Én is így voltam(vagyok)...az új automatáról mindig le akarnak beszélni, hasonló módon....amikor látják, hogy ez őrült, akkor hoznak...a KIA szervízben akartam egy rio-t...olyan tortúra, és várakozás elé neztem(volna), hogy más cégnél kötöttem ki...
csak később világosítottak fel, hogy a legtutibb nyugatnémetben venni(pl.münchen) vagy bárhol...ott van választék, és jobb még a szuzuki is....és olcsóbb egy picivel a vége...
húsz éve van klf automatám, még nem faragtam rá...
Ma meglátogattam néhány márkaképviseletet, köztük a Renaultot, és a KIA-t.
Teljesen elhültem, mert mikor elmondtam, hogy automatát szeretnék venni, nemgyőztek lebeszélni róla. Jöttek azzal a dumával, hogy az autó 10%-ával többet kell végösszegnek kifizetni, aztán jóval többet eszik, aztán meg majd nemlehet eladni, ha váltani akarok.
Persze a végén mindenki hozzátette, hogy a kuncsaft dönt, Ha a vevőnek ez kell, akkor legyen ez.
Persze tesztautó sehol sincs automata váltóval. Azt mondták, ne is keressek. Volt olyan értékesítő, aki még nem is látott automata váltós autót (Renault), így nem tudott róla mondani semmit. Tök jó kilátások.
Így aztán nem csodálom, hogy az autósok többsége ódzkodik az automatától, ha mindenhol ezt a dumát lökik.
"Meg minden más hagyományos bolygóműves automata is. "
Nyilvánvaló, hogy mindegyik visszakapcsol a kigurulás alatt, hogy utána gyorsításnál a megfelelő fokozatban legyen. A Megane-é viszont (lehet, a Citroen-é is) kövér nagy gázröccsökkel, motort felpörgetve kapcsolgat vissza, úgy, amikor egy kéziváltóst "sportosan" vezetve, motorféket maximálisan kihasználva akarsz lassítani. Ezt sok bolygóműves nem csinálja. Hanem motorféküzemben a fordulatot leejti és csak akkor kapcsol vissza, amikor a sebesség is lecsökken már jócskán.
Az MMT/AMT váltók még nem az igaziak, hiába léteznek vagy 15 éve. Rengetegszer kell cserélni a kapcsoló mechanikákat, mert törik-szakad-kopik. Működés közben kissé lassúbnak tűnnek és jobban rángatósnak, mint a kézi váltók váltása. Kezelni pont úgy lehet, mint egy bolygóműves automatát. Berakod D-be, a többi a vezérlés dolga. Ha kapcsolgatni kell (pl Twingo Easy) az csak félautomata.
Sziasztok! Most vagyok itt először,olyan valakit keresek aki segiteni tudna a Fiat uno cvt váltójához.Két csapágyat cseréltünk ki benne amik darabokba voltak benne törve.Azért lett szétszedve mert nagyon búgó hangja kezdett lenni,de rendesen müködött. Az összerakás után szépen ment egy pár száz métert ,nem volt probléma semmi,aztán kis csattanás és megszünt a hajtás.Se elöre se hátra se sehová nem viszi. Van esetleg valakinek hozzáértő ötlete?Két oldallal hátrébb volt a ZULU-tol erre utaló felajánlás.Várnék minden segitséget.Köszi.
A megane választókar fogása jó. Nem mintha sűrűn markolászná az ember, minek is, hisz automata. Rondának tényleg ronda.
Ami érdekesség a Megane váltóban, hogy visszakapcsolgat. Lámpánál kiguruláskor, fékezéskor. Ha elég helyed van kigurulni, gyakorlatilag lépéstempóra fékezi az autót, fék használata nélkül. Előnye: sokkal kevesebbet használod a féket, mint más automatánál. Hátránya: többet dolgozik (kapcsolgat) a váltó. Nem tudom, mennyire sinyli meg az éllettartama.
Láttam, hogy inkább egyterűeket nézegetsz, csak gondoltam elmondom, milyen a 4-es váltóm :)
Egyébként próbáltam 1 éve a szalonban Golf Plus 1,6 Automatát. Nem DSG, sima 6-os.
De méretben kevésnek tűnt, viszont nagyon szépen váltott. Az is 5 alatt lett volna anno kevéske alku után :)
Ja, és a héten lett volna érdeklődőm a kocsira, ha 2 évvel idősebb lenne. Az ember csavarra olyat keresett, mint az enyém, még a színe is stimmelt az igényeihez.
(Megane Automata, Tempomat, Privilége felszereltség) Csak ilyet keresett :)
A Toyota MMT váltójára nagyon sok panaszt olvastam, bár állítólag a nem megfelelő használat okozza a hibákat.
1. Budapesten a rossz utak miatt rengeteg váltó tönkrement.
2. Állítólag az sem igazi automata, és minden megálláskor üresbe kell tenni, mint egy kézi váltós kocsit.
Na ezért baromira nem is érdekelt, amikor a Megane-t vettem egy Corolla Verso ilyen váltóval. Én azért veszek automatát, hogy otthon berakjam D-be, majd 1200 kilóméter múlva betegyem P-be, és jól van. A jobb kezemmel meg simogatom az asszony tarkóját menet közben, nem a váltókart ráncigálom, hogy mi lesz, ha nem???! Nem is értem a logikájukat.
Egyébként az autó tavasszal megállt 5 milla alatt, kombi, félbőrös változatban.
Nekem egy Megane II 1,6 benzin Automatám van, 2007-es évjárat, 4 sebességes váltó.
Nem egy aszfaltszaggató, de szeretem. A váltó inkább öreguras, de szépen dolgozik, nem rángat. Kézzel is kapcsolható a választókarról, ha kell, bár nem sokszor használom.
2006-os év végétől már a Renault-k a 2,0-ás motorokat a Nissannal közösen fejlesztett 6 sebességes automatával szállítja. Egy batárom próbált ilyet egy új Lagunában, és nagyon tetszett neki. Hagyományos, bolygóműves szerkezet.
Nekem most van benne 20 ezer kilóméter, 10 hónapos. Probléma nincs vele (mondjuk az autóval sem, még egy izzó sem égett ki eddig) :)
Mert a VW nem hajlandó eladni senkinek. Minden gyár kénytelen kifejleszteni a saját változatát. Csak a pontosság kedvéért! A DSG nem a hagyományosan vett automata, hanem egy normál szinkronváltó, robotizált kapcsolással. Ami a nagy dobás benne, az a dupla kuplung.
A DSG-s Touran tetszik, mint írtam, azt is nézegetek. Viszont a legtöbb használt kocsiban 150e km körül van, ha pedig kevés km-es, akkor nem occsó. Lehet, hogy nem lesz annyi pénzem használtra.
Jól meg kell fontolni azt a kocsivételt, több szempont szerint kell dönteni (az asszonyról még nem is beszéltem, aki olyan beleszólós fajta).
Egyébként miatta is nézegetem az automatát, nem csak magam miatt.
Én a múltkor mentem eggyel. Odaléptem a fejem a hátsó ablakban volt minden gyorsításnál:) A8-nál sem éreztem ezt az erőt, pedig 3.3 TDI 200 feletti lóval volt az is:)
Az az igazság, hogy automatát csak egyszer használtam, mikor egy ismerősömtől kölcsönkaptam az Audi 80-asát, de már ez sem most volt, kb 7-8 éve. Akkor szerettem bele az automatába, és azóta is sóvárgok rá. Persze az a kocsi is volt már vagy 15-20 éves (gondolom, így emlékszem). Azóta nem vezettem automatát. A technika pedig már azóta sokat fejlődhetett, kitaláltak ezer fajta megoldást az automata váltásra, és én nem tudom mi a jó.
Pl a Toyota Corolla verso automatájáról csak a Totalcar népítéletében olvastam, ott talán ketten is írták, hogy kb. 30e km után kifeküdt a váltó.
Hát, nem tudom. Nektek nagyobb a tapasztalatotok. A DSG-ről azt hallottam, hogy szinte nem is érezni mikor vált.
Egyébként én elég öregurasan vezetek, én így szeretek közlekedni.
Bocs, de az előbbi hozzászólásból kihagytam az új KIA Carens 2000 CRDi automatáját. Egyébként ez a legesélyesebb, bár ez többe kerülne, mert újként kéne megvenni a kocsit.
Most egy 2000 -es évjáratú Renault scenic-em van (nem automata), és hasonló méretű járgányban gondolkodom most is.
Inkább használtakat nézegetek, 4-5 M Ft. környékén.
Amik tetszenek. Ford c-max, Scenic II, VW Touran, Toyota Corolla verso
és még a Subaru Forester 2,5 XT csak ez nem tetszik a pénztárcámnak, bár ez az álmom.
A felsorolt kocsik automatája milyen? Úgy értem, hogy normál váltó, és csak a kuplung automata, vagy maga a váltó automata? A Touran váltójáról a topicban már olvastam.
És hol lehet esetleg ilyen csapágyakat venni, illetve milyen árban mérik kb. az ilyeneket??? Nah meg mennyibe kerülhet egy ilyen javíttatás???Hol lehet ilyet javíttatni???
Sziasztok, egy kis help kéne, mert nem értek hozzá. Van egy 2003-as, 1.2-es Fabia. Pár hónapja a következőt produkálja a váltó. 1-es és 2-es fokozatban a váltókart jobbra balra lehet lötyögtetni, és 1-esből 2-esbe és fordítva váltáskor érezni, hogy olyan kelletlenül megy be a helyére, gyorsabb váltásnál valahogy akad is. Ez a jelenség mire utalhat? Érdemes valamit benne cserélni, vagy mit lehet tenni?
Ha az olajjal együtt nem került bele marék apró kavics is, akkor nem valószínű, hogy az olaj okozna ilyet. Pláne nem szoktak az olajak válogatni a fokozatok között. :-PP Az Almerák váltóiban a csapágyak szoktak szétesni, ha időben cserélik ezeket, akkor többnyire a váltó túléli. Jó hír: szabványos csapágyak vannak benne.