Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

gányamunka Creative Commons License 2008.02.25 0 0 5816

Én is így voltam(vagyok)...az új automatáról mindig le akarnak beszélni, hasonló módon....amikor látják, hogy ez őrült, akkor hoznak...a KIA szervízben akartam egy rio-t...olyan tortúra, és várakozás elé neztem(volna), hogy más cégnél kötöttem ki...

 

csak később világosítottak fel, hogy a legtutibb nyugatnémetben venni(pl.münchen) vagy bárhol...ott van választék, és jobb még a szuzuki is....és olcsóbb egy picivel a vége...

 

húsz éve van klf automatám, még nem faragtam rá...

Előzmény: CBCB (5815)
CBCB Creative Commons License 2008.02.23 0 0 5815

Ma meglátogattam néhány márkaképviseletet, köztük a Renaultot, és a KIA-t.

Teljesen elhültem, mert mikor elmondtam, hogy automatát szeretnék venni, nemgyőztek lebeszélni róla. Jöttek azzal a dumával, hogy az autó 10%-ával többet kell végösszegnek kifizetni, aztán jóval többet eszik, aztán meg majd nemlehet eladni, ha váltani akarok.

Persze a végén mindenki hozzátette, hogy a kuncsaft dönt, Ha a vevőnek ez kell, akkor legyen ez.

Persze tesztautó sehol sincs automata váltóval. Azt mondták, ne is keressek. Volt olyan értékesítő, aki még nem is látott automata váltós autót (Renault), így nem tudott róla mondani semmit. Tök jó kilátások.

Így aztán nem csodálom, hogy az autósok többsége ódzkodik az automatától, ha mindenhol ezt a dumát lökik.

gallo Creative Commons License 2008.02.23 0 0 5814

"Meg minden más hagyományos bolygóműves automata is. "

 

Nyilvánvaló, hogy mindegyik visszakapcsol a kigurulás alatt, hogy utána gyorsításnál a megfelelő fokozatban legyen. A Megane-é viszont (lehet, a Citroen-é is)  kövér nagy gázröccsökkel, motort felpörgetve kapcsolgat vissza, úgy, amikor egy kéziváltóst "sportosan" vezetve, motorféket maximálisan kihasználva akarsz lassítani. Ezt sok bolygóműves nem csinálja. Hanem motorféküzemben a fordulatot leejti és csak akkor kapcsol vissza, amikor a sebesség is lecsökken már jócskán.  

Előzmény: bervas (5812)
bervas Creative Commons License 2008.02.22 0 0 5813
Az MMT/AMT váltók még nem az igaziak, hiába léteznek vagy 15 éve. Rengetegszer kell cserélni a kapcsoló mechanikákat, mert törik-szakad-kopik. Működés közben kissé lassúbnak tűnnek és jobban rángatósnak, mint a kézi váltók váltása. Kezelni pont úgy lehet, mint egy bolygóműves automatát. Berakod D-be, a többi a vezérlés dolga. Ha kapcsolgatni kell (pl Twingo Easy) az csak félautomata.
Előzmény: tgera (5805)
bervas Creative Commons License 2008.02.22 0 0 5812
A Citroen automata is visszakapcsolgat. Meg minden más hagyományos bolygóműves automata is.
Előzmény: gallo (5810)
ppjudit Creative Commons License 2008.02.22 0 0 5811
Sziasztok!
Most vagyok itt először,olyan valakit keresek aki segiteni tudna a Fiat uno cvt váltójához.Két csapágyat cseréltünk ki benne amik darabokba voltak benne törve.Azért lett szétszedve mert nagyon búgó hangja kezdett lenni,de rendesen müködött.
Az összerakás után szépen ment egy pár száz métert ,nem volt probléma semmi,aztán kis csattanás és megszünt a hajtás.Se elöre se hátra se sehová nem viszi.
Van esetleg valakinek hozzáértő ötlete?Két oldallal hátrébb volt a ZULU-tol erre utaló
felajánlás.Várnék minden segitséget.Köszi.
gallo Creative Commons License 2008.02.22 0 0 5810

A megane választókar fogása jó. Nem mintha sűrűn markolászná az ember, minek is, hisz automata. Rondának tényleg ronda.

Ami érdekesség a Megane váltóban, hogy visszakapcsolgat. Lámpánál kiguruláskor, fékezéskor. Ha elég helyed van kigurulni, gyakorlatilag lépéstempóra fékezi az autót, fék használata nélkül. Előnye: sokkal kevesebbet használod a féket, mint más automatánál. Hátránya: többet dolgozik (kapcsolgat) a váltó. Nem tudom, mennyire sinyli meg az éllettartama.

Előzmény: CBCB (5808)
lszl Creative Commons License 2008.02.21 0 0 5809
  ZF automata váltó gyári alkatrész elérhetöséget keresek, ha valaki tudna segíteni megköszönném.
CBCB Creative Commons License 2008.02.21 0 0 5808

Hát, igen. A Golf plus és a Ford c-max is kisebb, mint a Scenic.

Megnéztem a "kocsid" belsejét. Nem csúnya a váltó?

Mondjuk a Scenic automata váltója is rettenetesen néz ki élőben.

Talán a tervezők úgy voltak vele, hogy nem a külalakra mennek, inkább a bot fogása legyen jó.....már ha jó a fogása, én még nem próbáltam.

Előzmény: tgera (5807)
tgera Creative Commons License 2008.02.21 0 0 5807
Láttam, hogy inkább egyterűeket nézegetsz, csak gondoltam elmondom, milyen a 4-es váltóm :)

Egyébként próbáltam 1 éve a szalonban Golf Plus 1,6 Automatát. Nem DSG, sima 6-os.

De méretben kevésnek tűnt, viszont nagyon szépen váltott. Az is 5 alatt lett volna anno kevéske alku után :)

Ja, és a héten lett volna érdeklődőm a kocsira, ha 2 évvel idősebb lenne. Az ember csavarra olyat keresett, mint az enyém, még a színe is stimmelt az igényeihez.

(Megane Automata, Tempomat, Privilége felszereltség) Csak ilyet keresett :)

Mondtam térjünk vissza 3 év múlva :)))

TGera
Előzmény: CBCB (5806)
CBCB Creative Commons License 2008.02.21 0 0 5806

Köszi a válaszokat.

Nekem is tetszik a megane kombija, de mi inkább olyan egyteűs család vagyonk. Szeretem a buszos vezetést.

Azért lehet,hogy körülnézek a megane háza táján.

Előzmény: tgera (5805)
tgera Creative Commons License 2008.02.21 0 0 5805
A Toyota MMT váltójára nagyon sok panaszt olvastam, bár állítólag a nem megfelelő használat okozza a hibákat.

1. Budapesten a rossz utak miatt rengeteg váltó tönkrement.

2. Állítólag az sem igazi automata, és minden megálláskor üresbe kell tenni, mint egy kézi váltós kocsit.

Na ezért baromira nem is érdekelt, amikor a Megane-t vettem egy Corolla Verso ilyen váltóval. Én azért veszek automatát, hogy otthon berakjam D-be, majd 1200 kilóméter múlva betegyem P-be, és jól van. A jobb kezemmel meg simogatom az asszony tarkóját menet közben, nem a váltókart ráncigálom, hogy mi lesz, ha nem???! Nem is értem a logikájukat.

Egyébként az autó tavasszal megállt 5 milla alatt, kombi, félbőrös változatban.
Előzmény: tgera (5804)
tgera Creative Commons License 2008.02.21 0 0 5804
Szia

Nekem egy Megane II 1,6 benzin Automatám van, 2007-es évjárat, 4 sebességes váltó.

Nem egy aszfaltszaggató, de szeretem. A váltó inkább öreguras, de szépen dolgozik, nem rángat. Kézzel is kapcsolható a választókarról, ha kell, bár nem sokszor használom.

2006-os év végétől már a Renault-k a 2,0-ás motorokat a Nissannal közösen fejlesztett 6 sebességes automatával szállítja. Egy batárom próbált ilyet egy új Lagunában, és nagyon tetszett neki. Hagyományos, bolygóműves szerkezet.

Nekem most van benne 20 ezer kilóméter, 10 hónapos. Probléma nincs vele (mondjuk az autóval sem, még egy izzó sem égett ki eddig) :)

TGera
Előzmény: CBCB (5793)
napoli007 Creative Commons License 2008.02.20 0 0 5803
Ha a rajzok megvannak a többi már nem nagy kunszt:)
Egy pár diófarönkböl 1-2 hét alatt ki lehet faragni, nem:))))))
Előzmény: 409 (5802)
409 Creative Commons License 2008.02.20 0 0 5802
"Nem is értem, miért gyártanak még mások mást ?"

Mert a VW nem hajlandó eladni senkinek. Minden gyár kénytelen kifejleszteni a saját változatát.
Csak a pontosság kedvéért! A DSG nem a hagyományosan vett automata, hanem egy normál szinkronváltó, robotizált kapcsolással. Ami a nagy dobás benne, az a dupla kuplung.

Előzmény: aas (5799)
CBCB Creative Commons License 2008.02.20 0 0 5801

O.K.  O.K.  O.K.  O.K.

Megértettem. DSG Istenkirály.

 

Mit tudtok a másik három kocsi automatájáról?

 

A DSG-s Touran tetszik, mint írtam, azt is nézegetek. Viszont a legtöbb használt kocsiban 150e km körül van, ha pedig kevés km-es, akkor nem occsó. Lehet, hogy nem lesz annyi pénzem használtra.

Jól meg kell fontolni azt a kocsivételt, több szempont szerint kell dönteni (az asszonyról még nem is beszéltem, aki olyan beleszólós fajta).

Egyébként miatta is nézegetem az automatát, nem csak magam miatt.

napoli007 Creative Commons License 2008.02.20 0 0 5800
Én a múltkor mentem eggyel. Odaléptem a fejem a hátsó ablakban volt minden gyorsításnál:) A8-nál sem éreztem ezt az erőt, pedig 3.3 TDI 200 feletti lóval volt az is:)
Előzmény: aas (5798)
aas Creative Commons License 2008.02.20 0 0 5799

Istenkirály!!!:)

 

És ez még mindig csak enyhén fejezi ki a valóságot ! Ennél is jobb :-)

Nem is értem, miért gyártanak még mások mást ?

Előzmény: napoli007 (5797)
aas Creative Commons License 2008.02.20 0 0 5798
A DSG-ről azt hallottam, hogy szinte nem is érezni mikor vált.

Egyébként én elég öregurasan vezetek, én így szeretek közlekedni.

 

Valóban nagyon kellemesen finoman vált, ha öregurasan vezetsz. Ha pedig padlózol, tud agresszív is lenni - olyan gyorsulással, hogy ihaj !

Előzmény: CBCB (5796)
napoli007 Creative Commons License 2008.02.20 0 0 5797
VW Touran 2L PDTDI 140 LE DSG váltó. Istenkirály!!!:)
Előzmény: CBCB (5793)
CBCB Creative Commons License 2008.02.20 0 0 5796

Az az igazság, hogy automatát csak egyszer használtam, mikor egy ismerősömtől kölcsönkaptam az Audi 80-asát, de már ez sem most volt, kb 7-8 éve. Akkor szerettem bele az automatába, és azóta is sóvárgok rá. Persze az a kocsi is volt már vagy 15-20 éves (gondolom, így emlékszem). Azóta nem vezettem automatát. A technika pedig már azóta sokat fejlődhetett, kitaláltak ezer fajta megoldást az automata váltásra, és én nem tudom mi a jó.

Pl a Toyota Corolla verso automatájáról csak a Totalcar népítéletében olvastam, ott talán ketten is írták, hogy kb. 30e km után kifeküdt a váltó.

Hát, nem tudom. Nektek nagyobb a tapasztalatotok. A DSG-ről azt hallottam, hogy szinte nem is érezni mikor vált.

Egyébként én elég öregurasan vezetek, én így szeretek közlekedni.

aas Creative Commons License 2008.02.20 0 0 5795
DSG-t néztél már ?
Előzmény: CBCB (5793)
CBCB Creative Commons License 2008.02.20 0 0 5794
Bocs, de az előbbi hozzászólásból kihagytam az új KIA Carens 2000 CRDi automatáját. Egyébként ez a legesélyesebb, bár ez többe kerülne, mert újként kéne megvenni a kocsit.
CBCB Creative Commons License 2008.02.20 0 0 5793

Sziasztok!

Automata váltós kocsit szeretnék venni.

Most egy 2000 -es évjáratú Renault scenic-em van (nem automata), és hasonló méretű járgányban gondolkodom most is.

Inkább használtakat nézegetek, 4-5 M Ft. környékén.

Amik tetszenek. Ford c-max, Scenic II, VW Touran, Toyota Corolla verso

és még a Subaru Forester 2,5 XT csak ez nem tetszik a pénztárcámnak, bár ez az álmom.

A felsorolt kocsik automatája milyen? Úgy értem, hogy normál váltó, és csak a kuplung automata, vagy maga a váltó automata? A Touran váltójáról a topicban már olvastam.

Köszi.

 

Xanaduno1 Creative Commons License 2008.02.18 0 0 5792

És hol lehet esetleg ilyen csapágyakat venni, illetve milyen árban mérik kb. az ilyeneket??? Nah meg mennyibe kerülhet egy ilyen javíttatás???Hol lehet ilyet javíttatni???

 

 

Előzmény: 409 (5790)
janikaka Creative Commons License 2008.02.16 0 0 5791
Sziasztok, egy kis help kéne, mert nem értek hozzá.
Van egy 2003-as, 1.2-es Fabia.
Pár hónapja a következőt produkálja a váltó.
1-es és 2-es fokozatban a váltókart jobbra balra lehet lötyögtetni, és 1-esből 2-esbe és fordítva váltáskor érezni, hogy olyan kelletlenül megy be a helyére, gyorsabb váltásnál valahogy akad is.
Ez a jelenség mire utalhat? Érdemes valamit benne cserélni, vagy mit lehet tenni?
409 Creative Commons License 2008.02.16 0 0 5790

Ha az olajjal együtt nem került bele marék apró kavics is, akkor nem valószínű, hogy az olaj okozna ilyet. Pláne nem szoktak az olajak válogatni a fokozatok között. :-PP
Az Almerák váltóiban a csapágyak szoktak szétesni, ha időben cserélik ezeket, akkor többnyire a váltó túléli. Jó hír: szabványos csapágyak vannak benne.
Előzmény: Xanaduno1 (5789)
Xanaduno1 Creative Commons License 2008.02.12 0 0 5789

Nissan almera manuális váltójával van némi gondom, ha valaki okosabb nálam, szívesen venném jótanácsát vagy egy megbízható szerelő elérhetőségét!

 

Szóval a hiba az, hogy 1-es és 2-es fokozatban kattogó hangot ad a váltó, visszakapcsoláskor meg főleg!

 

Egyáltalán ez biztosan váltóhibát jelez, vagy esetleg lehetséges az is, hogy csak nincs benne olaj, vagy nem megfelelő olaj lett beletöltve???

 

Minden tanácsot vagy segítséget köszönök előre is!

 

zulu74 Creative Commons License 2008.02.11 0 0 5788
Nem figyeltél, az a hsz is én voltam. Nem cseréltem váltot, kösszépen, működik!:)
Előzmény: CTX 1.6 Zetec (5787)
CTX 1.6 Zetec Creative Commons License 2008.02.11 0 0 5787
Nekik is váltó csere lett a vége a sok szerelés után!
Előzmény: Törölt nick (5786)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!