211-es fan-ek figyelmébe ajánlom az üllői helyijáratot, amelyet néhány hónapja egy ilyen kocsi végez.
Korábban állítólag egy IK 260-as járta a vonalat, amikor az önkormányzat hozzájárult a tanulóbérletek árához több volt a diák és kellett is, most azonban már ki kell nekik fizetni a 915-ös fortintos havibérletet, így létszámuk megfogyatkozott és már ezen is elférnek.
Állandó tartalék nincs, szükség esetén Vecsésről jön át.
Az itt 90,- forintos jegy formátumából ítélve az Üllői Helyi Közlekedési Kft. is ugyanannak a cégcsoportnak a tagja, mint több más kisvárosi helyijáratos magáncég.
Üllő helyi menerendje megtalálható a város honlapján itt:
A helyi megállóhelyek táblával jelöltek (nincs ez mindenütt így) és a megállótáblák oszlopain matricaként ki van ragasztva a helyi menetrend, vagyis az utastájékoztatás elég jó.
A járatok csak munkanapokon és vasárnap/ünnepnap közlekednek, vagyis szombaton nem. A végállomás a Templom téri Üzletház előtt van.
A vasárnapi járatok kifejezett misejáratok. Az egyik a 8.00-s katolikus misére gyalog bejövő híveket viszi haza, ezért egyébként a menerendtől eltérően 8.50 helyett a mise végét bevárva 9.00 körül indul, majd ezzel be lehet jönni a 10.00-s misére és azt követően a 11.00-s járattal haza. A református hívek állítólag szinte soha nem használják a járatot, csak a katolikusok, közülük is leginkább néhány vasúton túl lakó törzsutas. Amikor én mentem a 9.05-kor rajtoló 8.50-es járaton volt a miséről 6 utas. Volt, aki csak 1 megállót ment, a többiek is csak a vasúton túli részre, a végállomás után felszálló pedig egész úton nem volt, vagyis inkább gyalog bejöttek a korábbi misére.
A magánbuszos gyakorlatnak megfelelően a menetidő itt is elég bő, a 15 perces késést hamar behoztuk, még álltunk is egyet útközben, így is kicsivel 9.45 előtt visszaértünk a Templom téri végállomásra.
Az egyik képen a táblatartó belső oldalán krétával írt díjszabási tájékoztató látható - a teljesárú bérletet ki sem írják, arra úgysincs kereslet - a másikokok pedig az, hogy a nem éppen alacsonypadlós IK 211-es nagy fellépőmagasságát egy ötletes kis zsámollyal hidalják át.
"Szinte már minden háznál van autó. Lassan feleslegessé válik a busz"
Mostanra kis hazánkban is sokfelé elértük az osztrák vidéki tömegközlekedési ellátottsági szintet.
Ez a buszközlekedésben visszafejlődés, a vasútiban fejlődés volt.
Így azokban a szerencsés falvakban, ahol (még) vasúti megálló átlag 2 óránként, de legalábbis naponta többször megáll egy személyvonat.
A vasúttal nem rendelkező - esetleg ugyanakkora, vagy még nagyobb - lélekszámú településeken pedig egyes megyékben leginkább iskolai előadási napokon, illetve munkanapokon van csak közlekedés, akkor is egyre rövidülő üzemidőben, szombaton, de főleg vasárnap viszont már csak 1-2 autóbusz járatpár, vagy az sem.
"Megmondaná valaki milyen logika alapján jár Miskolc - Lillafüred - Eger vonalon csak vasárnap a busz? Szombaton nincsenek kirándulók a nyári szezonban???"
Abból az időből őrződött meg, amikor a szombat még munkanap volt és azóta sem nyúltak hozzá:(
múlt hét pénteken láttam Szolnokon az 1079-es mező Budapest-Szolnok-Gyula járatát egy szép scania irizar century? busz csinálta. ez már az áiplibusz alvállallkozó busza volt. van vkinek róla fotója?
Nyilván léteznek egy darab buszra értendő alapárak, de ezek is igazából tájékoztató jellegű adatok, hiszen mindenkinek más-más felszereltség van az alpárban. Volt már magyar példa arra, hogy az egyik volántársaság alapáron alul vett meg egy buszt, úgy hogy a szériatartozékot "szedetett ki" a buszból.
Egyébként a Camion Truck&Bus Magazin Az év haszongépjárműve pályázatában felsorolt buszoknál általában tüntetnek fel alapárat, de az is erősen tájékoztató jellegű.
Mivel a buszok ára felszereltségtől, választott motortól és rendelt mennyiségtől is függ, ezért a személyautókkal ellentétben itt nincsenek ún. árlisták. Ha potenciális vevő vagy, akkor összeraksz magadnak egy olyan buszt, amilyen jólesik, és mondanak egy árat.
Megmondaná valaki milyen logika alapján jár Miskolc - Lillafüred - Eger vonalon csak vasárnap a busz? Szombaton nincsenek kirándulók a nyári szezonban???
Attól tartok, ez is rövid ideig életképes kísérlet lesz. Hasonlót én is láttam már Pomáz-Csobánka között és Budakalászon. Megállók, menetrend és térkép nélkül.
Azt mindenesetre jelzik az ilyen próbálkozások, hogy van igény helyi (vasúthoz kapcsolódó) közlekedésre, csak ez valamiért nem illik a Volán profiljába, még alkalmas járművei (midibuszok) sincsenek hozzá.
Sokkal régebben Budán, éjjel az 56-os busz vonalán is járt iránytaxi, Barkas márkájú (kétütemű) kocsikkal.
TamásAttila(47724): "Szinte már minden háznál van autó. Lassan feleslegessé válik a busz" Sajnálnám, akkor a VOLÁN-TOPIC is megszűnne. Szerintem 1 autó családonként nem elég, minden családtagnak kell egy.
"A Békés megyei önkormányzat elnöke elmondta: hitetlenkedve hallotta a hírt, hiszen – Szarvas Péter vezetői munkájának eredményeképpen is – ez az egyetlen nyereséges Volán vállalat az országban, mely pozitív mérleggel zárta 2008 első negyedévét."
Bocs, máris helyesbítenem kell. Péteri és Hosszúberek-Péteri vasúti mh. között van még jó buszközlekedés, csak nem helyi, hanem helyközi járat részeként. Bár ilyen jó lenne a közlekedés más vasutak mentén is.
Szeretek utazgatni (ahol még lehet), de utasszemmel nem látom olyan szépnek a buszvilágot, mint amilyennek ez a fórum mutatja. Nemcsak Jászberényben és Isaszegen szünetelnek a helyi járatok (lásd 47482, 47639. hsz.), tavaly óta Szentmártonkátát és Péterit sem köti már össze helyi busz a 3-4 km-re levő vasútállomással (vagy csak a menetrend tűnt el?) és egyre ritkábbak a vasúthoz csatlakozó helyközi járatok is.
Ahol még érintik a vasutat a buszok (mert máshol nem tudnak megfordulni), ott a menetrend lehetetleníti el az átszállást. Van olyan állomás, ahol a buszok menetrend szerint az óránként induló vonatok után 3 perccel érkeznek. Már írtam erről a volanbusz.hu címre, udvariasan annyit válaszolt az operátor, hogy észrevételemet továbbítja az illetékesekhez.
A Volán szerepet tévesztett, kapacitása legnagyobb részét a vasúti fővonalakkal párhuzamos járatokra fordítja. A ráhordó buszjáratok megszűnése miatt a 30-60 precenként közlekedő vonatokon alig van utas. (Hatvan-Bp. között már bőven elég lenne 6 helyett 1 kocsival járatni a vonatokat.) A vasutakra merőleges irányokban sok helyen már semmiféle közlekedés nincs, így pl. a Bp.-Újszász-Hatvan óriás darab szárazföld belsejében egymástól 10 km-re fekvő települések között is kell utazni 100 km-t. (Beírhatjuk a keresőbe: Sülysáp-Zsámbok, Tóalmás-Tura stb.)
Kisvárosokban az autóbuszállomásnak a vasútállomás mellett lenne a legjobb helye, de ahol így volt, ott is elrontották. Gödöllő MÁV+HÉV állomásától (ahonnan csak a MÁV-ot számolva óránként 5 vonat indul) elvitték a helyi és helyközi buszok végállomását másfél km-re, olyan helyre, ami gyalog is alig közelíthető meg. (Elzárja a lakott területtől a 3-as főút és a HÉV-pálya.)
Jó, ha egyre kényelmesebb, esztétikusabb, hűthető-fűthető-világítható új buszok járnak, barátságos, udvarias sofőrökkel. Már csak a vonalhálózat topológiáját kéne teljesen áttervezni, és bevezetni az utasbarát menetrendet, törődve az átszállókkal is.
Balaton Volán Rt. idõszakos tájékoztatója egyes ágazatokban (7008/2008)
Közforgalmú menetrend szerinti helyközi autóbusz járatok alvállalkozásban történõ üzemeltetése.
A teljesítés kezdõnapja: 01/09/2008 A befejezés dátuma: 31/12/2012
A szándéknyilatkozatok benyújtásának határideje: 2008. május 19., 14.00 óra
Ajánlatkérõ kizárólag azon ajánlat tevõk részére küld a Kbt. 209. § (1) bekezdése alapján közvetlen részvételi felhívást, akik ezen határidõig a szándéknyilatkozatot az elõzõ két pont szerinti tartalommal benyújtották.
Teljes mennyiség: Évi mintegy 218 000 km + 10% teljesítménnyel, minimum 2 db forgalmi és minimum 2 tartalék, azonos típusú és azonos gyártmányú, dízel üzemû, legfeljebb 2 éves, legalább Euro3 motorral rendelkezõ autóbusszal.