Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Cerka72 Creative Commons License 2008.03.18 0 0 19487
stau=satu (bocs, már két sört leküldtem...)
Előzmény: Cerka72 (19486)
Cerka72 Creative Commons License 2008.03.18 0 0 19486

Én had mondjak egy olyan dolgot, amely motortól és felszereltségtől függetlenül kimagasló a szídben. Ezek a fékek. Tegnap kipróbáltam egy staut és brutális volt a lassulás. Majdnem visszajött a vacsora. Az autó úgy megállt az ABS bekapcsolása nélkül ezekkel a keskeny 185-ös gyári gumikkal is, hogy elgondolkodtam milyen lehet ez még szélesebb abroncsokkal...

 

A dízel-benzin vitához: én eredetileg 1.4 benzines SW-t akartam venni LX+ felszereltséggel, de tavaly még nem lehetett kapni. A végén dízel lett belőle, de csak azért, mert még soha nem volt ilyen autóm és nem bántam meg még ilyen gázolaj árak mellett sem. Viszont számomra az LX+ felszereltség mindent tartalmaz ami nekem fontos. Mondjuk nekem az anyagiak is erős határt szabtak, mivel kp-val fizettem.

A turbo-dizel gyorsulása 0-100-ra a tapasztalatom alapján azért lehet még kevesebb, mert elég rövid az 1-es 2-es fokozat, minden sebesség váltás után kell kb. fél másodpercet várni mire a turbó felpörög (utána viszont tol mint a rakéta) és mivel ezt nem lehet annyira pörgetni, sűrűbben kell felkapcsoli. A bezinesnél meg elég egyszer sebességet váltani, a második fokozatban el lehet érni a százas tempót. Viszont ha már legalább 60-nal megyek, rugalmasságban verhetetlen.

GregHozta Creative Commons License 2008.03.18 0 0 19485
Én úgy gondolom... ahogy én használom az autót, a fogyasztáson kívül, nem lenne különbség.
0-100 -ra ugyanúgy gyorsul az 1.4, mint a CRDi. Autópályán általában 115-120 km/h -val közlekedek és 150-ig nagyon dinamikus az 1.4 is.
GregHozta Creative Commons License 2008.03.18 0 0 19484
sőt, azt is mondhatnám, nem csak kényelmi... biztonsági berendezés (riasztó, ködlámpa, ESP)
drq Creative Commons License 2008.03.18 0 0 19483
Én nem vetlek meg érte. A tükröt egyszer beállítod, ha egyedül vezetsz, egy életre elég lesz. Az ablak meg sosem romlik el így. Ez is egy vélemény, nincs ezzel semmi gond.
A lényeg a biztonság, 6 légzsák, 5 csillagos törésteszt, ABS minden cee'd-hez jár!
üdv
Előzmény: karesz2 (19481)
GregHozta Creative Commons License 2008.03.18 0 0 19482
Senki nem vet meg senkit.
Itt nem arról volt szó, hogy nem tudom kézzel működtetni (bár ilyen alapon klíma sem kell, mert le lehet tekerni az ablakot :o) ). Csak nekem többet ér pár kényelmi funkció évi kb. 5-6 tank gázolajnál.
Előzmény: karesz2 (19481)
karesz2 Creative Commons License 2008.03.18 0 0 19481
Nyilván mennék évi 30000 km-t városban, mint pl taxi, akkor szúrnám t....n magam benzinessel.
És ezért panaszkodnak a 6.5 l-re, mert 100-al gurulva borítékolni merném a 4.5-5 litert, de unalmas 100 alatt - hányan irtak ilyesmit... - pedig jön a bünti is.
Nekem max 6 biztos elég lenne országúton 1.4-nek.
A tükröt, ablakot kézzel is működtetni tudom - vessetek + érte.
Előzmény: karesz2 (19479)
GregHozta Creative Commons License 2008.03.18 0 0 19480
Papír szerint a benzines 6,1-et eszik... Kár, hogy az én autóm nem tud olvasni, mert mindig 7,5 liter körül fogyaszt. A prospektus szerint, ez a városi fogyasztás. Ugyanebben a rovatban a diesel mellett 5,7 liter szerepel. Én ezután (illetve a CRDi tulajdonosok beszámolói alapján -amiket a http://ceedservice.extra.hu oldalon is olvashattok-) ezt tartom reálisnak.
Tehát kb. 2 liter a különbség a két autó fogyasztása között. :x
Előzmény: Nokedli 45 (19478)
karesz2 Creative Commons License 2008.03.18 0 0 19479
Ja, még jó hogy sok idő telt el a Cee'd D és Leon PDTDIIIIIIII 140LE teszt között, mert fényévekkel élénkebb, ÁLLAT!. Amúgy minha a lámpánál előttem traktor az a fényezett PDTDIIIIIIIIIIIIII (lassan lejárt lemez).
Nos ez egy más gép, kisautó a NORMÁLIS fajtából. 2xx NM - 320-340 NM.
Ezért nincs 6. és a 150-nél 3000, nem kell ennél több. (2.0 vagy 1.6-nem azonos.)

Én úgy számolok, átlagban legyen a D 6, a B 8 liter, azonos ár az 1*űségért. (nekem 5.5-6 országút, város 10, benyás nem Kia(még)).
Akkor kb 600 ft/100km. 600 k FT 100 e km. Ez nekem több mint 10 év.

Drágább a szervíz, és ha becsúszik egy kis prücök az nagyon drága lehet, és az anyag miatt lehet nem lesz garis a javítás.

Dízel: nagyobb nyomaték, szűkebb tartomány.
Előzmény: MarK (19469)
Nokedli 45 Creative Commons License 2008.03.18 0 0 19478
Ez nem hit kérdése. A gyár szerint az 1,6 crdi vegyesfogyasztása 4.7l. Én mindíg 5l környékén járok.
Előzmény: GregHozta (19451)
drq Creative Commons License 2008.03.18 0 0 19477
Én azóta vesztettem el a vonzódásom az alufelni iránt, amikor a zárt garázsomba betörve lelopták azokat a kocsimról :(
Előzmény: Törölt nick (19476)
Törölt nick Creative Commons License 2008.03.18 0 0 19476
Én nem ágálok a benyás ellen.
Egyszer kipróbáltam,nagyon tetszett.
Csak az alufelni nem kellene. NEKEM!

Mindenki vegye azt, ami neki szíve csücske.
Szó nincs vitáról.

Az ESP mellet voksolok csak, de akinek nem kell, ne vegye.
Én sokat megyek, már mentett meg.

Előzmény: GregHozta (19465)
Tettestárs Creative Commons License 2008.03.18 0 0 19475
Na ugye! De lehet, hogy az ilyen tetszene nem? Elöl fekete, hátul osztott, igazi kuriózum:-)))
Előzmény: Törölt nick (19474)
Törölt nick Creative Commons License 2008.03.18 0 0 19474
tényleg! a hülye! pedig anno ennek bedőltem! akkor még le sem esett a kép! csak mióta láttam élőben a kocsit azóta tudom hogy az osztott kárpít nem gyerebe nálam! ezért is várok még mindig a kocsira! :DDDD
Előzmény: Tettestárs (19473)
Tettestárs Creative Commons License 2008.03.18 0 0 19473
El kerültük egymást! :-))) Ha megnézed az ítéletet szerintem tudni fogod miről beszélek.
Előzmény: Törölt nick (19471)
Tettestárs Creative Commons License 2008.03.18 0 0 19472
Na a link megint lemaradt! No midegy, ha érdekel nézd meg a "Nekem csalódás, pedig nagyon vágytam rá" című "alkotást" szintén nálunk!
Előzmény: Tettestárs (19470)
Törölt nick Creative Commons License 2008.03.18 0 0 19471
he? nála nincs is kép! vagy most melyik népítéletről van szó? jó nem aztmondom én is tudnék most kb 30 perc alatt egy kamut gyártani! ez benne van a pakkliban, de alapból én nem ebből indulok ki! de ezt a képes dolgot nem értem :DDD
Előzmény: Tettestárs (19470)
Tettestárs Creative Commons License 2008.03.18 0 0 19470
Szeva!

Ezt már korábban is leírtam, de a "kamu" népitéletekkel kapcsolatban ajánlom figyelmedbe ezt: A b...arcú még arra sem vette a fáradságot, hogy egyforma képeket linkeljen be!!
Előzmény: Törölt nick (19455)
MarK Creative Commons License 2008.03.18 0 0 19469
Benzin vs. Diesel.
100 km-enkénti 1,5-2 literes fogyasztáskülönbséggel számolva még átlagos használat esetén (mondjuk 1000 km/hó) is nagyjából 4-6000 Ft-tal olcsóbb az üzemanyagköltsége a CRDi-nek - 100.000 km felett pedig máris megéri.
Persze konstrukciója válogatja, de ha adott esetben vkinek éppen ennyivel nagyobb összegre jön ki a havi törlesztője egy azonos felszereltségű, de drágább CRDi miatt, már akkor is egálban van és egy nyomatékosabb motort kapott.

LX vs. EX.
Ízlések és pofonok, én nem vennék LX Plus-t, persze a pénz nagy úr..:) Minimum EX limited, bár az igazi jóság valóban az EX-nél kezdődik. Attól is függ, hogy miből ül át az ember. Ha vki már hozzászokott az olyan praktikus dolgokhoz, amiket Greghozta felsorolt..:)

Viszont tényleg nem szabad elrugaszkodni a valóságtól és a lehetőségeinket alaposan mérlegelni kell vásárláskor, még akkor is, ha gondolom nehéz reális maradni mondjuk egy CRDi EX tesztvezetést követően... ;)
Előzmény: karesz2 (19466)
M.Jocó Creative Commons License 2008.03.18 0 0 19468
Az Otto és Diesel urak jókat nevetgélnek a vitákon-:)))
A 80-as évek vége, a 90-es elején az ADAC lapot is tele voltak mindenféle táblazattal, értékgörbével, mikor kinek és miért is éri meg valakinek a benzines vagy a dízel. Azokból az időkből maradt egy berögződés is miszerint olcsóbb a dízel. Persze azóta olyan szempontok is számításba jöttek, amelyekről akkor még nem is álmodtunk. Manapság az autózás örömeit felváltják annak ürömei-:) és igazán jól jön egy ilyen fórum, ahol jól kifújhatjuk magunkat, anélkül, hogy tükörbe kelle nézzünk-:)

Jocó
Előzmény: karesz2 (19466)
GregHozta Creative Commons License 2008.03.18 0 0 19467
Részemről lezárom a vitát. Nekem eddig is többet értek a kényelmi felszereltségek (OFF Citroen Xsara 1.4 SX Xtra), mint a 2 literrel kisebb fogyasztás.
Én, személy szerint nem cserélném el egy LX+ CRDi-re. Max egy EX Lim-re. :)
karesz2 Creative Commons License 2008.03.18 0 0 19466
Nnnna, ez az a felszereltség, ami (esetleg ESP kivétel) abszolut nem érdekel és egy fityinget sem adnak érte használtan, persze sima klíma legyen azért.
A dízel mindíg többet fog érni. Mondjuk nem nekem a 8-10k km/évhez. Részecskeszűrőtől függetlenül (egyenlőre). Tényleg nem lehet összevetni a motort a felszereltséggel. (azért itt többségében vannak a dízelek, vajh hol mennek annyi rengeteg km-t.) Amúgy nem lenne szabad ma már részecskeszűrő nélkül árulni a d-t.

Azon persze lehet mélázni, mekkora a havi költségnövekedés 120 hó hitel esetén, aztán meg tépelődni...senki nem hiheti hogy jól jár meg érdemes az a 120 hó. Az a baj, aki erre rákényszerül/benevez, nem látja át hogy nem a hitel a sok, hanem a jövedelemhez drága az autó-mindegyik. Véleményem szerint a fiatal használt és az új közötti diferencia, kb 40 % max és max 4 év érdemes hitellel.
De ez 1 teljesen más téma.
Előzmény: GregHozta (19447)
GregHozta Creative Commons License 2008.03.18 0 0 19465
Akkor számoljuk le a 100ezres alufelnimet... nekem még 500ezret sem ért volna meg egy azonos felszereltségű diesel autó.
De mondtam... ízlések és pofonok.
Előzmény: Törölt nick (19463)
GregHozta Creative Commons License 2008.03.18 0 0 19464

Én 22.400 forintért vettem csavarokkal, központosító gyűrűvel.

A KIA kupaknak darabja 500 forint volt. A McGuard kerékőr pedig 6000 forint.

 

Alcar Agrogumi Kft.
Csillaghegyi út 22.
1037 Budapest

Tel.: 430 6767

Előzmény: Törölt nick (19461)
Törölt nick Creative Commons License 2008.03.18 0 0 19463
Jah, még annyit: el nem tudom képzelni, hogy nekem az alufelni legyen fontosabb.
Még a 15-ös sem, nem hogy 16-os. De hát szép. Azon kívül.... nincs érv.

Majd ha a nézők fizetik, .. gumikkal, üzemanyaggal, futómű alkatrészekkel együtt, talán akkor.
Előzmény: Törölt nick (19462)
Törölt nick Creative Commons License 2008.03.18 0 0 19462
Ebből nekem 2 dolog értékes:

CRDI, és az ESP.
Utóbbi már mentett meg.

díler
Előzmény: GregHozta (19447)
Törölt nick Creative Commons License 2008.03.18 0 0 19461
Megkérdezhetem, hogy te mennyiért vetted? Honnan?
A felni közepén lévő KIA feliratot hogy kell rávarázsolni?

kösz,
ad,
Előzmény: GregHozta (19459)
Törölt nick Creative Commons License 2008.03.18 0 0 19460
ja bocs, ok,
ad,
Előzmény: GregHozta (19459)
GregHozta Creative Commons License 2008.03.18 0 0 19459
Persze... de a képen az Enzo 15"-os, a Dezent meg 16"-os. Valószínűleg más méretben kicsit másképp néznek ki.
Előzmény: Törölt nick (19458)
Törölt nick Creative Commons License 2008.03.18 0 0 19458
Köszönöm jó ez a két kép, de az előző hozzászóllásodat nem értem, mindkettőből van 16" -os nem?

http://www.nyarigumiakcio.hu/index.php?page=akciostermek&akcio=alufelni

ad,
Előzmény: GregHozta (19457)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!