Ha így van akkor valaki keresse már meg ezeket a hiraulika csöveket és a hidraulika tartályt és szóljon ha meg van, mert abban bizony ellenőrizni kell a folyadékszintet.
Egyébként nem tudom, hogy hol olvastad, de minden magyar nyelvű leírásban az elektromos szervo szerepel, persze ettől még bármi lehet,
A CASCO-ról pár szót. Tegnap egy szerencsétlen (vagy szerencsés) véletlen folytán képzeljétek mi derült ki. Édesapám "várta" a casco e havi csekkjét, ami nem jött meg. Ezért felhívta az Allianzos ismerősünket, hogy akkor hogy is van ez, Ő kérte a rendszámunkat, és utána jött a paff: "Nincs is érvényes cascojuk!" :O Nah ezen kiakadtunk. És, hogy miért nincsen? Márc. végén vettük át az autónkat, akkor a ceglédi Kia Zakar Auto69 Kft. kötött a mi kérésünkre casco-t, no meg a gkfb-t is, mivel az utóbbi ugye kötelező. Az Allianznál, mint tegnap megtudtuk úgy van, hogy a Márkakereskedésnek kell az Allianz központi rendszerébe lejelenteni a szerződéskötést maximum 6 héten belül. Amikor átvettük az autónkat, akkor aki Cegléden ezt intézte szabin volt, de csak 2 hétig., és utána "vhogy elmaradt" ez a lejelentés, holott a casco első negyedéves csekkjét már az átvétel előtt befizettették velünk! Most képzeljétek el...mi van ha történik velünk (autóval) vmi??? :S :O
Itt hívom fel azoknak a figyelmét, akik onnan vették az autójukat és kötöttek Cascot is, hogy nézzenek utána, hogy él-e egyáltalán!
In allen Versionen ist eine geschwindigkeitsabhängige, MDPS-Servolenkung (Motor Driven Power Steering elektrohydraulische Lenkung) mit einem Zahnstangenlenkgetriebe installiert. Bei 2,69 bis 2,86 Lenkradumdrehungen hat der Wagen einen Wendekreis von 10,3 bis 10,8 Metern.
A lényeg magyarul, aki nem értené:Minden változatban egy sebességfüggő MDPS-szervokormánymű (elektrohidraulikus kormány) fogasléces hajtóművel van beszerelve.
Hát...ha nem is ismeritek meg kívülről ránézésre a szervo fajtáját, árulkodó lehet, ha a kormányszerkezetbe hidraulikacsövek mennek, ill. ha a szervízkönyvben szerepel valamilyen "dexron" folyadék, amit bizonyos időközönként cserélni kell.
Lehetnek hátrányai, de semmi esetre sem az olaj folyás, az viszont igen, hogy az autó "túl nagynak" bizonyul a tisztán elektromos szervóhoz, bár elvileg nem volna szabad. Volt erről valahol egy cikk is, hogy a csak elektromos szervó egy igen modern darab, viszont a mechanika sokkal nagyobb terhelésnek van kitéve, mint a hidraulikus vagy elektro-hidraulikus társaik.
Mindenhol azt látom, hogy elektromos. Nem elektrohidraulikus lenne a cee'd-ben? Ha így van, akkor visszaszívtam az előzőeket, csak azt nem tudom, hogy akkor mi kopog nektek. Hmmm
Kormányelfordulást érzékel az elektronika, megemeli az egyébként alaphelyzetben kis fordulattal működő villanymotor fordulatszámát. Azét a villanymotorét, ami a hidraulika olaj nyomását állítja elő és mozgatja a szerkezetet. Na az az olaj fog szivárogni! :-)
Most, amikor a stabilizátor (függőleges rúd) kopogás miatt szervizben mutattam ezt a kopogást, azt mondták, lehet, majd később kormányművet kell cserélni!!! Én viszont nem örülök, lehet felőlem a garancia akár mennyi év is!
Egy év után már cserélni kelljen? Mit vettem 4 millióért? Autót, vagy selejtet? Nem a Holdon járok vele, hanem a jó magyar utakon, és eddig csak 16 ezret mentem vele.
Erősödni tulajdonképpen nem fog, csak egy idő után elkezdhet folyni az olaj belőle, ugyanis ez állítólag a munkahenger megkopott szimmeringjének hangja.
Álló motornál nem, csak járó motornál hallatszik. Apró rángatásokra olyan hangot ad, mintha kormány kitámasztó gömbfej lógna, igaz? Később, hideg időben, ha már üzemmeleg a motor, akkor egyik végpontból a másikba tekerve a kormányt sípoló hangot is fog adni.
GM (opel) betegség, örökölte a megvásárolt daewoo is és ezek szerint a koreai márkatárs is. Még egy közös vonás.
Ha arra gondolsz, ami nekem is van, az az elektromos szervórásegítés. (szerintem) Ha nagyon kis sebességnél, vagy álló helyzetben (csak ott!!!) egy picit megmozgatom a kormányt (jobbra-balra ~10°), egy nagyon apró "kattanást" érzek. (szinte észrevehetetlen)
Már rég jelezni akartam, de mindig elfelejtettem? az 1 éves 1,4 EX-nél, szinte már a vásárlás után éreztem, beindított motornál, hogy állóhelyzetben,ha jobbra-balra mozgatom a kormányt, hallatszik egy -egy KATTANÁS!!! a 2000 km-es átvizsgálásnál megnézték, azt mondták,semmi vészeset nem találnak, ez ILYEN, figyeljem.
Hát,---figyelem, továbbra is kattog.
A valamikori Lanosomnál is volt ilyen, ott egy műanyag gyűrűt nyomtak a helyére, a kormányrúdnál, a fékpedál magasságában.
Ennél a vasdarabnál (Kia), azt is mondták, hogy ahol illeszkedik a kormányrúd2 fele(?), ott kattog, így illeszkedik.
Van-e valakinek hasonló tapasztalata?
Csak működő motornál próbáljátok, amikor a szervo is működik!!
A Barátok közt előtt, még próbálhatjátok!
Jó rángatást, ha pedig kattog, akkor jó rángatózást---az idegességtől!
Ismerősöm Észak-Floridában dolgozik, egy egyetemi városban, Gainesvillben. Alig várja, hogy hazajöhessen. Taszítják a kinti viszonyok. Sok a szegény, autóre se telik nekik, nemhogy benzinre. A módosabbak életvitele is sokkal primitívebb szerinte, mint az európai...
Idézek - nem tőle -, hanem egy ott dolgozó magyar családdal készült riportból...
>> Milyen az életszínvonal az itthonihoz viszonyítva? Az összbenyomás - és áltában ez van a fejünkben -, hogy Amerikában magasabb az életszínvonal, mint Magyarországon. Szerintem ennél egy kicsit árnyaltabb a kép. Itt Gainesvilleben például, a város nyugati részén tényleg nagyon szép házakat, lakónegyedeket látni. Az egyetemisták is örömmel száguldoznak a részletre vett új autóikkal. A hitel egyébként is alapeleme a kultúrának. Nem tudom, hogy egy átlag amerikai diplomás pályakezdő házaspár mennyit tud félretenni egy havi kereséből, de az az érzésem, hogy nem sokat: hitelre vesz házat, autót, mosógépet, home theatert, bútorokat stb. Ráadásul ott van a diákhitel, amit egyetemi éveik alatt tandíjra vesznek fel, és ami iskolától függően több tízezer dollár. Ezek részleteit szintén vissza kell fizetniük. Abban sem vagyok biztos, hogy nagyon élvezik az életet. Évente átlagosan 10 nap szabadságuk van, de sokan azt sem használják fel. A város keleti felében pedig egyenesen elképed az ember: Ez Amerika? Sokan laknak ún. mobile-home-okban (konténer), és nagyon sokan élnek igazán nagy szegénységben. És ez nem csak Gainesville-ben van így.<<
Más. A "Travelen" ki látta nemrég azt az angol motorost, aki keresztülvágott az USA-n, végig a híres 66-os úton... Az utolsó epizód zárómondataiban a srác elmondta, hogy megdöbbentő volt a "harmadik világhoz" hasonlítható hatalmas szegénység és egy, a világban uralkodó "gazdag Amerika" képzete közti különbség.
Az LX-ben nincs alul tárolórekesz. Ja, egyébként lehet, hogy csak én látok rosszul, de az i30 cw-ben ténlyeg nem hajtható le vízszintesre a hátsó üléssor? Az elég gáz, főleg egy kombinál.
A kép egyébként innen van : <a href="http://www.hyundai-gold.hu/pages.htm?pid=711" target="_blank">http://www.hyundai-gold.hu/pages.htm?pid=711</a>
Nemtudom a Hyundai milyen de a Kiban van alul a tároló rekesz, az is beleszámit a 534L-be. az talán valami 20-30 lier extra lehet, de még ugy a KIA a nagyobb.....
Múlt héten vezettem - szervíz során - az OFF i30 cw-t (1.6 benzinnel, csakhogy témába vágjak, 6.9 liter átlagfogyi a tesztút alatt - betartva a KRESZ-t). (de még nem a kia sw-t), Biztos már kiveséztétek, de tudja valaki, hogy mitől nagyobb a ON Kia csomagtere?
"A Hyundai 415, ledöntött hátsó ülésekkel pedig 1395 litert ad meg az ablakok alsó vonaláig pakolva, míg a Kia a VDA mérési módszer szerint 534, illetve 1664 literes poggyásztérrel bír."
S ehhez vegyük azt is hozzá, hogy az amerikaik 1 gallon(!) üzemanyagért még így is jóval kevesebbet fizetnek, mint mi. Talán tavaly olvastam vhol, hogy a drágulások miatt óriási elégedetlenség tört ki az Államokban... "Szegények", szívizomgröcsöt kapnának, ha európai árakon kéne tankolniuk.