Daikin FTYN60/RYN60 6 kW hűtőteljesítményű, hűtő/fűtő, állandó fordulatú oldalfali split klíma. 228 900 Ft+áfa helyett 189 900 Ft+áfa. Ahogy ezt windy "kolléga" is említette. Bár én jobban javasolnák 2 db kisebb klímát, pl: 2 db 3,5 kW-osat. Kiválasztásnál fontos, hogy megfelelő szervízháttérrel rendelkező gépet válassz. Ezenkívül legyen halk, megbízható, energiatakarékos. Ezért is javasolok 2 db kisebb gépet, hiszen így a zaj és légáram kisebb lenne. Mely a komfort szempontjából lényeges.
Windy12-től vásároltam/vásárolok 1 Daikin FTXS25C/RX25 és 1 Daikin FTXS35C/RX35 klímát. Ők is fogják beszerelni, majd teszek fel a szerelésről képeket.
Miért? Az autókereskedéseknél is működik. Az importőr a gyártóval karöltve megállapít egy listaárat, és attól nem tér el egyik dealer sem, olyannyira, hogy óriásplakátokon, televízióban is árral hirdetik a terméküket. Az interneten sem találsz olcsóbb árat új autóra (most nem beszélek a bemutató, teszt, stb. autókról.)
Ha viszont bemész egy szalonba, akkor ott már csak a Te ügyességedtől és az adott kereskedő engedékenységétől függ, hogymilyen engedményt tudsz kialkudni, vagy az adott árban még milyen extrát tudsz kisírni. De ha már ott vagy, akkor komoly érdeklődőnek számítasz. Az autókereskedő is tudja, hogy milyen engedményeket tehet, amibe még belefér a garanciavállalás és az ő haszna is.
Hasonlóan működhetne ez a klímaberendezéseknél is, csak itt a disztribútoroknak kéne keményen, szigorúan fellépni.
Ha valaki webáruházon keresztül rendel klímát jó olcsón, és azt felszerelteti egy szerelővel, akkor ki fogja a garanciális javítást elvégezni meghibásodás esetén? Kinek a feladata?
Nem is a kör-email a lényeg, hanem, hogy legalább látható szándék van mögötte. Ezután már csak a szankcionálás van hátra, és simán normális keretek közé kerülhetnek a dolgok.
Megértjük, hogy inkognitóban maradsz, a Te döntésed.
Én egy kicsit úgy érzem, hogy Te nagyobb szabadságot szeretnél ebben a kérdésben. Pedig szerintem ez a mostani helyzet nagyon kedvez annak hogy soha ne legyen olyan szakma/közösség/fórum hogy klíma/levegőkezelés(hűtés/fűtés/párásítás/párátlanítás).
Most a piac nagyon-nagyon érdekesen alakul. Mikor az ember már azt gondolta minden be van betonozva és jól működik. Akkor jött az internet és egy pillanat alatt (2-3év) lett olyan káosz hogy csak na. Most pedig az internet nyilvánosságával próbálják helyre hozni amit elrontottak. Voltunk egy páran akik ezt esélytelenek nyugalmával kezeltük, de nap mint nap beszéd téma volt.
Talán most jutott odáig a helyzet, hogy már azok sem nézhetik ezt tétlenül akiknek nem ez lenne dolguk.
És vannak olyanok is akik már elkezdtek távolodni ettől a piactól, pedig Ők alapozták meg a Magyarországi klíma piacot.
Szóval ezzel az egy-két bemásolt email-el nem fog megoldódni a dolog.
Néhányunknak egy év alatt igen komoly lobbizásunkba került, hogy a Daikin, a Samsung, és a Toshiba eddig eljusson, hogy megfogalmazza ezt a törekvést.
A Toshibától kapott körlevél is hasonló, mint a Daikiné:
"
Tisztelt Viszonteladó Partnereink!
Minden kedves viszonteladó partnerünket kérjük, hogy a saját web-oldalán csak az általunk megadott árakat szerepeltessék! Természetesen személyes eladáskor, ha a végfelhasználónak az árból engedni óhajtotok, vagy akár több haszonnal szeretnétek eladni, ennek nem szabunk határt, de kérjük, hogy publikus megjelenésnél az általunk megadott listaárat használjátok!
Ez az intézkedés nem ellenetek, hanem értetek történik, remélem ezt mindenki megérti! A célunk az, hogy egymást segítve tudjunk kereskedni!
Ezen kívül továbbra is kérjük, hogy a VRF rendszerek árai ne kerüljenek fel!
Köszönjük szépen!"
Mostmár csak az lenne a fontos, hogy szankcionálják is az ettől eltérőket.
Ja, és még van egy-két márka a piacon, akik felfoghatnák, hogy saját érdekük is, ha hasonlóan állnak a viszonteladóikhoz, és akkor nem találkoznék ilyen honlapokkal:
Így már értem....sőt egyetértek veled....Nem kis erőfeszítés, hogy az importőr cégeknél elérjünk egy hasonló körlevelet:
...."Tisztelt Viszonteladó Partnereink !
Az interneten keresztül történő értékesítés robbanásszerű növekedése a végfelhasználók és piaci szereplők számára rendkívül könnyűvé teszi a honlapokon meghirdetett berendezések árainak összehasonlítását. Az (importör) feladata minden egyes viszonteladó partnere számára biztosítani a működéshez szükséges tisztességes fedezetet, ezen okból kifolyólag a berendezések javasolt listaárai képezik az (importör) árlisták alapját. A nyomott árak elkerülése érdekében nyomatékosan kérem tisztelt Partnereimet, hogy a széles vevőkör számára elérhető nyomtatott és elektronikus médiákban meghirdetett (importör) berendezéseket az általunk javasolt listaárakon szerepeltessék. A kapcsolat felvételt követő tárgyalások esetén természetesen mindenki szabadon határozza meg a valós eladási árat meghatározó kedvezmények mértékét, de azt gondolom, hogy a nagy nyilvánosság számára elérhető fórumokon a listaárak megjelenítése mindannyiunk érdeke."
Ez a téma megért egy regisztrációt,gyerekek.
Felhívtam „olcsójánost”, felvilágosított, hogy Varga Gábornak hívják…a tevékenységét pedig Webklima néven folytatja, nem pedig WEB-KLIMA-ként. Érdekes stílusa van, meg kell hagyni. Megkérdeztem nem akar-e reagálni a fórumon, vagy bárhol, mert kíváncsiak lennénk.
Annyit mondott, hogy nem követett el jogsértő magatartást, azzal, hogy publikálta az álláspontját a saját honlapján. Nem nevesített meg céget sem.
pedig az ő jogos gazdasági érdekeit sértették a másik holnapon elhelyezett negatív reklámmal.
Többet egyelőre nem mond, de "ne aggódj, ami késik, nem múlik"
Kiváncsian várom, hogy mi lesz ebből, mert ahogy elnézem a klima áruház is hallgat.
Mi ezt kaptuk:
Tisztelt Partnereink!
Bizonyára többüknek feltűnt, hogy a WEB-KLIMA internetes oldalán az alábbi szöveg olvasható:
„A HITACHI klímaberendezések forgalmazását felfüggesztettük a magyarországi forgalmazási és garanciális ügyek rendeződéséig, részletek hamarosan !!!”
Természetesen semmiféle garanciális ügy nincs: az van, hogy a WEB-KLÍMA-val ismételten vitatkozunk az általa alkalmazott árakról, s a fent idézett szöveg erre adott – meglehetősen aránytalan és méltánytalan – reakció.
Ennek láttán, a WEB-KLIMA felé a HITACHI berendezések forgalmazását felfüggesztettük.
A HITACHI berendezések meghibásodása – immáron 3 éves tapasztalatok és számok alapján – folyamatosan 0,5 % alatt van.
Cégünk, mint a HITACHI berendezések HITACHI által felhatalmazott importőre és disztribútora továbbra is fenntartja a piacon egyedülálló garanciális feltételeit, sőt ezeket várhatóan még kedvezőbb megoldásokkal egészíti ki a szezon kezdetére.
Garanciát azonban az ismert feltételekkel csak azon berendezésekre adunk, melyeket cégünk hozott be Magyarországra.
Továbbra is mindent megteszünk annak érdekében, hogy partnereinket megvédjük olyan praktikáktól, melyek árrésük lefaragását vonják maguk után.
Folyamatos – az eddigieknél sokkal kiegyensúlyozottabb - készletekkel állunk viszonteladóink rendelkezésére.
A HITACHI berendezések minden karakterisztikájukat tekintve továbbra is a piac legmegbízhatóbb és legjobb paraméterekkel rendelkező gépei közé tartoznak, több vonatkozásban pedig vezetik a klímaberendezések piacát.
Budapest, 2008-02-26
Tisztelettel
Horváth Miklós
ügyvezető igazgató
Az én szerény véleményem az, hogy ez a pengeváltás egy hosszú folyamat eredménye, amit igazából a Klímaáruház, mint "disztribútor" eddigi piacpolitikája generált.
Előzmények: A Webklima egy olyan agresszív fellépéssel jelent meg a magyar klímapiacon, ami eddig nem volt jellemző. Nagy összegű megrendelésekkel elért néhány disztributornál a nagyker árnál néhány százalékkal alacsonyabb beszerzési árat, majd ezt, valamint az internet lehetőségeit kihasználva mélyen a forgalmazó által meghatározott listaár alatt kezdte el értékesíteni a klímaberendezéseket. Természetesen komoly eladásokat produkált, és amikor az első rosszalló visszajelzések érkeztek a többi viszonteladótól a forgalmazó felé, azok nem törekedtek maradéktalanul a helyzet normalizálására. Annyira eldurvult a helyzet, hogy már olyan kijelentéseket hallottunk az illető cég vezetője szájából, hogy majd ő leveri az árakat, tönkreteszi a konkurenseket, egyedül marad a piacon. Többen összefogva, aztán csak sikerült több nagy forgalmazónál (Samsung, Toshiba, Daikin, Hitachi, stb.) elérni azt, hogy ezt a mindenki számára kellemetlen helyzetet kezelje. Közölték a renitensekkel, hogy, amennyiben nem tartanak be bizonyos szabályokat (pl. írott és digitális médiákban a megadott minimum alatt nem hirdethetik termékeiket), akkor nem szolgálják ki őket. Ez a döntés szülte aztán azt a vitát, ami a Klímaáruház és a Webklíma között ide vezetett, hogy most éppen egymást sározzák.
Ezért gondolom azt, hogy ha az említett nagyker már az elején normális keretek közé szorítja a viszonteladói piaci megjelenését, és nem csak a pillanatnyi nagy forgalmat veszi figyelembe, akkor nem mérgesedett volna el így a helyzet, és nem veszített volna el több dealert is.
Sok ügyfél most úgy érezheti, hogy a Webklíma és a hasonló olcsójánosok látszólagos olcsó árai elleni fellépés a fogyasztók ellen szól. Ez nem így van. Egy ilyen sokszereplős piacon hamar beállnak az árak arra a szintre, amennyiért még éppen megéri vele foglalkozni. Ha valaki lényegesen e szint alatt értékesít, akkor feltételezhető , hogy valami sérül. Vagy az illető cég dolgozik ingyen, mert a költségei elviszik az alacsonyra állított hasznot, vagy a vevő nem kapja meg az árut a hozzá tartozó járulékos szolgáltatásokkal, garanciákkal, stb. Kicsi a valószínűsége, hogy az illető kereskedő dolgozna ingyen, így a második eset a valószínű.
Nagyon sok eszköz van, amivel vonzóvá lehet tenni egy árut, szolgáltatást a vevő számára, de ha ez az eszköz csak a méltánytalanul alacsony ár, akkor előbb utóbb eljutunk a tesco szintig, ahol már tényleg béka s..ge alatti a minőség, de az legalább látszólag olcsó.
Csak óvatosan mert olvass minket. :-) Mondom Én, hogy ilyen nyarunk még nem volt/lesz ... zizi-bambi-körhinta ... ennyi kavarás mint ezen a télen volt ... el sem hiszem már szinte senki szavát. :-)