Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Suzka Creative Commons License 2008.04.02 0 0 9174
A rázás az öltözéked miatt miatt van. Feltöltődsz.
Előzmény: sztiv_p (9172)
erdeszgabi Creative Commons License 2008.04.02 0 0 9173

...ma megint tanultunk valamit !!!
Előzmény: eLGee (9166)
sztiv_p Creative Commons License 2008.04.02 0 0 9172
hökk
érdekesség: mindig megráz a kocsi megállás után, kiszálláskor: kilincs, kasztni, amihez érek. mintha fel lennék töltve
Trotter66 Creative Commons License 2008.04.02 0 0 9171

Nézd, ezt találtam a gimánál:

 

Gépkocsi típusa: 1 RENAULT RENAULT MEGANE SCENIC 2003- FIX
Cikkszám: 04-RE.7257-G+-20
Üveg: H.FUT.SZELV.SÖT GR
Bruttó ár:
Gépkocsi típusa: 2 RENAULT RENAULT MEGANE SCENIC 2003- FIX
Cikkszám: 04-RE.7257-G-20
Üveg: H.FUT.SZELV.SÖT GR
Bruttó ár:
Gépkocsi típusa: 3 RENAULT RENAULT MEGANE SCENIC 2003- NYILé
Cikkszám: 04-RE.7257-G-20M
Üveg: H.FUT.SZELV.GR.
Bruttó ár:

Előzmény: Trotter66 (9170)
Trotter66 Creative Commons License 2008.04.02 0 0 9170

Szia hevi!

 

Ha itt sem találsz üveget, akkor az nincsen is! ;-)))

 

www.gima.hu

 

 

 

 

Előzmény: Hevi57 (9159)
g.kari Creative Commons License 2008.04.02 0 0 9169
Nekem azt mondták az egyik márkakereskedésben, hogy - a típushibákra- 4év/100000km a magyarországi, ÉS 1. tulajdonosra vonatkozik. Ablakemelő, trafó, toronycsapágy, etc, de pl a (szerintem) szintén gyári hibás motortartó nem...
Előzmény: sztiv_p (9168)
sztiv_p Creative Commons License 2008.04.02 0 0 9168
hali!
plz meséljetek már nekem erről a 4éves gari időről, nem 2év az?
A trafókról hallottam, hogy 4évig cserélik, enyémen az előző tul ki is cserélte, de a szerelő szerint már mégegyszer nem cserélhetnék.... érdekes
A toronycsapágyra is azt mondta, hogy csak a 2év gari időben cserélik ingyér... ezis érdekes, mivel tipushiba állítólag...
Ja igen: sikerült nekem is a tcs vásárlás, szintén SNR, csak nem 7000Ft lett a vége, hanem 5600 :-)
Ma kiviszem a szerelő sráchoz, mert kíváncsi rá (még csak szettet cserélt eddig :-) )
Előzmény: v__tibor (9167)
v__tibor Creative Commons License 2008.04.01 0 0 9167
Köszi!

Mondjuk nekem is a 4 év az max 100ezer km-t tartalmaz ... most 70-nél járok. A ReHu-nak vannak érdekes dolgai :-(
Előzmény: eLGee (9165)
eLGee Creative Commons License 2008.04.01 0 0 9166

Mea culpa... visszaolvastam, 2005. 7. havi a verda, a szűrő tuti utángyártott. Még inkább érvényes az márkaszervizes dolog.

Előzmény: erdeszgabi (9160)
eLGee Creative Commons License 2008.04.01 0 0 9165

Ránézésre ugyanaz, mint a gyári. SNR márkájú, francia cucc, szerintem a rönó gyári beszállítója. Ha garban cserélik a Molnárék, akkor cseréltesd, ha nem, akkor még mindig ott van a Kovács Auto.

 

Molnáréknál voltam, hogy nem működik a jobb első ajtókilincsen a kapcsoló és elvileg 4 éves korig gar nélkül is cserélik, mert gyári hibás a cucc, de ott mondták, hogy a ReHu behúzta a féket, 125.000 km-el már ne is álmodjak ilyenről.

Előzmény: v__tibor (9163)
eLGee Creative Commons License 2008.04.01 0 0 9164

Sztem ez valamilyen utángyártott szűrő.. Mikori az autód? Mert a szűrő 2006.11.28-ai és osztrák, ami nem jellemző a rönóra, hogy onnan vegyen cuccokat.

 

Én bemennék a helyi rönó szervízbe, alvázszám alapján kérnék hozzá egy gázolajszűrőt. Ha megvan, meglátod, hogy milyen. Az alapján illetve cikkszám alapján kereshetsz a neten vagy alkatrészkereskedésben.

Előzmény: erdeszgabi (9160)
v__tibor Creative Commons License 2008.04.01 0 0 9163
Szia!

A Kovácséknál vett az jobb minőségű, mint a gyári gagyi?

Egyszer már gariban cserélték az enyéimet kb egy-másfél éve Molnáréknál), most megint "morog", s mivel még benne vagyok a 4 év gariban, megejtem újra valamikor ... még ha ilyen műveletektől nem is szoktam megijedni, ha meg kell tennem :-)

Az első betét már megvolt, a hátsó még bírja egy kicsit ...
Előzmény: eLGee (8971)
eLGee Creative Commons License 2008.04.01 0 0 9162

http://www.tamglass.hu/

 

Ezt lőttem neked innen a fórumból. Használd egészséggel.

Előzmény: Hevi57 (9159)
kjanyi Creative Commons License 2008.04.01 0 0 9161
Tudtommal csak akkor van ilyesmire -ha van kiegészitő biztositása.De el kell olvasni amit a biztositótól kapott részletes leirást abban benne van mire van és mire nincs.Bontó még ahol talán olcsóbb-ha zsebből fizetné.Érdeklődd meg a megane klubban is ott "több tapasztalat " van.
Előzmény: Hevi57 (9159)
erdeszgabi Creative Commons License 2008.04.01 0 0 9160

...az előbb lemaradtak a képek.
Hevi57 Creative Commons License 2008.04.01 0 0 9159
Sziasztok!

Bocsi egy kicsit OFF, de hátha tud valaki segíteni!

Ma délelőtt a saját kapubejárómon álló bocim hátsó üvegét kilőtte a szomszédasszony egy fűnyíró által kivágott kaviccsal. Olyan jól sikerült, hogy a jobb szélén kapta el és az egész üveg összeomlott és kiesett. Felhívtam az autóüveges ismerőst és dobtam egy hátast!!! A hátsó üveg 55.000 Ft, de hirtelen nem is talált a nagykereskedőknél. 2004. 06. havi a gép. Valaki tud e segíteni üveg ügyben?
Más, de kapcsolódik! A szomszédasszonynak van házbiztosítása. El is ismeri, hogy a fűnyírója volt a tettes. Van e esély a biztosítónál?

És egy elszomorító kép a bociról:

a jobb szélén a kavicsnyom

Hevi
erdeszgabi Creative Commons License 2008.04.01 0 0 9158
Sziasztok!

A Scenikem-hez keresek gázolaj szűrőt. De az alkatrész kereső honlapokon még csak nem is hasonlítanak az alkatrész fényképek az én szűrőmhöz...vagy lehet helyettesíteni más tipusúval ???? Ja az autóm: 2005.07. 1.5 Dci 106 Le.
Törölt nick Creative Commons License 2008.04.01 0 0 9157

Nagyon megbizható forrásból eladó egy 1,9 dci 2004, 131000 km akár egy félév garanciával: 2,850,000 HUF

Privilege felszereltsség, nagyszerviz után

 

sztiv_p Creative Commons License 2008.04.01 0 0 9156
Huhh, kösz a kimerítő tájékoztatást.
Na akkor leveszem a kereket és végig vizslatom amit lehet, meg elviszem az autóklubhoz megrázatni. Aztán szétszedjük faterral és meglátjuk, mit kell cserélni.
eLGee, köszönöm mégegyszer.
Előzmény: eLGee (9155)
eLGee Creative Commons License 2008.03.31 0 0 9155

Sztem ugyanaz a toronycsapágy, mint a Megane II-é. Lehet, hogy elég nehéz lesz találni hozzá csak csapágyat, szilent nélkül.

 

Én itt vettem. Az első a szett, a második és harmadik a toronyszilent, a negyedik, amiről nincs kép maga a toronycsapágy. Nekem 7.300Ft volt a 2 db.

Előzmény: sztiv_p (9152)
eLGee Creative Commons License 2008.03.31 0 0 9154
Ja, a toronycsapágyat az autó rugója szoritja hozzá a toronyszilenthez. Ha ott valami löttyen, akkor el van törve a rugód... :-)
Előzmény: sztiv_p (9150)
eLGee Creative Commons License 2008.03.31 0 0 9153

Nézd, nem vagyok sem távdiagnoszta, sem távgyógyító.

Ellenben van egy saját hibakeresési metódusom, ami nem is nagyon költséges, ellenben hatásos.

 

 

Első lépésben fel kell ismerni, hogy probléma van! Pl. rendellenes hangokat hallunk, billeg, nyikorog, üt, kóvályog, bizonytalan, stb)

Futómű esetében a számításba jöhető dolgok: toronycsapágy, toronyszilent, lengéscsillapító, lengőkar szilentek, kormányösszekötő, stabilizátorpálca, stabilizátor rúd gumibakja, kormányösszekötők, kerékcsapágy, féltengely.... és amire a legkevesebben gondolnak: felni és gumiabroncs.

 

Ezeknek egy részét könnyű diagnosztizálni, más részét sokkal nehezebb.

 

Pl. toronyszilentet vizuálisan ellenőrizve kiderül, hogy jó-e (ki van repedezve a gumi, át van szakadva. Toronycsapágy rossz, ha álló helyzetben forgatva a kormányt pattog, ugrál, kattogó hangot ad. Ha nem foglalkozol vele, egy idő után szervo szivattyút is cserélhetsz. Lengéscsillapítónál meghintáztatod az autó kasztniját az adott gátlónál, és annak 2 rugózáson belül meg kell állnia. Lengőkar szilenteknél ránézel, el van öregedve, átszakadva, akkor csere. Kerékcsapágynál felemeled az autót, üresbe teszed és megforgatod a kerekeket. Hallani és érezni is lehet, ha rossz. 

 

Sok diagnosztikához viszont gépek kellenek. Eleve a gyártók ajánlása az, hogy 20.000km-enként műszeresen ellenőriztessük a lengéscsillapítókat. Ezt műszaki vizsga állomáson megteszik (nekem legutóbb grátisz, egyébként 1-2eFt), ott kapsz egy szép cetlit, amin rajta van, hogy melyik gátló hány százalékos (egy jobbfajta új gátló csillapítása 75% körüli, a rosszabbak 65% körül vannak). Az elsők 40% alatt cserések, a hátsók pedig 30% körül kuka, persze műszaki vizsga állomáson megmondják a pontos határértékeket. A rossz lengéscsillapítók persze tönkrevágják a gumikat is, azok pedig elkezdenek dübörögni (kockásak leszenek a pattogó fékezés miatt).

Érdemes megrángattatni a futóművet is, ha feszes, akkor nincs gond, egyébként ha kottyan valami, akkor a hidraulikus rángatással azt meg lehet találni. Kopoghat a trapézgömbfej, a stabilizátorpálca, a stabilizátor rúd és a kormányösszekötők. Azt kell cserélni, ami koppan. Persze felemelve az autót és a kereket megrángatva el lehet dönteni a trapézgömbfejről és a kormányösszekötökről, hogy rosszak-e, de egy ezresért nem biztos, hogy érdemes kísérletezgetni.

 

A féltengely kopog, mint a régi Daciakban.

 

Amiről viszont sokan elfeledkeznek, az a felnik és a gumik. A hibás futómű megviseli a gumikat, a magyar utak pedig a felniket. Feltéve egy centírpadra nem kell mást csinálni, csak figyelni pörgetés közben, hogy mennyit üt a felni. Ha kicsit üt, még mehet hátra, ha nagyon, akkor görgőzés. Egy jó felnire felrakva a gumit megpörgetve azt a gumisok viaszkrétáját odatartod a pörgő gumihoz kívül, középen és belül (természetesen egy helyben tartott krétával), aztán kiderül a turpisság. Ha folyamatos krétacsíkot látsz, jó a gumi. Ha szaggatott vonalat, akkor bizony igencsak rossz állapotban van, szétcincálta a rossz lengéscsillapító, vagy a falábú sofőr, aki ABS mellett is képes kockásra fékezni a gumit (esetleg rossz az ABS..), ekkor persze szépen ütemesen zakatol a gumi. Középen kopik, akkor magas nyomással jártak vele, mindkét széle kopott, közepén magasabb a minta, akkor meg alacsony nyomással, ha nyalja valamelyik felét, akkor rosszul van beállítva a futómű.

 

Szóval látható, hogy kismillió hibalehetőség van és a jó diagnosztika aranyat ér.

 

A végére még egy arany tanács: Ha megbontod a futóművet/kormányművet, utána menj el futóműállításra egy HOZZÁÉRTŐ SZAKEMBERHEZ! Az ára töredéke egy új guminak..

Előzmény: sztiv_p (9150)
sztiv_p Creative Commons License 2008.03.31 0 0 9152
eLGee! Kösz!
Elolvastam a leírásodat. Klassz. Sztem mi is faterral meg tudjuk csinálni, Ő kell hozzá, mert én nem vagyok absz. gépész tipus.
A grand scenichez is olyan tcs kell, mint a simához? Ha az alkatrészboltban keresem, annyit mondjak, hogy scenic II toronycsapágy előre? Érteni fogják?
Előzmény: eLGee (9147)
1.9 dci Creative Commons License 2008.03.31 0 0 9151
Köszi !
Előzmény: alfi13 (9146)
sztiv_p Creative Commons License 2008.03.31 0 0 9150
aha.
Nos az lenne még a kérdésem, hogy milyen egyéb tünetei vannak ?
Olyant vettem észre, hogy mintha ütne egy kicsit, ha rámegyek egy aknafedőre pl.
Mintha löttyenne egy hangyányit a futómű. Ez mind a toronycsapágy, vagy a lengéscsillapítók is meg a szilent is?
Előzmény: eLGee (9142)
szofam Creative Commons License 2008.03.31 0 0 9149
nekem bal elöl halatszik dübögés de csak ha lassan megyek kerékcsapágy ???
Suzka Creative Commons License 2008.03.31 0 0 9148
Köszönöm szépen! Most már jobban látom, hogy miről van szó. Nem ismerem a felfüggesztés rendszerét, ezért nem igazából értettem, hogy hol és minek van csapágy.
Előzmény: eLGee (9147)
eLGee Creative Commons License 2008.03.31 0 0 9147
Ennyit sikerült előásnom:Toronycsapágy
Előzmény: Suzka (9143)
alfi13 Creative Commons License 2008.03.31 0 0 9146
Ha regisztrálod magad akor nagyon egyszerü megtalálni mi kell a te kocsidhoz.
Főoldal--Alkatrészsop--Bejelentkezel a jelszavadal--Katalógus 1--RENAULT--(dupla kattintásal kiválasztod)--SCÉNIC--(dupla kattintás)--SCÉNIC II--És igy tovább .
Az olajat is ugyanigy találod meg.
Előzmény: 1.9 dci (9144)
Trotter66 Creative Commons License 2008.03.31 0 0 9145

Szia!

Én már többször vásároltam, igaz csak olajat, mert a többi szükséges holmit a Lángnál szoktam megvenni.

Olaj: Elf Evolution SXR 5W40 az 5 liter 7.700.-+futárdíj. Szerintem baráti ár.

Előzmény: 1.9 dci (9144)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!