Auto módban a klíma világít, mert a rendeszer ki/be kapcsolgatja. De rávenni nem tudod, hogy folyamatosan járassa, kivéve, ha letekered Lóra a hőmérsékletet, de az azért egy kicsit hideg. Ezért nem értettem az Auto+Klima kitételt.
OFF Én is lehetnék gonosz mert informatikus vagyok. :))) De most ne a 'különcködő' ventikre gondoljunk, hanem mondjuk egy szép nagy Cooler Master Hyper TX2-re. :). Ja és a proci is üzemel. :) /OFF
Nem értek hozzá szakértői szinten, de ez olyan lehet, hogy nem ki meg bekapcsol, hanem folyamatosan megy és folyamatosan szabályoz. Úgy képzelem el mint egy processzor ventillárort, sosem áll le de a hőmérséklet csökkenésével illetve emelkedésével növeli a fordulatszámát, itt meg ugye az interver több illetve kevesebb áramot vesz fel és ad át a kompresszornak amely ezáltál egyre jobban vagy egyre kevésbé hűt és fűt. Tehát a hagyományos kompresszorral szemben ami ki meg bekapcsol ez folyamatos üzemben van. Nyilván sokkal jobb. Kevesebb energia felhasználás és folyamatosabb hűtés és fűtés. Fogalmam sincs, hogy a ceed-ben milyen klima van, de nem hinné, hogy ilyen lenne bár én sem hallom a kompresszort ki és bekapcsolni. Ha marhaságot írtam lécci korrigáljátok. :)
Az inverteres klíma kopresszora tuddja a teljesítményét (fordulatszámát) és ezzel a főtengelyről levett teljesítményét válltoztattni. Kicsit pörög, nagyon pörög, kicsit tól, nagyot tól. A "síma" klíma, az on-off klíma vagy megy, de akkor nagyon, vagy nem megy.
Az autókban nincs arra szükség, hogy a klíma folyamatosan mennyen (sőt le is fagy), ezért néha kikapcsolják. Ha szükséges megint bekapcsol és fullra megy.
Olyan ez, mint az autóban ha el akarsz jutni a város egyik pontjából a másikba, és azt úgy teszed meg, hogy vagy padlógázt nyomsz, vagy semmit.
Az inverteres meg szabályozza a haladás sebességét mindig a szükséges mértékben. Jobb is sokkal a hatásfokuk.
Azt értem, hogy inverter... azt is, hogy klíma... de mi az az inverteres klíma? :o) Azt megint nem fogtam, hogy mi a sima klíma... de tény, hogy az OFF Xsaramba sem ment mindig (lehetett hallani, érezni, amikor ki-be kapcsolt). Persze ott is csak nagy melegben, mert egyébként semmi érezhető változás nem volt (csak láttad, ahogy lenyomta a párát).
Valóban nem normális működés. Már csak azért sem mert kezdetben az enyém sem csinálta. A klímával nincs gond, az jól működik és mikor be van kapcsolva a klíma akkor teljesen normálisan működik a hőmérséklet szabályozó gomb. Akkor van gond ha ki van kapcsolva és csak normál fűtésen van. Biztos vagyok benne, hogy garanciában tudják orvosolni mint ahogy Te is írtad. Hasonlóan a diesel rángatásához bizonyos motorfordulaton és gázadásnál.
Szerintem egyébként a klíma autómata funkciója elég kellemes. Sok rostéjon keresztűl fúj, így nincs huzathatás, elég jól tartja a hőfokot, egyenletes a hőmérséklet az utastérben. Ja, és szakadó esőben sem párásak az üvegek, meg akkor sem ha négyen ülünk benne.
Szal nincs olyan, hogy megterheli. Síma ale paraszt on-off klíma van benne. Vagy mén vagy nem.
A LED csak a bekapcsolt funkciót jelzi, nem azt, hogy ténylegesen megy a klíma. Ha ez nem így lenne, akkor nekem egész télen ment a klímám, és le sem fagyott. Sőt 500 kilóméter alatt le sem állt a kompresszor.
szerintem megy a klíma is, csak azért nem érzed a különbséget, mert 1. Erős a kocsi motorja 2. Nincs még olyan meleg, hogy megterhelje a kompresszort (nem kell hűtenie a levegőt)
Van akinek autómata állásban nem kapcsol be feltétlenül a klíma?
Én arra gondolok, hogy automatában ezt jelzi de nem feltétlenül megy a kompresszor. Az általam "lebutázott" Lacettiében azért egy kis hópihécske mindig jelzi ezt.
"és mindig nekem kell kinyomnom." Ez nem azért van, mert a szélvédőre van állítva a levegőbefúvás? Nekem manuál klímám van, és ott így működik. Ha a szélvédőre megy a levegő, a klíma mindíg bekapcsol, hiába kapcsoltam ki. Ha viszont nem a szélvédőre fújom a levegőt, akkor normálisan megjegyzi, hogy be, vagy kikapcsolva hagytam-e a klímát.
".... de szerintem semmi gond vele csak egy kicsit túlbonyolították...."
Nem tudom ti mennyi automata klímás utót vezettek, vezettetek, de én ennél még csak bonyolultabbat láttam, na jó talán a Lacettié egyszerűbb, de az egyben butább is.
Az nekem is furcsa, hogy akár hány fokra van állítva és akár milyen az időjárás /párás vagy száraz/, automata üzemmódban mindig megy a klíma, legalábbis a kapcsoló ledje szerint - a fogyasztáson és a motorteljesítményen semmit nem venni észre, de még a kompresszort se hallani - és mindig nekem kell kinyomnom.
Ennek ellenére én mostanáig /múlt év novemberétől van meg/ nagyon kellemesnek, szinte huzatmentesnek tartom.
Én is így vagyok vele... főleg, ha úgy nézzük, az ablak mellett ülök. :) Télen pl. a 19°C-ot hidegnek találtam, nyáron pedig valószínűleg melegnek fogom tartani. Egyébként most, és télen is automatán, de klíma nélkül használom. (AUTO gomb, utána klíma kikapcs. AC gombbal)
Szerintem Ti nem a fórumba regisztráltok, mert oda nem küldünk semmit. Beregelsz és már használhatod is. Ha mégsem sikerülne, küldj egy e-mailt a greghozta kukac gmail.com címemre, és beregisztrállak. ;)
Mivel Gézával többet találkoztam, beszéltem vele, kocsimat Ő csinálta hibátlanul, ráadásul mikor belémjöttek maximálisan segített, így neki elhiszem amit mond. Tény azonban, hogy a másik felet nem hallottam. Szerintem azonban ez már nem is fontos, mivel a tényen nem lehet változtatni. Azonban a panaszok engem is elbizonytalanítottak, ráadásul Géza nincs ott, nekem így már nem éri meg odavinni innen a XVII. kerből. Viszont KIA Szabónál csinálják majd meg a kocsimat (ellenfélnek nem volt kötelezője mint kiderült 2 hónap után, így a MABISZ-hoz került a dolog), így nagy valószínűséggel a jövőben oda fogom vinni + Bieder József személyében nagyon korrekt szervízvezetőt ismertem meg. :)