Keresés

Részletes keresés

Vendégsín Creative Commons License 2008.03.25 0 0 1277
Az egy kék fénnyel adott "Megállj" jelzés.
Előzmény: Törölt nick (1264)
GyöBzs Creative Commons License 2008.03.25 0 0 1276
A http://www.rgsonline.co.uk/rule_modules.html oldalon található modulok segítségével végre sikerült kicsit érthető magyarázatra lelnek az Egyesült Királyságban alkalmazott vasúti jelzéseket, szabályokat illetően. Ajánlom mindenkinek.
GyöBzs Creative Commons License 2008.03.25 0 0 1275

A fényjelzős topikban eléggé OFF az elakadó előjelző, de közeledő vonat esetén az általad vázolt helyzetben én nem a rángatással szórakoznék, hanem a bejárati jelzőhöz rohannék leinteni a vonatot...

Előzmény: benbe.extra.hu (1272)
Törölt nick Creative Commons License 2008.03.25 0 0 1273
Világos, köszi. Utolsó kukacoskodás: ha egy ismétlőjelző (tehány fényjelző) ad kétes jelzést, akkor is meg kell állni a főjelző előtt? Csak mert ebben a konkrét esetben nem tudok elképzelni olyan szitut, hogy veszélyes lenne az egyébként szabad jelzést adó főjelző mellett elhaladni.
Előzmény: benbe.extra.hu (1272)
benbe.extra.hu Creative Commons License 2008.03.25 0 0 1272
Akkor is meg kell állnod a főjelzőnél és nem haladhatsz tovább, amíg a helyzetet nem sikerül tisztáznod.
Pl. alakjelzős állomás előjelzője félállásban fogad - felkészülsz a bejárati jelző előtti megállásra.
A bejárati jelző viszont szabadot jelez egy karral - ha erre nyolcvanal berongylsz az állomásra, nagy baj lehet. Előfordulhat például, hogy egy megfutamodás vagy más baleset miatt vissza akarták venni a bejáratot, de az előjelző félállásban elakadt. Amíg az előjelző állítóemeltyűje nincs becsappantva, a főjelzőhöz hozzá sem tudnak nyúlni, tehát az továbbhaladást engedélyező állásban marad, pedig ők azt is megálljba akarják állítani a katasztrófa elkerülése végett. Ezért a kétes jelzést mindig tisztázni kell.
Előzmény: Törölt nick (1269)
Svrend Creative Commons License 2008.03.25 0 0 1271
Fel kell készülni a megállásra.
Előzmény: Törölt nick (1269)
Svrend Creative Commons License 2008.03.25 0 0 1270

Mert a nem biztosított bejárati jelző nem utal a behaladás irányára,azt a szolgálati menetrendből tudja meg a mozdonyvezető. (Ha változik Írásbeli rendelkezésen.)

Mi a különbség?

Ennek bizber okai vannak.

Ha megfigyelted ezeken az állomásokon nincs kijárati jelző. Ez azért van,mert a berendezés (pl az úgynevezett kulcsazonosító) nem ismeri a menettervet,két dolgot tud csupán:

-lezárt vágányuton történő közlekedés

-csak az egyik bejárati jelzőt lehet kezelni.

Bizonyára meg lehetne oldani,hogy átalakítva a berendezést ki lehessen vezérelni a három fényt,(vagy a harmadik fogalmat az alakjelzőre),de akkor értelmét veszti az egész,hiszen az egyszerűsége miatt alkalmazták ezt a biztosítási módszert bizonyos (elsősorban mellékvonali) szolgálati helyeken.

Előzmény: Törölt nick (1266)
Törölt nick Creative Commons License 2008.03.25 0 0 1269
És olyankor mi van, ha az előjelzőn kétes jelzés van, de a főjelzőn nem kétes, és szabad jelzés?
Előzmény: benbe.extra.hu (1267)
Törölt nick Creative Commons License 2008.03.23 0 0 1268
Jó, most már tényleg meg vagyok győzve. :-)
Előzmény: benbe.extra.hu (1267)
benbe.extra.hu Creative Commons License 2008.03.23 0 0 1267
Pl. kétes jelzésnél:
Ha egy előjelzőn van kétes jelzés, vagy sötétség, akkor a hozzá tartozó főjelző előtt kell megállnod. Ha a főjelzőn van kétes jelzés, vagy az sötét, akkor azelőtt kell megállnod.
Előzmény: Törölt nick (1264)
Törölt nick Creative Commons License 2008.03.22 0 0 1266
Jogos. Soha nem is értettem, hogy nem biztosított bejárati jelzőn miért nem két sárga van az egy helyett.
Előzmény: educator (1265)
educator Creative Commons License 2008.03.22 0 0 1265
Egy sárga az alak előjelzőn sötétben, egy sárga a nem biztosított alak bejárati jelzőn sötétben.
Előzmény: Törölt nick (1264)
Törölt nick Creative Commons License 2008.03.22 0 0 1264
Ez mondjuk jogos, de csak a vörös fény esetén van különbség. Van esetleg másféle jelző/jelzési kép is, aminél van bármilyen különbség bármely két jelzőt összehasonlítva?
Előzmény: educator (1263)
educator Creative Commons License 2008.03.22 0 0 1263
Mert az árbocszínezés határozza meg a jelző mozgást szabályozó szerepét. Pl. árbocszínezés nélkül bajosan lehetne megkülönböztetni az önműködő, biztosított térközjelzőt a bejárati jelzőtől. Pedig nem mindegy...
Előzmény: Törölt nick (1262)
Törölt nick Creative Commons License 2008.03.22 0 0 1262
Ha a jelzési képek mindig ugyanazt jelentik, függetlenül attól, milyen jelzőn vannak, akkor miért van a jelzőknek árbocszínezése?
GyöBzs Creative Commons License 2008.03.20 0 0 1261
Az érintőköríves 1800-ast engedélyezték 120-ra.
Előzmény: Zsivany (1257)
Tamasch Creative Commons License 2008.03.20 0 0 1260
A táblázathoz kapcsolódva kérdezném, hogy az 54 2200-as és 54 1800-as kitérők valamennyi fő mérete megegyezik a sugár és a nyomszűkítés kivételével?
Előzmény: GyöBzs (1252)
Zsivany Creative Commons License 2008.03.20 0 0 1259
A 4 vagy 5 120-as kitérő mellett lesz egy marék (asszem 5db) 80-as kitérő is, azok a 800-as sugarú kitérők (lásd a lenti táblázat).
Előzmény: kemenyadam (1249)
Zsivany Creative Commons License 2008.03.20 0 0 1258
Keresnék rajzot kiskonzolos jelzőről (pl. vonali térközjelzők).

Az érdekelne elsősorban, hogy max. milyen távolságra lehet oldalra kitolni a jelző fejét az oszlophoz képest.
Zsivany Creative Commons License 2008.03.20 0 0 1257
"A szajoli 1800-as"

Ez biztos? Én úgy emlékszem, hogy a helyszínrajzon 2200-ast láttam.

Az 1800-as ugyanis csak 100-zal járható. Vagy nem?

A lentebb linkelt táblázat is csak a geometriát tartalmazza, olyan "elhanyagolható apróságot", mint a kitérőben engedélyezett max. sebesség, nem. :S
Előzmény: GyöBzs (1254)
GyöBzs Creative Commons License 2008.03.19 0 0 1256
Keresek.
Előzmény: kemenyadam (1255)
kemenyadam Creative Commons License 2008.03.19 0 0 1255
Köszönöm mindenkinek a választ (már régota érdekelt ez). A porpáci esetet ismerem (erre utaltam a kérdésemben), de ott a vonatok max. jelzés mellett robognak át kitérőbe.
u.i.: cseh-szlovák verzióban nem ismersz ilyen adatokat?
Előzmény: GyöBzs (1252)
GyöBzs Creative Commons License 2008.03.19 0 0 1254

A szajoli 1800-as, a porpáci 2200-as sugarú kitérő.

Mivel Porpácon 100-as lassújel van az adott helyen és egyébként is 120-as a pálya, ezért nem kell külön lámpasor (vö. Rákosheggyel, ahol az átépítésig a megelőző vágányokra is egy fénnyel jártál be).

Előzmény: Tamasch (1253)
Tamasch Creative Commons License 2008.03.18 0 0 1253

szajol

 

Szajol (tavaly szeptember végén)

 

 

Porpác (nekem ez nagyobbnak tűnik mint a szajoli)

 

 

 

Porpác bejárat (lámpasor egy szál se..)

 

 

 

Biatorbágy (120-as kitérő egy szál se...)

GyöBzs Creative Commons License 2008.03.18 0 0 1252
A http://www.vamav.hu/tech_los.html linken szereplő első táblázat utolsó sora tárgyalja ha jól látom. Egyébként 1800-as sugarú, érintőköríves lesz.
Előzmény: kemenyadam (1249)
kemenyadam Creative Commons License 2008.03.18 0 0 1251
Ezt egy picit sajnálom, nem tetszenek ezek az új jelzők (remélem a 25-ös vonalra még a régiek kerülnek)
Előzmény: V43-1274 (1250)
V43-1274 Creative Commons License 2008.03.18 0 0 1250

De ott már valószínűleg az új F1-es szerinti jelzőt fognak elhelyezni.

Előzmény: Zsivany (1248)
kemenyadam Creative Commons License 2008.03.18 0 0 1249
Nem tudsz valamit erről a kitérőről (pl.: kitérés szőge, geometriája)?
Zsivany Creative Commons License 2008.03.18 0 0 1248
Szajolban az állomás átépítése után 160-as pályán lesz 120-as kitérő.
Ott is szükség lesz rá.
Előzmény: kemenyadam (1244)
CKD Kombinát Creative Commons License 2008.03.18 0 0 1247
Legfeljebb csak alkalmazták.
A jelzőkön valóban rajta van a két vízszintes lámpasor, de nincs bekötve. Egyenesben vörös kijárati jelző esetén egy sárga jelenik meg rajta.
Előzmény: zmagix (1245)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!