Kiváncsi lennék a téli tapasztalataitokra.Milyen gumit használtok?Nekem téli Barum polaris 155/70-es van rajta ami szerintem elég nagy ratyi.Emelkedőn jól kapaszkodik, de oldalirányban nagyon instabil, farolós vele az Alto.A hátulját súlyozva mérséklődik a probléma, de így sem az igazi.A nyári Dunlop sp10-es gumi,
ebből a szempontból sokkal jobb volt, még havon is!
A másik bosszantó jelenség, az "aqua-planing" (úszás). Az út nyomvájúiban lévő 1-2 cm vízen gyakran kipörögnek a hajtott kerekek.Tippeket szeretnék kérni, mivel nyárigumi vásárlás előtt állok.
Tegnap megcsinálták az üléstámlát. Nem kellett hozzá 2 óra és minden úgy történt, ahogy leírtad. Nem okozott gondot az öreg szakinak és jelképes összegbe került. Az éles részt nyersgumi ráragasztásával oldotta meg, a szivacsot meg egyszerűen összeragasztotta az elhasadásnál. Csak ért hozzá, hiszen bútorokkal foglalkozik elsősorban, csak volt egy Volános időszaka is, azért vállal gépkocsi üléseket is.
Csak véletlenül olvastam bele a fórumba, mert az én Altomat sajnos másfél éve ellopták. Pontosan aznap mentem volna szervízbe a "csörgés"miatt.
Engem is elhajtottak mindenhonnan, hogy váltsak üza-t, aztán kiderült hogy ez csak a lepattintás, mivel valami érzékelő halt meg benne és ezért csörög. Csak drága az alkatrész és macerás beszerezni...hát ennyi. Ne próbálkozz vele, ha ajánlhatom a Suzuki M6-ot, ott megcsinálják!
Szia Nevko! Köszi, ha megkérdezed a módszert! Egyszerüen nem ismerik a problémát az itteni szervizek, mert még nem találkoztak ilyen hibával és maximum csak komplett üléscserét vállalnak, melyre bárki képes lehet, minimális műszaki érzékkel is. De sikerült találnom egy öreg szakit, aki még az AFIT-os időkben autókárpitosként dolgozott és elvállalta. Mielőtt elkezdené, megosztom vele az általad leírt tapasztalatokat.
Hi Tibor78! Nem igaz , hogy hogy lehetnek ilyen dilettánsok a Suzuki servízben !!! Vagy csak nem akartak vele foglalkozni, mert ahova én vittem ott már ismerős volt a probléma és szó nélkül kicserélték garanciálisan. Nem tudom, hogy csinálták, de szerintem nem kell hozzá kárpitos sem, mert az én ülésem külső szövet borításán nem látszik semmi bontás v. varrás nyom sem. Szerintem vhogy annélkül is szét lehet szedni, de ez csak tipp. Nekem keveseb mint 3 óra alatt csinálták meg a jobb féltengely szimering cserét, és az ülés háttámla belő cserét. Majd megkérdezem a szervizes srácot hogy csinálják. A szervízben valamelyik segítőkészebb servizest kérd meg, hátha megcsinálja neked magánban. Szerintem venni kell hozzá egy max háttámla méretű szivacsot és abból megoldható. ( Csak a váz éles széleit kell előtte lereszelni v. rátenni valami borítást.)
Köszi Nevko a tippet, nem is gondoltam volna erre! Most már csak egy szakit kell találni, elérhető távolságon belül, aki meg tudja csinálni. A "szakszervizekben" olyan bambán néznek mikor felhozom a problémát, mintha a Marsról jöttem volna. Egyáltalán nem végeznek kárpitos munkát, még az ülést sem merik kiszerelni, mert félnek, hogy elpattan az ülést rögzítő csavart takaró műanyag fedél a leszereléskor.
A környék egyik Suzuki márkaszervízében sem tudják megoldani a gondot.
A "szakemberekkel" kapcsolatban még annyit, hogy ismerősöm diesel gépkocsijába egy Skoda márkaszervízben nem tudták leszerelni az olajszürőt, mert csak a VW konszrnhez való típusok célszerszámával rendelkeznek és beleöntötték a CRDI-be való 6 liter méregdrága olajat a régi szűrőhöz, hiába vitt újat.
Szia Tibor78! Nem kell hozzá nagy súly, hogy valaki szétfészkalódja, ugyanis a támlában lévő fém merevítés széle éles vagy sorlyás és ez vágja szét a bélést. A szervízes srác azt mondta, hogy az újabb csere példányok már nem fognak szétmenni, a régebbieknél meg betétcserekor egy műanyag lapot, máshol slagot húztak a merevítőre. Úgyhogy szerintem amit bontóban lehet kapni azt is érdemes beépítés előtt szétszedni és elvégezni a megelőző intézkedéseket. Én magam még nem láttam szétszedve, mert amikor az enyémet csinálták nem tudtam ott maradni.
Nálam is pontosan úgy fest a dolog a háttámlával, mint ahogy leírtad, csak itt már garanciális cseréről nem beszélhetünk. Szétfészkelődték a támlát gondolom, vagy lehajtva valami nagy súlyú tárgytól lehet. A kárpitokon zöld felkenődés nyoma látszott ami lejött, azért gondoltam szőlőprésre, ráadásul a környékünkön (Hegyalja) nem szokatlan eszköz.
Tehát kárpitos a megoldás, vagy bontós ülés, melyet 15.000-ért kínáltak.
Ja és az ülésdeformáció: Milyen deformációról van szó? Mert az enyémben is elszakadt a szivacsbetét- és igy az egyik oldalán a támlának nem volt olyan kiugró (támasztó) oldalpereme. Garanciálisan kicserélték, csak szét kelett hozzá szedni az üléstámlát.
Szia Tibor78! Tudtommal mindegyik újabb tipusú altó-ban van ABS, és két első légzsák. Én 2.3-at szoktam fújni a gumikba, úgy ahogy az oszlopon lévő táblán van.
Újdonsült Alto tulajdonos vagyok és mivel még Suzukim sem volt soha, teljesen ismeretlen a márka.
Nem tudok okos lenni pl. a guminyomást illetően. Eredeti, 155/65x13-as Dunlop van rajta A "B" oszlopon 2,3 van, a könyvében semmi, egyéb honlapon 2,0. Erre kérnék tanácsot, és arra, hogy 2003 decemberi forgalomba helyezésü gk. még nem ABS-es ugye?
Más! Az anyósülés háttámlája el van deformálódva. Ez típushiba, vagy esetleg szőlőprés szállítás történt és szét kell-e bontani a javításhoz? A szervizek nem tudnak segíteni.
Amúgy a gép jó, nincs benne 20.000 km sem, csak szerintem telekre használták, bizonyos jelekből következtetve.
Nagyon sok, bár a városi araszolás és a hideg motor eszi az üzemanyagot. Lehet hogy mégis gyújtáshiba lesz. Ha jó minőségű bennzinnel is csörög erősebb gyorsításkor, biztosan az. Javaslom, hogy vidd vissza egy másik szerelőhöz, szakszevizbe. Üdv. I.
Hát nemtom, én nem vezetek egy őrült módra, átlagosan, de eddig a legtöbb 7-7,5 liter, igaz akkor folyamatosan -10-20fok volt. (Hozzá kell tegyem max 5-10km egyhuzamban, utána pár óráig hadd hűljön a motor).
Köszi a tanácsot limó!A probléma megoldódott.Elvittem szerelőhöz.Tulajdonképpen nem is csörgés volt.Azt mondta hogy az ékszíj egy picit feszes,ami nem baj.Ha hangosabb lesz vigyem vissza.
A motor csörgő hangját esetleg gyújtáshiba, de inkább a benzin minősége okozza. Az én Altomban is jelentkezett egy éve. Szakszervizbe vittem, ahol nem találtak motorhibát. Az ottani szerelő javasolta a Shell 95 V-POWER, vagy a normál 98-as üzemanyag tankolását. Nekem mindkettő bevált, a csörgő hang megszünt a gyorsításnál, sőt még a fogyasztás is csökkent. Így anyagilag nem jelent nagy különbséget a tankolásnál.
Sziasztok Altósok! Én 2006.augusztusában vettem 8500km-rel a kocsit.Most 13800km van benne.Olvastam a hozzászólásaitokat az autó hibáival kapcsolatban.Sajnos nekem is ugyanazok a problémák jöttek elő. Szelepfedéltömítés-csere 11000km-nél.A motor felől csörgő hangot hallok.Miért csörög??? Légyszíves segítsetek ha tudtok.Előre is köszönöm.
Ezzel a tuninggal nem is lenne gond, hiszen a leírás szerint 8 -Le-t húztak rajta. A kérdés az, hogy mitől lett 84 Le, a 62-ből? Ebből a 84-ből már nem gond 92-t csinálni. A kép tetejét nézd meg figyelmesen!