Keresés

Részletes keresés

NAVIGATOR Creative Commons License 2008.05.26 0 0 160059
pontosan
Előzmény: halaloszto (160058)
halaloszto Creative Commons License 2008.05.26 0 0 160058
Koszonom a csomozos magyarazatot. tehat akkro a luknal felbehajtom, es kotok ra egy csomot, hogy a luk egy kics hurokkal egyutt kint maradjon.

vajk
dhpage Creative Commons License 2008.05.26 0 0 160057
Előzmény: dhpage (160056)
dhpage Creative Commons License 2008.05.26 0 0 160056
igen, negatívum, hogy üt menet közben. de ez a legkevesebb szvsz.
Előzmény: NAVIGATOR (160053)
dhpage Creative Commons License 2008.05.26 0 0 160055
hát ha túl vastag a belső, akkor nehéz belegyömöszölni, de 1.9-2.0-es belsővel még megcsinálható.
a 2.5ösömmel nem is próbálkoznék, az olyan brutál anyagú.
Előzmény: ditvirág (160052)
NAVIGATOR Creative Commons License 2008.05.26 0 0 160054
Ezut meg egyszer még egy régi motoromnál alkalmaztam. Az volt a hátránya, hogy idővel összetömörödik a fű, plusz összegyűlik egy csomóban. Ilyenkor újra rá kell még tömni. A csomózós módszer szerintem jobb.
Előzmény: Pinyo (160051)
NAVIGATOR Creative Commons License 2008.05.26 0 0 160053
Én sajnos már fanyalodtam rá. Utána kicsit üt a csomónál a kerék, és úgy kell felfeszíteni a felnire a belsőt, de hazáig tényleg jó lehet. Nekem akkor nem sikeredett tökéletesre a dolog és lassan eresztett azért, de egy közbenső 10km utáni pumpálással haza tudtam tekerni vele.
Előzmény: janimaci (160050)
ditvirág Creative Commons License 2008.05.26 0 0 160052
Lehet, hogy butaságot kérdezek, de a csomózás után még ráfér a belső a felnire ?
Azért ezt egyszer kipróbálnám :)
Vagy ez csak elméletben létezik ?
Előzmény: janimaci (160050)
Pinyo Creative Commons License 2008.05.26 0 0 160051
Mik vannak. BB topikon L.Olivér meg fűvel tömte ki egyszer.
Előzmény: dhpage (160049)
janimaci Creative Commons License 2008.05.26 0 0 160050
Kötsz rá egy csomót úgy, hogy a luk a csomó szelepen kívüli területére essen. Nem próbáltam még soha, valószínűleg nem lesz teljesen konfort, de haladni lehet vele.

janimaci
Előzmény: halaloszto (160048)
dhpage Creative Commons License 2008.05.26 0 0 160049
szükségmegoldás, ha nincs más lehetőség. a lyukat "kikötöd" a belsőből, így oda nem kerül levegő, tehát ereszteni sem tud.
sokáig nem bírja a belső, mert szétdörzsölődik, de hazajutni jó. annál mindenképp, hogy tolod.

egyébként egyszerű hurok/csomó (ahogy egy zacskónak csomózod meg a száját) összefogod a belsőt és önmagába visszahurkolod, a lyuknak kell a csomó tetejénél lennie, lényeg hogy jó szoros legyen, különben ugyanúgy ereszteni fog.
Előzmény: halaloszto (160042)
halaloszto Creative Commons License 2008.05.26 0 0 160048
Ne hagyjatok hulyen meghalni. Hogyan kell belsot csomozni?

vajk
Előzmény: janimaci (160046)
dhpage Creative Commons License 2008.05.26 0 0 160047
ok, akkor kevertem egy másik hajókikötővel.
ennek nagyon nem látom értelmét miért volt jó, hiszen az autók elférnek, de valóban nem szakadt volna le a kezük, egy kivéve táblától...
Előzmény: SzeZo (160021)
janimaci Creative Commons License 2008.05.26 0 0 160046
Nem vettem annak, és a módszert is ismerem. De:
1. nem tudtam, milyen jellegű a defekt (felütéses volt)
2. írtam volt, hogy mentálisan megtört a második. Kedvem sem lett foglalkozni a dologgal, vissza akartam jutni a starthoz.

janimaci
Előzmény: NAVIGATOR (160041)
Pinyo Creative Commons License 2008.05.26 0 0 160045
Nézem a listát, Akitlosz (régvolt topikos) 7. lett a master1 középen!
Pinyo Creative Commons License 2008.05.26 0 0 160044

[Szilvásvárad Maraton 2008]

A Sopron Maratonon szerzett vádliütés miatt elég pihenős hetet tudhattam magam mögött. Kétszer mentem munkába bringával, ennyi volt a heti edzésadag. Nem baj, az alapokat ennyi idő alatt megváltoztatni nem tudom, de azért féltem, hogy elszoktak az izmok a terheléstől.

 

Öt előtt keltem, hatkor indulás. Budapestről két óra alatt leértem. Kényelmesen végre tudtam hajtani a verseny előtt tápolásokat otthon is, útközben is.

Gumi Racing Ralph 2.1 maradt, de a hátsó sárvédőt feltettem, és az esőkabátot is betömtem a hátsó zsebbe. Mindkét gumi 2,8 bart kapott.

 

A karám mellett várakozva körbenéztem gumifronton, az idei divatgumi a SpeedMax széria. És ha másért nem, már azért megéri hosszútávra nevezni, hogy elkerüljem a tumultust a rajtnál. Nem mintha a "fire" után nem szakadt volna rám a közép és rövidtáv bevállalósabb tömege. Janimacival kényelmesen tekerésztünk, miközben sorra rakétáztak el mellettünk a titánok.

 

Idén szerintem nagyon lassú volt a felvezetés, az első pár km-en nem tudott rendesen szétszakadni a mezőny. Aztán kezdtünk ritkulni, és ugyan bolyról bolyra küzdöttem fel magam, de nem igazán éreztem formában magam. Terepre érve egy kis hupli sokakon kifog, de szerencsére sikerült nyeregben maradni.

 

Az első frissítőt 43:40-nél értem el, amit szépen ki is hagytam. Tavalyhoz képest 1 perccel jobb. Ördögoldal jól megy, az egy szál kritikus résznél visszaváltok 22/24-be, hogy ne pörögjek el, de ketten tolnak előttem két sávot foglalva. Marad az avar, elpörgés, leszállok. Az Ördögoldal tetején 1:42-nél tartok, egy perccel jobb, mint tavaly. Ezek szerint nem fejlődtem.

 

Viszont valami ütést kaphatott az első váltó ketrece, mert furcsán ferdén áll. Nagy és középtányéron súrolja a lánc a kalitkát, de ezek között még tudok váltani. A kistányérra nem vált, ha ilyet akarok, a jobb lábammal segítem beljebb a láncot. De így legalább működik.

 

Bánkútnál a sípályák tetején aztán megállok egy banán és kulacstöltés erejéig. Megint időellenőrzés: 1:56:40. Tavaly 1:57 volt. Órát lehetne hozzám igazítani.

 

Innen pontosan 10 perces lejtőzés kezdődik valami egyszervolt aszfaltos úton, amit nagyon élveztem. Bár egy enyhe jobbkanyarnál (ugyanott, mint egy éve) teljesen befékezek, és az út szélén állok meg. Aki mögöttem jött, ugyanezt eljátszotta.

 

A Nagymező előtti aszfalton kilométereken át muslinca felhőkkel kell küzdeni. Ha tehetném, még az orrlyukaimat is bezárnám, de sajnos nem vagyok teve. Az ezt követő frissítőn viszont már 6 perccel vagyok tavalyi énem előtt (2:46), ez tetszik.

Innentől nagyjából Noé Balázzsal, és egy BB-ssel (eredménylista alapján Doba Péterrel? - tisztára, mint Sopronban) kerülgetjük egymást, szinte végig.

Kis pössentéssel veszítek még fél percet, de aztán megint összejövünk. Bringabandás egyszer belehúz, aztán lemarad. Noé meg gyakran ken láncot, aztán lassan feljön.

 

Szarvaskőig (92km) nagyon jól megy (idő nettó 4:46, itt már 12 perc a javulás), legalább egy perc az előnyöm Noé Balázshoz képest. Viszont sajnos késlekedtem a megelőző görcs kezeléssel, és az ezt követő meredek emelkedőn beáll hátul a combom. Megállok Ca+Mg tablettázni, közben elmegy Noé.

 

A Gilitka kápolnától nagyon saras a terep, görcsveszély nélkül nem is tudok tekerni, inkább tolom sok helyen. A lánc is elkezd ugrálni a hátsó 11-12-14 fogakon, csurom sár az egész, megállok kenni. Közben a BB-s srác is elhalad.

 

A Szomjas Csukánál (108km) a Bringabandás srácot apuka frissíti, közben hátbavág egy addig nem látott srác is. Majd elmennek mint rakéta, miközben frissítek. Nagyon lassan haladhatok, mert gyorsan távolodnak tőlem. A Katonasíroknál a saras meredek előtti részen (ami szinte még sík) már jó előre leszállok, nehogy görcs fetrengés legyen belőle. Megfigyelem, hogy tolva 4km/ó futva 6km/ó a sebesség, csak számít valamit, szerencsére a futástól nem is akar sehol se görcsölni.

 

Végre feljutok, innen már széles lejtő fogad, aminek az eleje teljesen ritmustalan úthibákkal teli, nem is lejt annyira. De a lejtő második simább fele már tetszik. A stadionba bejutva még sprintelek egyet, aztán vége. Az eredmény listából nézve, Szomjas Csukától szedtem össze kb. két perc hátrányt. Ölég sok.

 

Hivatalos idő: 6:21:21

Órám adatai (nettó):

DST=118,08 km TIM=6:16:43 AVS=18,7 km/ó MAX=54 km/ó

Kb 5 percet "pihentem": frissítés, pössentés, görcselmúlás. Átlagosnak mondható.

 

Fogyott 4 powergel, 2 cerbona. Frissítőpontokon 3 banán, 2 csokidarab, italok.

 

Esés: 1 db, amikor fáradtan visszamentem a kocsihoz, elfelejtettem kilépni az spd-ből. Kicsit megzúztam a könyököt és térdet :-)

 

Érdekes módon az első két óra azonos volt a tavalyival, szerintem a terep (sár) viszonyok is azonosak voltak. Széles pocsolyák, pont egy keréknyomnyi szélességben kijárt saras átvezetők (és kerék megvezetők). Bánkúttól viszont gyorsultam (illetve nem lassultam), talán a 2-3 órás hosszútávú edzések tényleg segítettek az állóképesség javításban? Ami jó, hogy nem volt holtpontom (tavaly igen). A görcs is sokkal később jött, mint egy éve.

 

Póló még volt női M-es, szerencsére pont feleségnek akartam vinni, jó is lett. A bringát meg magamat a paratban fürdettem le (sor állt a mosónál).

Gulyásjegyre már nem kaptam semmit, elfogyott a kaja! :-( Éhes is voltam, meg fáradt, hazafelé meg is kellett állnom az autópályán egy büfénél.

 

A kaját leszámítva jó volt a rendezvény, az előnevezési pénzt megérte. Bár már kezd kissé unalmas lenni a pálya. Jelölések rendben voltak, és a frissítőknél is nagyon készségesek voltak.

-sanci- Creative Commons License 2008.05.26 0 0 160043
Egy frászt, a bükkben is volt, 2006ban felnin mentem vissza a célba. Szegény kerék.
Előzmény: -sanci- (160040)
halaloszto Creative Commons License 2008.05.26 0 0 160042
Ezt kifejthetned!

vajk
Előzmény: NAVIGATOR (160039)
NAVIGATOR Creative Commons License 2008.05.26 0 0 160041

Bocs, az előzőt nem b.szogatásból írtam, csak lett volna még ez a lehetőség...

Előzmény: NAVIGATOR (160039)
-sanci- Creative Commons License 2008.05.26 0 0 160040
Hát ez szivattyú. Pályafutásom során nekem szerencsére edddig egyszer volt dupla deffektem, 2005ben a mátramarcin. Elég demoralizáló, tutira megkattam valami ott belül :).
Előzmény: janimaci (160038)
NAVIGATOR Creative Commons License 2008.05.26 0 0 160039
Miért nem kötöttél egy csomót a belsőre, aztán hajrá tovább?
Előzmény: janimaci (160038)
janimaci Creative Commons License 2008.05.26 0 0 160038
Na ja. Az első defektet mindjárt 15 km környékén begyűjtöttem (hátsó kerék). Semmi gond, minden van. Mire megcsináltam, eléggé elment a mezőny. A leszedőt sikerült ottfelejtenem. A második defekt 58 km környékén jött (első kerék). Már csak pumpám volt, se leszedő, se belső, folt se. Egyébként pont kezdtem belejönni, már szépen szedegettem le a versenyzőket. Szóval egy újabb szereléssel (már ha lett volna cuccom), megint eléggé hátra kerültem volna, ez mentálisan megtört. Egyébként nagyobb szívásba keveredtem a szilvásváradi visszatérésemnél, mintha sikerült volna letekernem a távot. Volt egy kellemetlen szakasz, ahol mire felértem a tetejére, a bringát is alig bírtam megemelni. 1 óra 20 perc alatt tettem meg 3 kilométer az ominózus helyen. Az utolsó 5-700 méteren derékig érő csalános volt. 487 méterről 830-ra ment föl ezen a szakaszon. (Az emelkedés 2,5 kilométerre számít, mert közben sikerült 500 métert ide-oda bóklásznom a hegyoldalban - itt majdnem visszajutottam az elejére, ami igazán nem volt vicces...). 2,5 km / 343 szint....

janimaci
Előzmény: -sanci- (160031)
Stms Creative Commons License 2008.05.26 0 0 160037
Az csak a felvezető motoros által felcsapott kis maszat. :)
Előzmény: NAVIGATOR (160036)
NAVIGATOR Creative Commons License 2008.05.26 0 0 160036
Mennyire volt szutykos a pálya? A velo.hu videóján eléggé szeplős lett Buruczki.
Előzmény: Pinyo (160030)
nomad von Fblodilovich Creative Commons License 2008.05.26 0 0 160035
A U-turn a Rock Shox rendszere, amivel a bringád geometriájához vagy a terepviszonyokhoz tudod állítani a teló úthosszát. Kb. 10 másodperc végigtekerni a két véglet között, menet közben nem használható.
Előzmény: dusan77 (159984)
73Kacsa Creative Commons License 2008.05.26 0 0 160034
MI a 11esen mentünk végig. Esztergomnál még lementünk a bringaútra, de egyszercsak végetért a semmi közepén. Onnantól 11es út Szentendre végéig.
Előzmény: SzeZo (160002)
NAR Creative Commons License 2008.05.26 0 0 160033
Tényleg parkoltak azon a valamin, amit még a legrosszabb pillanatomban sem neveznék bringásútnak. Az csak egy járda, amin 15-20 fős gyalogcsapatok szoktak - teljesen jogosan - sétálgatni.

Na igen, azt se szoktam igénybevenni, inkább az úttesten megyek. Illetve Leányfalu felé a sárga csíkon, Budapest felé meg a menetirány szerinti jobb oldalon (ami még mindig jobb, mint a szembejövő autók mellett centikkel elmenni).
Előzmény: SzeZo (160028)
NAR Creative Commons License 2008.05.26 0 0 160032
Engem azért nem zavar, mert simán bemegyek oda a tábla ellenére :-)
Előzmény: SzeZo (160021)
-sanci- Creative Commons License 2008.05.26 0 0 160031
Pudding :)
Előzmény: janimaci (160020)
Pinyo Creative Commons License 2008.05.26 0 0 160030
Szerintem sem rossz, de kemény volt.
Előzmény: -sanci- (160005)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!