Pont most akartam kérdezni hogy TECSO-t nem tankol-e senki? mert az nekem bejött. Igaz hogy benzinben, de fater is azt tol a Hondájába és soha semmi nem volt vele.
Ahogy olvasom a fórmot, úgy néz ki nem olyan nagy gond hogy a benzinesből kihagyták az elektromos gázpedált...
Ma láttam az autómat a kereskedésben. Nagyon szép az ezüst, és jól néznek ki a sötétített ablakok is. Aszonták, hogy kb. egy hét még, amíg keresztül megy a bürokrácián...
Szerintem egy kicsit túlzásba viszitek ezt a rángatás dolgot. Ha van is a kocsinak megtorpanása én nem érzem. Nekem is rángatott egyszer, úgy 2-3 e km körül, az üzemanyaggal lehetett a gond. Azóta nem tankolok molnál, essonál, ha tehetem a kagylósat is kerülöm. Most lassan 11 e van a gépben, de már régóta semmi szokatlant nem produkál, csak megy mint a golyó, pedig nem is pörgetem. Azért vettem dieselt, hogy nyomatékból menjen, két kezemen meg tudnám számolni, hogy hányszor huzattam ki 3000 fölé.
Valaki kérdezte: spuri = -10 % fogy. csökkenés? Nekem bejött 5,2 helyett 4,7-et eszik, tehát durván 10 %! Pályán 140-nél 6 és 6,3 között imbolyog a pill. fogyasztás. Ez is jó!
Nekem úgy rémlik, hogy a tescós és a metrós üzemanyag sem a moltól van. Most metróssal mentem egy tankot, és nekem bevállt, a kollégám pedig a tescós olajjal nyomja, állítja, hogy jobb mint az omv.
1.4 ex -em van, és néha rövid időre égett szagott érzek az autóban. Mitől lehet? Biztos béna vagyok. Ha nem nyomom ki rendesen a kuplungot, akkor az okozhatja ezt a szagot?
Nos rángatás teszt beszámoló, most Szomorról írok:
kibróbáltam az alábbiakat hideg motornál (bár nem szívesen, de a teszt kedvéért), és persze rendes üzemmeleg állapotban... 3.-ban (cca 50), 4.-ben (cca 70), 1600-2200 RPM kürül (rendre 1600, 1700, 1800, 1900, 2000, 2100, 2200) ellépni, majd gázt adni... mindezt kipróbáltam minden esetben hirtelen, és óvatos pedálmunkával is...
Üzemanyag: OMV sprint diesel
Adalék nincs
Külső hő 2-3 Celsius közt
1.6 CRDI EX
17413km ODO szerint
5000-nél minőpségi olajat kapott a gyári ledobása után...
(ha van még szempont, szóljatok)
Semmi, ISMÉTLEM SEMMI rángatás/megtorpanás egy pillanatra sem... ahogy odaléptem, a pedálmunka függvényéban betolt az ülésbe, és röpült...
Más: Jobb oldalról enyhe kopogás, odanéztem, és megigazítottam az anyósoldali övet, aminek csattja kicsit ferdén szorult meg a hevederen, aztán kuss lett... :)))))
Nálam is jelentkezett már a jelenség, de én inkább egy két apró rántásnak nevezném, mint rángatásnak. Inkább alacsonyabb fordulaton fordult elő, de apró gázadásra elmúlik. Van amikor pedig hiába is akarom nem jön elő.
Nem hinném, hogy üzemanyag probléma lenne.
Egyébként pedig nem olyan zavaró, szerintem van aki észre sem veszi főleg a szuper útjainkon.
Tagnap üzemi hőfokon csinálta, ma reggel pl nem, de igaz akkor még nem volt teljesen üzemmeleg. Lehet, hogy van összefüggés, lehet hogy nem. Este kiderül, akkor több lehetőségem lesz rá a kisebb dugó miatt.
Én is kipróbáltam ma reggel munkába menet ezt a rángatási dolgot a leírt instrukciók alapján. Bármit csináltam vele (mondjuk padlót nem nyomtam neki) nekem nem produkált semmi ilyet és eddigi tapasztalataim alapján sem éreztem ezt a jelenséget. Remélem így is fog maradni! Én MOL kúton tankoltam sima gázolajat. Egyébként nektek üzemi hőfokon, hidegen vagy mindkét esetben csinálja?
A vicces az, hogy ma reggel pl nem csinálta. Igaz nem sok lehetőségem volt tesztelni, de amikor volt akkor meg nem csinálta. Hazafele megint tesztelgetem, de ettől függetlenül jelezni fogom a szerviz felé. Majd meglátjuk lesz e foganatja... Amúgy azért nem nagyon bízok ebben a javítás dologban. Hogy miért? Mert mielőtt elhatároztam hogy Ceed-et veszek, olvastam a RIO fórumot. Ott is szórakozott a dízel, igaz ha jól emlékszem akkor mikor hidegen beindították, akkor leesett a fordulat. Aki dízel RIO-ból ült át az esetleg tanusíthatja. Nem tudom mi lett a problémával, de elég sokáig meg volt ez a jelenség és nem sok megoldás volt rá...
Szerintem a legjobb amit tehetünk,az ha mindenki bemegy a szervizébe és jelzi a problémát!(a szervizek válaszati összegyűjtjük és a tegnap inditványozott adatokkal együtt elküldjük a kia motorsnak! ) Megoldani ugyse tudják,de továbbítják a 2.,3. alkalom után a kia hun.-nak,az meg remélhetőleg a gyárnak! Valaki irta,h van neki egy ismerőse a kia gyárban vezető beosztásban! Őt is meg kellene kérdezni,h tudnak e róla! Ha már a gyárig eljut a probléma,akkor ők irnak egy másik szoftvert és garanciális visszahivás alkalmával rátöltik az autok ecu-jára! ez kb 1 év :( Nálunk a KTM nél ez így működött!
Én is lanost cseréltem ceedre.Most probálgattam a rángatást mert nekem nem jelentkezett.Igen észrevehető egy pillanatnyi megtorpanás,3-asban ha 2000 körül visszaengedem a gázt,és gázt adok.De lanoshoz képest fel se tünt három okból 1. ha finoman vezetek 2000-nél váltom a sebességet 2.vann egy pót rugó a gázpedálnál ezért picit lassabban tudok gázt adni 3.minimálisan érezhető
"Persze. Egy kis klingeritlapra a megfelelő helyre zárásként. :-) Azóta semmi rángatás. De minden infót megtaláltok a honlapunkon, nem szégyen ám átnézni egy öregebb koreaihoz tanulni a hibákból! :-) "
A Lanosom (1.5 benzin) csörög.
Tehát adott fodulatszámon tartva (kb. 2000) majd ott épp egy leheletnyi gázpedál nyomással gyorsítva csörög a motor. De csak melegen.
Voltam a Daewoo fórum által istenített Váci szervízben....
Nem akarom részletezni. Többszöri nekifutásra hidrotőkétől kezdve, vezérműszíj, vezérműtengely, hajtókarcsapágy, hajtókar szeg, gyűrű meg apróságok csereberéje.
(Ötletszerűen. Ha nem jött be, volt másik ötletük...)
Összesen olyan 220.000 Ft-ért (Az autó ér kb. 850.000-et)
Végül elhoztam látszólag készen. 2000 km múlva újra csörög.....
A garancia lejárt, plussz még kaptam mellé egy (addig nem lévő) kis olajcsöpögést a váltó és motorblokk között, amihez szerintük semmi közük.
Másik szervízben ahol megcsinálták az olajfolyást, szerintük volt közük hozzá...
(A szervízek amúgy jól tudják a másik szervíz munkáját kutyázni)
Ezek után, meg Daewoo-t (Chevit) soha többé.
Tavasszal szeretném lecserélni egy Ceed-re. Most viszont meginogtam. Nem veszek olyan autót aminek a motorjába (esetleg) bele kell nyúlni.
Ezt magyar szervíz szerintem képtelen hibátlanul megoldani. (Persze lehet ezen sértődgetni, de ez a tapasztalatom)
"Szerencsémre" tavaszig talán lesz megoldás a rángatás problémára. Az nem nyugtat meg, hogy hátha jó lapot húzok, és nem rángatós.
Vagy marad az 1.6 benzines
Amúgy tudnék mesélni itt a fórumon dícsért pesti KIA szervíz és a barátom garanciális KIA Sorrentó-jának esetéről. (2x motorcsere! 2x turbócsere, "apróságok"...) Végül kicsit áron alul eladta amikor épp működött.
Fél óra múlva hívta a vevő, hogy lerobbant vele az autópályán........ :-)
Most meg van egy Accordja és unatkozik, mert nem rángat és még nem volt semmi hibája. (évi 50000km-t megy az autóival!)
Egy dolgot ne feledjetek, ha valakinek már rángat, a vezérlése próbál x naftához alkalmazkodni, esetleg rosszabb nafta miatt lerakódásai vannak... ilyenkor ha jó nyálat kezdesz tankolni, vagy adalékot teszel hozzá, az nem egy tank alatt fogja megoldani a problémát, már ha tényleg ez a probléma... tuti, hogy menni kell vele sokat, és leöblíteni vagy 4-5 tank anyagot, hogy beálljon valami pozitívum végleg...
Ahol lakom benzinkutak serege van 1 km-en belül, úgy mint JET, MOL, SHELL, OMW. Szóval a választás adott, ráadásul ezek a JET kivételével 1 árban mozognak. A JET olcsóbb a többinél, de az itteni kúttal volt régen egy elég csúnya vizezési ügy, azóta ott sose tankolunk! Ha azt mondjátok hogy az OMW-től nem csinálja, akkor azt tankolok, bár nekem is még messze van a tankolás, de nem hinném hogy ez lenne a megoldás...
a Sogorom az 1,4 pdti poloval!!sima étoljjal járt egész nyáron!!! én mutattam neki,h a tdi golfja elmegyel ezzel ,mivel az én astrám nagyon szerette!! de mindenhol azt mondják a pdtdi nem birja..eddig 20 vagy 30 ekm-t ment el vele!! és semmi baja.. én azért a ceedbe nem önteném bele!! csak az "olcsobb vackokba"
Ergó csak az OMV ad rendes naftát? Mondjuk az OMV nem a MOL-tól vásárol, a többi meg tudtommal igen, bár a Shell-re nem tenném le a nagy esküt, de kagylósba nem megyek, mert nagyon elásták magukat nálam többször is a kútjaik...
Most akkor tehát mégis ki lehet jelenteni, hogy az üzemanyag minőségén sok múlik, és az OMV a nyerő, a többi pancs? Nem vágom... azért holnap tesztelek, de ha nem rángat, lehet, hogy a relative jobb üzemanyag teszi, noha nem prémium, csak síma alap lötyi... ha ez igaz, akkor nekem azt a néhány HUF + megéri, amivel az átlag OMV drágább, főleg, ha mondjuk a SPURI-val sikerül letolni a fogyit kicsit... :)
OMW vel nekem soha se csinálta...aztán mondom nem is a gázolajjal volt a gond,megint beletankoltmam a szokott esso bol...300km ig semmi gond,már megnyugodtam,h ok minden...de akkor megnit berángatott!! akkor megint omw megint jo..kiprobáltam a shellt kb 400km és azzal is rángat,de azzal kicsit lejebb ment a fordulatszám ahol rángatott...
Én OMV sprint dízelt nyomatok, próbáltam már előcsalni ezt a rángatást, de sehogyse sikerült, most a pontos leírás alapján megpróbálom újra holnap, csak el ne feledjem... mivel országutazni fogok, ezért lesz rá lehetőségem lazán... :) Az eredményről majd beszámolok... :)
Ebben az egészben csak azt nem értem, hogy miért egy ilyen dízeles viszonylatban relatív magas fordulatszámon kell a rendszernek ezen meditálni, hogy mi legyen?
Egy barátom OFF dízel Octavia RS-ében is elég nagy a gyári teljesítmény, de ott ezt az egész bekapcsoljak, ne kapcsoljakot le tették 1500-ra, így gyakorlatilag nem érződik.