a reklámot kihagyom, hogy hol csinálták, (persze kérésre mondom az elérhetőséget)de egy 1.9 PD TDI Caddy (teherautó) volt, meg a kollégám Skoda Fábiája is ugyanezt hozza. (ugyanott csinálták, szintén 1.9 PD)
a turbonyomás 1.5 bar vagy kicsit felette van a csúcsokban.
Lényeg, hogy a turbó birja ki, nekem kibirta, de a kuplung széttört, azt egyszer cserélni kellett, utána kicsit visszafogtam magam
amúgy ott csinálnak crdi-re is tuningot, asszem 300Nm/130LE körül van az optimális vége az 1.6-osnak
a 2.0-sat az ember még nem csinált, amikor beszéltem vele, de kiváncsian várom mit hoz ki belőle.
jah, és zöldkártyán meg műszakin csont nélkül átment!
Ok. Helyesebben kifejezve magam, a Rióhoz képest 200kg-mal nehezebb a Cee'd, és 5Le-vel illetve 20Nm-rel izmosabb a motor. Ez tűnik egy kicsivel kevesebbnek. Ok, monjuk én SW-t vezettem, konkrét tapasztalatok majd a sajátomba ülve lesznek csak. A motorban mechanikailag biztos van valamennyi tartalék, hogy pontosan mennyi, az mindig nyitott kérdés. Ezért kérdezem, hogy valakinek van e hosszabb futásidő után valami tapasztalata. Igazából csak a kuplunk csúszásától félek. A kipuff cseréjét meg azért nem szeretném, mert félek, hogy a folytás csökkenése negatívan befolyásolhatja a teljesítményt.
Hát ha a Rio-t hátbavágónak érezted ezt meg nem akkor valami gond van. Vagy a Rioban valami 3literes turbo diesel motor van mert az már tényleg hátbavág. :)
Véleményem az, hogy ezek (így ez is) a mai 1.6-os diesel motorok a végletekig ki vannak hegyezve. ha ehhez hozzáveszel egy olyan embert aki hajta a gépet rendesen (folyamatosan teljes gázas gyorsítás) akkor nem sok futásteljesítményt jósolok egy ilyen motornak. Na ha ezt egy tuningbox-szal is megfejelem, akkor igen rövid életű lesz a motor.
A másik amit nem értek az az, hogy mi értelme van olyan tuningboxnak amivel lehet nyerni pár lőerőt meg pár nm-et? Vagy ha többet akarnak nyerni akkor meg ki kellene cserélni a hajtókarokat, főtengelycsapágyakat de lehet a főtengelyt is, hogy el tudja viselni a megnövekedett nyomatékot és lóerőt. Bár nemtom a ceed esetén milyen alkatrészek vannak a motorban, milyen mértékű teljesítmény és nyomaték növekedést tudnak elviselni.
Ha én lóerőt akarnék nyerni akkor tuti nem a motorvezérlést piszkálnám meg hanem a kipufogórendszert. Katalizátort kiiktatnám és nagyobb leömlöket és csöveket tennék be. Bár azzal kezdeném, hogy vennék egy nagyobb motort és nem ceed-et vennék. :)
De engem is érdekel olyan crdi ceed tulajnak a tapasztalata akinek van tuningboxa. Minden érdekel. Az is, hogy a tuningbox használata milyen hatással van a motorra, gondolok itt a füstgáz értékekre, esetleges nagyobb olajfogyasztásra, bármire.
10-12 liter egy 1.6-os dízeltől? Neked nem 'nehéz' a lábad, hanem tégla van a gázpedálon! Szerintem ilyen fogyit még folyamatos 180-körüli tempónál sem lehet elérni. Nekem őszintén, ez az egész kicsit furcsa...
Most jutottam el odáig, hogy érdemileg végigolvastam az egész topic előzményt. Lassan 3 hete rendeltem meg én is egy Pro_Cee'd 1.6CRDi EX Lim. + ECS gyönyörűséget. Már várom nagyon, hogy megérkezzen, de addig is, úgy gondoltam okosodom egy kicsit. Az első dolog, hogy szeretném lecserélni az első lámpáit a sportcsomagos Black Pearl lámpákra, de a szervíz ahová a Riómat eddig is hordtam, nem igazán kapkodja magát, hogy árat adjon a cserére. Ha erről valakinek van esetleg valami infója, azt nagyon megköszönném. A másik a tuningbox. Igaz, hogy tesztvezetésen az SW-t vezettem 1.6CRDi-vel, de nekem a teljesítménye gyorsításkor nem volt olyan hátbavágó, mint a Riónál (1.5CRDi). Természetesen nem sebességi csúcsokat akarok döntögetni, csak szeretek gyorsan elrongyolni az előttem vacakoló marhanagy nyerges-pótkocsis-kavicsdobálós dögök mellett. Eddig 2 verziót néztem ki: 1: martincar féle bacar tuningbox, illetve 2: Küberl V-CR box. Aki esetleg használ ilyesmiket, rövid ill. hosszabb távú tapasztalatait (kuplung) ossza meg velem.
A rádió szerintem is katasztrófa, még bp-en belül is folyamatosan gyenge neki a jelerősség, eddig más autókban ezt nem tapasztaltam, igaz nem is Siemens cuccok voltak. És ráadásul féloldalasan szól, az utasoldali hangszórók hangosabbak a balance közép állásában.
visssza vittem a szervizbe, közben beleültem a szalonban két másik autóba, egy sw-be és egy proceed-be és az a kettő is féloldalas. hmm.
ekkor néztem egy magentist, na abban is. megint hmm.
Szerintem a motorja az 1600 cm3-hezképest kellemes, igaz, egy 350Nm/140LE-s PD TDI-ből ültem át ebbe, és hiányolom a 350-es nyomatékot pl. az Érdi lejtőn és előzéskor, de családi autózáshoz jó. (először 2.0-t gondoltam volna venni, de 3,5 hónapot kellett volna várni rá)
Fogyasztás nekem 10-12 liter, azt tudni kell, hogy 'nehéz' a lábam, de a chipelt 1.9 PD is kevesebbet evett legalábbis 180 alatt.
Van valakinek tapasztalata, hogy később ez csökkenhet? pl ha már nem 'nyers' a motor? (most 6500 km van benne)
És ami über gáz, az 50l-es tank. Gyakorlatilag nem tudok végig menni az országon 1 tank dizellel. Azért 60-70l-es tank illett volna bele.
A 2.0crdi-nek mekkora a tankja?
és a 6. fokozatnak milyen az áttétele (pl mennyit forog 150-nél?)
Ami kicsit még zavar: az oldalszélre nagyon érzékeny, igen fogni kell autopályán, ha oldalsó széllökések vannak. Mondom ezt úgy, hogy Pe. Experttel, meg VW Caddyvel jártam 6 évig, sokkal nagyobb oldalfelülettel sem kellett ennyire ellenkormányozni.
Összességében még igy sem bántam meg a választást, majd kíváncsi vagyok a szervizekre, és arra, hogy hogyan viseli a 'nehéz' lábamat.
Ilyen szempontból mind1 mit hallgatok, mert az előző autómnál a Sláger is hallgathatatlanná vált Cegléd magasságában, mindkét rádiótipusnál... Regional offban van a menüben?