Miután mindenféle rendszámmal foglalkozó topic-kal találkoztam, de olyannal nem ami az 1990 előtt kiadott rendszámokkal, azok történetével foglalkozik, vettem a bátorságot, egy ilyent nyitni.
Arra kérem az ide írókat, az általuk feltett rendszámokkal kapcsolatban a lehető legtöbb információt, képet, évjáratot tegyék fel.
"Régi fényképeket rendezgetek mostanában", találtam pár rendszámot. Skif sátras utánfutók: NO-65-45 - miénk volt NU-44-51 - ismerős családé
Valamint egy vmikor a hatvanas években kiadott kicsike fotóalbumban (cím: B A L A T O N :)), az egyik fotón ott figyelmez egy régi Skoda (440?), rendszám: CA-06-60
Típus: Pannonia T1 Évjárat: 1963. November Alvázszám: T13 11 1813 Motorszám: T13 11 1813 Rendszám: EO 29 34 Később a ketyerósítás végett lassú jármű minősítést kapott 1978-79(pontosan nem tudom) így lett a rendszám 30 000 (igen). Forgalomból kivonva.
Édesapám legénykori motorjának még meg van a forgalmia:
Típus: MZ ES 250/2 Trophy (forgalmiban MZ 250) Évjárat: 1973 Alvázszám: 1423485 Motorszám: 4741802 Forgalomba helyezés időpontja és helye: Debrecen. 1973. Március 19. Rendszám: OK 57-68 Első tulajdonos: Favanci István, Konyáv Templom utca 10. Érvényes műszaki vizsgája volt: 1979. Június 12. Forgalombó kivonva: 1978. November 29.
Majdnem vettem egy 250-es Csepptankos Jawa-t. Semmilyen papír nem volt meg, tulaj '99-ben meghalt. 60 rongyot kértek érte.....
Típus: Jawa 250 Évjárat: 197? Alvázszám: 2292981 Motorszám: 289730 Forgalomba helyezés időpontja és helye: ? Rendszám: OG 14-57 Első tulajdonos: Kutasi István, Apostag Érvényes műszaki vizsgája volt: 1980. Forgalomból nem lett kivonva.
Az MZ Fórumból jövök, és akkor gazdagodjon a lista egy kis motoros vonatkozással is.
Típus: MZ ES 125 Trophy Évjárat: 1968 Alvázszám: 5155695 Motorszám: 7268203 Forgalomba helyezés időpontja és helye: Szekszárd, 1969. április 10. Rendszám: LI 18-27 Első tulajdonos: Kárpáti János (villanyszerelő), Pincehely, Kolozsvári út 3. Érvényes műszaki vizsgája volt: 1978. április 9-ig. Forgalomból nem lett kivonva.
Típus: MZ ES 150/1 Trophy Évjárat: 1974 Alvázszám: 5818042 Motorszám: 6469797 Forgalomba helyezés időpontja és helye: Nagykanizsa, 1975. június 9. Rendszám: OS 90-40 Első tulajdonos: Tamás Ferenc, Porrog, Fő utca 107. Érvényes műszaki vizsgája volt: 1986. augusztus 2-ig. Forgalomból kivonva: Nagyatád, 1991. április 29-én.
Mindkét motor az én tulajdonomban van már, igaz még a nevemen egyiksem :)
Nagyon jó ötletnek tartom ezt a rendszám fórumot! Így tovább, megy a kedvencek közé :)
Pobjeda, alvázszám: 0014084, motorszám: 2015221 Orosz Sándor sztahanovista gk.vezető lelkesen ír róla az 1954.márc.15-i Autó Motorban, "Szovjet gépkocsival - túl a kétszázezer kilométeren" főcímmel.
VC 81-59 Zetor-50 Super a zalaegerszegi Növényvédő Állomás gépe az 1970-es évek közepén
VC 48-86 Zetor-50 Super a zalaegerszegi Növényvédő Állomás gépe az 1970-es évek közepén
VF 42-40 Zetor-50 Super a keszthelyi Agrártudományi Egyetem géptani tanszékén az 1970-es évek végén
VF 69-28 Dutra UE-28 a keszthelyi Agrártudományi Egyetem géptani tanszékén az 1970-es évek végén (és még most is ott van és olyan, mint ha új lenne :-)
VH 98-41 MTZ-50 az 1970-es évek végén
VK 82-81 Universal 650M román gyártmányú traktor a 70-es évek végén
VN 91-55 T-150K traktor rönkszállító pótkocsival 1980 körül az Agromasexpo kiállításon
Ez pedig apám vállalati autója volt. Barkas B-1000 5 személyes vegyeshasználatú, YE-74-85, ha jól emlékszem 1988-ból, 1991-től AVP-935, a gépjárműkereső szerint még ma is forgalomban van.
CO-26-50, Fiat 850-es, osztálytársamék kocsija volt, Csipkerek mellett valahol az erdőben beborították egy vízmosásba, ott rohadt széjjel. Kb 20 éve :)
Ez régen valóban így volt, de a 90-es évek elejétől már van, csak hozzánk sokáig nem került belőle. De például a zalaegerszegi Növényvédő Állomáson is egy terepes Multicar Champion lépett a Haflingerek helyébe. Egyébként igaz lehetett, amit a kerékcseréről meséltek, mert a lökhárítónál megfogva én is sokszor odébb emeltem a Haflinger elejét :-) Ha a nehéz szántóföldi szórókeret volt felszerelve rá, meredek domboldalakon tudta emelgetni rendesen az elejét permetezés közben.
A Haflinger legenda, ma is közel 10000 eurót kérnek egy-egy jó példányért. A Tatra teher- és személyautókat tervező Ledvinka fia tervezte az ötvenes évek végén. Főleg az osztrák és a svájci hadsereg használta, de a Czinege is kapott egyet az osztrák hadügyminisztertől ajándékba. Nálunk főleg a növényvédő állomásokon szolgáltak, vagy utcaseprőként, mivel az Unimoghoz hasonlóan rengeteg speciális felépítménnyel árulták. A magyar olajiparnak is adott a grazi gyár néhány darabot kipróbálásra a hatvanas évek elején. Évekkel később is mesélték a történetet, hogy egy defektnél a sofőr megemlte és levegőben tartotta az autócskát, amíg az utasa kicserélte a kereket. Nagy kedvencem.
A Haflingert a Stey-Puch gyártotta az 50-es évek végétől a hetvenes évek közepéig, ha jól emlékszem kb. 32000 darab készült. Főleg katonai célokra használták, de civilben is sok célra alkalmazták, volt kommunális kivitele is, de pédául készítettek belőle lánctalpas sípálya-karbantartó járművet is. Más topikokban sokszor volt már róla szó, pl. a Nagyvasakon vagy a Spec. autók topikban. Itt több képet is beraktam róla: http://forum.index.hu/Article/addBookmark?a=73829909&t=9171044
"Nem tudod véletlenül, hogy milyen logika alapján adták ki a háromszögrendszámokat (miben különböztek)?"
A háromszögletű rendszámokat a lassújárművekre és azok pótkocsijára adták ki, hogy milyen logika szerint, azt nem tudom biztosan. Ha jól emlékszem, akkor az állami és szövetkezeti tulajdonúak csúcsára állítottat, a magánszemélyek által használtak oldalára állítottat kaptak. A képek is ezt látszanak igazolni. Egyébként magánszemélyek max. 25 Le-s új traktort vásárolhattak, ez akkoriban 3-4 típust jelentett, meg persze maradt a házi buherálás lehetősége. Érdemes lenne kordokumentumként megőrizni néhányat majd ezekből a házilag épített csodagépekből is.