Keresés

Részletes keresés

rabas Creative Commons License 2008.05.26 0 0 47767
Alkaa Creative Commons License 2008.05.26 0 0 47766
100 Credo nem lett volna ekkora csapás az utazóközönségnek.
Előzmény: rabas (47764)
Alkaa Creative Commons License 2008.05.26 0 0 47765
Meg volt Üllő - Dóramajor (Pusztalöb) VB-járat is, de már az sincs.
Itt a bizonyíték:

Előzmény: sosiforda (47763)
rabas Creative Commons License 2008.05.26 0 0 47764
Mit szóltok az új Kínai King-Long buszokhoz?Már bent vannak az andorban és jun.1-től Zsámbék környékén fognak száguldozni.Az utasok pedig élvezhetik a büdös Kínai müanyag és gumi szagát!
sosiforda Creative Commons License 2008.05.26 0 0 47763

"Munkába nem megy senki? :( Szomorú..."

 

De mennek, Volánbusszal és vonattal:)

 

Állítólag - bár lehet, hogy ezért az állítólagért is kikapok, mint a típus kapcsán, de ezzel próbálom kifejezni, hogy én is csak hallottam és nem tapasztaltam - korábban voltak Üllő helyiben a vasútállomáshoz közlekedő "munkásjáratok" is, de ezek kihasználatlanság miatt megszűntek.

 

 

Előzmény: GVpap92 (47762)
GVpap92 Creative Commons License 2008.05.26 0 0 47762
Munkába nem megy senki? :( Szomorú...
Előzmény: Alkaa (47761)
Alkaa Creative Commons License 2008.05.26 0 0 47761
Mert mihez kéne?
Előzmény: GVpap92 (47760)
GVpap92 Creative Commons License 2008.05.26 0 0 47760
Igen, nos elég szegényes ötletek vannak, hogy mindig a miséhez meg a sulihoz állítják a buszt és várják, hogy meggazdagodjanak :)
Előzmény: fautas (47758)
AUTOSANdris Creative Commons License 2008.05.26 0 0 47759

Június 7-én szombaton 10 órakor(autóbuszállomáson találkoznánk) egy találkozót szerveznénk a topiktársak között és mindenkinek akit érdekel. Beszélgetnénk, buszoznánk és természetesen fényképeznénk. Akit érdekel írjon a buszbaratok@freemail.hu-ra valamint jelöljétek be az iwiw-en újonnan létre hozott SzSzB megyei buszbarátok-at. Csak megye beliek lehetnek tagjai. A találkozó meg lesz tartva akárhány ember jön el. Tehát Jún.7 10 óra Autóbuszállomás 5-ös kocsiállásnál találkozunk! Remélem nem OFF  :)

fautas Creative Commons License 2008.05.26 0 0 47758
Ne nevezzük már ezt helyijáratnak. A "misejárat" találóbb, munkanapokon meg mondjuk inkább iskolabusznak.

Nem csodálkozom, hogy teljes árú bérlet nem kell senkinek.

Üllőn is, mint minden hasonló kisvárosban olyan egyvonalas, az egész települést kanyarogva bejáró helyijárat kellene,

- amivel bárhonnan bárhova átszállás nélkül el lehet jutni,
- minden nap 4.00 - 23.00 között legalább óránként közlekedik
- mindig ugyanazon az útvonalon,
- és (magától értetődően) egyik végállomása a vasútállomás.

Vagy legalább legyen egy ilyen stabil fővonal (nevezzük 1-esnek). A speciális igényeket kielégítő (iskola- és misebuszok), vagy ahol jelentős munkaerőt foglalkozó üzem létezik, annak a munkaidejéhez igazodó "mellékvonalak" ettől függetlenül, más útvonalon is járhatnak, az is elég, ha csak a munkaidő (tanítás, mise) kezdetén és végén.

Előzmény: sosiforda (47756)
..Nadine.. Creative Commons License 2008.05.23 0 0 47757
Nem néhány hónapja. Már jó pár éve. Amikor kifotóztam (2 éve nyáron) a ELK-683-at már akkor is Ik 211-es csinálta a helyijáratot. Közben lehet hogy volt 260-as is.
Előzmény: sosiforda (47756)
sosiforda Creative Commons License 2008.05.23 0 0 47756

 

 

Ikarus 211-es fan-ek figyelmébe ajánlom az üllői helyijáratot, amelyet néhány hónapja egy ilyen kocsi végez.

 

Korábban állítólag egy IK 260-as járta a vonalat, amikor az önkormányzat hozzájárult a tanulóbérletek árához több volt a diák és kellett is, most azonban már ki kell nekik fizetni a 915-ös fortintos havibérletet, így létszámuk megfogyatkozott és már ezen is elférnek.

Állandó tartalék nincs, szükség esetén Vecsésről jön át.

Az itt 90,- forintos jegy  formátumából ítélve az Üllői Helyi Közlekedési Kft. is ugyanannak a cégcsoportnak a tagja, mint több más kisvárosi helyijáratos magáncég.

 

Üllő helyi menerendje megtalálható a város honlapján itt:

http://www.ullo.hu/menetrend_helyi.html

 

A helyi megállóhelyek táblával jelöltek (nincs ez mindenütt így) és a megállótáblák oszlopain matricaként ki van ragasztva a helyi menetrend, vagyis az utastájékoztatás elég jó.

 

A járatok csak munkanapokon és vasárnap/ünnepnap közlekednek, vagyis szombaton nem. A végállomás a Templom téri Üzletház előtt van.

A vasárnapi járatok kifejezett misejáratok. Az egyik a 8.00-s katolikus misére gyalog bejövő híveket viszi haza, ezért egyébként a menerendtől eltérően 8.50 helyett a mise végét bevárva 9.00 körül indul, majd ezzel be lehet jönni a 10.00-s misére és azt követően a 11.00-s járattal haza. A református hívek állítólag szinte soha nem használják a járatot, csak a katolikusok, közülük is leginkább néhány vasúton túl lakó törzsutas. Amikor én mentem a 9.05-kor rajtoló 8.50-es járaton volt a miséről 6 utas. Volt, aki csak 1 megállót ment, a többiek is csak  a vasúton túli részre, a végállomás után  felszálló pedig egész úton nem volt, vagyis inkább gyalog bejöttek a korábbi misére.

 

A magánbuszos gyakorlatnak megfelelően a menetidő itt is elég bő, a 15 perces késést hamar behoztuk, még álltunk is egyet útközben, így is kicsivel 9.45 előtt visszaértünk a Templom téri végállomásra.

 

Az egyik képen a táblatartó belső oldalán krétával írt díjszabási tájékoztató látható - a teljesárú bérletet ki sem írják, arra úgysincs kereslet - a másikokok pedig az, hogy a nem éppen alacsonypadlós IK 211-es nagy fellépőmagasságát egy ötletes kis zsámollyal hidalják át.

 

MBman Creative Commons License 2008.05.22 0 0 47755

Elég ostobán néz ki. Szimmetrikus tükröket kellett volna rá szerelni. Vajon ez is tele van apró, de bosszantó tervezési hibákkal, mint a Century-k? :)

Hány méter hosszú az a busz, 13.5?

Előzmény: Alkaa (47754)
Alkaa Creative Commons License 2008.05.22 0 0 47754
Nem Century. Irizar i4.
Előzmény: cwtrans (47750)
sosiforda Creative Commons License 2008.05.22 0 0 47753

"Szinte már minden háznál van autó. Lassan feleslegessé válik a busz"

 

Mostanra kis hazánkban is sokfelé elértük az osztrák vidéki tömegközlekedési ellátottsági szintet.

Ez a buszközlekedésben visszafejlődés, a vasútiban fejlődés volt.

Így azokban a szerencsés falvakban, ahol (még) vasúti megálló átlag 2 óránként, de legalábbis naponta többször megáll egy személyvonat.

A vasúttal nem rendelkező - esetleg ugyanakkora, vagy még nagyobb - lélekszámú településeken pedig egyes megyékben leginkább iskolai előadási napokon, illetve munkanapokon van csak közlekedés, akkor is egyre rövidülő üzemidőben, szombaton, de főleg vasárnap viszont már csak 1-2 autóbusz járatpár, vagy az sem.

Előzmény: AUTOSANdris (47724)
sosiforda Creative Commons License 2008.05.22 0 0 47752

"Megmondaná valaki milyen logika alapján jár Miskolc - Lillafüred -  Eger vonalon csak vasárnap a busz?  Szombaton nincsenek kirándulók a nyári szezonban???"

 

Abból az időből őrződött meg, amikor a szombat még munkanap volt és azóta sem nyúltak hozzá:(

Előzmény: Trident :) (47746)
htibor Creative Commons License 2008.05.21 0 0 47751
Kőrös Volán topic:
Kőrös topic

2419 és 2448-as hozzászólás.
Előzmény: cwtrans (47750)
cwtrans Creative Commons License 2008.05.21 0 0 47750
múlt hét pénteken láttam Szolnokon az 1079-es mező Budapest-Szolnok-Gyula járatát egy szép scania irizar century? busz csinálta. ez már az áiplibusz alvállallkozó busza volt. van vkinek róla fotója?
LoLkA Creative Commons License 2008.05.21 0 0 47749
Nyilván léteznek egy darab buszra értendő alapárak, de ezek is igazából tájékoztató jellegű adatok, hiszen mindenkinek más-más felszereltség van az alpárban.
Volt már magyar példa arra, hogy az egyik volántársaság alapáron alul vett meg egy buszt, úgy hogy a szériatartozékot "szedetett ki" a buszból.

Egyébként a Camion Truck&Bus Magazin Az év haszongépjárműve pályázatában felsorolt buszoknál általában tüntetnek fel alapárat, de az is erősen tájékoztató jellegű.
Előzmény: suexID (47748)
suexID Creative Commons License 2008.05.21 0 0 47748
Mivel a buszok ára felszereltségtől, választott motortól és rendelt mennyiségtől is függ, ezért a személyautókkal ellentétben itt nincsenek ún. árlisták. Ha potenciális vevő vagy, akkor összeraksz magadnak egy olyan buszt, amilyen jólesik, és mondanak egy árat.
Előzmény: IK-E94 (47747)
IK-E94 Creative Commons License 2008.05.21 0 0 47747

Sziasztok!

 

Érdeklődnék, hogy valaki tud-e olyan gyártói v akármilyen oldalt, ahol új buszok áráról lehet tájékozódni?

/A használtautó.hu oldalon van egy pár darab busz árral, de azok használtak, és aránylag kevés típus./

 

Előre is köszi!

Trident :) Creative Commons License 2008.05.21 0 0 47746
Megmondaná valaki milyen logika alapján jár Miskolc - Lillafüred -  Eger vonalon csak vasárnap a busz?  Szombaton nincsenek kirándulók a nyári szezonban???
fautas Creative Commons License 2008.05.21 0 0 47745
Mekkora és milyen kocsikkal jár ez az iránytaxi?

Attól tartok, ez is rövid ideig életképes kísérlet lesz. Hasonlót én is láttam már Pomáz-Csobánka között és Budakalászon. Megállók, menetrend és térkép nélkül.

Azt mindenesetre jelzik az ilyen próbálkozások, hogy van igény helyi (vasúthoz kapcsolódó) közlekedésre, csak ez valamiért nem illik a Volán profiljába, még alkalmas járművei (midibuszok) sincsenek hozzá.

Sokkal régebben Budán, éjjel az 56-os busz vonalán is járt iránytaxi, Barkas márkájú (kétütemű) kocsikkal.

TamásAttila(47724):
"Szinte már minden háznál van autó. Lassan feleslegessé válik a busz"
Sajnálnám, akkor a VOLÁN-TOPIC is megszűnne. Szerintem 1 autó családonként nem elég, minden családtagnak kell egy.
Előzmény: sosiforda (47743)
sosiforda Creative Commons License 2008.05.21 0 0 47744

Újabb fejlemények Körös Volán vezérigazgató ügyben:

 

http://www.beol.hu/index.php?apps=cikk&cikk=145903

 

http://www.beol.hu/index.php?apps=cikk&cikk=146097

 

http://www.beol.hu/index.php?apps=cikk&cikk=144871

 

Utóbbiból különösen figyelemreméltó ez a rész:

"A Békés megyei önkormányzat elnöke elmondta: hitetlenkedve hallotta a hírt, hiszen – Szarvas Péter vezetői munkájának eredményeképpen is – ez az egyetlen nyereséges Volán vállalat az országban, mely pozitív mérleggel zárta 2008 első negyedévét."

Előzmény: Törölt nick (47661)
sosiforda Creative Commons License 2008.05.21 0 0 47743

Egy kis Volánbusz konkurencia Monor térségében.

Iránytaxi reklámok a monori vasútállomás előtti jobb oldali kocsma ablakában:

 

 

Alkaa Creative Commons License 2008.05.20 0 0 47742
A gödöllői buszállomás a '80-as évek óta van a jelenlegi helyén. Jó sz*r helyen, az is igaz.
Előzmény: fautas (47740)
fautas Creative Commons License 2008.05.20 0 0 47741
Bocs, máris helyesbítenem kell. Péteri és Hosszúberek-Péteri vasúti mh. között van még jó buszközlekedés, csak nem helyi, hanem helyközi járat részeként. Bár ilyen jó lenne a közlekedés más vasutak mentén is.
Előzmény: fautas (47740)
fautas Creative Commons License 2008.05.20 0 0 47740
Szeretek utazgatni (ahol még lehet), de utasszemmel nem látom olyan szépnek a buszvilágot, mint amilyennek ez a fórum mutatja. Nemcsak Jászberényben és Isaszegen szünetelnek a helyi járatok (lásd 47482, 47639. hsz.), tavaly óta Szentmártonkátát és Péterit sem köti már össze helyi busz a 3-4 km-re levő vasútállomással (vagy csak a menetrend tűnt el?) és egyre ritkábbak a vasúthoz csatlakozó helyközi járatok is.

Ahol még érintik a vasutat a buszok (mert máshol nem tudnak megfordulni), ott a menetrend lehetetleníti el az átszállást. Van olyan állomás, ahol a buszok menetrend szerint az óránként induló vonatok után 3 perccel érkeznek. Már írtam erről a volanbusz.hu címre, udvariasan annyit válaszolt az operátor, hogy észrevételemet továbbítja az illetékesekhez.

A Volán szerepet tévesztett, kapacitása legnagyobb részét a vasúti fővonalakkal párhuzamos járatokra fordítja. A ráhordó buszjáratok megszűnése miatt a 30-60 precenként közlekedő vonatokon alig van utas. (Hatvan-Bp. között már bőven elég lenne 6 helyett 1 kocsival járatni a vonatokat.) A vasutakra merőleges irányokban sok helyen már semmiféle közlekedés nincs, így pl. a Bp.-Újszász-Hatvan óriás darab szárazföld belsejében egymástól 10 km-re fekvő települések között is kell utazni 100 km-t. (Beírhatjuk a keresőbe: Sülysáp-Zsámbok, Tóalmás-Tura stb.)

Kisvárosokban az autóbuszállomásnak a vasútállomás mellett lenne a legjobb helye, de ahol így volt, ott is elrontották. Gödöllő MÁV+HÉV állomásától (ahonnan csak a MÁV-ot számolva óránként 5 vonat indul) elvitték a helyi és helyközi buszok végállomását másfél km-re, olyan helyre, ami gyalog is alig közelíthető meg. (Elzárja a lakott területtől a 3-as főút és a HÉV-pálya.)

Jó, ha egyre kényelmesebb, esztétikusabb, hűthető-fűthető-világítható új buszok járnak, barátságos, udvarias sofőrökkel. Már csak a vonalhálózat topológiáját kéne teljesen áttervezni, és bevezetni az utasbarát menetrendet, törődve az átszállókkal is.

htibor Creative Commons License 2008.05.20 0 0 47739

Balaton Volán Rt.
idõszakos tájékoztatója
egyes ágazatokban
(7008/2008)

 

Közforgalmú menetrend szerinti helyközi autóbusz járatok alvállalkozásban történõ üzemeltetése.

 

A teljesítés kezdõnapja: 01/09/2008
A befejezés dátuma: 31/12/2012

 

A szándéknyilatkozatok benyújtásának határideje: 2008. május 19., 14.00 óra

 

Ajánlatkérõ kizárólag azon ajánlat tevõk részére küld a Kbt. 209. § (1) bekezdése
alapján közvetlen részvételi felhívást, akik ezen határidõig a szándéknyilatkozatot
az elõzõ két pont szerinti tartalommal benyújtották.

 

Teljes mennyiség:
Évi mintegy 218 000 km + 10% teljesítménnyel, minimum 2 db forgalmi és minimum 2
tartalék, azonos típusú és azonos gyártmányú, dízel üzemû, legfeljebb 2 éves,
legalább Euro3 motorral rendelkezõ autóbusszal.

Törölt nick Creative Commons License 2008.05.20 0 0 47738

Úgy látszik, a számítógépek nem bírják a viharos időjárást, mail este megy.

Előzmény: Törölt nick (47737)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!