Keresés

Részletes keresés

nekemj Creative Commons License 2008.03.05 0 0 102
Azért érdekes, hogy ennyi pénzt fordít és mégis szükség van a tandíjra, mi ez népnevelés?
Bár felteszem semmi köze ennek a közelgeő választáshoz, de egy icikepicikét egybeesik vele.
Előzmény: Törölt nick (95)
==T== Creative Commons License 2008.03.05 0 0 100
Persze. A választások előtt meg ÁFA-t csökkentett...
Előzmény: Törölt nick (92)
macmester Creative Commons License 2008.03.05 0 0 99

nem akarok kekec lenni, de a közepes gyerekeknek nem biztos, hogy egyetemen lenne a helye, egy jobb, de tudást ígénylő szakma valószínűleg jobb lenne nekik, valszeg többet is kereshetnének...

 

a jó/jeles emberkéknek lehet egyetemre menni... és az szülöknek, ha az anyagi helyzete kb. azonos... akkor tényleg csak az számít, hogy, hogy felvételizik és tanul...

 

árnyalja a képet, hogy ha valaki bio-kémia tárgyakból erős akkor annak célszerű olyan területre menni... aki meg matek annak műszaki... persze, velószínűleg a végyaik 50% egyeznek az erősségeikkel és inkább média, jog, közgáz, szabad bölcsészet felé vonzodnak...

 

egyébként, minnél jobban lemész az egyén sztintjére, annál komplexebb lesz a rendszer, és a nagy általánoságok elvesznek, mertha egy szülő nem akarja támogatni a gyerekét akkor annak annyi, ált. ha igen akkor könnyebb...

 

de a döntést a szülő ls gyerek számára is átgondolandóbbá teszi, hogy ha van önrész...

Előzmény: jakobi (94)
jakobi Creative Commons License 2008.03.05 0 0 94

A tök átlagoson magunkat értem: a 30 fős osztály 27-29 tanulóját (mert max. 1-2 kiemelkedő tehetség van és ugyanannyi alulteljesítő). Ha levágjuk az alsó-felső végletet, akkor marad az átlag, amelyben persze vannak négyes és közepes tanulók, vannak olyanok, akik biz. tárgyakból elég jók, másokban gyengébbek, de az itt a kérdés, hogy min múlik a további pályájuk.

Ha elsősorban a szüleik státuszán, anyagi helyzetén - márpedig így állunk -, az nem jó. Nyugodtan elfelejthetjük a kiugró képességűeket: az ingyenes és költségtérítéses helyek az átlagos képességú tanulók közt oszlanak meg fele-fele arányban, és az a kérdés, kinek van nagyobb esélye bejutni az ingyenes helyre. Vitán felül a nagyjából azonos képességű, de jobban eleresztett gyereknek.    

Előzmény: macmester (87)
==T== Creative Commons License 2008.03.05 0 0 91
Nem azonnal? Akkor mikor? Költéstérítéses képzések már vagy 10 éve vannak, de semmi jel a minőség növekedésére.
Előzmény: macmester (89)
==T== Creative Commons License 2008.03.05 0 0 90
Ez sem igaz, mert a tapasztalatok szerint amennyi tandíj befolyi ka rendszerbe, annyival csökken az állami hozzájárulás. És ez a hozzájárulás nem K+F tevékenységekre megy el...
Előzmény: Törölt nick (88)
macmester Creative Commons License 2008.03.05 0 0 89

kicsit árnyaltabb...

 

a mínőség nem azonnal nő...

lesz követelés mindkét oldalon, kínálat kereslet... főleg ott fog látszani, idővel ahol diplomagyártás folyik...

 

mert lassan kialakul, ide felvételizzek (felvennének) és  fizessek egy valag pénzt? ahol 10% az elhelyezkedés esélye? kiröhögik a diplomám?...

 

Vannak olyan egyetemek ahol ez 90%, na oda megéri, ja hogy kemény lesz istenem...

 

szóval a piac is kezd beleszólni már, lassan megnézik honnan jöttél, kitünő! jó! honnan? XY egyeterm... Ja... köszönjük nem...

jó? csak? honnan? Z egyetem Rendben, örömmel látjuk... ez van most is sok helyen...

 

a kettő együtt lassan csiszolná a rendszert...

Előzmény: ==T== (86)
macmester Creative Commons License 2008.03.05 0 0 87

Nem vagyok, tudom, hogy a tököt begurítják, oszt lesz valami papírja amire semmi szüksége, a család helyzete miatt...

 

A pozitív diszkrimináció, korai fejlesztés, stb. ezért lenne fontos ill. fontos...

oktatáshoz kötni családi juttatást, segélyt stb..., kistérség hátrányos helyzetüek képzéséért + forrás (meglepődve láttam, hogy erre akarnak pénz költeni, ami nem hülyeség, jól hangzik, de egyenlőre szkeptikus vagyok...)

 

(diszesnek támogató, átlagos anyagi helyzetbe levő családba is nehéz, jó aggyal, látom a  saját kisfiamon, mit küzd, és mi is küzdünk vele, egy dögerős suliba... iszonyat meló, de baromira jól alakul...)

 

 

mit értesz tök átlagoson? ez itt a bibi...

aki egyetemre kéne, hogy járjon az jobb mint az átlag, annak kéne lenni ez a népesség 25-30% kéne, hogy legyen... elvileg, neki mivel vannak szociális és tanulmányi ösztöndíj stb lehetőségeik, + energiával, munkával elvileg simán elvégezhetik...

 

a népesség zöme 40-60% az kéne, hogy szakmát, képzetségget, max. BA jellegú emelt képzést kapjon... na ezek egyetemi képzése ami érdekes...

Előzmény: jakobi (84)
==T== Creative Commons License 2008.03.05 0 0 86
Nálunk is a csoport durván fele kibukott, vagy annyi tárgyat görget maga előtt, hogy nem nagyon fognak bírni vele. És valóban nem szeretik a húzós tárgyakat. Pedigegy részük költségtérítéses. És így sem a kemény vizsgákat kedvelik, hanem a minél egyszerűbb diplomaszerzést. Szóval nem igaz az az állítás, miszerint a tandíjtól nőni fog a felsőoktatásban a minőség.
Előzmény: macmester (85)
macmester Creative Commons License 2008.03.05 0 0 85

:DDD

 

jártam, és ha tud... akkor meg lehetett... 1x velem is előfordult, de túléltem, 2x átmentem... (igaz ez a tanár hirhedten hülye volt... félévente jelentették fel, 2x megverték, autója is rendszeres időközökben összetört... aztán volt, hogy évekig eltiltották a vizsgáztatástól...)

 

és mivel egyetemen oktatok is (felkérnek időnként még volt munkahelyemen :)

látom ez változott, ha egy tanár követelni mer akkor már feljelentik lazán... egy korrekt, de szigorú számonkérésnél is... szóval árnyaltabb lett a kép... kicsit...

 

ps. a szar és bunkó oktatók kiszelektálására kitalált módszer nem hatékony és gyakran inkább a tanárok besztatására szolgál...

 

egy-eyg ilyen azért belefér... szándokasn addig nyomni valakit, hogy évismétlő legyen, az nem szokás, és balhé van belőle, nem vállalják fel...

 

meg minek, jobb helyeken 3 évre az évfolyam 30-60% lemorzsolódik...

emlékszem mi 65-en kezdtünk (évismétlőkkel együtt...) 30 diplomáztunk, késöbb még 3-an (-1-2 év) és ez nem a genyóság miatt volt...

Előzmény: ==T== (78)
jakobi Creative Commons License 2008.03.05 0 0 84

Ne legyünk képmutatók: ha az elitbe születtél, akkor lehetsz diszlexiás, szellemi fogyatékos, bármi, akkor is lesz diplomád (sőt simán lehetsz az USA elnöke) - ugyanezen adottságokkal mars a kisegítőbe, ha rossz helyre születtél. Ha szegény a család, de te kiugróan tehetséges vagy, akkor van esélyed ösztöndíjakkal és rohadt sok munkával feltörni.

 

Egyik szélsőség sem baszik egy öltést sem a társadalmi mobilitás vagy igazságosság szempontjából. Azt kell megnézni, hogy a tök átlagos képességű gyerekekkel (az abszolút többséggel) mi történik. szvsz itt válik el a szar a májtól.  

Előzmény: macmester (83)
macmester Creative Commons License 2008.03.05 0 0 83

A. cociálisan hátrányos a gyerek akkor jár szociális ösztöndíj, ha ven esze akkor vannak mindenféle támogatások, a tanulmányi mellet...

B. megpróbálod kigazdálkodni, az a mi a tanulmányija mellet kell... pl. előre takarékoskodni, segítad ahogy tudod (ha annyir szarul állsz akkor A.)

 

lehet kollégiumba is lakni...

vagy vehetsz neki lakást, a albidíj =/> a hitel havi részleténél...

 

C. ha a gyerek annyira hülye/lusta, hogy tanulmányit sem kap, akkor vagy állod a cehet, vagy nem, te döntöd el, mi a fontos neked, meg ő hogy neki megéri-e

 

 

kicsit bonyolult...

 

sokan meg tudják oldani...

Előzmény: twist (65)
==T== Creative Commons License 2008.03.05 0 0 82
Talán kicsit alaposabban el kéne gondolkodnod az elméleten.
Előzmény: Törölt nick (81)
jakobi Creative Commons License 2008.03.05 0 0 80

ne már... komolyan azt gondolod, hogy a szoclib kormány alatt a ballib elit gyerekei tanulnak ingyér, kormányváltás után meg a jobbos elit - eddig segédmunkára szorított - gyerekei váltják őket?

 

Ez szerencsére nem igaz, de ettől a valóság semmivel sem rózsásabb: tök mindegy, ki van kormányon, az elitből (édesmindegy a jelző) nemcsak a felsőoktatásba könnyebb bejutni, hanem az állami (értsd társadalmi) finanszírozású helyekre is. Ez ügyben csúnyán félrevisz ez a jobbra-balra vagdalkozás. (Ami még nagyobb baj, hogy nem csak ez ügyben.) 

 

Előzmény: Törölt nick (73)
==T== Creative Commons License 2008.03.05 0 0 79
Igen, ez is egy probléma, ezért nem (ezért sem) tudok 100%-ig azonosulni az ún. polgári ellenzékkel. Persze azért azt látni kell, hogy az ő ilyen jellegű klientúrájuk jóval kisebb létszámú...
Előzmény: Törölt nick (73)
==T== Creative Commons License 2008.03.05 0 0 78
Azért ha jártál egyetemre/főiskolára, tudnod kéne, hogy egy hallgatót úgy is meg lehet buktatni - ha a tanár úgyakarja - , hogy simán teljesítené a követelményeket...
Előzmény: macmester (76)
==T== Creative Commons License 2008.03.05 0 0 77

Nem az a kiváltság, ha valaki eléri a ponthatárt. Hanem az, hogy a hallgatók fele - további teljesítménytől függetlenül - tandíjmentes, míg a másik fele (szintúgy teljesítménytől függetlenül) fizet, mint a katonatiszt.

 

Az átjárhatóság hiánya valóban nem jó, de ha pl. az államilag támogatott elhasal egy félévben, akkor fizeti a TUF-díjat ill. az új félévre a tandíjat.

 

De valóban ez a megoldandó kérdés, vagyis hogy aki bent teljesít, az ne fizessen, de a 15%-os limit nevetséges. Meg úgy általában az egységes limit is, mert pl. a BME-n vagy a Corvinuson még egy 2-es/3-as átlag is telejsítmény lehet, míg valami gagyi suli gagyi szakán talán a 4-es sem az...

Előzmény: jakobi (72)
macmester Creative Commons License 2008.03.05 0 0 76

Húúúú inkáb ne pötyögtél volna...

 

A hallgatók felső blokkja nem fizet... azaz aki jó az nem fizet + ösztöndíj...

A legnagyobb középső blokk fizet... ösztöndíj? átlagtól függ...

A hallgatók alsó blokkja az nem csak hogy fizet, de megy a költségtérítésesbe és mégtöbbet fizet az egyetemnek... +bevétel nincs!!!!

 

mivel a költségtéríytésasek legjobbjai mennek a helyükre... államiba...

 

 

szóval a + pénz a tandíj halgatók egy részétől...  lehet, hogy az egyetemnek érdeke ezért minnél több hallgatót megtartani minnél tovább... +1-2 év...

 

a hallgatónak viszont nem érdeke ez... semmit érő diplomáért fizetni, vagy + éveket eltölteni...

két választása van, A. tanul mint állat... B. nem megy egyetemre...

 

A lényeg aki végez az azért kicsit máshogy áll a dolgokhoz...

 

 

ma a lényeg államira bekerülni, és ott addig maradni amég az állam állja a számlát ez +1-2 év szaktól függően...

 

 

Előzmény: Törölt nick (57)
==T== Creative Commons License 2008.03.05 0 0 75

Biztos?

 

Biztos.

Előzmény: Kiss G. Eszter (74)
Kiss G. Eszter Creative Commons License 2008.03.05 0 0 74
"Speciel a büfé szakos naplopók jelentik a legkisebb tételt."
Biztos?


A felvételizőket nem érdekli, hogy lesz-e állásuk
Világgazdaság
2006. augusztus 4., péntek 7:49

A kívánatosnál kevesebben jelentkeznek azokra a termelői szakokra - gépész-, villamos-, vegyész-, környezetmérnök -, amelyek elvégzése után nagy eséllyel találnának maguknak jó állást. Így nem véletlen, hogy ide alacsonyabb ponthatárral is be lehetett jutni.

A Pannon Egyetem Karrierirodájának igazgatóját meglepte a ponthatár alakulása, az, hogy az idén sem változott a tendencia. Puskel Márton a lapnak azt mondta: a diákok egyszerűen nem veszik figyelembe a munkaerőpiac igényeit, továbbra is az elosztói szakmák - jogász, közgazdász - a népszerűek, holott ilyen diplomával egyre nehezebb elhelyezkedni. Viszont a kívánatosnál kevesebben jelentkeznek azokra a termelői szakokra - gépész-, villamos-, vegyész-, környezetmérnök -, amelyek elvégzése után nagy eséllyel találnának maguknak jó állást

Vadász György, a BKIK alelnöke úgy véli, rendkívül rossz a hazai foglalkoztatási szerkezet, és különösen komoly gondot jelent, hogy az egyetemet, főiskolát végzettek egy része azonnal munkanélküli lesz. Ennek az az oka, hogy a felsőoktatás elszakadt a való élettől, nem követi a gazdaság igényeit.

A kialakult helyzet igen rossz hatással van a magyar gazdaságra, de arra is, aki sokévi tanulás után sem talál magának jó állást. A kamara - felismerve a problémát - keresi a kapcsolatot a felsőoktatási intézményekkel. A Budapesti Gazdasági Főiskolával már meg is állapodtak arról, hogy mindkét intézmény kidolgozza, milyen segítséget vár el a másik féltől, hogyan tudnának a jövőben együtt dolgozni. Ennek egyik formája lehet, hogy a kamara javaslatot tesz a főiskola záródolgozatainak témájára, majd az elkészült anyagot hasznosítja.
Előzmény: ==T== (15)
Törölt nick Creative Commons License 2008.03.05 0 0 73
Pont ez lenne a lényeg, hogyaz ilyen szakokat ne támogassa az állam. De sajnos valamiből el kell tartani a balliberális "szellemi elit" amúgy semmi másra nem alkalmas tagjait...

Ez így igaz de egy kormányváltás után a nemzeti-konzervatív "szellemi elit" amúgy semmi másra nem alkalmas tagjaival cserélnék le őket, hiszen a klientúrát ki kell fizetni. Szóval mi változna? A megcsontosodott uram-bátyám viszonyrendszer (gyakorlatilag mafia) miatt képtelenség akár a közigazgatást, akár az oktatást vagy az egészségügyet belülről, felülről érdemben átalakítani. Nem véletlen, hogy senkinek nem sikerült, sőt mégcsak bele sem mertek vágni. "sorra csörögtek a telefonok, és minden érintettről kiderült, hogy valakinek a valakije"

Ezért kell legalább részben piaci versenyt generálni, ami tényleg nagyon szar és ezer baja van de egy ennyire korrupt országban mást nemigen lehet csinálni.
Előzmény: ==T== (70)
jakobi Creative Commons License 2008.03.05 0 0 72

Nem az a kiváltság, ha valaki eléri a ponthatárt. Hanem az, hogy a hallgatók fele - további teljesítménytől függetlenül - tandíjmentes, míg a másik fele (szintúgy teljesítménytől függetlenül) fizet, mint a katonatiszt.

Ha megnézzük a ponthatárt elérő, így tandíjmentes szerencsések statisztikáig, akkor némi leegyszerűsítéssel oda jutunk, hogy az elit ingyenes tanulmányait finanszírozza az egész társadalom, míg a nehezebb helyzetből fölfelé igyekvők komoly áldozatot hoznak a diplomáért. Ráadásul az elithez tartozók a külföldi részképzéseket is megengedhetik maguknak, ami még ösztöndíjjal együtt is olyan plusz költségekkel jár, amit nem hogy a szegények, de az átlag sem bír el.  

(A másoddiplomásokat a korrekt összehasonlítás miatt kihagynám a dologból.)   

Előzmény: ==T== (68)
==T== Creative Commons License 2008.03.05 0 0 71

persze, még véletlenül sem azért, mert rohadtul sokat kell adóznia,

 

Ezért is.

 

hiszen ő tartja el a büfé-ruhatár szakos naplopókat (is).///

 

No de nem ezért adózik ám sokat...

 

Jelenleg az a helyzet, hogy a diploma megszertése után 6-8 hónapig nem kap állást.

Nem csak a büfé- ruhatáros szakos! 

 

A nem diplomás fiatalok jellemzően még nagyobb arányban  és még tovább vannak munka nélkül.

 

 

 

Előzmény: twist (63)
==T== Creative Commons License 2008.03.05 0 0 70
Pont ez lenne a lényeg, hogyaz ilyen szakokat ne támogassa az állam. De sajnos valamiből el kell tartani a balliberális "szellemi elit" amúgy semmi másra nem alkalmas tagjait...
Előzmény: Törölt nick (58)
==T== Creative Commons License 2008.03.05 0 0 69
Ez egyébként így van. Sok helyen időnkét a normál nappalisokat is rendesen szivatják, hogy Tantágyújrafelvételre kerüljön sor, és így legyen némi TUF díj bevétel. Persze nem csak ezért rossz a költségtérítéses rendszer, de ez is egy újabb érv.
Előzmény: Törölt nick (57)
==T== Creative Commons License 2008.03.05 0 0 68

A fizetősek egy része vagy azért fizet, mert nem érte el a ponthatárt, vagy azért,  másoddiplomás képzésre jár, mint pl. én.

 

Annyira ne mtartom kiváltságnak azt, ha valaki eléri a megkövetelt ponthatárt. Persze valóban megfontolandó lenne a tanulmányi eredmények ismeretében oda-vissza átjárási lehetőséget teremteni a rendszerben, de ettől még az alaphelyzet, miszerint társadalmilag ez az egyik - ha nem a legjobb -- befektetés, az továbbra is áll.

 

Előzmény: jakobi (67)
jakobi Creative Commons License 2008.03.05 0 0 67

T. topiknyitó! Méltányolom, hogy racionális alapon próbálsz érvelni a "tandíj" ellen, de az idézett elemzés rohadtul nem alkalmazható a hazai helyzetre, ahol eleve hamis az a kérdés, hogy legyen vagy ne legyen tandíj a felsőoktatásban, amikor a a hallgatók fele keményen fizet, mert csak költségtérítéses helyre jutott be.

A kérdés az, mi indokolja, hogy miközben a diákok egyik fele keményen fizet és (családjával együtt) súlyos áldozatot hoz a diplomáért, a másik fele ne fizessen egy fillért se.

Ha nem ez lenne a valóságos helyzet, akkor lehetne értelmes vitát folytatni a felsőoktatás ingyenességéről (érts: össztársadalmi finanszírozásáról), amire Te kísérletet tettél. Az adott felállásban azonban csak arról vitázhatunk, hogy fenn akarjuk-e tartani a kiváltságosok/szerencsések kiváltságait. 

twist Creative Commons License 2008.03.05 0 0 66

A tandíj egyáltalán nem irracionális. Az irracionális a mi szoci-szadi bagázsunk. Akármit csinálnak, a visszájára sül el.

 

Mert mintha nem lennének normálisak!

 

Mi a probléma? Nem jó az okataás szerkezete.

Mit kell tenni?

Olyanra kell kialakítani, hogy jó legyen.

Hogy éthető ez el?

Ösztönözni kell a diákokat, hogy műszaki területen tanuljank tovább.

Akkor ezeknek a diákoknak ingyen adom a kollégiumi szállást!

 

Frászt! - mondja Fletó! - be kell vezetni a tandíjat.

 

Mi a probléma az általános iskolában?

Gyrekek nem tanulnak meg olvasni.

Megoldás: Úgy kell kialakítani a tantervet, hogy megtanuljanak.

 

Frászt!  El kell küldeni a pedagógusok felét, mert nem hatékonyak!

Előzmény: tbando (62)
twist Creative Commons License 2008.03.05 0 0 65

Arról nem is beszélve, hogy amiről itt szó van az nem tandíj.Hanem tanulmányi hozzájárulás.A tandíj több millió forint.

 

Ezt a "tanulmányi hozzájárulást" Bokros vezette be, havi 200.- Ft-tal!

Ma alaphangon havi 18-20 ezret kell fizetni!

 

Ha egy családban 2 gyerek jár felsőoktatásra az havi 40 ezer!

Jegyzetekkel együtt a 2 gyereknek 50 ezer!

Ha albérlet is kell, havi 70 ezer!

 

Szerinted ma melyik család tudja ezt kiperkálni?

 

Vagy válasszák ki, hogy melyik gyereket adják egyetemre, a másik meg gyorsan menjen dolgozni, hogy a testvére tanulhasson?  

Előzmény: Törölt nick (24)
twist Creative Commons License 2008.03.05 0 0 64


Az oktatás nem = a diploma osztogatással. Tanulni lehet szakmát is...

 

Tudnál mondani 3-4 olyan szakmát, amiben el is lehet helyezkedni?

 

Gondolkodtatok már azon, miért alakult így az oktatás szerkezete?

 

1990-94 között rengeteg gyár -ezért munkahely- szűnt meg!

Az építészmérnökök, a gépészmérnökök, a műszaki szakik szélnek lettek eresztve.

SEHOL nem tudtak elhelyezkedni!

Építészek lettek magántervezők, de gépészmérnök, a vegyész, a bányamérnök nem tudott a tudásával magánvállalkozásba kezdeni.

Ezek ügynökök lettek meg Tesco árufeltöltők!

 

Naná, hogy nem engedte a gyerekét műszaki pályára!

 

A szakmunkásoknál nagyjából ugyanez a helyzet!

A szövőnők, a cipőfelsőrész készítők, a nagyüzemi varrónők, a konzervipari dolgozók, de még a Győri Kekszgyár dolgozói is egyik napról a másikra váltak munkanélkűlivé!

Esztergályosról, marósról, már nem is beszélve.

 

 

Beindítják a mérnökképzést, szakmunkásképzést és hol fog dolgozni az onnan kikerülő szaki?

 

Úgy pedig nagy elánnal lehet ám tanulni, hogy tudom, most küszködök a tananyaggal, oszt 46 éves koromig építkezésen adogatom a téglát.

Jó esetben!         

Előzmény: rabida (18)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!