Keresés

Részletes keresés

Svrend Creative Commons License 2008.03.27 0 0 1310
Azt tudod miért lettek kitalálva a számkijelzős táblák?
Előzmény: Vendégsín (1309)
Vendégsín Creative Commons License 2008.03.27 0 0 1309

de hallottam olyat is,hogy a mvők nem tudták megkülönböztetni a gyorsan-lassan villogást. Valaki ismeri ennek a történetét?

 

Ungarisztánban az a lényeg, hogy ha valamit lusták vagyunk megcsinálni, legalább meg tudjuk magyarázni.

A villogás sebessége nagyon jól érzékelhető. A magyar percenkénti hatvan a román percenkénti ötven villogási száma is érzékselhető.

A magyarnál sokkal fejlettebb szlovák és cseh vasutasok sokkal hosszabb képzéssel jutnak el arra a szintre, hogy a percenként 50 villogású zöldet és sárgát a percenként 100-at villogótól meg tudják különböztetni. :-))

Nekünk két évtized arra sem volt elég, hogy meghatározzuk a két értéket, ezért megszüntettük a gyors villogó - elméleti - használatát, illetve negyven-ötven évi rövid átmeneti időszakkal kigyomláljuk a villogó fényeket.

Előzmény: Svrend (1280)
zmagix Creative Commons License 2008.03.27 0 0 1308
Helyes vágányon páros vonatnak 30-as fele 80-as. Csak az utána következő huplik amit nem igen sikerül kompenzálni egy ideje 40-el is alig járhatók, hogy ne dobáljon.
Előzmény: Törölt nick (1302)
Zsivany Creative Commons License 2008.03.27 0 0 1307
Nem olyan egyedi, mint gondolod. Ott van még Porpác és a zalaegerszegi deltavágány esete is.
Előzmény: V43 1173 (1300)
sinérintő Creative Commons License 2008.03.27 0 0 1306
Egyelőre nincs számkijelzős jelző tervezve. A 25-ös vonalon sem.
Előzmény: kemenyadam (1251)
v431185 Creative Commons License 2008.03.27 0 0 1305
"... hallottam olyat is,hogy a mvők nem tudták megkülönböztetni a gyorsan-lassan villogást."

Az F1-ben nincs leírva, h mit kell érteni lassan és gyorsan villogó zöld alatt.
Egyébként vszeg nálunk soha senki nem látott még gyorsan villogó zöldet és már nem is fog:)
Előzmény: Svrend (1280)
YCbCr Creative Commons License 2008.03.26 0 0 1303
Van, hogyne.
Lámpasoros gurításjelző.
A lámpafejesen kék és fehér optika van. Kék-fehér árbócszínezése van (, csak akkor nem tudom mi mondja meg hogy gurításjelző és nem tolatásjelző, hacsaknem triviális az elhelyezkedésből adódóan).
A lámpasoroson vízszintes és függőleges lámpasorok vannak egy mezőben, egymást közepénél metszve, adott esetben +-ot formázva (még nem láttam olyat, csak F1-ben :)).
Előzmény: Törölt nick (1290)
Törölt nick Creative Commons License 2008.03.26 0 0 1302
Érd-elág az nem 80-as váltó? Amúgy talán még van rajta egy 60-as lassújel.
Előzmény: benbe.extra.hu (1301)
benbe.extra.hu Creative Commons License 2008.03.26 0 0 1301
Eddig minden 120-ra alkalmas kitérőnk <=120-as pályában fekszik, így mindegyiken egy fénnyel lehet közlekedni (kivéve Érd elág., ami furcsa okból nyolcvanas jelzést kapott).
Előzmény: V43 1173 (1300)
V43 1173 Creative Commons License 2008.03.26 0 0 1300

Igen, valóban csak 100-al járható meg az álomás átmenő fővágánya is csak 100-as, de mindenképpen egyedi eset abból a szempontból, hogy átmenőre/ről való járatás esetén mindig egy fénnyel mész rá bármelyik irányba áll a váltó.

 

 

Előzmény: Zsivany (1296)
Törölt nick Creative Commons License 2008.03.26 0 0 1299
"Márpedig ha valami hiba folytán a sárga nem villog, hanem folyamatosan világít, az biztonsági szempontból nem problémás, hiszen "szigorúbb irányba" téved a rendszer, ezért szerintem itt felesleges ellenőrizni a villogást."

Azért ellenőrzik azt... :-)))))
Előzmény: Törölt nick (1298)
Törölt nick Creative Commons License 2008.03.26 0 0 1298
Bizt. ber.-esek szerint a villogás ellenőrzése nagyon bonyolult áramkört követel meg

Egyrészt ebben nem vagyok biztos, másrészt a villogó zöld Magyarországon nagyon ritka; ha valami villog, az túlnyomórészt a sárga. Márpedig ha valami hiba folytán a sárga nem villog, hanem folyamatosan világít, az biztonsági szempontból nem problémás, hiszen "szigorúbb irányba" téved a rendszer, ezért szerintem itt felesleges ellenőrizni a villogást.

Kövezhettek. :-)
Előzmény: Albertus (1294)
Törölt nick Creative Commons License 2008.03.26 0 0 1297
"Ezért a HÉV sebességjelzési rendszerében eleve nem is terveztek villogást."

Ja, hát fölösleges is. Amúgy hívó az van, ami villog. Azt ellenőrzik is.
Előzmény: Albertus (1294)
Zsivany Creative Commons License 2008.03.26 0 0 1296
"van egy 120-as kitérő!!!"

Meg egy 100-as lassújel, mivel a kitérő és elleníve csak 100 km/ó-val járható.
(Meg utána az egész állomás is, de ez más téma.)
Előzmény: V43 1173 (1293)
Albertus Creative Commons License 2008.03.26 0 0 1295

Soha nem is értettem, hogy nem biztosított bejárati jelzőn miért nem két sárga van az egy helyett.

 

Pedig egyszerű. A nem biztosított bejárati jelző nem tartozik a sebességjelzési rendszerhez.

Előzmény: Törölt nick (1266)
Albertus Creative Commons License 2008.03.26 0 0 1294

Bizt. ber.-esek szerint a villogás ellenőrzése nagyon bonyolult áramkört követel meg, ezért tehát drága. Ezért a HÉV sebességjelzési rendszerében eleve nem is terveztek villogást.

 

Előzmény: Svrend (1280)
V43 1173 Creative Commons License 2008.03.26 0 0 1293

Amúgy Magyarországon nincs is sehol gyors villoglás, ha minden igaz.

 

Igen, így van. Pedig elvileg lehetne, mert Kiskunfélegyháza kezdőpontfelöli oldalán (2. sz. váltó ha minden igaz) van egy 120-as kitérő!!!

Akár egyenesbe, akár kitérő irányba áll mindig (folyamatos) zöld előjelzés van rá és természetesen egy fénnnyel jársz be az állomásra.

Előzmény: Törölt nick (1282)
V43 1173 Creative Commons License 2008.03.26 0 0 1292

"gondolom nem lehet olyan időpillanat, amikor nem világít"

 

Dehogynem: amikor szabad jelzés van...:-) 

Előzmény: Törölt nick (1284)
GyöBzs Creative Commons License 2008.03.26 0 0 1291
Ez kicsit azokra a kérdésekre emlékeztet, hogy melyik jelző ad két karral Megállj!-jelzést, illetve melyik dolgozó fogadja a vonatot annak háttal állva...
Előzmény: Vendégsín (1288)
Törölt nick Creative Commons License 2008.03.25 0 0 1290
Miért, van másféle is?
Előzmény: YCbCr (1287)
TTzozo Creative Commons License 2008.03.25 0 0 1289
Üdvözletem az uraknak,szép estét!

Kis segítségre lenne szükségem.Érdekelnének a jelzők (elő-,fő-,szakaszjelzők) pontos méretei modellezés miatt.Előre is köszi az infókat.
Üdv Zoli.
Vendégsín Creative Commons License 2008.03.25 0 0 1288
Ott a pont!
Előzmény: YCbCr (1287)
YCbCr Creative Commons License 2008.03.25 0 0 1287
Lámpafejes gurításjelző?
Előzmény: Vendégsín (1285)
Svrend Creative Commons License 2008.03.25 0 0 1286

Bocs,akkor valószínűleg félreértettem,hiszen "Tilos a tolatás!"jelzési kép csak tolatásjelzőknél van,"Megállj illetve tilos a tolatás!" pedig a tolatásjelzővel egyesített fény főjelzőknél. Utóbbit elemezgettük.

Előzmény: Vendégsín (1285)
Vendégsín Creative Commons License 2008.03.25 0 0 1285
Én a fényjelző egy kék fényével adott "Megállj" jelzésre gondoltam.
Előzmény: Svrend (1279)
Törölt nick Creative Commons License 2008.03.25 0 0 1284
Szerintem is. Bár mondjuk ebbe azért kötnének bele az illetékesek, mert nem véletlenül a vörös az egyetlen fény, ami sosem villoghat: gondolom nem lehet olyan időpillanat, amikor nem világít, hiszen az a legszigorúbb jelzés.
Előzmény: educator (1283)
educator Creative Commons License 2008.03.25 0 0 1283
... és egy villogó vörös a Hívóra ...
Előzmény: Törölt nick (1282)
Törölt nick Creative Commons License 2008.03.25 0 0 1282
Ezt is értem, köszi. :-)

Amúgy Magyarországon nincs is sehol gyors villoglás, ha minden igaz. :-) Másfelől tök egyszerű lenne: a villogó sárga adjon előjelzést 40-re, a villogó zöld 120-ra, a felváltva villogó sárga és zöld pedig 80-ra.
Előzmény: Svrend (1280)
Törölt nick Creative Commons License 2008.03.25 0 0 1281
Nem ismerem a történetét! De ez a gyorsan/lassan villogás jó :-)))))

OFF

Msn-re gyere fel 1 p-re! Köszi!

ON
Előzmény: Svrend (1280)
Svrend Creative Commons License 2008.03.25 0 0 1280

Ehhez kapcsolódik amit kérdeztél.

A zöld fénynél sem mindegy milyen jelzőn van,például alak kijárati jelzőn vagy fény kijárati jelzőn.

Jelenleg azonban az új F1-esben lévő számkijelzéseket nem értem. (Más sem).Pontosabban fogalmazva mi volt a baj az eddigiekkel? Szerintem a MÁV fényjelzős jelzési rendszere majdhogynem tökéletes volt,azt nem értem miért kellett (ezt is) megkutyulni. Állítólag uniós előírás,de hallottam olyat is,hogy a mvők nem tudták megkülönböztetni a gyorsan-lassan villogást. Valaki ismeri ennek a történetét?

Előzmény: Törölt nick (1264)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!