Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2008.05.23 0 0 1492
Köszi!
Előzmény: GyöBzs (1490)
GyöBzs Creative Commons License 2008.05.23 0 0 1491
Az útsorompót fedező jelzők esetén azért az irányérzékelést (így-úgy-amúgy) se felejtsük ki a történetből.
Előzmény: benbe.extra.hu (1488)
GyöBzs Creative Commons License 2008.05.23 0 0 1490

Egy rövidebb válasz: mert az üzemi-műszaki szabályzat ezt előírja, illetve a feltétfüzetek is így tartalmazzák.

 

Egy kicsit kevésbé semmitmondó: a fedezőjelzők általában teljesen függetlenítve vannak a térközi dolgoktól (áramellátás, stb.), így annak zavara esetén is be tudják tölteni forgalomszabályozó szerepüket. Az esetek többségében a fedezendő pont és ahhoz a fedezőjelző előbb létesült, mint a pálya önműködő térközösítése, ezért is van a kettő szétválasztva.

 

Egyébként valóban lehetne akár spórolni, például az olyan nem foglalt vágány kijárati jelzőit leoltva, amelyhez nincsen beállítva vágányút, stb-stb. De ezek anyira marginális költségek, hogy szerintem nem érdemes vele vacakolni.

Kicsit OFF, de pl. senki nem foglalkozik azzal, hogy a háztartásokhoz hasonlóan csúcsidőszakon kívül a MÁV is bagóért vásárolhatná a villamos energiát. Arra a felvetésre, hogy járjanak éjjel a tehervonatok, mert olcsóbb az energia az volt a válasz, hogy a mozdonyvezető éjszakai pótléka miatt nem éri meg. Nos, szeretnék én jól kereső mozdonyvezető lenni és a kb. 100eFt nagyságrendű megtakarított energiaköltségnek megfelelően éjszakai pótlékot kapni.

Előzmény: Törölt nick (1484)
Törölt nick Creative Commons License 2008.05.22 0 0 1489
Értem.

Amúgy ez azt is jelenti, hogy az útátjárót fedező jelzők előjelzője szinte mindig sárga (hiszen az nyilván messzebb van a jelzőtől, mint a sorompó behatási pontja)?
Előzmény: benbe.extra.hu (1488)
benbe.extra.hu Creative Commons License 2008.05.22 0 0 1488
Nem. Például az útosrompót fedező jelző csak akkor szabad, ha az útsorompó e van zárva. De ez mindig bekövetkezik, függetlenül a forgalmi helyzettől, a menetirányítótól, menetrendtől, bármitől. Csak a fedezendő ponton és az esetleges térközi helyzeten múlik.
Bejárati jelzőnél nem. Egy pályaelágazás bejárati jelzője akkor lesz szabad, ha lesz engedély a vonatnak, elszívta a bakter a cigijét és egyébként is mindenki már alig várja, hogy menjen az a vonat.
Előzmény: Törölt nick (1487)
Törölt nick Creative Commons License 2008.05.22 0 0 1487
Várjunk csak, tehát az összes fedezőjelző szabványos állása a szabad?
Előzmény: benbe.extra.hu (1486)
benbe.extra.hu Creative Commons License 2008.05.22 0 0 1486
Persze, mint mindenhol. Csak az egyiknek megállj, a másiknak szabad a szabványos állása.

Az F1 elég egyértelműen fogalmaz a fedezőjelző és a bejárati jelző akalmazásáról, szerintem érdemes elolvasni.
Előzmény: Törölt nick (1483)
Törölt nick Creative Commons License 2008.05.22 0 0 1485
Nyugati első bejárat 45 perccel ezelőtt. :-)

Törölt nick Creative Commons License 2008.05.22 0 0 1484
Igen, erre kérnék szépen választ GyöBzs-től is. :-)
Előzmény: benbe.extra.hu (1481)
Törölt nick Creative Commons License 2008.05.22 0 0 1483
Ezzel szemben a bejárati jelző akkor ad szabadot, ha én azt akarom.

Node itt is feltétel, hogy ne legyen foglalt a vágány, fel legyen építve a vágányút (ehhez a váltók megfelelő állása és működőképessége is kell), vagy rosszul tudom?
Előzmény: benbe.extra.hu (1478)
GyöBzs Creative Commons License 2008.05.22 0 0 1482
Vasútőrtől: Sötétre természetesen sárga lenne az előjelzés...
Előzmény: benbe.extra.hu (1481)
benbe.extra.hu Creative Commons License 2008.05.21 0 0 1481
Nem lenne sárga utáni sötét jelző, mert az eredeti kérdés az volt, hogy ha menetiránnyal szemben megyünk és minden jelző sötét, akkor miért nem sötétek a fedezőjelzők is?
Előzmény: GyöBzs (1479)
GyöBzs Creative Commons License 2008.05.21 0 0 1480

... és akkor még nem is beszéltem a biztonsági feltételek hiánya miatt visszaeső jelzőkről.

 

 

Előzmény: GyöBzs (1479)
GyöBzs Creative Commons License 2008.05.21 0 0 1479
Olvasgatom ezt a vörös helyett legyen sötét a jelző... csak azt felejti el mindenki, hogy előfordulhat vonatbefolyásolás nélküli mozdony a hálózaton és lehet vonalismeret nélkül is közlekedni... Szívesen megnézem, hogy valaki papírpilótával éjjel, még csak nem is annyira ködben örömmel keresgélné-e a sárga utáni sötét következő jelzőt...
Előzmény: benbe.extra.hu (1453)
benbe.extra.hu Creative Commons License 2008.05.21 0 0 1478
A fedezett pontét.
Ha jól értem - mert ez kicsit nekem is ködös -, akkor a fedezőjelző akkor szabad, ha a fedezett pont rendben van (a fénysorompó a megfelelő jelzést adja, a váltó a helyes állásban áll és használható, stb.)
Ezzel szemben a bejárati jelző akkor ad szabadot, ha én azt akarom.
Előzmény: Törölt nick (1476)
GyöBzs Creative Commons License 2008.05.21 0 0 1477
Legyen mondjuk Tata, ahol a fszt. kivezérelhet csökkentett sebességű jelzési képet, holott azt műszaki ok (kitérő irány, fékút) nem indokolja. Jársz befelé sárga-zölddel, a másik oldalon vigyorog az egy zöld a kijáraton. Lelassítottál 40-re és az egésznek semmi értelme nem volt, mert egyenesben jársz be-ki.
Előzmény: Törölt nick (1469)
Törölt nick Creative Commons License 2008.05.21 0 0 1476
Azt viszont még mindig nem vágom, mi különböztet meg egy nyíltvonali bejárati jelőt egy nyíltvonali fedezőjelzőtől. Tudok olyan jelzőről, amit a hozzáértők nyíltvonali bejárati jelzőnek hívnak, mégis mindhárom érintett állomásnak vannak előjelzett bejárati jelzői. Akkor a nyíltvonali jelző minek a bejáratát jelöli pontosan?
Előzmény: Svrend (1474)
Svrend Creative Commons License 2008.05.21 0 0 1475
Természetesen. Ha nincs menetirányváltás kiépítve akkor is.
Előzmény: Törölt nick (1470)
Svrend Creative Commons License 2008.05.21 0 0 1474
Én a fedezőjelzőt és a bajárati jelző közötti különbséget akartam érzékeltetni egyszerű módón.
Az irány kifejezést arra értettem,hogy az alsó sárga fény (vagy lámpasor,vagy külön kis jelzőlap) alapján tudjuk,hogy a jelző utáni váltókon kitérő vagy egyenes irányú valtók vannak. Természetesen azt is tudom,hogy nemcsak ezt fejezheti ki de Vasútőr konkrét kérdésre próbáltam nagyon leegyszerűsítve válaszolni.
Ha ez félreérthető volt elnézést.
Azt pedig fel sem tételeztem hogy Te csak bemagoltad és nem érted.
Igen a főjezők és előjelzők sebességjelzést adnak.
Előzmény: Albertus (1466)
Törölt nick Creative Commons License 2008.05.21 0 0 1473
Na látod ez jó kérdés....
Előzmény: bodecsabi (1465)
Törölt nick Creative Commons License 2008.05.21 0 0 1472
Simán, csak a jelfeladás miatt ketté kell szigetelni kb. a felénél.
Előzmény: Törölt nick (1470)
benbe.extra.hu Creative Commons License 2008.05.21 0 0 1471
Persze.
"Személyvonat indul Villányon át Mohácsra az állomástól balra, Barcson át Gyékényesre az állomástól jobbra, az első vágányról. Kérjük, a vágány mellett vigyázzanak!"
Előzmény: Törölt nick (1470)
Törölt nick Creative Commons License 2008.05.21 0 0 1470
Volt itt egy kérdés, megkérdezném újra a szakiktől. :-)

Egyazon vágány kezdőponti és végponti kijárati jelzője állítható egyszerre szabadra, ha mindkét oldalon kifelé áll a menetirány?
Törölt nick Creative Commons License 2008.05.21 0 0 1469
Említenél párat?
Előzmény: Albertus (1468)
Albertus Creative Commons License 2008.05.21 0 0 1468
ugye ismert az összefüggés a behaladás iránya és a behaladás sebessége között. :-P Még akkor is, ha már megszűntették az irányjelzési rendszert.

 

Nyilván én is tudom ezt a "szabályt". Csak az a gond, hogy annyi kivétel van, hogy az egésznek már semmi értelme.

Előzmény: Törölt nick (1460)
Törölt nick Creative Commons License 2008.05.21 0 0 1467
De, jelzi a behaladás irányát. Csökkentettel kitérőbe mész, nem csökkentettel egyenesbe. :-)

Kivétel akkor van, ha nincs meg a fékút a kijárati (vagy következő) jelzőkig, de ezt elkerülendő szokták olyan messze tenni a bejárati jelzőket az állomás valódi kezdetétől.
Előzmény: Albertus (1466)
Albertus Creative Commons License 2008.05.21 0 0 1466
Tudod szerintem a jelzésrendszert sokkal fontosabb megérteni,mint bemagolni legalábbis addig míg van benne logika.

 

Csakhogy amit eredetileg mondtál (a bejárati jelző jelzi a behaladás irányát), az úgy nem igaz. Akkor se, ha most azt sejtteted, hogy én bemagoltam, te pedig megértetted.

 

Előzmény: Svrend (1464)
bodecsabi Creative Commons License 2008.05.20 0 0 1465
"Kelenföld páros oldalában a második vágányon áll már az új kijáratijelző."

Erről jut eszembe: ha már hozzányúlnak Kelenföld bizberéhez, kiszedik az elágazást Kelenföld-Déli között, vagy továbbra is a földet fogja fedezni pár fényjelző?

Csabi
Előzmény: Törölt nick (1412)
Svrend Creative Commons License 2008.05.20 0 0 1464
Én eddig azt hittem, hogy a továbbhaladás sebességét és azt jelzi, hogy milyen sebességgel lehet a következő jelzőhöz érkezni, nem pedig a behaladás irányát. Ezek szerint nem egyforma piros könyvecskékből dolgozunk.

Igen abból,de azt azért nem hiszem el,hogy nem értetted a gyakorlati különbséget a két jelzőtípust illetően.
Tudod szerintem a jelzésrendszert sokkal fontosabb megérteni,mint bemagolni legalábbis addig míg van benne logika.
Ettől függetlenül vizsgán én sem mondanék ilyet.
Előzmény: Albertus (1458)
Törölt nick Creative Commons License 2008.05.20 0 0 1463
Bocsibocsi, gondolatban egy jelzővel előrébb jártam. :-)
Előzmény: Törölt nick (1462)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!