Ezúton szeretném megköszönni neked, hogy figyelmeztettél a nyitott ajtókra. Én voltam ma a T-7** - as sofőrje. A történet igaz. Ezt még kétszer eljátszotta velem a müszak alatt. Persze akkor már jobban figyeltem és nem indultam el. Az okát nem nagyon értem én sem. Ma történt még az is , hogy a 86*-es várta a zöld jelzést a Kossuth-Párizsi kereszteződésben a Mars tér felé és egy okos kamionos ledarálta a fél oldalát kanyarodás közben és mint aki jól végezte dolgát ment tovább.
De, elvileg van rugózás az A-hídon is. Elvileg. Bár mivel az nem duplakerék, lehet, hgy ott keményebb, jobban "pattog" a kocsi ott. De ez lehet akár fikció is, mert nem vagyok műszakász.
A kereszteződés nemrég lett kijavítva (=taknyolva, mert mást teljes lezárás nélkül nemigen lehet tenni), de nem egyszer éreztem a Posta előtti villamosmegállóban várakozva, hogy megremeg alattam a föld, mikor a Híd utcába hajtott fel egy busz vagy troli, pedig tényleg nem száguldoztak...
A stílusért elnézését kérem mindenkinek, de ha jobban megnézzük, ha mondjuk a SZéchenyi téri gyalogátjáróban nem tud megállni a troli, akkor könnyedén életekbe is kerülhetett volna. DE hála a magasságosnak, hogy eddig ilyenre nem került sor és remélem soha nem is fog, de nem győzőm eléggé hangsúlyozni, hogy ami elkerülhető hiba azokra derüljön fény és szűrjék ki ezeket a hibákat az illetékesek. Meggyőződésem, hogy a hibák hétterében nem egyedül a karbantartóké a felelősség, hanem akik náluknál magasabb beosztásban vannak és ilyen munkakörülményeket teremtenek és olyan döntések meghozatalára kényszerítik a dolgozókat, amelyek nem helyesek. Tehát az a bajitt Szegeden az én meglátásom szerint, hogy egyrészt nincs összefogás, de nincs is miért összefogni, mert nincsenek célok. Célok nélkül pedig mit ér az ember? Szerintem itt akkor és csak akkor lesz változás, nemcsak tömegközlekedési ügyekben, hanem az egész országban, ha mindenki össszefogna egy közös célért, ez a cél pedig ne a saját célunk legyen, hanem hogyan tehetnénk többet egymásért és hogyan élhetnénk jobban, mit tudnánk még tenni, hogy jobb legyen. Nem azt kell nézni, hogy a másik mit csinál, hogy a másiknak milyen, hanem hogy nekünk milyen legyen. Én úgyérzem, hogy mi is akkor érhetnénk el többet, ha egységesen összefognánk. Legyen közös célunk és együtt több erővel, talán többet tehetünk. De ne azt csináljuk, hogy aki egy kicsit másképp látja a dolgot azt lehurrogjuk meg kiröhögjük, persze elismerem a más meg nézzen magába, hogy miért tették ezt. Azt kellene nekünk belátni, hogy a különvonalak nem vezetnek sehova és ha egyszer segítenénk egymáson akkor lehetne itt változás. Nem akarok politizálni mert sztem az nem erre a topikra tartozik, de egy dolgot mégis ki szeretnék emelni. Szerintetek miért ilyen rossz az ország helyzete? Mert nekem akárki akármit mond a saját bőrömön látom, hogy egyre nagyobb a kiadás, de a bevételek nem nőnek? Gyakorlatilag elmondhatjuk azt is, hogy az Únió az egy megtévesztő név. Ezelött a kommunizmus uralkodott, ma pedig a tőke. És velünk amíg nem látjuk be hogy mit is tesznek, hanem az a célunk, hogy a másikat eltapossuk, kisseizzük, addig kérem minket kirabolnak. De ezt szószerint értem. Azonban én úgy vagyok vele, amíg nem látják be tegyenek amit akarnak, azonban én nem kívánom megvárni a "nagy cselekvések halálát" így én megígérem nektek, hogy többet nem is írok, mert nem érdemes. Tőlem akár fel is gyúladhat az a rohadt troli, vagy kisikolhat százfelé a villamos, azt mondom, hogy nem érdekel, többet egy újjamat se kívánom megmozdítani mások érdekében.
"A halott úgy feküdt, ahogy a halottak szoktak, halott módra súlyosan, elnehezülve; dermedt tagjai belemélyedtek a koporsó derékaljába, feje örökre meghajolva feküdt a párnán, viaszsárga homloka, beesett halántéka kopaszon fehérlett, hegyes orra szinte rányomódott felső ajkára, s orra, homloka feltűnően kiállt, mint mindig a halottaké. Nagyon megváltozott, erősen lefogyott, amióta Pjotr Ivanovics utoljára látta, de arca - mint a halottaké rendesen - szebb volt, s főleg jelentősebb, mint eleven korában. Arca azt fejezte ki, hogy amit meg kellett tenni, meg van téve, és helyesen történt. Arckifejezésében ezenfelül szemrehányás vagy figyelmeztetés is volt az élők számára. Pjotr Ivanovics úgy érezte, hogy ez a figyelmeztetés nem helyénvaló, vagy legalábbis őrá nem tartozik." Tolsztoj: Ivan Iljics halála
A Postánál Híd felé menet a T-xxx első hídja írdatlan csattanással hatalmasat ütött a járművön, és az utasokon. Még egy rugó nélküli ökrösszekér is kíméletesebb a rápakolt szénakazalhoz.
A másik kettő áthaladásakor jóval enyhébb volt a dolog.
Nincs rugózása az első tengelynek?
Nem tudom, mi okozta, van ott egy méretes gödör?
Mert akkor nagyon sz.r munkát végeztek a tavaji útfelújításkor, akik csinálták, hisz azóta már volt javítva garanciában!
Én se hittem a szememnek, de mondom a csengő abba maradt és elindult, aki nem hiszi kérdezze meg a többi utast. A szegre viszatérve: a "filléres alkatrész" arra vonatkozik, hogy megtudakoltam, nem drága ez az alkatrész és a "nem nézték át" ezt hallomásból tudom, de hát igaz, mert ha ránézel és ránézésre látszott, hogy ez nem jó, meg volt egy ilyen eset korábban, akkor azért csak át kellet volna nézni, hogy na nem-e beszélhetünk típushibáról, vagy csak a csavarral van gond? Típushibáról nem beszélhetünk, mert évek óta viszonylag hibátlanul működik és ez a hiba nem jelentkezett eddig, összevissza két hiba volt ami a figyelmetlen karbantartásból adódott.
Tehát ez a szeg, ami szinte filléres alkatrész ment tönkre és azért lehetett baj, mert NEM NÉZTÉK ÁT ELÉG FIGYELMESEN A SZERELŐK A JÁRMŰVET. Te, azért itt, így és ilyet kijelenteni azért csak nem kéne, még én sem merek ilyet írni 8 év SZKT-val a hátam mögött... tehát ha rám hallgatsz, lassítasz ezzel a stílussal.
Ilyen elvileg az eredeti Skodáknál nem lehet. Ha megnyomjuk az indításjelzőt, az valamennyi nyitott ajtónál cseng. Ekkor, az egyik ajtószárny végálláskapcsolója (az ajtó zárt állapotában) bontja a csengő áramkörét, vagy az adott ajtónál külön, vagy kompletten a teljes járművön, ha valamennyi ajtó bezáródott.
Ez alól a motoros ajtós kocsik a kivételek, mert ott az indításjelző a zárógomb megnyomásával szólal meg, és 3-4 mp. múlva záródik az ajtó. Talán a 709 ilyen egyedül a 14Tr-ek közül, de az mostanság csak tanulójáratozik. Legalábbis úgy emlékszem, a most felújított T-700-as sem ilyen.
Tehát nem igazán tudok ésszerű magyarázatot, a műszaki hibát, pl. az ún. elektromos elkötést kivéve.
Nem én mondtam, hogy elavult jármű, tessék elolvasni, hogy ki és mire mondta, de amúgy segítek az egyik járművezető aki aznap volt vele hivatkozott arra, hogy az elavult jármű miatt nem látta a tükörből a leszálló utast, ami azért nagy baromság, mert a tükör az tükör, járműtől függetlenül, de amúgy valószínűsítem, hogy a holttérben tartózkodott a T. Utas és ezért nem látthatta a vezető.
"nálamnál nagyobb trolis szakértők" kifejezés, arra vonatkozott, hogy a trolikhoz kevésbé értek és abból a 2 perces magyarázatból, hogy mi a sasszeg, ami tönkre ment a részleteinek nem néztem utánna. Amúgy ha jól értelmeztem a fékpedállal van kapcsolatba, mert ugye emiatt szakadhatott be. Tehát ez a szeg, ami szinte filléres alkatrész ment tönkre és azért lehetett baj, mert NEM NÉZTÉK ÁT ELÉG FIGYELMESEN A SZERELŐK A JÁRMŰVET.
Na trolis szakikáim ezt magyarázzátok meg nekem: Ma utaztam a 7**-valhanyas trolival és a Vedres utcánál szálltam fel, ami a tröténet szempontjából elhanyagolható, szóval ott állok, szól az indításjelző elsőajtó becsuk, az indítás jelző abbamarad, majd két nyitott ajtóval elindultunk. Hadd tegyem hozzá azok a birkák akik magukat utasoknak nevezik csak maguknak motyognak, de se a vészjelzőt megnyomni, se szólni nem tudnak, én szóltam, majd becsukta az ajtókat. A kérdésem tehát, hogyan lehet az hogy az indításjelző abbamarad akkor ha az ajtók nyitva vannak, tudtommal ez nem ziu-9 meg, fvv hogy külön ki lehessen kapcsolni.
Ismerem a technológiát, tudom, hogy van is ilyesmi.
De én konkrétan tujákról írtam, azok közül is az FVV-k problémájáról!
Nem gondolom én, hogy szükséges lenne a Combino-khoz hasonló érzáékelős-inításletiltós kom pjúteres rendszer beépítése, hanem annyi, hogy a vezető pillntson jobb válla fölött hátra az ajtó becsukásakor!
Ha rácsapja az utas kezére az ajtót, 80Yo fölött akár súlyos, csonttöréssel járó sérülést is okozhat!!!
Természetesen ehhez az is kell, hogy ne állja el ismerős-kollega az ajtót, és ne zavarja beszélgetéssel a vezetőt.
Ma de. dolgom volt a belvárosban, és szomorúan tapasztaltam, hogy ez a jelenség gyakori!
A TV-nél meg a bunkofonozás-félkézzel vezetés dívik!
Miért veszélyezteti munkahelyét, saját, és főként utasai életét a T(v). soffőrúr? Mindössze 2-4 e HuF-ba kerül egy Head-set!
Egyébként vagy 2 éve már volt ilyen irányú probálkozás, de akkor tudtommal túl drágának találták a vételárat, ezért meghiúsult az üzlet. Most akkor újra kezdődtek a tárgyalások, vagy már meg is egyeztek?
A cikk az elsősorban a villamosról szólt, így a javaslat is, hogy ott le és felszállhatnak az első ajtón, azonba abuszon valóban más a helyzet, pl ha a sok birka = T. Utazóközönség megáll az első ajtóba, akkor valóban nehezen lehet le és felszállni nem csak a mozgáskorlátozottaknak, de ezt is lehetne szabályozni, de nem viccet csinálni belőle (első ajtós felszállítási rend a villamoson és társai)
akik mozgásukban korlátoltak, nem feltétlenül mozgáskorlátozott, azoknak az első ajtón kell felszálni
Mindenkinek ott kell, nem? ;-)
Csak ha még hajnali 5 órai rettenetes utasmennyiségnél sem feltétlenül kényszerítik ezt ki a sofőrök, akkor soha nem lesz elsőajtós rend - más sofőrök meg ilyenkor sem engednek le az első ajtónál... szóval ezek a második csoportba tartozó sofőrök azért remélhetőleg leengednék a nehezen mozgót az első ajtónál, de csak remélhetőleg...
Már látom nem is, kell ide munkaügyi központ, mert annyi műszaki zseni van az oldalon. Mindkét cég a karbantartó állományát pótolni tudja. Ha más nem akkor van a kivárás, míg nem lesz mozgásérzékelős ajtó és utolérés gátló tömköz. jármű.