reggel 8kor a Züllői-Nagykörte sarkán sincsenek emeberek (a villamosmegállóban), uh az ottani piros lámpa is kifejezetten ajánlott efféle mutatványokhoz :)
Milyen igaz! Sajnos nem lehet felkészülni erre, mert hiába "tudtam" ezt előre én is estem keltem eleinte. (A legviccesebb amikor a Hegyalja úton feküdtem az aszfalton.)
Nekem, mint kocapapabringásnak bevált a 'teljesen kitekerem az állitócsavart, majd egy fél tekerés vissza'. Nyilván nincs neki oldal irányú tartása, de húzni tudok vele (ha akarok), és élveztesebb számomra a bicajozás, mint sima pedállal. Viszont szükség esetén mindig gond nélkül kiold. Olyan erőhatások pedig nálam nem lépnek fel, hogy véletlen kioldás legyen belöle:o).
Sziasztok! Meg kell, hogy osszam ezt a történetet!
"A biciklink kész társadalomtanulmány.
Először a pedál esett le, kiszóródott az összes csapágygolyó, ezt cseréltük. Aztán a kormány kényelmetlensége miatt újat szereltünk fel. Miután lecseréltük, kitörött a nyereg. A gyereküléssel hála Istennek, semmi gond nincs. Ehhez egy 150 kilós ember súlya társul.
A gazdaság rosszul üzemel, homok a gépezetben, létszámleépítések és teljes összeomlás. Át kell szervezni az egészet. Még jó, hogy van másik paraméterkönyv. A kormányra viszont már régóta rossz szemmel nézünk, mert ehhez a társadalmi tömeghez nem passzol, ezért előrehozott választásokban bízunk. Mikor sikerül leváltani, és mindenki elégedett, akkor a nyeregben ülők igencsak kényelmetlenül kezdik érezni magukat, és menniük kell. Akik viszont a bársonyszékekben ülnek, kópéskodnak és hátulról igazán diktálnak, azok minden helyzetben biztonságban érzik magukat, be vannak betonozva! :)"
Nekem is tobb tiz ember elott sikerult a leglatvanyosabb, meg az elso outis osztrak turaim egyiken visszafele megalltam a hataror elott es allo helyben doltem el, mert a faradsagtol elfelejtettem kioldani a jobb labat. Azota jobban megy. Mar nincs hataror :)
Az első időszakban állíts olyan lazáraa rugót, hogy egy pánikmozdulattal függőleges irányba is ki tudd tépni a lábad! Hasznos volt ez, mikor a Pap-rét felé, a kanyarodó sáv szélén a bal lábam volt letéve, mégis jobbra kezdtem dőlni, az egyenesen haladó sávba.
Bizony, én egy ttúrán két parkoló kerékpár közé akartam elegánsan beparkolni a pont előtt, mikor elelejtettem kilépni, és mind a kettőt borítottam a magamén kívül. :-D
és ezek az esések nagy számban mindig közönség előtt fognak történni :)
nekem a legemlékezetesebb esésem - bár nem az spd miatt történt - az volt, mikor utána a bokorban kerestem meg a cipőt :))))) ugyanitt esett a fejemre a bringa is. na mondjuk az kevésbé volt vicces :)
A brigéciolban pedig az olajoshal... Én is valami biciglis andalgáson töröm a fejem. Egyelőre a kivi telezési lehetőségeket vizslatom. Először valószínűleg csak egy 3 napos túra lesz, hogy azon próbáljam ki a legszükségesebbeknek látszó dolgokat, hogy tényleg kellenek-e...
Léna útmutatása nyomán én a télen Ortlieb táskákat vettem egy vagyonért. (Egy pár kb. tízezer forint.) Egy mozdulattal leemelhetők (és ellophatók), bár ezen valamicskét lehet segíteni: elöl úgy, hogy a kosárra lógatom rá őket, hogy ne lehessen leszedni, csak nagy szenvedéssel; hátul meg úgy, hogy keresztbefektetek rajtuk egy három mozdulattal leszedhető irdatlan táskát (ez volt a harmadik tízezer forint), amely a sátrat és a fekhelyet tartalmazza.
Ezek az Ortliebek tekerőzárasok, vagy hogy mondják az ilyet, és teljesen vízhatlanok. Holnap indulok velük északra.
A poén az lenne, hogy a hálózsák nem lenne felkötve a csomag tetejére, és kényelmesebben tudnék napközben ki- és bepakolni, valamint egyszerűbben lehetne szükség esetén levenni az egész csomagot a bicikliről. A Brigéciol a kulacsban is elfér. :-DD
Pont ez az! Mivel midnen taska tele lesz, marhara figyelni kell hogy nehogy tul nagy taskat vegyunk. Mert az is tele lesz, es akkor cipelni kell!
Nem osszepakolom a cuccot amit vinni akarok, es utanna veszek agy taskat amibe belefer. Hanem megnezem normalis emberek mekkora taskakkal mennek, veszek egy akkorat, es utanna addig valogatok, amig belefer a cuccom. Eddig bejott!
A részegségtől messze álltam, de a lehelletemen érezhető volt valószínűleg a sörszag. Egyébként nem büszkeségből írtam le, hanem azon csodálkoztam, hogy vannak ilyen rendőrök is. Ez a mentalitás nem jellemző a környékbeli rendőrökre. Itt amikor bevezették a kerékpárosok büntethetőségét, este 10-kor beálltak a zsaruk a kocsmákhoz legközelebb eső sarokra és minden bringást megszondáztattak aki kijött a kocsmából és meló után megivott egy sört azt meg is büntették 2-5000Ft körüli összegre.
Ha sok cuccod van, szvsz. túrán érdemes inkább első csomagtartóban is gondolkodni.
Egyenletesebb a bicaj terhelése, nem terheled túl a hátsó kereket, és stabilabb is a kormány, mert van tapadása a kormányzott keréknek. Ráadásul nem akar a bringa minden elinduláskor hanyatt esni. :o))
Csak a 32 kevésnek tűnt az 50-hez képest. Igazából nehezen tudom ráképzelni a bicajra a méreteket :-) FGHLstb-nek lehet, hogy a kétoldalt független az érdekes, nekem ez a rész mindegy :-) A két oldal jöhet egyben is, az viszont praktikus, ha a fölső leszedhető, és hátizsákként is üzemel, illetve akár önmagában is jól rögzíthető a csomagtartóra.
Megint művelődtem :D De a corabike-okat kéretik nem bántani, volt olyanom, és nagyon jó volt :-) Sajnos megtetszett valaki olyannak is, aki sajnálta rá a pénzt... Nevezzük inkább tescobike-nak. Kísérletezni viszont elég volt az első, ide vonatkozó hozzászólásomban említett B+ (de jól illik a helyzetre ez a rövidítés :P) táska 8000-ért...
Köszi, ez az A-N209 egész szimpatikus. Csak kérdés, mire elég a 32 liter. Nagy túrákat nem akarok, városi közlekedésben elégnek tűnik még viszonylag nagyobb bevásárlásokhoz is, viszont ha tényleg rászánom magam, hogy lemenjek a Balatonig, akkor jó volna egyheti cuccot betenni. Igaz, ez nyáron nem jelent nagyon sokat :-)
A BLT a biciklinek látszó tárgy, alias corabike. A többit a fantáziádra bízom. :-) Másrészt viszont annyival olcsóbb ez a táska egy hasonló kategóriás másiknál, hogy talán kísérletezni is megéri vele ennyi pénzért.