A jogszabalyt nem tudom Én sem, ezért kérdeztem :-)
Defektes gumival max 80-nal szabad menni, azzal is csak a legkozelebbi gumisig. Gyártótól függően 100, 150, 200 km-t is meg lehet tenni. De én nem is ezt tartom a fő előnynek (mert ez csak annyi, mint amennyit egy mankókerék nyújtani tud, csak nem kell hozzá kereket cserélni). Én a durrdefekt esetén az úttartás, az irányíthatóság megtartásában, a fékút jelentős rövidülésében látom a valódi előnyt. Ez alkalmasint életet menthet, bár többek szerint túlparázom a dolgot, mert nem egy életszerű helyzet manapság a durrdefekt.
defektrol nem nagyon ertesulsz, ha nincs nyomasmerod Egen, kb ezt írtam én is a témanyitó hozzászólásban (50 285 hsz). Ezért is gondolkodom utólag beszerelhető nyomásmérő rendszerben, mivel gyárilag nincs az autóban, csak lehurrogtatok, hogy hülyeség, nem éri meg, stb :-)
Nos, látom, hogy a defekttűrő gumiabroncsokról értekeztek. Az az igazság, hogy nekem személy szerint nem vált be, szerencsére mostanra elkopott, ezért is szeretném lecserélni normál gumiabroncsra, bár nekem gyárilag defekttűrővel szerelték a téli és nyári garniturámat is. A fent említett abroncs nyári verziója zajos, hamarabb elkopik, nem komfortos (ez a legérzékelhetőbb negatívum) és bár ez nem számottevő, de többet is fogyaszt általa az autó. A téligumimról ugyanez elmondható, de emellett a menettulajdonságaival sem voltam megelégedve. A szinte teljesen új Dunlop defekttűrő gumigarnitúrával csúszkáltam és nem egyszer nem tudtam elindulni hóban a lejtőn bekapcsolt kipörgésgátlóval. Viszonyitásként megemlíteném, hogy a kb. 60-70%-os Continental Wintercontact nem defekttűrő gumikkal az előző ugyanilyen márkájú autómnál ez nem fordult Velem el soha, sőt 20 cm-es hóban hazajöttem velük az Alpokból, kipörgésgátó nélkül. Hát ezek az én tapasztalataim. Az is lehet, hogy a Continental ennyivel jobb a Dunlopnál... A gumis szakemberek pedig (ha jól tudom) azért átkozzák a defekttűrő abroncsokat, mert nehezebben szerelhető, de ezt Ti jobban tudjátok azt hiszem. :)
4 db 245/40 R18 méretű új, vagy újszerű gumit keresek (Dunlop, Continental, Pirelli előnyben, de jöhet más is). Csak azért, ha vki netán meg szeretne szabadulni 1 ilyen garniturától... :)
"A defekttűrő gumiabroncs legfontosabb előnye, hogy a gépkocsi a gumiban lévő levegő teljes elvesztése esetén is mozgásképes marad és akár 200 km megtételére is képes, max. 80 km/ sebességgel. Ezt az teszi lehetővé, hogy a gumiabroncs speciális, megerősített oldalfala képes légnyomás nélkül is megtartani a gépkocsi súlyát. A különleges peremkialakítás pedig meggátolja, hogy a gumi leforduljon a keréktárcsáról. Mivel e tulajdonságok miatt a vezető nem érzékeli a defektet a Run Flat gumiabroncsok használata csak légnyomás ellenőrző rendszerrel együtt lehetséges. A gyári szerelésnél ezt a gépkocsi felszerelése tartalmazza, de léteznek utólag beszerelhető ilyen rendszerek is. A legelterjedtebb "Run Flat" technológiával készült gumiabroncsok további előnye, hogy azok a hagyományos keréktárcsára szerelhetők. Ez azt is jelenti, hogy megfelelő méret esetén a defekttűrő rendszer szinte bármelyik gépkocsiba, utólag is beépíthető."
ha jól tudom, kb 20-30%-kal nehezebbek. Ez valóban nem kevés, de nem hinném, hogy nagy gondot okozna.
Pedig de.
A draga nagyautokban gyakran keszitik aluminiumbol, vagy annak otvozeteibol a futomu-alkatreszeket. Kizarolag a sulycsokkentes miatt. szerinted mekkora sulykulonbseg lehet egy acel lengokar, meg egy aluminium kozott? Es ha megeri az osszehasonlithatatlanul dragabban megmunkalhato anyagbol gyartani, akkor vajon szamit-e nehany deka ide vagy oda? :-)
Mert szerintem az sem törvényszerű, hogy a hétköznapi alufelni könnyebb, mint az ugyanolyan méretű acél, hisz az alumínium mechanikai tulajdonságai messze az acél mögött maradnak, ezért alumíniumból sokkal többet kell használni ugyanakkora szilárdság biztosításához.
Az alufelniben egy helyen van aluminium: a neveben :-) Ezek igazabol mindenfele otvozetek, es az olcsobb darabok valoban nem konnyebbek, hanem eppenseggel nehezebbek egy gyari acelfelninel.
Egyébként kötelező a nyomásellenőrző rendszer a defekttűrő gumikhoz, vagy csak ajánlott?
A jogszabalyt nem tudom, de muszakilag mindenesetre indokolt. Mert az nem ugy van, hogy kilyukadt a gumi, sebaj, elugrunk azert a Balatonra, aztan majd ha hazaertunk, kicsereljuk :-)
Defektes gumival max 80-nal szabad menni, azzal is csak a legkozelebbi gumisig. Viszont a defektrol nem nagyon ertesulsz, ha nincs nyomasmerod, mert ugye a vezetesi tulajonsagok nagyreszt valtozatlanok maradnak.
Tehat guminyomas-mero nelkul eppenseggel nem biztonsagosabb, hanem talan még veszelyesebb a defektturo abroncs hasznalata.
A komplett nyomásfigyelő rendszer 30 eFt. Elvileg 10 évig működik a 4 db, fém szeleppel egybeszerelt nyomás és hőmérséklet szenzor akkumulátora, és 5 év garanciát vállalnak rá (amúgy nem sokkal tovább akarjuk megtartani az autót) Ha további szenzorokat akar az ember, az 4500 Ft/db (pl a téli gumikba, hogy ne kelljen folyton átszereletetni a felniken a gumikat).
Ehhez jön a beszerelés költsége, azaz a gumis betekeri a 4 (vagy 8) szelepet, illetve egy autóvillamossági szaki beköti az elekromos rendszerbe (ad neki egy pozitívat meg egy testet). Szerintem nem drága.
Persze az igaz, hogy elromolhat, és ami elromolhat, az tudvalevőleg előbb-utóbb el is fog romlani. Dehát valami valamiért. Ilyen alapon autót se vegyen az ember, mert elromolhat :-D
Persze ha értelmetlennek gondolja valaki, akkor még a tíz forint is sok, nem hogy a harmincezer :-D (mondjuk én ugyanígy vagyok pl a sötétítő fóliával, az idióta spoilerekkel meg a matricákkal :-D)
Egyébként kötelező a nyomásellenőrző rendszer a defekttűrő gumikhoz, vagy csak ajánlott?
Alapszabály, hogy 4 db defekttűrő abroncs súlya, nem lehet több, mit azonos méretű normál abroncsból 5 db. Tehát azt mondod, hogy max 25%-kal lehet több egy defekttűrő aboncs tömege, mint az azonos típusú normál abroncsé?
Ez szerintem nem olyan rossz, tekintve, hogy a kerék tömegének döntő részét (szerintem a felénél mindenképpen többet) a felni tömege teszi ki. Valószínűleg minél peresebb, annál többet tesz ki a felni. De ha csak a felét, akkor csak max 12,5 %-kal nagyobb a defekttűrővel szerelt kerék tömege a normál gumival szerelt kerékének. Ha a felni tömege a teljes kerék tömegének 60%-a, akkor már csak max 10% az eltérés a kerekek tömege között. Szerintem ez a nem sok kategória. Mindenesetre jó lenne konkrét tömegadatokat tudni...
Hogy van-e értelme, megkérdőjelezném.... OK, vettem, egy újabb vélemény az enyémmel szemben! Kezdek elbizonytalanodni... Vagy mégsem? :-D
ha hozzászámolod az egyéb járulékos költségeket, igencsak sokra jön ki.... Melyek ezek a járulékos költségek? Pont az ilyen infókra vagyok kíváncsi, mert ha valami nem úgy van, ahogy elképzeltem (hisz a reklámanyagok mindig rózsaszínebbek a valóságnál), akkor azért nem akarok nagyon lukra futni.
Nem úgy van, hogy egyszerűen megveszem, ugyanúgy felszereltetem, aztán ugyanúgy (el)használom, vagy megjavíttatom ha kell, mint a normált, és a végén kidobom?
Defekttűrő gumiabroncs. Alapszabály, hogy 4 db defekttűrő abroncs súlya, nem lehet több, mit azonos méretű normál abroncsból 5 db. Komfortvesztés lesz. Hogy van-e értelme, megkérdőjelezném.... Egyrészt, mert a mai abroncsokra nem jellemző a durrdefekt, másrészt ha hozzászámolod az egyéb járulékos költségeket, igencsak sokra jön ki.... Nem éri meg. Szerintem....
Kedves fórumozók ! Meg szeretném kérdezni tőletek, hogy mi a véleményetek a Hijoin márkájú alufelnikről ? Milyen minőséget képviselnek ? Továbbá azt szeretném megkérdezni, hogy a fényezések között melyek a "fokozatok" értem ez alatt a minőség, ár, "szépség" tartósság...stb. jellemzőket. Engem konkrétan a "magasfényű" jellemző érdekelne. Ez jó vagy kevésbé jó ? Köszönöm ha valaki válaszol !
Faxom, már majdnem kész voltam, amikor az egész irományom elszállt! De sebaj, kezdem előlről :-D
Szóval tömeg: ha jól tudom, kb 20-30%-kal nehezebbek. Ez valóban nem kevés, de nem hinném, hogy nagy gondot okozna. Pláne nem a komfort terén, szerintem abban nem a rugózatlan tömeg növekedése a számottevő (viszont a futómű terhelésében már igen, ebben mindenképpen igazad van).
Amúgy ha tudnál egy pár linket, ahol a normál illetve a defekttűrő gumik, illetve az acél és alufelnik tömegét is meglehetne tudni, az nagyon jó volna!
Mert szerintem az sem törvényszerű, hogy a hétköznapi alufelni könnyebb, mint az ugyanolyan méretű acél, hisz az alumínium mechanikai tulajdonságai messze az acél mögött maradnak, ezért alumíniumból sokkal többet kell használni ugyanakkora szilárdság biztosításához. A 2,9-szeres fajsúly eltérés ellenére csak kb 0,66-szoros tömegcsökkenést lehet elérni, de ezt is csak a jó minőségű könnyűfémekből készült keréktárcsa esetén. Ez pedig nem a 30 ezer forintos alufelni kategória, hanem sokkal inkább a 200 ezres magnézium felni… ;-) Azaz szerintem leginkább a korrózió, illetve a design miatt van értelme a hétköznapi, a többség által használt alufelninek, és nem a konkrét tömegcsökkentés miatt. Szóval szerintem ez is megérne egy misét.
De visszatérve a témához: Ár: kb 7-10 e Ft-tal drágábbak a defekttűrők /db. Ennyit nekem simán megér a biztonságom, azaz igenis nem nagy különbség, ha azt nézi az ember, hogy mit nyerhet vele. Kb 40 eFt plusz kiadás nem tétel, ha az ember fia új autót vesz. Hisz ez kb 3 telitank... Pláne nem a gumin érdemes ezt megspórolni. Mondjuk az üvegek lesötétítése helyett inkább veszek jó gumit, érted :-D A légzsákokon meg a ESP-n sem spóroltam, mert az az igazán nagy tétel, ha szarrá töröm magam vagy a többmilliós autót... Mondjuk alapból sem a gagyi, használt gumik közül válogatnék, mert szerintem a jó gumi nagyon fontos. Méterek és életek múlhatnak rajta, ezért inkább megveszem a gyári, nullkilométeres, valamilyen (vélhetően) független tesztelő, pl az ADAC által jónak kikiáltott, kiegyensúlyozott tulajdonságokkal rendelkező gumit, amit aztán természetesen nem használok slick állapotig.
Így vagyok a defekttűrővel is: biztonságos, az érkező autó gumiméretében már elérhető, ergo fontolóra veszem. Nekem megéri. Volt már a családban durrdefekt, nem sokon múlt, hogy nem lett belőle nagy baleset… Egyébként szerintem érdekes, hogy egyre több nagy gyártó sok sok autóját vagy opcionálisan, vagy szériában defekttűrő gumival szereli (gondolom hozzá méretezett futóművel). De mindegy, nem ez a lényeg.
A kérdés második része viszont továbbra is fennáll, ugyanis az utólagosan beszerelhető keréknyomás ellenőrző rendszerrel akkor is kacérkodom, ha végül nem veszek defekttűrő gumikat, szóval várom a tapasztalataidat, véleményedet ezügyben is.
7*15" ET50 5/118 ALESSIO TOP Nem gyári, mint kirerűlt. Fiat kupakos, ezért gondoltam hogy gyári. Szinte új állapot, 1 szezont volt autón, csak az új Ducaton nagyobb a fék, ezért lett eladó.
Ugyanis komolyan elgondolkoztam rajta, mert nem sokkal nehezebbek és drágábbak a defekttűrő gumik a normál társaiknál, de viszont egy durrdefekt esetén nem esek le az útról, ha ilyet használok... Ez azért nem egy utolsó szempont ;-)
Nem tudom, honnan az info. A defektturo gumik SOKKAL nehezebbek a normal tarsaiknal, es szerintem sokkal dragabbak is, de az arakat magad is lattad, ha ez neked nem nagy kulonbseg, akkor irigyellek :-)
Pl a merevebb oldalfal miatt romlik a komfort, rázósabb lesz az autó, vagy nem lehet javítani, esetleg nagyon drágán javítják a gumit, ha pl szögbe hajtok, stb.
Mivel a defektturo gumi sokkal nehezebb, nő az un. rugozatlan tomeg is, ez pedig komfortveszteshez vezet, illetve jobban terheli (a nem erre tervezett) futomu alkatreszeit.
Van valakinek tapasztalata a defekttűrő gumikkal, illetve a hozzá használatos, utólagosan beszerelt keréknyomás ellenőrző rendszerekről?
Ugyanis komolyan elgondolkoztam rajta, mert nem sokkal nehezebbek és drágábbak a defekttűrő gumik a normál társaiknál, de viszont egy durrdefekt esetén nem esek le az útról, ha ilyet használok... Ez azért nem egy utolsó szempont ;-)
Konkrétan egy nemsokára megérkező, 2008-as Toyota Corolla 205/55 R16 gumijáról lenne szó, amihez több gyártó is ajánl egész jó defekttűrő gumikat, pl
Nyári: Bridgestone Turanza ER300 91 H defekttűrő Dunlop SP Sport 01 91 V DSST defekttűrő Pirelli P ZERO 91 V RF defekttűrő
Téli: Dunlop SP Winter Sport M3 91 H ROF defekttűrő Bridgestone LM25 91 H RFT defekttűrő Pirelli W210 Sottozero 91 H RF dekekttűrő
A poblémám kettős: 1 - nem tudom, lehet-e valami bajom abból, hogy nem hagyományos gumit veszek? Pl a merevebb oldalfal miatt romlik a komfort, rázósabb lesz az autó, vagy nem lehet javítani, esetleg nagyon drágán javítják a gumit, ha pl szögbe hajtok, stb. 2 - a Corollához gyárilag nem tartozik keréknyomás ellenőrző rendszer, márpedig ez elvileg szükséges a defekttűrő gumikhoz, hisz állítólag nem nagyon lehet észrevenni, ha az egyik elkezd ereszteni.
Ezért utólag beszerelhető keréknyomás ellenőrző rendszerben gondolkodom, lsd itt: http://www.baolong.hu/tpms201.htm A cucc ára kb 32 e HUF