Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

yenoee Creative Commons License 2008.04.27 0 0 292
"Régi fényképeket rendezgetek mostanában", találtam pár rendszámot.
Skif sátras utánfutók:
NO-65-45 - miénk volt
NU-44-51 - ismerős családé

Valamint egy vmikor a hatvanas években kiadott kicsike fotóalbumban
(cím: B A L A T O N :)), az egyik fotón ott figyelmez egy régi Skoda (440?), rendszám: CA-06-60
DJ FER (T1_63) Creative Commons License 2008.04.27 0 0 291
Tiszteletem az Uraknak!

Gondoltam ezeket megosztom veletek:

Típus: Pannonia T1
Évjárat: 1963. November
Alvázszám: T13 11 1813
Motorszám: T13 11 1813
Rendszám: EO 29 34
Később a ketyerósítás végett lassú jármű minősítést kapott 1978-79(pontosan nem tudom) így lett a rendszám 30 000 (igen).
Forgalomból kivonva.

Édesapám legénykori motorjának még meg van a forgalmia:

Típus: MZ ES 250/2 Trophy (forgalmiban MZ 250)
Évjárat: 1973
Alvázszám: 1423485
Motorszám: 4741802
Forgalomba helyezés időpontja és helye: Debrecen. 1973. Március 19.
Rendszám: OK 57-68
Első tulajdonos: Favanci István, Konyáv Templom utca 10.
Érvényes műszaki vizsgája volt: 1979. Június 12.
Forgalombó kivonva: 1978. November 29.

Majdnem vettem egy 250-es Csepptankos Jawa-t. Semmilyen papír nem volt meg, tulaj '99-ben meghalt. 60 rongyot kértek érte.....

Típus: Jawa 250
Évjárat: 197?
Alvázszám: 2292981
Motorszám: 289730
Forgalomba helyezés időpontja és helye: ?
Rendszám: OG 14-57
Első tulajdonos: Kutasi István, Apostag
Érvényes műszaki vizsgája volt: 1980.
Forgalomból nem lett kivonva.



motorkami Creative Commons License 2008.04.27 0 0 290
Nagyon jó, már kerestem ezt az oldalt, emlékeztem rá, hogy van ilyen, csak nem tudtam hol.
Előzmény: SZEGECS (288)
the doctor Creative Commons License 2008.04.27 0 0 289
Szépjóestét az egybegyűlteknek.

Az MZ Fórumból jövök, és akkor gazdagodjon a lista egy kis motoros vonatkozással is.

Típus: MZ ES 125 Trophy
Évjárat: 1968
Alvázszám: 5155695
Motorszám: 7268203
Forgalomba helyezés időpontja és helye: Szekszárd, 1969. április 10.
Rendszám: LI 18-27
Első tulajdonos: Kárpáti János (villanyszerelő), Pincehely, Kolozsvári út 3.
Érvényes műszaki vizsgája volt: 1978. április 9-ig.
Forgalomból nem lett kivonva.

Típus: MZ ES 150/1 Trophy
Évjárat: 1974
Alvázszám: 5818042
Motorszám: 6469797
Forgalomba helyezés időpontja és helye: Nagykanizsa, 1975. június 9.
Rendszám: OS 90-40
Első tulajdonos: Tamás Ferenc, Porrog, Fő utca 107.
Érvényes műszaki vizsgája volt: 1986. augusztus 2-ig.
Forgalomból kivonva: Nagyatád, 1991. április 29-én.


Mindkét motor az én tulajdonomban van már, igaz még a nevemen egyiksem :)


Nagyon jó ötletnek tartom ezt a rendszám fórumot! Így tovább, megy a kedvencek közé :)
SZEGECS Creative Commons License 2008.04.27 0 0 288
Hátha még nem volt:
régi rendőrautók korabeli és mostani fotókon:

Nekem ez a kép a kedvencem onnan:
Link1Link2link3
SZEGECS Creative Commons License 2008.04.27 0 0 287
"HA 835"

Pobjeda, alvázszám: 0014084, motorszám: 2015221
Orosz Sándor sztahanovista gk.vezető lelkesen ír róla az 1954.márc.15-i Autó Motorban, "Szovjet gépkocsival - túl a kétszázezer kilométeren" főcímmel.
SZEGECS Creative Commons License 2008.04.27 0 0 286
AI-17-29

AF-50-20

Zuk: FM-04-62 (Háttérben a felirat: BNV 1975)

antenn Creative Commons License 2008.04.26 0 0 285

Ja én tudok még néhányat:

KE-25-25 Dacia 1310 apukám főnökének az autója volt, fehér

GN-57-12 VAZ 2101 fehér, egy kertben áll Bp.-n (most is), elég jó állapotban.

TT-40-45 Wartburg 353 sárga, egy Irigy Hónaljmirigy-filmben szerepelt.

D. NAGY Creative Commons License 2008.04.26 0 0 284

Üdv! Hozzárárulok én is egy számmal.

Danuvia 1958 06. hó.

OJ-605 majd KB 77-63

myko Creative Commons License 2008.04.26 0 0 283
Szerintem jó kis gép ez,legalábbis régebbi pajtásaihoz képest :)
Előzmény: haflinger (274)
haflinger Creative Commons License 2008.04.26 0 0 282
További V sorozatúak:

VC 81-59 Zetor-50 Super a zalaegerszegi Növényvédő Állomás gépe az 1970-es évek közepén











VC 48-86 Zetor-50 Super a zalaegerszegi Növényvédő Állomás gépe az 1970-es évek közepén












VF 42-40 Zetor-50 Super a keszthelyi Agrártudományi Egyetem géptani tanszékén az 1970-es évek végén












VF 69-28 Dutra UE-28 a keszthelyi Agrártudományi Egyetem géptani tanszékén az 1970-es évek végén (és még most is ott van és olyan, mint ha új lenne :-)













VH 98-41 MTZ-50 az 1970-es évek végén

















VK 82-81 Universal 650M román gyártmányú traktor a 70-es évek végén

















VN 91-55 T-150K traktor rönkszállító pótkocsival 1980 körül az Agromasexpo kiállításon















VP 40-62 T-150K 1980 körül
Előzmény: motorkami (270)
twiaj Creative Commons License 2008.04.26 0 0 281
Ez pedig apám vállalati autója volt. Barkas B-1000 5 személyes vegyeshasználatú, YE-74-85, ha jól emlékszem 1988-ból, 1991-től AVP-935, a gépjárműkereső szerint még ma is forgalomban van.

TL-54-01 Creative Commons License 2008.04.26 0 0 280
Így már értem, de egy 70-es évekbeli Autó-Motorból szkenneltem be.
Előzmény: antenn (260)
twiaj Creative Commons License 2008.04.26 0 0 279
AD-09-89 Moszkvics. Forrás Autó-Motor (1965?)

semmigond Creative Commons License 2008.04.26 0 1 278

Ford Cortina Consul 1964-ből, CM-26-91: http://www.vatera.hu/ford_cortina_consul_1964_64537978.html

 

 

 

Wartburg 312, CE-52-04: http://www.vatera.hu/wartburg_312_62952196.html

 

vadász2 Creative Commons License 2008.04.26 0 0 277
Előzmény: yenoee (275)
motorkami Creative Commons License 2008.04.26 0 0 276
Nicsak, a kis bajnok :)
Előzmény: haflinger (274)
yenoee Creative Commons License 2008.04.26 0 0 275
CO-26-50, Fiat 850-es, osztálytársamék kocsija volt, Csipkerek mellett valahol az erdőben beborították egy vízmosásba, ott rohadt széjjel. Kb 20 éve :)
haflinger Creative Commons License 2008.04.26 0 0 274
"A Multicarnak nem volt terepes változata."

Ez régen valóban így volt, de a 90-es évek elejétől már van, csak hozzánk sokáig nem került belőle. De például a zalaegerszegi Növényvédő Állomáson is egy terepes Multicar Champion lépett a Haflingerek helyébe.
Egyébként igaz lehetett, amit a kerékcseréről meséltek, mert a lökhárítónál megfogva én is sokszor odébb emeltem a Haflinger elejét :-) Ha a nehéz szántóföldi szórókeret volt felszerelve rá, meredek domboldalakon tudta emelgetni rendesen az elejét permetezés közben.

Pár kép az utódról:
Előzmény: motorkami (271)
motorkami Creative Commons License 2008.04.26 0 0 273
Most nézem a belinkelt honlapon, összesen 61 darabot szállítottak Magyarországra.
Előzmény: motorkami (271)
haflinger Creative Commons License 2008.04.26 0 1 272
Néhányan a V sorozatból:

VI 14-47 Csepel 1980 körül a lajoskomáromi Győzelem TSZ-ben












VK 41-03 MAZ Zalaegerszegen a 70-es évek végén













VL 63-89 KrAZ Zalaegerszegen a 70-es évek végén













VM 18-58 Tatra-813 1980 körül












VN 93-81 Tatra-141 a 70-es évek végén, Keszthelyen












Előzmény: motorkami (270)
motorkami Creative Commons License 2008.04.26 0 0 271
A Multicarnak nem volt terepes változata.

A Haflinger legenda, ma is közel 10000 eurót kérnek egy-egy jó példányért.
A Tatra teher- és személyautókat tervező Ledvinka fia tervezte az ötvenes évek végén. Főleg az osztrák és a svájci hadsereg használta, de a Czinege is kapott egyet az osztrák hadügyminisztertől ajándékba.
Nálunk főleg a növényvédő állomásokon szolgáltak, vagy utcaseprőként, mivel az Unimoghoz hasonlóan rengeteg speciális felépítménnyel árulták.
A magyar olajiparnak is adott a grazi gyár néhány darabot kipróbálásra a hatvanas évek elején. Évekkel később is mesélték a történetet, hogy egy defektnél a sofőr megemlte és levegőben tartotta az autócskát, amíg az utasa kicserélte a kereket.
Nagy kedvencem.

Előzmény: antenn (269)
motorkami Creative Commons License 2008.04.26 0 0 270
A V sorozatot vontatók kapták. Traktorok és nyergesvontatók:

VA-567 Mávag T20-25
VC-81-60 traktor
VL-63-89 KRAZ
VM-18-58 Tatra 813
VM-92-38 ZIL 131
VN-93-81 Tatra
Előzmény: antenn (264)
antenn Creative Commons License 2008.04.26 0 0 269
Jó. Engem a Multicarra emlékeztet.
Előzmény: haflinger (266)
haflinger Creative Commons License 2008.04.26 0 1 268
AT 96-61 Haflinger Keszthelyen az agráregyetem sárgulási felvonulásán













AX 68-78 ARO M244 Vépen 1979-ben












AX 44-52 ARO M244 Keszthelyen 1979-ben












FD 21-76 UAZ a zalaegerszegi Növényvédő Állomás gépkocsija a 70-es években












GB 82-47 RAF Latvija a zalaegerszegi Növényvédő Állomás gépkocsija a 70-es években
Yogi Creative Commons License 2008.04.26 0 0 267
Előzmény: antenn (263)
haflinger Creative Commons License 2008.04.26 0 0 266
A Haflingert a Stey-Puch gyártotta az 50-es évek végétől a hetvenes évek közepéig, ha jól emlékszem kb. 32000 darab készült. Főleg katonai célokra használták, de civilben is sok célra alkalmazták, volt kommunális kivitele is, de pédául készítettek belőle lánctalpas sípálya-karbantartó járművet is.
Más topikokban sokszor volt már róla szó, pl. a Nagyvasakon vagy a Spec. autók topikban.
Itt több képet is beraktam róla:
http://forum.index.hu/Article/addBookmark?a=73829909&t=9171044
Előzmény: antenn (263)
haflinger Creative Commons License 2008.04.25 0 0 265
"Nem tudod véletlenül, hogy milyen logika alapján adták ki a háromszögrendszámokat (miben különböztek)?"

A háromszögletű rendszámokat a lassújárművekre és azok pótkocsijára adták ki, hogy milyen logika szerint, azt nem tudom biztosan. Ha jól emlékszem, akkor az állami és szövetkezeti tulajdonúak csúcsára állítottat, a magánszemélyek által használtak oldalára állítottat kaptak. A képek is ezt látszanak igazolni.
Egyébként magánszemélyek max. 25 Le-s új traktort vásárolhattak, ez akkoriban 3-4 típust jelentett, meg persze maradt a házi buherálás lehetősége. Érdemes lenne kordokumentumként megőrizni néhányat majd ezekből a házilag épített csodagépekből is.
Előzmény: Törölt nick (211)
antenn Creative Commons License 2008.04.25 0 0 264
Ja és az a VC nem YC? Úgy néz ki, és mindkettő teherautórsz. volt.
Előzmény: antenn (263)
antenn Creative Commons License 2008.04.25 0 0 263

Még nem is hallottam erről a Haflinger márkáról. Milyen országban gyártották? Az SF-95-36-ot én Uaznak hittem.

Előzmény: haflinger (262)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!