En nem hasznalom egyiket sem, de mindketto volt mar kezemben.
Szemelyes velemenyem, hogy a respronal a designt fizeted meg, a 3M-nel meg a tartalmat. Kicsit elgondolkoztato, hogy a 3M mivel munkavedelmi termek konkret szabvanyokat sorol fel amiknek megfelel, lehet hozza mindenfele muszaki adatokat talalni. A masik meg egy divatcikk, semmilyen szabvanynak nem kell megfelelnie, muszaki adatot meg annyit talalsz rola hogy "baromi jol szur mindent".
a Respro-ról én végül lebeszéltem magamat. egyrészt az ára, másrészt meg abban ugyanúgy cserélni kell a szénszűrős betétet, ami többe kerül, mint egy ilyen 3M eldobható.
CM oldalon volt olyan tapasztalat, hogy pár hónap után eltört a Respro alu orrszorítója, cserélni nem lehet, vagyis kukázható a 10e forintos maszk.
végül meg a mérete. olyan nagy, hogy abban nyáron garantált a leizzadás, egy arcmaszk viszont jóval kisebb, csak ott foglalja helyet, ahol kell (az arcon).
nem próbáltam, tehát nem tapasztalati vélemény, de szerintem megfontolandó.
Közben belemásztam a témába, és rá is bukkantam a Respro cég honlapjára. Na, ott aztán vannak hightech maszkok. Idehaza találtam is olyan oldalt, ahol kapható néhány termékük. Hát mit mondjak...? Elég borsos áruk van. De ha legalább részben meg lehet bízni a mellékelt szövegben (tudjátok; kiszűr mindent, és svájci hegyi levegőt állít elő, stb...), akkor szerintem megéri az árát. Pontosabban megérhet ennyit, hogy valamivel lassabban dugul el a tüdőnk, és pár hónappal tovább élhetünk :o)
De mindenképp jó lenne egy-két felhasználói vélemény, hogy tényleg jók-e.
a szelepesek jobbak, mert azokon kifele nem kell átpasszírozni a levegőt. de tény, hogy kell küzdeni a levegővétellel. igazából meg lehet szokni, csak erősebben kell szívni a levegőt. természetesen minél nagyobb felületű a maszk, annál könnyebb benne levegőt venni.
én már megszoktam, sokkal jobban is vagyok azóta, mióta hordom. már csak egy kis allergiás köhögés maradt (pollenre, mert melóhelyen/otthon csak bejön az ablakon), de most mintha az is csökkenne.
Megnézem ma alaposan, hátha csak én nem vettem észre, bár meglepődnék. Egyébként rémlik, hogy volt valamilyen tiltó, de biciklitiltó pont nem. És ha tényleg nincs tábla, akkor szabálytalan vagyok? :) Tehát a kérdésem alapvetően az, hogy ha nem közvetleünl együtt megy a biciklis és a sima út, és én nem a bicikliutat választom, akkor szabálytalan vagyok-e. És amikor összeér megint a kettő, akkor szabálytalan-e, hogy nem mászok át (elég veszélyesen) a bicikliútra.
Ha már Óbudáról és közlekedési kultúráról van szó, lenne egy kérdésem: többször előfordult, hogy nagyon siettem, és a K-hídtól az alsó rakparton mentem délnek. Ez "mennyire szabálytalan" szerintetek?
Szerintem teljesen. A Görzenálnál kint van mindkét irányban a kerékpárral behajtani tilos tábla, ha a K-hídnál nincs, akkor szerintem ellopták onnan.
Konkrét tábla nem tiltja, hogy rámenjek, és bár több helyen közvetlenül a bicikliút mellett haladok, lejönni veszélyes lenne.
Ez érdekes - a Görzenálig nem megy közvetlenül a rakpart mellett a bicikliút, ott viszont kint van a tiltó tábla.
Hehe, én is punnyadtam pár napot. BM óta ma ültem először bringára.
Igaz, bm másnapján lementünk Gárdonyba és lefutottam a szokásos évi 10 km-emet. Úgy csináltam, hogy elfutottam jó messzire, hogy muszáj legyen visszajönni. Akaraterő hiány ellen jó taktika. Távolodva bemelegítettem (5:15/km), vissza már siettem (4:47/km). Jól esett, lehet, hogy be kéne iktatni egy-két ilyet a tekerések mellé.
Az tetszett, amikor a 7-es mellett a bringaúton futottam, egy anyjuk meg is kapta a mögötte kerekező apjuktól: menjél már kicsit gyorsabban, még futva is lehagynak :-)
Ennek izomláza mára múlt el. Ma már talán sikerül edzeni valami értelmeset.
az aktív szenes álarcok egyes fajtái megfogják az ózon/kén dioxid/benzol/szerves és szervetlen gőzök nagy részét is. van kifejezetten ózonra készített álarc, amit a hegesztőknek ajánlanak.
Egyszer, nagyon régen én is megijedtem a dudálástól. A Balaton északi oldalán jöttem, és éppen egy belsőbb sávba húzódtam, mivel a szélső a vasúti átjáró felé kanyarodott. Hirtelen majd' kiugrottam a gatyámból, akkora tülkölés hallattszott, majd elviharzott egy NOHAB a síneken...:)
Por ellen talán jó, ha jót veszel. Szén-monoxid, kén-dioxid, ózon és hasonlók ellen szerintem tuti, hogy semmit nem ér. De ha nagyon poros helyeken mész, lehet, hogy csak amiatt mégis megéri.
Szerintetek van valami haszna városi bringázás közben a különféle maszkoknak?
Nemrég átköltöztem egyik kerületből a másikba, és most már kénytelen vagyok reggelente és délutánonként egy szakaszon a Könyves Kálmán krt-Kőbányai út útvonalon tekerni, márpedig itt a "levegő" csak nyomokban tartalmaz oxigént.
Nyilván a maszktól nem lesz jobb a levegőminőség, de vajon van-e annyi por és korom a levegőben, ami miatt már érdemes beruházni egy Darth Veder-maszkba. Vagy az egész csak annyit ér, mint 200-as tempónál a biztonsági öv?
Szerintem csak ott vagy szabálytalan, ahol bringaút megy az út mellett. Bár azon már többször elgondolkodtam, hogy ilyen helyeken. pl. hogy lehet szabályosan felmenni a bringaútra?
Nagyon régen jártam az említett alsó rakparti részen. Éppen a forgalom és az akkor még kitett tiltó tábla miatt szoktam át a belső utcákra. Lehet, hogy fémgyűjtők áldozata lett a tábla?
Hát, jó, hogy átenged, de a dudálást nem támogatom, mert nem tudok nem arra gondolni, hogy megijedek, elesem, és átmennek a fejemen. És persze tiltja a KRESZ is.
Ha már Óbudáról és közlekedési kultúráról van szó, lenne egy kérdésem: többször előfordult, hogy nagyon siettem, és a K-hídtól az alsó rakparton mentem délnek. Ez "mennyire szabálytalan" szerintetek? Konkrét tábla nem tiltja, hogy rámenjek, és bár több helyen közvetlenül a bicikliút mellett haladok, lejönni veszélyes lenne.
(Amúgy magát a haladást különösebben nem érzem veszélyesnek, mert nincs semmi kereszteződés, de az tény, hogy lassítom kicsit a forgalmat.)
Tegnap tényleg rezgett a léc, tény és való, de adtam egy esélyt, mert már napok óta kényszer-punnyadtam. Bejött, az esőzóna elkerülte a szigetet, így végre tekerhettem egy jót, ledolgozva a hatalmas pizzát, melyet betoltam délben az arcom mögé.
Ma reggel pompás időre ébredtem frissen, üdén. Kilépve kellemes idő fogadott, nyoma sem volt a 8 fokos jóslatnak. Ez tetszett, mert utálok fázni. Jó volt megint hajlítgatni a vázat 2 órán keresztül, kis tracsparti is belefért az egyik csaparttárssammal.
Én is ritkán járok arra, max. egy fényévben egyszer:-). Tegnap úgy nézett ki, hogy leszakad az ég, azért hagytam ki a szigetet. A viharos pofaszél miatt meg nem akartam az Árpád fejedelem útján imbolyogni a kocsik között.
Érdekes... Lehet, hogy azért mert ritkán járok arra (is :-) ), de nekem úgy tűnik, mintha a Görzenálos átkelőnél valami változna. Pozitív irányban. Egyre gyakrabb ugyanis, hogy átengednek. Sőt, ha belegondolok az utóbbi időkben szinte(?) mindig. (Igaz, nem járok mindennap arra, ezért lehet, hogy a nagyon nagy számok törvénye alapján egyszerűen csak sikerül kifognom.)
Tegnap én is kaptam dudaszót, mikor a Görzenál járdájánál lassítottam. A második dudálásra már hátra is néztem és akkor láttam, hogy integet az autós, hogy menjek át. Ilyen is van.
Ma leálltam teli torokból ordibálni egy taxissal. Ez messze nem jellemző rám, de elkövette azt az egy dolgot, amivel ki lehet készíteni: csont feleslegesen nekiállt dudálni. (Többször ijedtem már meg nagyon ilyen szituban, ami ugye nem túl biztonságos biciklin, autók között.) Szerinte az út közepén bicikliztem, amiből annyi igaz volt, hogy elég korán kezdtem el besorolni a kicsit később keletkező balra kanyarodó sávba. Persze előttünk csont piros lámpák, tehát arról sem volt szó, hogy miattam kellett volna 3 km/órát lassítania. De a kellemes beszélgetésünkből úgy látszott, neki olyan homályos elképzelései vannak a saját szakmájáról, hogy én a biciklimmel el sem mozdulhatok az út jobb széléről. (Lehet, hogy a városon kívül főútvonalról balra dolog okozott zavart a fejében, vagy csak simán teljesen hülye volt, amire próbáltam is finoman rávezetni.)
Ez biztos unalmas nektek ezredszer, de nekem le kellett írnom a dolgot, hogy meg tudjak nyugodni.
Járdán "futtatom" bár ez túlzás:) Lépésben tekerek s hagyom ,hogy kb. a saját tempójában haladjon.10-15 perc után lefárad:) póráz nélkülaz útszélén ,járdán kóricál bár elég okos kutya és már 8 éves suóval nem az a szeleburdi:) Próbáld meg a hátsó kosarat! Bemész egy kerékpárboltba és felbróbálsz egy hátsókosarat ,hogy belefér -e a kutya.Nekem keresztben van felszerelve előre egy csomagtartóra.Ha belefér (s szerintem nem túl hosszú a kutyusod) akkor mindenképpen előre javasolnám.Vagy valami ismerőssel heggesztetni kellene egy kosarat.Kis kézügyesség s egy heggesztőnek ez gyerekjáték pár pálcából megfelelő méretű kosarat készíteni.Az alját szivaccsal bélelem ki ezért nem is kel túl apró rácsoknak lenni. Az utánfutós megoldás csk nyugodt kuytának való mert hátul nics szemed és bármikor meglóghat a dög hiába van ott is póráz ,meg zárható ajtó azért jobb ha az ember szeme a kutyán van:)
Köszi. Mondjuk nem vagyok egy súlymániás (általában tömött hátizsákkal bringázok). Csak arra nincs kapacitásom, hogy mindkettőt megvegyem majd, és próbálgassam.