Szia! Ebben az esetben csinálj egy jellemző nézetből egy 3mpix fotót minél kevésbé tömörítve (ha tudsz raw-ot az mégjobb). Ha lehet válassz egy jó napsütéses alkalmat. Írd le hogy kb mit szeretnél, milyen szineket és küldd el (megrendeles@homlokzattervezes.hu). Remélem sikerül olyat kreálnom, ami tetszeni is fog :-)
nna a mienkkel biztos mindketten jól járunk.. Először is se nekem, se a páromnak semmi kreativitása az ilyen dolgokhoz, a házunk viszont elég szép formásra lett tervezve, szép referencia lenne szerintem..
Tudom, hogy nem ildomos egy fórumon reklámozni, de most kezdek bele egy általam homlokzattervezésként definiált dologba (www.homlokzattervezes.hu). Amennyiben valamelyikőtök szinezés előtt áll, szivesen csinálnék grátisz egy színösszeállítást, ha azzal bővíthetem referenciámat. thx
Sziasztok! Földszintes családi házat építünk, a fafödém rétegrendje: gipszkarton, fólia, lécezés, 15cm üveggyapot a gerendák között. Azt szeretném megkérdezni, szerintetek ha ledeszkázom és furnérlemezzel beborítom a padlást, nem fognak belekötni tűzveszélyességi szempontból? Nem mintha a gerendák meg a lécek nem lennének éghetők... Előre is köszi a hozzászólásokat!
Én is a tetőteret akarom beépíteni, de nekem 15x20-as fagerendáim vannak. Ezen hajópadló, majd 4 cm nikecell. Ide gondoltam a knauf vidifloor szárazpadlóját, a 2x10 mm-est vagy gyárilag ragasztva vagy én ragasztom otthon, majd a járólap vagy a laminált padló. Az egész így 10 cm alatt lesz és marad 2,50 belmadasságom, nem utolsó sorban a súlyról ami így kb. 30 kg/m2. A vidifloor 1100 ft/m2 ez ugye kétszer számolva az átlapolás miatt.
OSB-vel sem kisebb a súly és szerintem ez stabilabb járófelület mert ragasztva és csavarozva is van.
Ha valakinek van olcsóbb ötlete szívesen hallgatom!
nem csak 100-as (lépésálló) EPS van, hanem 150-200-as is, ami garázsba, ipari használatra is ok. ha ez sem elég, ott az xps, ami még stabilabb, jobb hőszigetelő is, vízfelvétele minimális, szinte nem zsugorodik. persze drágább is, de egyszer kell kifizetni.
az árról sajnos még nincs infóm, egyelőre én is tervezési fázisban vagyok a tetőtér beépítésével kapcsolatban.
másik lehetőség: 2 réteg 12mm-es, nútos OSB, átlapolva, alatta akár szárazesztrich/cellulózrost szigetelés, közötte nátronpapír, tetején telibe ragasztva a laminát padló.
vagy szigetelés, benne vakpadló, a födém-csatlakozásnál lépéshanggátló filccel, felette egy réteg 15mm-es nútos osb, a találkozásnál ismét filc, felette laminát. de az osb + laminát padló ehlyett mehet akár 22mm-es hajópadló is, alatta a már leírt rétegrend. a lényeg, hogy minél nehezebb, és lehetőleg ömlesztett szigetelő anyag legyen, mert az szépen nyeli a hangot is, kiegyenlítő rétegként is funkcionálhat, ha nem vakpadló van, és jó hőszigetelő.
Lehet jó ha könnyű bútorok vannak a szobában. Én ezt nem kockáztattam meg a 4,20*2,60 méretű (telepakolt) szekrénysornál. Kiváncsi lennék az eps felületére milyen állapotban van. A laminált padló azért mozog valamennyit.
banya69 A 3-4 cm EPS + 9mm laminált biztos olcsóbb megoldás mert a kb.1,2 m2-es nútféderes lap nem olcsó mulatság (kb. 2400 / tábla).
Rigipsnek van komplett egysége (valami rigidur), ahol lépésálló szigetelésen van két réteg gipszrost, erre mehet bármilyen padló. az egész szárazépítési technológia, és elég stabil lehet, ha több felújítási könyben olvastam róla, és a statikus építészünk is ajánlotta anno. mellesleg az irodaházban, ahol dolgozom, szintén gipszrost-szerű szárazpadló van, vezetékeknek mindenféle alagutakkal, és ez is elég stabil, pedig csak egy szimpla padlószőnyeg van rajta, afelett pedig 90-130 kg-os emberek gurulnak a székeikkel körbe körbe...
Hát ez az amire nincs már helyünk. Ez legalább 10 cm, nekem 4-5 cm van max a bejárati ajtó küszöbszintjéig, és a belmagasságot sem akarjuk annyira csökkenteni. Örülünk, ha megállunk a 268 magasságnál. Tehát ha a nutféderes lapot nem rakok még rá akkor besüpped a lépésálló? Az igaz, hogy a 9 mm-es laminált padlót szeretnénk, az azért valamivel erősebb.
banya69-nek is vastagság problámái vannak (ez jó, akár a HUSZ-ba is írhattam volna :) Szerintem senki nem csinál kis vastagságban normális minőségű aljzatbetont. A nútféderes lapokat szépen be lehet szabni és gyakorlatilag teljesen sík felületet ad. Egy ár összehasonlítás is megérne egy misét.
Barátoméknál segítettem letenni a lépésállót (beton aljzatra) ott 3+4 centit tettünk le (erre rá fólia, betonvas betonréteg, és gondolom arra rá a lapok/parketta)
Szerintem nem de majd az igazi profik megmondják. A képen a következő rétegeket látod, nekem bevált: laminált parketta polifoam nútféderes lap 0,60 * 2,05 táblák ( hasonlít a pozdorjához de annál finomabb) lépésálló nikecell PE fólia
Az összes parkettás helység így készült. Melegnek ennek ellenére sem mondanám de a betonnál biztos jobb. A nikecell vastagságával ( 2 rétegben is rakhatod) be tudjátok a szintet állítani.
Egy kis segítséget kérnék! Ha lépésálló nikecellt rakok le egy betonfödémre, és már nem akarunk rábetonozni, akkor biztonsággal rá lehet rakni a laminált padlót? Milyen módszerrel lehet jó stabilan letenni a lépésállót, hogy biztosan nem mozogjon el a laminált alatt? Az annyira lépésálló, hogy a lakás közlekedő részén nem süllyed meg olyan mértékben hogy látszódik vagy érződik? Az a nagy probléma, hogy már fennt van a padlókiegyenlítő és már nem lehet nagyon (10 centivel) megemelni a padlószintet. Alatta biztos nincs hőszigetelés, ezt már tudjuk, de mindenképpen szeretnénk alulról egy réteg szigetelést.
A kereszthuzat durva tud lenni: ma a nappali-étkező-előtérben csináltam (kb.60 nm, 3 ablakkal): 55 volt előtte, 2-3 perc múlva 40-et mutatott a páratartalom mérő:)
60, max 65 %-ig egészséges, felette légúti megbetegedéseket okozhat és ilyen magas páratartalomnál már a legkisebb hőhídnál is kicsapódik a pára. Ha erősen hőhidas a házad, akkor inkább 50-55%-ot kellene tartani.
Olyan nincs, hogy vékony , olcsó és hatékony...olyan van , hogy vastag, viszonylag drágább mint goldoltad volna és utánna jó és költség kimélő...ellenben könnyen lehet, hogy nálad a végén az lesz, hogy olcsó, vékony és penészedik és semmit sem ér
No most mindenki ad majd tanácsot és a sok alternativa miatt döntés képtelen leszel..:)) Késöbb pedig csak az ár érdekel...
Hogy ki nem maradjak a sorból én XPS -t ragasztanák fel 2 rétegben átlapolva pl 2x4 cm a garázs plafonjára . Majd kapna üvegszövetet és glett anyagot vagy gipszkartont izlés szerint, ezzel már jobb hőérzeted lesz ha van a padlóban is valamennyi hőszigetelő anyag. Azonban ha nincs akkor a 2x6 cm -t kell feltenni .
A lágyabb és olcsóbb szálas hőszigetelő anyagok csak akkor jók ha a lépésálló/kasirozott változat megy fel. Különben az illesztéseknél, az anyagok összeesnek pár év múlva és nem érnek semmit és könnyen párásodhatnak.... Az EPS -sem jó garázsba a viz és benzin gőz miatt mivel ezek az anyagok képesek ezeket magukba szivni ahoz, hogy jobb legyen a hőszigetelés+párazáró fólia felrakást kéne csinálni és gipszkartonozást úgy, hogy nem menjen be a gépészeti áttöréseknél se a viz,pára,benzingőz...igy inkább ezek használata olcsóságuk ellenére nem javasolt..., mert úgyan olcsón vásárolsz sok problémát ami pár év múlva jeletkezik....ha most készitenék ez a fődémet akkor a sárga 100- lépésállóval jártál volna jól ami a betonba került volna...ezt sporolták ki és most neked költségesebb megoldást kell választanod...máskülönben a terasz és ház szigetelés közé is be kéne tenni legalább 6 cm -t...ez nevezik szivásnak mivel ehez a ház falánál felkéne vágni a teraszt ..., mert az egész egy nagy hőhid ...és akkor nem beszéltünk a lábazat szigeteléséről vagy a pince falának szigeteléséről kérném nézd végig a linkeket ott megtalálod a megoldást, hogy hogyan kellett volna megtenni...utólag csinálni valamit mindig költségesebb mint az elején , de jól...
Olyan nincs, hogy vékony , olcsó és hatékony...olyan van , hogy vastag, viszonylag drágább mint goldoltad volna és utánna jó és költség kimélő...ellenben könnyen lehet, hogy nálad a végén az lesz, hogy olcsó, vékony és penészedik és semmit sem ér...dönts belátásod szerint...