Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2008.05.14 0 0 138

A Hermász pásztora szintén kanonikus volt. majd keresek egy részletet, ami a gnosztikus jelleget bizonyítja, vagy elveti. A végén az egész irat fenn lesz.

 

Yuz Asaf

Törölt nick Creative Commons License 2008.05.14 0 0 137

András apostol evangéliuma kanonikus volt, ma szinte egy szó sem esik róla.

 

 

nagy breviárium 666. oldal. (?:))

 

Y.A.

Törölt nick Creative Commons License 2008.05.14 0 0 136

Talán itt is elfér a "Muratori töredék" mely számos gnosztikus iratot említ, mint kanonikus iratot.

 

A fennmaradt 85 latin sor:

1. ...quibus tamen interfuit et ita posuit

2. tertio evangelii librum secundo lucan

3. lucas iste medicus post ascensum XPi

4. cum eo paulus quasi ut juris studiosum

5. secundum adsumsisset numeni suo

6. ex opinione conscripset dnm tamen nec ipse

7. vidit in carne et ide prout asequi potuit

8. ita et ad nativitate iohannis incipet dicere.

9. quarti evangeliorum iohannis ex decipolis.

10. cohortantibus condescipulis et eps suis

11. dixit conieiunate mihi odie triduo et quid

12. cuique fuerit revelatum alterutrum

13. nobis ennarremus eadem nocte reve

14. latum andreae ex apostolis ut recognis

15. centibus cuntis iohannis suo nomine

16. cuncta describeret et ideo licet varia sin

17. culis evangeliorum libris principia

18. doceantur nihil tamen differt creden

19. tium fidei cum uno ac principali spu de

20. clarata sint in omnibus omnia de nativi

21. tate de passione de resurrectione

22. de conversatione cum decipulis suis

23. ac de gemino eius adventu

24. primo in humilitate dispectus quod fo

25. it secundum potestate regali ... pre

26. clarum quod foturum est quid ergo

27. mirum si iohannes tam constanter

28. sincula etia in epistulis suis proferam

29. dicens in semeipsu quae vidimus oculis

30. nostris et auribus audivimus et manus

31. nostrae palpaverunt haec scripsimus vobis

32. sic enim non solum visurem sed et auditorem

33. sed et scriptore omnium mirabiliu dni per ordi

34. nem proftetur acta aute omniu apostolorum

35. sub uno libro scribta sunt lucas obtime theofi

36. le comprindit quia sub praesentia eius sincula

37. gerebantur sicuti et semote passione petri

38. evidenter declarat sed et profectione pauli ab ur

39. be ad spania proficiscentis epistulae autem

40. pauli quae a quo loco vel qua ex causa directe

41. sint volentibus intellegere ipse declarant

42. primu omnium corintheis scysmae heresis in

43. terdicens deinceps b callaetis circumcisione

44. romanis aute ordine scripturarum sed et

45. principium earum ... esse XPm intimans

46. prolexius scripsit de quibus sincolis neces

47. se est ad nobis disputari cum ipse beatus

48. apostolus paulus sequens prodecessoris sui

49. iohannis ordine non nisi nominati sempte

50. ecclesiis scribat ordine tali a corenthios

51. prima ad efesius seconda ad philippinses ter

52. tia ad colosensis quarta ad calatas quin

53. ta ad tensaolenecinsis sexta ad romanos

54. septima verum corintheis et thesaolecen

55. sibus licet pro correbtione iteretur una

56:. tamen per omnem orbem terrae ecclesia

57. deffusa esse denoscitur et iohannis eni in a

58. pocalebsy licet septe eccleseis scribat

59. tamen omnibus dicit veru ad filemonem una

60. et at titu una et ad tymotheu duas pro affec

61. to et dilectione in honore tamen eclesiae ca

62. tholice in ordinatione eclesiastice

63. discepline scificate sunt fertur etiam ad

64. laudecenses alia ad alexandrinos pauli no

65. mine fincte ad heresem marcionis et alia plu

66. ra quae in catholicam eclesiam recepi non

67. potest fel enim cum melle misceri non con

68. cruit epistola sane iude et superscrictio

69. iohannis duas in catholica habentur et sapi

70. entia ab amicis salomonis in honore ipsius

71. scripta apocalapse etiam iohanis et pe

72. tri tantum recipimus quam quidam ex nos

73. tris legi in eclesia nolunt pastorem vero

74. nuperrim e temporibus nostris in urbe

75. roma herma conscripsit sedente cathe

76. tra urbis romae aecclesiae pio eps fratre

77. eius et ideo legi eum quide oportet se pu

78. blicare vero in eclesia populo neque inter

79. profetas completum numero neque inter

80. apostolos in fine temporum potest

81. arsinoi autem seu valentini vel mitiadis [?]

82. nihil in totum recipemus qui etiam novu

83. psalmorum librum marcioni conscripse

84. runt una cum basilide assianom catafry

85. cum constitutorem ...

 

 

Y.A.

 

Törölt nick Creative Commons License 2008.05.14 0 0 135
Most megjelenik, az Üdvözítő Fülöpnek s megbünteti azért, mert haragjában bosszút imádkozott le Hieropolis városára. Büntetése az, hogy hamarosan bekövetkező halála után 40 napig kell várnia, míg bebocsátást nyer a paradicsomba. Megjövendöli neki azt is, hogy Bertalan Lykaoniában szenved majd kereszthalált, Mariamne pedig a Jordán folyóban veszíti el életét. Ezután az Üdvözítő kinyújtja a karját s ebben a pillanatban, feltűnik a levegőben a kereszt jele: egyetlen fényesség ez, a mennytől az örvény fenekéig ér és olyan, mint a létra , az elsüllyedt tömeg felkapaszkodik rajta, csak a prokonsul , a sárkány és a papok maradnak a szakadék mélyén.

    A hétezer férfi megtér, és számosan odasietnek Fülöphöz, aki még mindig a fán függ fejjel lefelé és meg akarják szabadítani. Fülöp azonban elhárítja segítségüket, mert az Úr halált rendelt számára és azt akarja, hogy az Úr akarata beteljesüljön. Most, halála óráján, a legnagyobb kínok között is hirdeti Jézus evangéliumát és közli utasításait Bertalannal, akit parancsára levettek a templom faláról. Fülöp meghagyja, hogy kivégzése helyén építsenek egy templomot, ebben a templomban életük fogytáig tartsák el a leopárdot és a kecskebakot, azután temessék el mind a kettőt a templom ajtajában. Püspököt rendel a városnak, végül megparancsolja, hogy holttestét ne csavarják gyolcsba, mint annak idején az Úr testét, hanem szíriai papyrusba és imádkozzanak érte 40 napig, hogy bűnei bocsánatot nyerjenek az Úrnál. Végül, átszellemült imádságban könyörög a néppel együtt Krisztus

 

- 253 -

kegyelméért. Bertalan és Mariamne leveszik azután a holttestet a fáról és az apostol parancsa értelmében, járnak el.

     E rövid történetből kiviláglik, hogy Fülöp apostoli tevékenysége elütött a többi apostolétól. Fülöp mindvégig megmaradt mágusnak, varázslónak. Ez az apokrif irat élesen rámutat arra az éles harcra, amely a varázslás- öncélú- és a hittérítés elválasztását jellemzi. E konkrét esetben az ártó varázslás kerül elutasításra, hiszen az Üdvözítő szintén varázslással állítja vissza az eredeti állapotot. De fölmerül egy lényeges kérdés, amely itt bujkál kezdetektől fogva, valóban, varázslás-e ami rendhagyó, folyamatában meglepő és meghökkentő, az ésszerűségnek ellentmondó, amit általában csodának mondanak… nos, erről később beszélünk.

 

folytatás követketik:

 

Forrás Yuz Asaf : Elveszett tudomány

Előzmény: Törölt nick (131)
Törölt nick Creative Commons License 2008.05.13 0 0 134

Mirdad!

 

Köszönöm szavaid, most én lótok-futok ...merre jársz?

 

Y.A.

Előzmény: Mirdad (133)
Mirdad Creative Commons License 2008.05.13 0 0 133

 

  Kedves Yuz Asaf!

 

  Nekem tetszenek :) És hiányzott már egy jó topik az apokrifokról is.

 

  Üdv!

Előzmény: Törölt nick (132)
Törölt nick Creative Commons License 2008.05.13 0 0 132

Érdeklődöm. miként fogadjátok beírásaimat?  Kívánatos vagy nem. Jelezzéket, kérem.

 

Yuz Asaf

Előzmény: Törölt nick (131)
Törölt nick Creative Commons License 2008.05.13 0 0 131

Fülöp folytatás...

 

 

Parancsára az apostolt, Bertalant és Mariamnét megvesszőzik, összekötözik, végighurcolják a városon és bezárják a sárkány templomába. Ezen az úton is velük van a leopárd és a kecskebak: mind két állat emberi hangon beszél és ez a csoda rengeteg embert megtérésre, indít. A sárkány papjai és a fellázított tömeg követelik az idegenek halálát, mert rengeteg bajt zúdítottak a városra, megölték a kígyókat a sárkányistennő fiait és megakadályozták az oltári szolgálatot és az áldozatokat. A prokonsul is elpanaszolja, hogy feleségét elbolondították: az asszony most egész éjjel idegen nyelven imádkozik, csodálatos fényesség veszi körül és folyton Jézus igazi világosságát, emlegeti. Amikor meg akarta tüzetesebben lesni és kihallgatni majdnem maga is megvakult ettől a fényességtől. A prokonzul parancsot ad, hogy vezessék elő az idegeneket, Fülöpöt és Bertalant levetkőztetik, hogy megnézzék nincs-e varázseszköz elrejtve ruháik alatt. Miután semmit sem találnak, Fülöp bokáit kampóval átszúrják, azután pedig fejjel lefelé felakasztják egy fára a templommal szemben, Bertalant pedig kitárt karokkal a templom falára akasztják fel. Mikor a prokonsul Mariamnét is le akarja vetkőztetni az egész város szeme láttára, hirtelen csodálatos fényesség önti el, teste olyanná válik, mint az üvegszekrény és senki sem tud rátekinteni.

     Fülöp apostol éppen azért imádkozik, hogy Isten bocsásson tüzet az égből és büntesse meg Hierapolis lakosait, midőn megérkezik János apostol, aki ugyancsak hatalmas beszédben ostorozza, a nép vakságát s követeli, hogy őt magát is öljék meg s az ő vérét is adják a sárkánynak, a másik két apostol vérével együtt. A papok meg akarják ragadni, de karjaik megbénulnak. Fülöp imádságára meghasad  a föld s hatalmas földrengés közben a szakadékba zuhan a templom a sárkánnyal, a

prokonzullal, a papokkal és hétezer férfivel együtt. Csak az a hely nem süllyed el, amelyen az apostolok állnak, továbbá az a ház, amelyben laktak, s végül Nikanora s az a 24 asszony és 40 leány, akik egyszer és mindenkorra lemondtak a házaséletről.

 

Törölt nick Creative Commons License 2008.05.13 0 0 130

Fülöp folytatás...

 

 

 

 

prokonsul felesége. Nikanova ágyban fekvő beteg volt s minden bajából kigyógyult pusztán azért, mert az apostol nevét segítségül hívta.

    Felgyógyulása után gyaloghintóban az apostol szállására vitette magát s ott elmesélte csodálatos gyógyulását. Fülöp imádkozott érte a hívekkel együtt, de ebben a pillanatban dühösen berontott a prokonsul , megragadta felesége ruháját és kegyetlen büntetéssel fenyegette meg , ha nem vallja be, kinek köszönheti hirtelen meggyógyulását. Nikanova bűnbánatra inti férjét, de a prokonsul Fülöpöt és népámító kísérőit kegyetlen büntetéssel fenyegeti meg...

 

 

Y.A. 

 

Törölt nick Creative Commons License 2008.05.12 0 0 129

Mirdad

 

Gyűlölöm a magyarázkodást. Emiatt jeleztem már előre mi a szándékom. Ime most itt ez az irat -amit nem ismernek -, valamint olvashatók megjegyzéseim is.

 

Ha bántó, vagy szándékotok ellen van talán lehet törölni.

 

üdv.

 

Yuz Asaf

 

 

Előzmény: Mirdad (127)
Törölt nick Creative Commons License 2008.05.12 0 0 128

Mirdad!

 

Most mi legyen?

 

üdv:

 

Yuz Asaf

 

vmiért csúf lett...

Előzmény: Mirdad (127)
Mirdad Creative Commons License 2008.05.12 0 0 127

 

  Szívesen (most elcsíptük egymást :)  Itt akkor legyenek tényleg a Nag Hammadi

kódexek, meg az azokról való dumcsi. A topikodban meg egyéb rejtett (elrejtett)

tanítások, stb. Biga is szeretné biztos, ha menne tovább ez a szép téma.

Előzmény: Törölt nick (125)
Törölt nick Creative Commons License 2008.05.12 0 0 126
FÜLÖP TÖRTÉNETE

APOKRIF

 

Mielőtt Fülöp apostol történetét megismernénk, úgy illik, hogy leírjuk azt, amit „hivatalosan” tudunk róla. Nem sok dolog akad ebben az esetben: hiszen a Biblia (Máté 10, 3. Márk 3, l8.) csupán a nevét említik meg, azon túl mély homály fedi tevékenységét, életét, és vértanúhalálát. János 14, 8. bővebben olvashatunk Fülöpről, Krisztus Júdás árulásának előestéjén szól Fülöphöz, aki kéri az Urat, hogy mutassa meg az Atyát –Istent- így szól hozzá:” Már oly régóta veletek vagyok-felelte Jézus-, és nem ismersz Fülöp? Aki engem látott az az Atyát is látta. Hogy mondhatod hát: Mutasd meg nekünk az Atyát.”

    Olybá tűnik a dolog, mintha Fülöp inkább titkolni való lenne semmint hirdetendő. A leiratból kétségtelenül kiderül Fülöp sok tekintetben nem illik a” képbe”, gyermekei vannak, akik jóstehetséggel megáldott leányok (jósnők- boszorkányok?) Valóban, vajmi kevés különbség van a két kategória között. A jósnők jellemzően nem értenek a varázáshoz, és az ördöghöz semmi közük. A boszorkányok valamennyi tudományukat az ördögtől, valamely démonától szerzik be. A jósnők, ha szabad így fogalmazni, egész tevékenységüket a racionalitás talaján végzik. Nem beszélünk  kétértelmű jóslatokról, ezek rosszindulatú félremagyarázások, arra, késztetik az embert, hogy gyengeelméjűnek gondolja azt az ember, híres hadvezért, politikust, bárkit, aki az ilyen jóslatokat szó nélkül elfogadja. A híres jóshelyek állítólag szüntelen kétértelmű jóslatokat adtak, emiatt maradhattak oly sokáig fenn. Természetesen nem igazak a

                                             

- 248 -

kettős jóslások, a burkolt kétértelmű szavak felingerelték a tudni vágyókat, és nyilván nem fogadták el a jóslást. A jósdák éppen a miatt maradtak fenn, mert jóslataik, beteljesültek, még ha a végkifejlet kedvezőtlen is volt. Napjainkban, amikor annyi szélhámos próbálkozik e tudománnyal, aí leggyakrabban azt a hibát követik el, hogy csak jót jósolnak, vagy burkoltan jósolnak jót. Így könnyebben megnyílik az ügyfél pénztárcája.

    Ezek a csalók talán nem is sejtik milyen komoly, és veszélyes dologba ártják magukat. A jósnő könnyen boszorkánnyá is válhat, nagyobb elismerést, hírnevet, jövedelmet szerezhet. Azok, akik kinyitják lelkük kapuját, megnyitják- megkísérlik megnyitni-  s z u s u m n á t ( olyan receptor, mely rendesen zárva van, s az egyszerű emberek nem is tudnak róla) leggyakrabban egy  d é m o n t  bocsátanak magukba, és az a legszörnyűbb, hogy erről nem is szereznek tudomást. A Jóslás a boszorkányság képességét nem szerzik meg, ellenben megbetegszenek, meghalnak. Nagyon fontos a felkészültség és a tudás, ezeket, az ismereteket csak mesterektől szerezhetik be, senki a maga útján célhoz nem érhet.

    Természetesen ezekről, a dolgokról tudtak azok is, akik a Biblia-immár- végleges szövegét összeállították, és okkal-joggal kihagyták –családja miatt- Fülöp apostolt.

  Szent Fülöp tevékenységét egész sor mágikus jelenség kíséri. Ha nem tudnánk, hogy Krisztus „emberéről” van szó, azt hihetnénk, egy nagyhatalmú mágust látunk, ami semmiképp nem egyeztethető össze az apostoli tevékenységgel, ellenkezőleg, tiltja az okkult tudományok művelését. Jézus kérdése: „Nem ismersz Fülöp?” nem egyéb, mint utalás arra, hogy nem helyesli Fülöp apostoli „technikáját”. Fülöp

 

- 249 -

Caesareaban született, Keresztelő Szent János közelébe került, és itt ismerte meg Jézust.

 

 Fülöp apostol először Athénben prédikált háromszáz filozófus előtt, és igen sok embert megtérített: a legenda szerint Ananiás főpapot (aki megkeresztelte, ill. kézrátétellel meggyógyította Pált) kísérőjével együtt elnyelte a föld: (más írások szerint háborúban agyonütötték). Ezután Pathíában Azotusban és Nikaterában hirdette az igét, megtérítve a házigazdát, püspököt hagyott az egyházközségben, s végül Hierapolisba ment- e városban különösen tisztelték a kígyókat- itt a kereszt jelével megölte a helyiek sárkányát, mire a prokonzul kivégeztette. Nem fér hozzá kétség, hogy Fülöp apostol sírja Hierapolisban van, egyházi írók még Krisztus utáni második században is írtak arról, hogy az apostol sírját a helyiek mutogatták. Fülöpnek négy jóstehetséggel megáldott leánya volt  Hiarapolisban, Fülöpöt leányai tartották el – élelemért jósoltak. Miután Simon, Jeruzsálem második püspöke, Traianus császár uralkodásának nyolcadik évében vértanúhalált szenvedett, Fülöp apostol bejárta Ázsiát és Lydia városait és hirdette az evangéliumot. Midőn Hierapolisba érkezett és egy barátjának házában megszállt, csodatetteinek híre már elterjedt a városban. Kíséretében volt nővére, valamint Bertalan, egyike a hetvenkét tanítványnak, egy leopárd és egy kecskebak: ez a két állat emberi hangon beszélt. Hamarosan óriási tömeg gyűlt össze az apostol szállása előtt: az ajtóban kinn ült Mariamne és az arra járókat behívta, hogy hallgassák meg az apostol igehirdetését. Fülöp figyelmeztette a lakosokat, hogy hagyják abba a sárkánynak, az ördög fiának tiszteletét, mert ez örök romlásba dönti őket. Azok között, akiket az apostol megtérített, egyike volt a legelsőnek Nikanova, a

 

- 250 -

prokonsul felesége. Nikanova ágyban fekvő beteg volt s minden bajából kigyógyult pusztán azért, mert az apostol nevét segítségül hívta...

 

 

forrás: Yuz Asaf  Elveszett tudomány

Előzmény: Mirdad (124)
Törölt nick Creative Commons License 2008.05.12 0 0 125

üdv Mirdad!

 

Köszönöm bátorításodat. Bevalom szeretnék ide feltenni apokrifokat Pl: most Fülöp történetét. Távlatokban pedig a vulgáta fordításomat, mely csak töredékekben található meg.

 

 

üdv

Yuz Asaf

Mirdad Creative Commons License 2008.05.12 0 0 124

 

  Kedves Yuz Asaf!

 

  Igazából ez is "nagyon jó hely", meg az új topikod is (az lesz).

Elfér 2 topik az apokrifoknak, úgyis szerettél volna egy saját helyet végre, amit

nem törölnek ki.

Elvégre nem minden apokrif Nag Hammadi, de minden Nag Hammadi apokrif..őőő.. ;)

 

Üdv, és sok sikert az új topikhoz! (Rajta leszek ;)

 

 

 

Előzmény: Törölt nick (122)
Törölt nick Creative Commons License 2008.05.12 0 0 123

Mennyit változott akár csak az elmúl egy év.Már fenn van Pilátus levele és fenn van feleségének is a levele. Haladunk és lassacskán mindenre fény derül.

 

Yuz Asaf

Törölt nick Creative Commons License 2008.05.11 0 0 122

Kedves Mirdad!

 

Megtisztelő, hogy megelőlegezed nekem a bizalmat. Szükséges elmondanom: az apokrifákat kiegészítem -magyarázom -, mely magyarázatok, feltevések, elméletek nem mindíg találkoznak vendéglátóinkéval.

 

A vendégbarátságot nem kívánom megsérteni, emiatt nyitok egy topikot ahol rendhagyó elméleteimet közölhetem.

 

...és legyen igazad:" az Indexen nem működik az index".

 

 

üdv

 

Yuz Asaf

Törölt nick Creative Commons License 2008.05.10 0 0 121
Pilátus levele

 

„Aki nem született meg sem halhat”

 

 

   Pilátus levele Tiberiusnak korában, és az azt követő 8 évszázadban ismert volt. Canonikus irodalom volt, így része a bibliának. A 8. század végén az Acta Pilatit és Nicodemus evangéliumát összekapcsolták, és egy iratként hozta a biblia. E „páros” már oly erőt, tendenciát képviselt, mely nem hogy erősítette volna egymást, ellenkezőleg egymás kárára voltak, aminek az lett az eredménye, hogy a két iratot még a 8. században, a 9. század elején kizárták a bibliából.

    Napjainkra Sem az Acta Piláti, sem Nicodemus evangéliuma nem ismert. Az Acta Pilátiról elterjedt, hogy megsemmisült, ill. az is szárnyra kapott, miszerint az irat csak a képzelet szülötte, egy olyan írás mely a történések után keletkezett, minek okán hitelt nem érdemel.

   Elgondolkodtató, ha nem érdemel hitelt miért tűnt el, miért úgy hiteltelen, hogy azt még lehetőségünk sincs látni, megvizsgálni. Tudva levő, nem csak ez az írat „veszett el”, az apologetika szűrőjén számos írat fennakadt, mint aranyrög, de nem megőrzésre került, ha nem elrejtésre.

   Ezek az aranyrögök pl. az Acta Pilati sok különös információt, hordoznak, de mielőtt erre rámutatnánk, beszélnünk kell magáról az iratról (levelezésről).

   Valóban levelekről van esetünkben szó. Három levél volt ismeretes, a Leveleket Pilátus írta Tiberiusnak felfedve a jeruzsálemi lázadást, megemlítve Jézus cselekedeteit, és halálát. Tehát különösen értékes forrás, hiszen rámutat Júdea hatalmi viszonyaira, kiemelve önön gyengeségét, Leírja mi az oka ennek a gyengeségnek, és leírja Jézus alakját, különösségét. Beszél feleségéről, aki szóban! Kéri őt hogy tegyen meg mindent Jézus végelmére. Megtudjuk, Pilátus három évig figyeli Jézust, de nem lát okot rá, hogy lefogassa. Azonban Jeruzsálemben, a szadduceusok és a farizeusok ármánykodásának eredményeként, lázadás tör ki, ahol Jézust a zsidó nép lefogja. Magából az iratból nem derül ki, de joggal feltehető, hogy a farizeusok, de inkább a szadduceusok gyilkoló osztaga fogta le, és robbantott ki forrongást.

   Pilátus levele információkat tartalmaz, melyek alapjában rengetik meg a canonikus irodalmat, hiszen Jézust különleges interdimenzionális térbe és időbe helyezi, olyan különösséget állít, ami az Anyaszentegyház dogmarendszerét alapjaiban megrengeti.

   Hiteles-e a levél, levelek. Jóllehet, immár 1.200 éve annak, hogy eltűnt. Annyit észrevehetünk, a levél stílusa nem felel meg az I. sz.. Római levelezés retoritikájának némileg ellentmond, ill. hiányosságokat mutat fel. Azonban nem szabad elfelejteni, nyolc évszázad alatt stílusa beolvadt a biblia szövegkörnyezetébe, annak ismérveit vette fel. Az is feltehető, hogy tartalma is módosul, lényeges elemeket vesztett el, de nem bővült, mert éppen az okozta vesztét, hogy nem volt bővíthető, voltaképpen a gnosztikus elemek miatt. Tér és időn kívüli Jézus a próféták jövendölésének tükrében ugyan érhető lenne, de vulgáris szinten (Vulgata) kezelhetetlen, és semmiképpen nem illik bele egy hegemóniára törekvő vallás érdek körébe..

 

Folytatás következik…

Yuz Asaf

Törölt nick Creative Commons License 2008.05.08 0 0 120
Boldogan böngészném... :)
Előzmény: Mirdad (119)
Mirdad Creative Commons License 2008.05.08 0 0 119

 

  Kedves Yuz Asaf!

 

"Ha itt lehetőség lenne rá, feltennék egy-két apokrifát. Sajnos hiába közlöm a Blog.hu-n"

 

  Örömmel venném, meg biztos mások is, akik nyitottak ezekre a kincsekre!

Sőt, ajánlanám, hogy esetleg nyiss egy saját topikot majd (x hozzászólás után lehet), valami szép, beszédes címmel : pl.

"Apokrifok - rejtett (elrejtett) kincsek, tanítások" :) Mit szólsz hozzá?

Önálló életre kelhetne ez a rendkívül izgalmas téma. De maradhatunk itt is,

ez már bejáratott hely. Jó munkát: ez Index nem tesz indexre! :)

 

Üdv!

 

Előzmény: Törölt nick (118)
Törölt nick Creative Commons License 2008.05.07 0 0 118

Kedves Mirdad!

 

Ha itt lehetőség lenne rá, feltennék egy-két apokrifát. Sajnos hiába közlöm a Blog.hu-n, vagy a Blogteren és másutt, a net nem hozza le. Okát ismét nem tudom.

 

üdv:

 

Yuz Asaf

Törölt nick Creative Commons License 2008.05.07 0 0 117

Üdv Mirdad!

 

  Igen bizakodom.: remélem -és okkal -, hogy az Acta Pilatit itt e helyen ismertetni tudom.

 

  He eddig még nem tettétek meg.

 

 

üdv:

 

Yuz Asaf

Mirdad Creative Commons License 2008.04.30 0 0 116

 

  Kedves Yuz Asaf!

 

  Nagyon jók a gondolataid, kösz! :) C.G. Jung valóban kiemelkedőt alkotott:

ismeretes, hogy az alkímia szimbólumrendszerét alaposan feltárta, sőt

az apokrifokat is szívügyének tekintette: van irat, mely az ő nevét viseli:

Jung Codex. Emellett gnosztikusnak vallotta magát ("Mindig is szeretni fogom a gnosztikuksokat"- Vivienne Crowley: A jungi szellemiség):

svájci küstnachi házának bejárata felett a delphoi jósda felirata állt:

"Ismerd meg önmagad!", gyűrűje egy uroboroszt formált (saját farkába harapó kígyó), mely gnosztikus-hermetikus jelkép, stb.

 

  Üdv!

Előzmény: Törölt nick (115)
Törölt nick Creative Commons License 2008.04.30 0 0 115

Mirdad!

 

A rejtett, vagy titkos irodalom meghatározása tökéletes. Vegyük figyelembe. ami nekünk természetes, az sokaknak érthetetlen, és emiatt mesés, kitalált.

 

 

Amikor az apokrifokról beszélünk, valóban nem csupán egy irodalmat értünk,lényegében egy tudást, egy gondolkodást mely rámutat Jézus "nem evilágból való vagyok"kijelentésének magas misztériumaira.

 

E misztériumok, megelőzik Jézust, de nem elvéve tőle a misztérium ismeretét. Fontos megértenünk. Jézus egy kiemelkedő tudója és alkalmazója volt az elveszett tudásnak, melyet egy még nem egészében tisztázott mozgalom mellé állított.

 

Erről most nem szólnék.

 

Beszélnék Jung elméletéről. Kifejti az archetipus, ősi Héroszok jelentős hatását az emberi gondolkodásra, tudatra, e Héroszok egyike volt Jézus is. Ismeretük, tudományuk képezi az emberi tudás elfeledett részét, e tudás közvetítője volt az elcsépelt frázissá degradálódott mellérendelt Prometheus. Valóban a név itt mellékes, és nem is azt jelenti amit értünk alatta.

 

A szavak, mint jelek, miknek azonosságai nincsenek, és melérendelésük tárgyak és fogalmak értelmezésére, totális csődöt mutatnak. E napokban már bizonyított, hogy valóban másként gondolkodnak a népcsoportok.

 

Ismeretünk és szavaink nem elégségesek az elveszett tudomány megismerésére. Van, és létezik egy nyelv, egy rendszer, mely ( egy tárgy is lehet)) mely mint katalizátor egybeönti az emberi és az isteni fogalmakat. Az isten nyelvéről beszélek.

E fogalmak kimondása, megértése a "közvetítő" nélkül lehetetlen. Emiatt a" Közvetítőt" kell elsőként megtalálni.

stb.

 

Sine ira et studio

Yuz Asaf

 

 

 

Mirdad Creative Commons License 2008.04.30 0 0 114

 

  Erről a belső, szellemi látásról, amivel a "rejtett, titkos könyvek" (apokrüphák)

és a jelképek  is láthatóvá válnak, sok kiváló szellem írt. A nagy hermetikus, rózsa-

keresztes bölcs, misztikus Jakob Böhme:

"Intem az olvasót ... a magas természetfeletti értelmet ... ne földiesen értse."
Földi nevet kell adnom az éginek ... hiszen a földi abból mondatott ki..."

  (J. Böhme: Szent sóvárgás)

 

  A "földi név" (leírt szókép) értelmezése tehát nem vezet közelebb a

"magas természetfeletti értelméhez". 

 

  Világos, hogy a tanítások kiknek nyílvánulnak meg igazán.

Az "apokrif" szó tehát rejtettet, titkosat jelent: "titok", amiben valójában

semmi titokzatos nincs. A rejtély, misztérium csak addig "rejtély", amíg az arra méltóknak belülről fel nem tárulnak, onnantól nincs "titok" többé.

Előzmény: Mirdad (113)
Mirdad Creative Commons License 2008.04.30 0 0 113

 

  Nézzük magát a szót: apokrif  = rejtett, titkos - a görög apokrüphon-ból.

Nyilvánvaló utalás ez Jézus legbelsőbb, ezoterikus tanításaira, amikkel

nem a templomokban bizniszelőknek (kufárok), vagy a szent szövegeket szószerint

(félre)értelmezőknek (farizeusok, stb.) szánt "újat" mondani.

  Nem. Ég-és föld a két világ, a felszínes külső (exoterikus) görcsös kapaszkodás a szavakba és a szellem napvilágánál való (be)látás:

 "Az én országom nem evilágból való."

Előzmény: Törölt nick (111)
Mirdad Creative Commons License 2008.04.30 0 0 112

 

  Kedves Yuz Asaf, jó látni, hogy megérkeztél :) Törli a Blogter az apokrifokat...

Tényleg, mintha egyeseknél megállt volna az idő (sőt visszafele menne).

  De ez csak felhőjáték (mint a felszín egyéb zavarai évszázadok óta), hiszen:

 

  "A megőrzött igazságot nem lehet elveszíteni és nem is veszett el soha."

 

                 (Nag Hammadi gnosztikus apokrifok)

Előzmény: Törölt nick (111)
Törölt nick Creative Commons License 2008.04.29 0 0 111

üdv Mirdad

 

  Köszönöm a meghívást. Sajnos írásaim feltétele, némi kaotikus jelleggel bírnak. Nem rajtam múlik. A Blogter legutóbb valamennyi írásom törölte. Okát nem tudom.

 

üdv:

 

Yuz Asaf

chlodvig2 Creative Commons License 2008.04.28 0 0 110

:) eleg jo.

Csak kisse rendezetlenek a szövegek, csak ugy pakolja felfele.

De majdcsak jobb lesz.

 

Előzmény: Mirdad (108)
Mirdad Creative Commons License 2008.04.24 0 0 109

 

  Az oldalon sajna a Blogter rendszeresen törli a kommenteket, betett szövegeket... működik az index...? ;) Apropó index: írtam neki, hogy jöjjön az Indexre: itt szabadon közölheti az apokrifokat és egyéb "titkos" kincseket.

Előzmény: Mirdad (108)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!