Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

gyuladeg Creative Commons License 2009.04.24 0 0 38
Sziasztok!
Én is egy boldog lanos tulajdonos vagyok vagyis lennék a ez a felpörgés megoldódna roppant idegesítő! Azér írok ide hogy biztos legyek benne hogy az itt leírt megoldás nekem is megoldja a gondom!
Nálam a következő a helyzet: alapjáraton nagy a kilengés le is fel is + amikor váltok akkor is előfordul ilyen.
Na akkor az a kérdésem hogy megfelel e nekem ez a megoldás!
Előre is kössz a segítséget!
beripapa Creative Commons License 2009.03.08 0 0 37
DAEWOO LANOS alapjárati motor átalakítás képe lemaradtak Bocsi!
Itt megpróbálom feltölteni!
Előzmény: beripapa (36)
beripapa Creative Commons License 2009.03.08 0 0 36
Csak a képek a DAEWOO lanos alapjárati motor átalakításhoz!
beripapa Creative Commons License 2009.03.08 0 0 35
DAEWOO lanos 1,6-os ALAPJÁRATI MOTOR átalakítás.
(módosított változat.)

Egyszer már leírtam, hogyan oldottam meg a Daewoo lanos alapjárati motor átalakítását, hogy ne pörögjön fel, nos most közreadom ennek a módszernek a továbbfejlesztett változatát. Ezt a módszert már több mint egy éve alkalmazom az autómban és azóta pozitív tapasztalataim vannak. Az autómban semmiféle károsodást nem okozott ezért merem közreadni. Az alapjárati motorban, az előző változatban koax kábel darabot alkalmaztam, az ujj változatban ezt a koax darabot rugóval helyettesítem. Az alkalmazott rugónak kisebb átmérőjűnek kell lennie mint az alapjárati motor eredeti rugója- ez azt jelenti, hogy a motor tengelyére rámenjen de az eredeti rugó alá is beférjen- olyan átmérőjű rugót kell keresni mint a koax kábel, annál biztos a siker. A rugó huzal vastagsága megegyezik az eredeti rugó huzalvastagságával- gyakorlatban azt jelenti, hogy az alkalmazni kívánt rugónkat kézzel könnyedén össze tudjuk nyomni- Ebből a rugóból akkorra darabot vágunk le, hogy összenyomva 0,5 mm legyen, vagyis olyan méretű összenyomott állapotban mint a koax kábelünk volt! Ezek után az összeszerelés a már leírt módon történik, csak a koax helyett a rugót húzzuk a dugattyú tengelyére.
-Tapasztalataim: Mint már írtam több mint egy éve alakítottam át az alapjárati motoromat, azóta nem pörgött fel, vagy ha elkezdett volna felpörögni azonnal visszatért eredeti fordulatszámra. Nem tette tönkre a kipufogó rendszeremet a katalizátort....sőt azóta a környezetvédelmi vizsgán (zöldkártya) tökéletes eredményt mutattak a műszerek! A motorba semmiféle károsodást nem tapasztaltam. Az üzemanyag fogyasztásom visszaesett vegyes használat esetén 6,5-7 literre- hosszabb távon 6 alatt maradt, városba 8 alatt! Amióta a rugós határolót alkalmazom az autóm tulajdonsága még egy extrával bővült...én úgy hívom, hogy araszoló technika!- ez azt jelenti, hogy dugóban állva és csak araszolva tudok tovább haladni nem kell a gázpedált nyomogatnom, csak a kuplung fel-le eresztésével az autóm minden erőlködés nélkül azt a pár métert gáz adás nélkül megteszi anélkül, hogy lefulladna. Ahogy haladnom kell tovább a kuplungot finoman felengedem a beépített rugó érezhetően ráhúzza a gázt és az autó elindul anélkül, hogy a gázpedálhoz kellene nyúlnom! (gyakorolni kell!) Azóta sokan kipróbálták már ezt a módszert és a pozitív visszajelzések alapján bátran ajánlhatom másoknak is. Az alábbiakban közreadom a régi szerelési képeket és az új átalakítás képeit is.
Jó autózást.
beripapa Creative Commons License 2009.03.08 0 0 34
DAEWOO lanos 1,6-os ALAPJÁRATI MOTOR átalakítás.
(módosított változat.)

Egyszer már leírtam, hogyan oldottam meg a Daewoo lanos alapjárati motor átalakítását, hogy ne pörögjön fel, nos most közreadom ennek a módszernek a továbbfejlesztett változatát. Ezt a módszert már több mint egy éve alkalmazom az autómban és azóta pozitív tapasztalataim vannak. Az autómban semmiféle károsodást nem okozott ezért merem közreadni. Az alapjárati motorban, az előző változatban koax kábel darabot alkalmaztam, az ujj változatban ezt a koax darabot rugóval helyettesítem. Az alkalmazott rugónak kisebb átmérőjűnek kell lennie mint az alapjárati motor eredeti rugója- ez azt jelenti, hogy a motor tengelyére rámenjen de az eredeti rugó alá is beférjen- olyan átmérőjű rugót kell keresni mint a koax kábel, annál biztos a siker. A rugó huzal vastagsága megegyezik az eredeti rugó huzalvastagságával- gyakorlatban azt jelenti, hogy az alkalmazni kívánt rugónkat kézzel könnyedén össze tudjuk nyomni- Ebből a rugóból akkorra darabot vágunk le, hogy összenyomva 0,5 mm legyen, vagyis olyan méretű összenyomott állapotban mint a koax kábelünk volt! Ezek után az összeszerelés a már leírt módon történik, csak a koax helyett a rugót húzzuk a dugattyú tengelyére.
-Tapasztalataim: Mint már írtam több mint egy éve alakítottam át az alapjárati motoromat, azóta nem pörgött fel, vagy ha elkezdett volna felpörögni azonnal visszatért eredeti fordulatszámra. Nem tette tönkre a kipufogó rendszeremet a katalizátort....sőt azóta a környezetvédelmi vizsgán (zöldkártya) tökéletes eredményt mutattak a műszerek! A motorba semmiféle károsodást nem tapasztaltam. Az üzemanyag fogyasztásom visszaesett vegyes használat esetén 6,5-7 literre- hosszabb távon 6 alatt maradt, városba 8 alatt! Amióta a rugós határolót alkalmazom az autóm tulajdonsága még egy extrával bővült...én úgy hívom, hogy araszoló technika!- ez azt jelenti, hogy dugóban állva és csak araszolva tudok tovább haladni nem kell a gázpedált nyomogatnom, csak a kuplung fel-le eresztésével az autóm minden erőlködés nélkül azt a pár métert gáz adás nélkül megteszi anélkül, hogy lefulladna. Ahogy haladnom kell tovább a kuplungot finoman felengedem a beépített rugó érezhetően ráhúzza a gázt és az autó elindul anélkül, hogy a gázpedálhoz kellene nyúlnom! (gyakorolni kell!) Azóta sokan kipróbálták már ezt a módszert és a pozitív visszajelzések alapján bátran ajánlhatom másoknak is. Az alábbiakban közreadom a régi szerelési képeket és az új átalakítás képeit is.
Jó autózást.
gabesztar Creative Commons License 2009.01.15 0 0 33
működik a dolog.annyi különbséggel hogy én egy 6-os csavart tettem be.azonnal helyreált az alapjárat.köszönöm az infót.
Előzmény: beripapa (29)
gabesztar Creative Commons License 2009.01.14 0 0 32
Szia Beripapa.Érdeklődnék hogy 1.6 os lanossnál is működik -e az alapjárat motor bütykölés?Egy pár napja 1500 as az alapjáratom,gondolom beragadhatott a motor.mivel takarithatom ki?be kell e zsírozni?ha tudnál segíteni nagyon megköszönném.Gábor
Előzmény: beripapa (29)
belgapó Creative Commons License 2008.10.21 0 0 31
köszönet beripapának,örömmel fogadok még jó ötleteket,üdv belgapó.
belgapó Creative Commons License 2008.10.21 0 0 30
hello én egy műanyagbol esztergáltam a határoló gyűrűt tökéletesen bevált
beripapa Creative Commons License 2008.04.23 0 0 29
2008 04. 07-én reagáltam egy a daewoo lanos-okat érintő problémára, mármint az alapjárat felpörgésére. Ott leírtam, hogy engem is bosszantott ez a jelenség, de józan "paraszti" ésszel addig küzdöttem eme problémával, hogy végül sikerült megoldani. Azóta nagyon sok lanoszos sorstárs email-ezet, hogy hogyan "bütyköltem meg az alapjárati motort, mert végső megoldásként kipróbálnák, hátha náluk is müködik. Azóta többen visszaigazolták, hogy náluk is működik a "bütykölés"! Oly annyira, hogy volt aki azt írta, hogy új korábban sem volt ilyen tökéletes az alapjárat!!!
Ami a megoldáshoz vezetet az volt, hogy ahányszor tapasztaltam a pörgést azonnal kivettem az alapjárati motort, és egy fogó segítségével egyszerűen kíjebb tekertem az alapjárati motor dugattyúját. Azt tapasztaltam, hogy a felpörgésekkor a dugattyú teljesen be van húzva és csak nagy nehézségek árán tudtam kifelé tekerni. Ebből arra következtettem, hogy a dugattyú valamilyen ok folytán beragad, (a túlhúzás miatt valamibe beakad) és a szabályzó nem tudja kijjebb tekerni, hogy beálljon az alapjárat!
Megunván a folytonos le-fel szerelgetést, jutott eszembe, hogy mi lenne ha ezt a túlhúzást egy egyszerű határolóval meggátolnám?! Hosszas kisérlezgetés után jutottam a mostani megoldáshoz, ami egyszerű és házilag egy kis kézügyeséggel rendelkező is meg tudja oldani. Nem szükséges szervíz vagy szekember. NE ŐK GAZDAGODJANAK BELŐLE!!!
A határoló egyszerű, a háztartásban használt antenna vezetékről- koax kábelről - kell egy darabb műanyag csövet lehúzni és ebből kell levágni egy 0,5 mm-es (fél centi!) darabot. Ezen kívűl szükség van egy 0,5-ös alátétre, és kész a határoló. Ezek után a dugattyúra ráfűzzük a koax darabot alá tesszük az alátétet visszatesszük az eredeti rúgót ezt követően visszatakerjük a dugattyút egészen ütközésig- a határolóig-. Csatlakoztatjuk az elektromos csatlakozót és már mehetünk is. Az alapjárat szépen be fog állni. Ezek után is pörögne a lelkem de hamar meggondolja magát és visszaáll az optimálisra! A ford. szám mérő gyorsabban tér vissza, vagyis nem pörög feleslegesen, kisebb lesz a fogyasztás is!!
A MEGVALÓSÍTÁS ELŐSEGÍTÉSÉHEZ KÖZZÉTESZEK NÉHÁNY KÉPET IS, AZT AMILYIK AZ ENYÉMBE VAN ÉS FÉL ÉVE TÖKÉLETESEN MÜKÖDIK!
Ha valakinek kérdése van nyugodtan emai-ezen!
EGY KÉRÉS AKI FELHASZNÁLJA ARRA KÉREM, HOGY IGAZOLJA VISSZA BEVÁLT-E!!
Sok sikert! beripapa












dokky Creative Commons License 2008.04.11 0 0 28
KÖSZÖNÖM beripapának a segítségét egy régi problémám megoldásában(alapjárati motor)!!
Imádom ezt a fórumot:-)
Előzmény: dokky (27)
dokky Creative Commons License 2008.04.10 0 0 27
Köszönöm!
Küldtem a címre egy mailt
Előzmény: beripapa (26)
beripapa Creative Commons License 2008.04.10 0 0 26
elérhetőségem: nyikszy@gmail.com
Előzmény: dokky (24)
dokky Creative Commons License 2008.04.10 0 0 25
Bocsi az e-mailom-mobilflex@vipmail.hu
Előzmény: dokky (24)
dokky Creative Commons License 2008.04.10 0 0 24
Beripapa légyszives írj egy közvetlen elérhetőséget!
Ugyanezzel a problémával küzdök,és nem jutottam el még odáig sem,hogyan szedjem szét az alapjárati motort.
Előre is köszi............
Előzmény: beripapa (23)
beripapa Creative Commons License 2008.04.07 0 0 23
Egy éve van Daewoo lanos 1,6 osom. Már használtan vettem. Annak ellenére vettem, hogy elolvastam a külömböző "népitéletett"! Az volt a helyzet, hogy a nejem belezúgott a gépkocsi formájába, kényelmébe, felszereltségébe-(majdnem fúl felszereltség!)
A problémák nálam is jelentkeztek elsősorban az alapjárati problémák és természetesen az ezzel járó fogyasztási problémák. Tortúra beindult szervízről-szervízre- probléma maradt! Egyszerűen a szerelők nem tudtak dűlőre jutni a problémával kapcsolatban. 2000-es pörgés, 11-12 lityis fogyasztás, több tízezres kiadás! Néha menet közben meglódult mint a golyó, Audik, BNV-k a fasorban sem voltak , tette mindezt úgy, hogy a gázpedált sem kellett nyomni! MEGUNTAM! Na brekeke, most beállunk a garázsba,-mondtam a Lanosnak,- addig nem jövünk ki míg a problémát meg nem oldjuk. Műszer nélkül, jöhet a JÓZAN PARASZTI ész! Annyit tudtam, hogy a pörgés oka, hogy időnként gondol egyet és az alapjárati motor dugattyúját nagyon behúzza, ettől pörög fel. (A szerelők szerint!) Na teszünk róla- szédszedtem az alapjárati motort és egy határolót tettem be amitől nem tudja behúzni teljesen. Azóta tökéletesen müködik, nem pörög- pörögne a lelkem de nem tud!- A fogyasztásom beállt 6,5-7 lityire. A fordulatszám mérőn a mutató a gázelvétel után azonnal lemegy optimálisra (nem fél óra múlva!) Zöldkártya tökéletes, megy mint a golyó most már gázadással!
HT Miskolc Creative Commons License 2005.05.01 0 0 22

na urak ha nem jön közben semmi, úgy tűnik megszabadulok lassan a Lajostól, lecserélem egy új Swiftre...

 

úgyhogy feleslegessé válik egy db csomagtartó és egy db Sony cd-s rádió, Lajoshoz való csatlakozóval és beszerelőkerettel...

 

Lanosboy Creative Commons License 2005.03.13 0 0 21

 

 

Üdv mindenkinek!

 

második éve használok egy 1.6-os Lanost, meg voltam vele elégedve eddig.

most kezdődnek a problémák. motorchekk-lámpa kigyullad, alapjárat 2ooo-tpörög.

üzemanyagrendszer tisztitás, hiba egy hétre megszünik. egy hét után kábelköteg

szétbontása, állitólagos tipushiba miatt /lengyel / hiba 2 hétre megszünik.

aztán kezdődik minden előlről. jelenleg az alapjárati motorcserénél tartunk.

a hiba megszünését ezek után sem tudják garantálni, ha valaki ennél jobbat tud tanácsolni, tapasztalat alapján , kérem válaszoljon.

HT Miskolc Creative Commons License 2003.11.05 0 0 20
hát ez nem öröm :-(
Előzmény: aamen (19)
aamen Creative Commons License 2003.11.05 0 0 19
"ti milyen fogyasztást bírtok kihozni városban?"

atlag 10, ha keves a dugo, 9, ha sok, 11.

Előzmény: HT Miskolc (18)
HT Miskolc Creative Commons License 2003.11.05 0 0 18
urak!

ti milyen fogyasztást bírtok kihozni városban?
nekem, bármilyen óvatosan bánok a pedállal, 9 liternél kevesebb nem nagyon jött össze... :-((

HT Miskolc Creative Commons License 2003.08.06 0 0 17
"ha budapestkornyeki vagy"

ezzel a nickkel? :-))

hát ez a márkaszervíz volt és nem volt ismeretlen előttük a hibajelenség... egyébként is kellene vinnem 90eKm-s átvizsgálásra jövő hétfőn, de gondoltam addig se kéne traktorként közlekedni az utcákon...

tulképpen arra lettem volna kiváncsi, h ez a flexibilis cső lanos specifikus dolog esetleg kell-e hozzá kompjúter kiolvasó gép, vagy ha bemegyek egy kipufogószervízbe akkor secpec beheggesztik és mehetek...

Előzmény: aamen (16)
aamen Creative Commons License 2003.08.06 0 0 16
"tud vki olcsóbb megoldást"

igen, keress masik szervizt, olyan szervizbe be ne vidd az autodat, amelyik hajlando telefonon diagnosztizalni:)
amugy ha budapestkornyeki vagy, akkor tudok ajanlani (privatban) egy garazsszervizt erden, ahova en is hordom a lanost, kimondottan lelkiismeretes a srac, meg megvan a megfelelo szoftvere is a kompjuter kiolvasasahoz.

Előzmény: HT Miskolc (15)
HT Miskolc Creative Commons License 2003.08.06 0 0 15
gyors segítség kellene!

a 2.nagyobb útról hazaérve azt tapasztaltam, h a kocsi elejéből traktor szerű hangok jönnek.... szervízt felhívtam, aszonták, h vmilyen flexibilis cső lyukadhatott ki, javítás 22K... ha valóban ez a gond tud vki olcsóbb megoldást?

NesQuick Creative Commons License 2003.07.14 0 0 14
Üdv.
Nekem 2 és fél éve van 1.6.osom, klímás, 4 ajtós. Néhány tapasztalat...
Fogyasztás városban tényleg sok, nekem 10 fölött picivel, igaz rövid utakat járok. Ezerhatosok ennél kevesebbet nem nagyon fogyasztanak. (Szerintem nem is azért vesz valaki ilyet, mert spórolni akar a benzinnel.)
Debica - hááát, szerintem nagyon zajos. Meg mintha az iránytartással lenne pici gubanc (futómű beállítva, az jó), télen a Pirelli gumival nem volt ilyen érzésem.
Probléma vele 2 évig semmi nem volt, marha jól megy, a gyári végseb asszem 185, annyival mentem már vele, nem is kellett agyonnyomni a gázt.
Most nyáron kijött egy-két dolog. Gyári lengyel akku: kémlelőablak világos, azaz szervizre szorul a leírás szerint. Ez nem tudom mit jelent, fel van töltve, töltés oké, és ugyebár gondozásmentes. Szervíz szerint: amíg megy vele, addig nincs gond.... (!)
Klíma alapjáratban kolompol, csörög. Szervíz: szivattyúval van gond. Javítás nem lesz, cserélni kell, már megrendeltél (garanciális 3 évig ő is).
Végül - és ez már nagyobb baj - a checklámpa. Eleinte ritkábban, most már nagyon gyakran kigyullad a motor checklámpája. Főleg indításkor, és közben 2000 körül van az alapjárat. Néha menet közben, ekkor mintha kihagyna egyet a motor és akkor gyullad ki. Kialvása ötletszerűen, 5-10-30 perc múlva.
Szervíz: múltkor azt mondták, valamiért leesik a feszültség... a gázpedál helyzetérzékelője...
Hibakódot törölték, azóta ugyaz folytatódott, épp most van megint szervízben. Kíváncsi leszek mire jutnak.

Amúgy nem sok új autóról hallottam, amivel ne lenne több gond, beleértve Toyota Avensis-t is pl.

Ha valakinek ezzel a checklámpa-dologgal kapcsolatban lenne tapasztalata, örömmel fogadnám.

NQ

HT Miskolc Creative Commons License 2003.07.08 0 0 13
köszi, már hétfőre meglesz...
Előzmény: HT Miskolc (12)
HT Miskolc Creative Commons License 2003.07.06 0 0 12
sziasztok!

már 4. napja van 1,6 16V Lanosom, gondom persze már volt vele, igaz nem a szerkezetnek inkább a karbantartásának köszönhetően... motoros antenna nem ment vissza a helyére (némi kis gépolaj jót tett volna neki) ami persze az első mosáskor be is hajlott, cseréje sem volt egyszerű, de megoldottam... most a gyári rádióval szívok épp, mert ki szeretném cserélni, nagynehezen ki is szenvedtem a rádiót, persze a sony cd-s csatlakozója véletlenül sem olyan, mint a gyárié...

nincs vmi tippetek hol találok megfelelő átalakítót?

Jackpot Creative Commons License 1999.10.06 0 0 11
Az egyik barátom - miután megtudta, hogy Daewoo Lanos-t vettem - első reagálása az volt, hogy nem sok jót hallott róla! Amikor kérdeztem, hogy mit, akkor csak annyit mondott, hogy "Hát Daewoo....".
Ennyit erről! Azóta kb. egy hónapja (mondjuk ez nem túl nagy idő) használom az 1.5-ösömet, de igazából nem tudok róla rosszat mondani. A fogyasztás országúton a legjobb, olyan 80-90-es tempónál, városban és autópályán (150-160 km/h) nekem olyan 8-9 liter között eszik. 160-nál szinte hangtalan. Sajnos mikor egy hete volt nálam, egy Skoda Felicia telibe verte a bal oldalát, és el kell mondani, hogy nagyon meg voltam elégedve az ütközésvédelemmel, belülről észre sem lehetett venni, hogy megzúzták az autót! A kárpit, az ablak minden egyben volt, még az ajtóban lévő hangszóró is működött utána, sőt még rendesen zárni is lehetett az ajtókat.
Az alkatrészek árához nem tudok még hozzászólni, mert tényleg nem használom régóta a kocsit. Igazából nem ismerem a jelenlegi Vw, Opel minőséget, de nem hiszem, hogy annyival jobbak lennének, hogy érdemes volna x százezer vagy millió Ft-tal többet kiadni értük. Ha a Skodát nézem (VW technika), akkor én is mondhatom, hogy a Daewoo nagyon közel áll a z Opelhez, ez is valahol GM. Külön örültem az Opeles megoldású váltónak, hogy nem kell tolatásnál küzdeni a váltókarral. Szerintem nyugodtan megveheted, mert az árát mindenképpen megéri, sőt véleményem szerint többet is. Apróság, de például zselés akkut raknak bele, azzal sem kell sokat szórakozni. A lengyel gumiktól én is féltem, de gondolom, hogy azért minőségellenörzés is van a Daewoonál, mielőtt szerződést kötnek valamely beszállítóval. Ha esetleg a Lanos mellett döntesz mindenképp kérjél hozzá szervokormányt, mert akkor nem kell küzdeni parkoláskor. Ha volna egyéb kérdés, akkor nagyon szívesen válaszolok e-mailben is.
csillag Creative Commons License 1999.10.06 0 0 10
Kedves Adept!
A sógorom a Lanos elődjét, a Nexiát használja, évi 40-60e km-t tesz bele. Neki tetszik, én még nem vezettem, utasként tűrhető. A motorja 1.5 (fele adó, mint az 1.6-osé), 90 LE, a csomagtartó sokkal nagyobb, 500l, a Lanosé talán 330l.
Nagyrészt Romániai országutakon nyúzva 6-7 l a fogyasztása.
Ha mindenképpen 1.6-os motorra vágysz, akkor tényleg a Lanos a legolcsóbb ajánlat, főleg, ha a 2.3MFt-os árban még benne van a klíma is. A Skoda Felicia 1.6 osa ugyan csak 75 LE, de ahogy korábban valaki javasolta, szerintem sem rossz ötlet. (Alkatrészárban biztos jobb, mint a Lanos, viszont klíma nélkül kerül ugyanannyiba.)
Az autós újságok Lanos tesztjét olvastam annak idején, annyi rémlik, hogy némi javulás van a minőségben a Nexiához képest, de semmiképp sem éri el a nagyok (Opel, VW) minőségét, árához képest viszont jó. Szerintem hülyeség, hogy a lökhárító a karosszéria színére van fújva, illetve, hogy semmi védőcsík nincs rajta.
Előzmény: Törölt nick (9)
Törölt nick Creative Commons License 1999.10.05 0 0 9
Kedves Mindenki

Köszönöm a segitséget.
Szerviz költség, biztositás, alkatrészárak érdekelnének még.
Azt tudom, hogy az 1.6-os nagyon jól megy, de a többi is érdekelne. Váltó, kanyarfekvés stb.

Az egy picit elgondolkodtatott hogy egy 107LE-s autot lengyel Debica gumikkal adnak...

Mindenféle vélemény érdekel. Szubjetiv vagy objektiv.

Köszi Adept

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!