nekem kicsit mas volt a hibaüzenet (antipollution fault), ez egy rendes dugulas volt valojaban, azt mar nem volt esely az üza kijaratasaval orvosolni, kellett grosz-papa. sztem a szervizes nem jo tanacsot adott.... ki kell pucolni a rendszert, gazolajszüröt cserelni, mert különben, varhatoan atmegy 'veszüzemmodba' a gep, onnan nincs könnyen visszaut ugysem. jobb ha minel hamarabb elviszed egy normalis szerelöhöz, amig valami nagyobb baj nem lesz. sztem nem a gazolaj szinevel, hanem a tisztasagaval van a baj, tele lehet trutymoval az ilyen kannas cucc.....
nekem pont ilyenem volt, amig össze nem törtem.... a motorja tuti, minden mast lehet szidni, de azt nem 180ekm-t mentem az enyemmel chip is volt okositva, semmihez nem kellett nyulni (kiv az a bizonyos kettömegü vacak egyszer cserelve, 'egytömegüt' kapott igy meregfog kihuzva). nagyon jol megy, nem fogyaszt sokat, egyedül a gazolajszüröre kenyes, de az csak 5000 ft egy normalis, annyit megerdemel. a motornal minden ok, sokkal több baj van a futomüvel, elektronikaval. a fordos baratod nem ismeri a pug-ot, ennyi
Az "engine antipullation system defected" hibaüzenet oka, hogy rossz, koszos gázolajat kapot a moci :( Piros gázolajat szereztem s azzal jártam egy darabig, míg elkezdte kiírni ezt a hibaüzenetet és nem húzott a motor. A szervizes öntött egy liter olajat a gázolajhoz, hogy jobb legyen a kenés. Mondta, hogy járjam ki ami benne van gázolaj s többet ne tankoljak belé pirosat. Az a kérdésem, hogy ha kijárom a pirosat akkor rendbe jön "húzóerő"? Mikor nem világít a motorhibát jelző led akkor húz meg minden, de erősebb gázadásnál annyi. Még van benne fél tank piros üzemanyag. Kevés sárga (benzínkutról való) anyagot tankoltam hozzá, hogy jobb legyen a kenés, ha keveredik vele...de nem segített. Idegesít, hogy most elcsesződött a motor, vagy csak addig csinálja míg van benne piros.
De ez nem Ford. A tdci a legvackabb cr diesel, meg a ford diesel soha sem volt világszám... Nekünk volt 3 hdi már 250-300 000 km/db futással összesen 1 db csúccserével. Ezen kívül nem is volt semmi motorprobléma (amíg nem jött a chiptuning, de a gyári állapotra visszatérés után ismét minden ok). A gyenge pont mint mostanában majdnem minden dieselnél a kéttömegű lendkerék. Ha indításkor, leállításkor nyekkenik akkor már csereérett (az enyém már több mint 100 000 km óta csinálja...). Klímát feltétlen ellenőrizni kell, mert hajlamos a hűtő belülről elkorrodálódni.
Sziasztok egy ismerősömtől szertnék venni egy 406-ost 2.2 HDI Fap szűrős 2001 évjáratú . Sok jót nem hallottam az autószerelő barátomtól a nagynyomású dízelekról, ő Ford szervízben dolgozik folyamatos porlasztócsúcs gondok a Tdci-kkel stb. Ennek a típusnak melyek a hibái mire kell figyelni vásárláskor a szokásos dolgokon kívűl?
Alapból ingyenes rendezvény, amelyre mindenkit szeretettel várunk. Peugeot-os programokon (szlalom- , és kvíz verseny) felül akinek van ingerenciája az potom 4000 ft ért középkori lakomán vehet rész, illetve várlátogatással egybekötve végignézhet egy lovagitornát.
Program: 1. G Y Ü L E K E Z Ő
10:00 Sümegen a várnál
Pestkörnyékieknek: 7:30 budaörsi Auchan parkoló, majd irány Sümeg konvolyban! (nagyon komoly !!!)
2. V Á R L Á T O G A T Á S
3. K Ö Z É P K O R I L A K O M A 12:00 M E N Ü: aperitif: pálinka, pogácsa, középkori leves, sült libacomb, egészben sült burgonya, polenta, saláta, gyümölcsös pite, fehér és vörös folyóbor és szódavíz korlátlan fogyasztása
4. V E R S E N Y E K (szlalom, kvíz...stb)
5. L O V A G I T O R N A 18:00
A képeim között megtekinthetitek a találkozó "plakátját" ! ! !
AKI JÖN, ÉS LAKOMÁZNI SZERETNE AZ JELEZZE RÉSZVÉTELI SZÁNDÉKÁT A 206talalkozo@gmail.com E-MAIL CÍMRE ! ! ! (Nehogy kevés legyen a hús)
Természetesen ez egy Peugeot találkozó, tehát minden Pugost szeretettel várunk!! A végleges program és az árak is megvannak már nagyjából, készül a végleges plakát ami napokon belül felkerül ide is. Akinek megvan az email címe, őket ott is tájékoztatni fogjuk!! "
Az én autóm is német származású. Veszprémben, ahol egyébként 3 új boxert is vettünk nem voltak hajlandóak segíteni. Azt mondták nincs is ilyen nyílvántartási rendszer. Ennek ellenére Fehérváron ahol akkor jártam először egyből mondtak mindent a kocsiról mikor márkaszervízben volt. Egyből kiderült, hogy az utolsó márkaszervize és amióta én megvettem (kb másfél év) 12 000 km-t visszafelé autóztak vele :). Amúgy olyan ügyesen "visszatekerték", hogy egy nagy mágus azt mondta 100 ból 1-2 ilyen autó van amiből utólag nem lehet kiszedni a valós futást. Na az enyém ez az 1%. De mind1, mert 4 év alatt nagyon bevált az autó, és amúgy is sejtettem, hogy több benne a km, de nem érdekel, mert egyébként nagyon jó.
Csak érdekességként mutatnám nektek, hogy vettem az e-bay-en egy kifejezetten Peugeot-hoz ajánlott hibakód olvasót (30 USD + 32 USD csomagolási és szálítási költség). Így néz ki:
Kb. 4 nap alatt megjött borítékban. Már kipróbáltam 406-os HDI-vel, EXPERT HDI-vel, 307 benzinessel és kódot olvas, hibát öröl.
Én most vásároltam egy Peugeotot és telefonon érdeklődtem a szervízben melyet a tulaj adott meg, hogy ott szervizelte az autót. De nekem nem adtak infót róla azt mondták csak a tulajnak adnak. Amikor megvettem elvittem egy másik Peugeot szervízbe és akkor már mindent tudtam róla, tehát az ország bármely Peugeot szakszervizében sőt talán Európa minden szakszervízében láthatják. Csak abból gondolom hogy ez német autó volt és az ottani múltját is látták.
P00C8= Flux capacitor thermal shield cracked - Ez a pontos hibakód angolul. Lefordítva ez kb. annyit jelent, hogy az áramlásmérőben lévő érzékelő hőpajzsa vagy szigetelése eltörött
Nem könnyű a kérdésed, pedig először azt hittem könnyen tudok segteni.
Amit találtam:
P-power train
0-standard (SAE) OBD code
0-fuel and air metering
xx- The last two characters are numbers which will identify the specific fault as seen by the onboard systems.
Szóval csak annyi derül ki belőle, hogy az üzemanyag és a levegő mérése körül lehet a bibi. Az utolsó két karakter lenne a fontos, de arra nem találtam semmit.
Tudna valaki segíteni abban, hogy a következő hibakód mi a csuda lehet: P00C8 (p-nulla-nulla-c-8)?
Ezt írja ki a gépemnél a diag kütyü szervízben olyan magyarázattal, hogy P00C8 - ismeretlen hiba :-)
Egyébként P406 HDi RHZ.
Gyenge a gép, továbbá, "nagyobb" terhelésnél plö 110-nél gyorsításkor kidobja az öndiaglámpát és olyan mintha letiltaná a turbót, alig megy utána... Újraindításkor már megy, diaglámpa persze ég, és gyenge, valszeg szervíz módba áll a sz.gép...
(Cserélve volt már EGR, turbonyomást szabályzó szelep, légtömegmérő, vákuumcsövek, de a hiba továbbra is fennál és nem tudjuk mi lehet ez a hiba, mert állandóan ezt írja be törlés után is egyből...)