Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

negyesi_pal Creative Commons License 2008.04.06 0 0 13708
Most lusta vagyok linkelni, de szerény és egyáltalán nem megbízható véleményem szerint az első aerodinamikus felépítésű gépkocsi (nem mellékesen az egyik kedvencem) az 1899-es La Jamis Contente volt, Camille Jenatzy elektromos üzemű versenyautója, amellyel először sikerült túllépni a 100 km/h sebességet
Előzmény: derekbell (13685)
KeMatyi Creative Commons License 2008.04.06 0 0 13707
Köszönöm!

Nagyon tetszik a masina!
Előzmény: alecwolf (13704)
keepitretro Creative Commons License 2008.04.05 0 0 13706
Hú ez tetszik! :-))

Előzmény: Törölt nick (13699)
Sanyi-ka Creative Commons License 2008.04.05 0 0 13705
Meg a többi bogár kütyű is:)))
Előzmény: Flat-6 (13702)
alecwolf Creative Commons License 2008.04.05 0 0 13704
Autobianchi Bianchina, ha jól sejtem.
Előzmény: KeMatyi (13703)
KeMatyi Creative Commons License 2008.04.05 0 0 13703
Nagyon fontos kédésem van:

Ez meg MI?



Fiat 500-as, avagy a doblemez belső része olyan, mint a kispolskié, műszerfal tiszta 500, de ez a fecskefarok abszolút nem illik bele....

Szóval mi ez?!
Flat-6 Creative Commons License 2008.04.02 0 0 13702
Kicsit vicces rajta a VW Bogár oldalajtó. :)
Előzmény: Törölt nick (13699)
Flat-6 Creative Commons License 2008.04.02 0 0 13701
Helytálló a megállapításod. :) kikó megfejtése pedig jó.
Előzmény: nyeteg (13697)
bUddy Creative Commons License 2008.04.02 0 0 13700

Dehogynem. Isdera Autobahnkurier AK116i.

http://www.madle.org/dak116i.htm

 

Előzmény: Törölt nick (13699)
Törölt nick Creative Commons License 2008.04.02 0 0 13699
Remélem ez nem volt még:





kikó Creative Commons License 2008.04.02 0 0 13698
Wolfrace Sonic 
Előzmény: Flat-6 (13696)
nyeteg Creative Commons License 2008.04.01 0 0 13697
Flat and has 6 wheels :)
Előzmény: Flat-6 (13696)
Flat-6 Creative Commons License 2008.04.01 0 0 13696
Flakvierling Creative Commons License 2008.04.01 0 0 13695
Ja. :)
Előzmény: Törölt nick (13694)
Törölt nick Creative Commons License 2008.04.01 0 0 13694
ez a Barkas kozepmotoros GTI valtozata? :)
Előzmény: Flakvierling (13672)
Flat-6 Creative Commons License 2008.04.01 0 0 13693
Mintha a "Hardtop Sedan" lenne nagyon elferdítve. :)
Előzmény: Hammer (13691)
Flakvierling Creative Commons License 2008.04.01 0 0 13692
Kösz szépen! Megyek is, meglátogatom! :)
Előzmény: ykcky (13690)
Hammer Creative Commons License 2008.04.01 0 0 13691
nem annyira képes feladvány, de azért érdekes lehet, és ha valahol van, aki esetleg tud rá választ, akkor az ez a topik:
mi az az Ardiop Ladon?
ykcky Creative Commons License 2008.03.31 0 0 13690
Flakvierling:
Legyen ahogy akarod!

Mindenesetre nekem az az érzésem, hogy a vilkág 50 legrondább autója közt megállja a helyét. Tényleg, kéne csinálni egy ronda autós topikot...
Előzmény: Flakvierling (13684)
ykcky Creative Commons License 2008.03.31 0 0 13689
természetesen Jowett. a Jupitert nem tudtam.
Előzmény: alecwolf (13657)
derekbell Creative Commons License 2008.03.31 0 0 13688

Ja, Spyker.

És az első soros, hathengeres motor és az első négykerék fékrendszer. Szóval nem semmi paripa volt ez...

Előzmény: alecwolf (13686)
Yogi Creative Commons License 2008.03.31 0 0 13687
Tényleg, kéne csinálni egy ronda autós topikot...
Ha ronda autókra gondolsz, olyan Van már.
Előzmény: Flakvierling (13684)
alecwolf Creative Commons License 2008.03.31 0 0 13686
Spyker 50 HP 1903-ból. Joseph Valentin Laviolette tervezte, összkerékhajtás, 2x 3 fokozatú sebességváltómű.
Előzmény: derekbell (13685)
derekbell Creative Commons License 2008.03.31 0 0 13685

Hát szerintem bőven nem Járay csinálta az első aerodinamikus automobilt, de mégcsak nem is a Sanyi-ka által feldobott "ágyúgolyó" Alfa volt az első vaalmi Ricotti gróftól - jóval korábbról, mnit Járay első rajzai, hanem szerintem esetleg ez az autó...

 

Tessék csak megnézni a szinte pengeélességű ék-orrát - amit ezen a képen annyira jól sajnos nem lehet érzékelni. "Abban" az időben még eléggé behemót járműveket építettek és talán ez volt az első, aminél a levegő "széthasítására" is gondoltak...

 

És a jármű ráadásul nem erről igazán híres, de a legismertebb bukéján kívűl még legalább további 2 dologban történelmet írt.

 

Na mi mindent??? 

 

 

Előzmény: haflinger (13683)
Flakvierling Creative Commons License 2008.03.30 0 0 13684
Mindenesetre nekem az az érzésem, hogy a vilkág 50 legrondább autója közt megállja a helyét. Tényleg, kéne csinálni egy ronda autós topikot...
Előzmény: haflinger (13677)
haflinger Creative Commons License 2008.03.30 0 0 13683
Nem is mondtam, hogy a derék román kiemelkedő mérnöki teljesítményt vitt végbe. Az áramvonalas forma akkor már ki volt találva, Járay 2-3 évvel korábban szabadalmaztatta. De ő akkor még a repülés területén dolgozott és úgy tudom csak később kezdett az autóépítés iránt érdeklődni. (Lehet, hogy éppen azért, mert meglátta a román csodagépet és úgy gondolta, ennél valami formásabbat kell alkotni :-)))
Előzmény: keepitretro (13678)
Sanyi-ka Creative Commons License 2008.03.30 0 0 13682
Meg a alfától is:)
Előzmény: keepitretro (13681)
keepitretro Creative Commons License 2008.03.30 0 0 13681
pl Járaytól:

Előzmény: Sanyi-ka (13679)
keepitretro Creative Commons License 2008.03.30 0 0 13680
pédául Járay-tól:
Előzmény: Sanyi-ka (13679)
Sanyi-ka Creative Commons License 2008.03.30 0 0 13679
Azé korábban voltak már áramvonalas autók!:)
Előzmény: haflinger (13677)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!