Keresés

Részletes keresés

GPS Creative Commons License 2007.11.24 0 0 5096

Na itt vannak Baal képei - picit kisminkelve.

 

 

 

 

 

Előzmény: bajuszhaver (5095)
bajuszhaver Creative Commons License 2007.11.24 0 0 5095
Üdv.:Baal!Nagyon várom már a közeli fotóidat...Bajuszhaver.
Előzmény: baal (5067)
szőrmók Creative Commons License 2007.11.23 0 0 5094
Hát az hogy hol mérik csak a gyártó tudja, de a brossurákat reklámszakemberek irják és arról azt hiszem mindenkinek megvan a véleménye. egyébbként a csigatengelyen illene. De az sem véletlen hogy azonos LE-jü motorokat téve ugyanarra a testre nem egyforma sebességek illetve fogyasztások adódnak. Tehát mindenki azt vesz amit akar vagy amit tud.Én Johnson Evinrudge párti vagyok . nem egy versenymotorok , de egy életet kiszolgálnak, egy kicsit tőbbet esznek mint a Yamahák amit viszont használtan is drágának tartok. Egyébbként az átlagember igy választ: nincs jogsi 5-6LE, van jogsi de csak pecázom :15LE , kicsi a hajóm de szeretek gyorsan menni : 25 LE,Nagyobb hajó de nem akarok rohanni 33LE, Vizisizek: 40++ és innét kezdve ki mit bir megfizetni
szőrmók ( most megyek aludni Jóéjszakát mindenkinek)
Előzmény: GPS (5093)
GPS Creative Commons License 2007.11.23 0 0 5093

 

Hát ez furcsa. Valóban - én sem láttam a motorok lapjára odabiggyesztve, hogy mennyi is a tolóerejuk? Pedig szerintem - ez hajós szempontból - fontosabb lenne, mint a LE maga.

 

Elvégre a villanymotoroknál is csak másodlagos, hogy 150, vagy 450 W-os a motor...az a fontos, hogy mennyit lát ebből tolóerőben a hajó (és a hajós).

 

Az se magyarázat, hogy ez csigánként változik - mert meg lehetne adni egy egységes emelkedésű csigával - a könyebb összehasonlításra.

No meg hát a villanymociknál is megadják...ami korrekt eljárás is szerintem.

 

Vagy lehet, hogy pont ezt nem akarják? Lehet hogy érdekes tolóerő-különbségeket mérnének két egyforma lóerejű motornál?

 

Apropó: hol mérik a motorok lóerejét? Főtengelyen, vagy csigatengelyen?

.

Előzmény: szőrmók (5091)
szőrmók Creative Commons License 2007.11.23 0 0 5092
Alapvetően a korrózió a kissebbik baj .Ahoz oxigén kell és az csak az olajszint felett van. Hanem ha az olaj helyett egy vizes emulzió van az irányváltóban és megfagy 1/10 térfogat %-t tágul /ezt tudjuk a kémia órákról/ . És az a vicc hogy ezt a viz akkor is megteszi ha el van keveredve az olajjal, szétnyomhatja acsizmát , szerencsésebb esetben kinyomja a szimeringet ,olajos viz kifoly , jöhet a rozsda ,.Kb 10 perc munkát pár deci olajat nem szabad sajnáli.! szőrmók
Előzmény: Márklár (5081)
szőrmók Creative Commons License 2007.11.23 0 0 5091
Hali GPS ! sajnos nem tudom.Pedig valamikor jóban voltam a Népszigeten a vonóerő mérö uszály személyzetével.Személyesen láttam vonóerö mérést. A vontató kötél egy dinamóméteren keresztül huzta a parthoz kötött uszályt.Igy mérték motorjavitás után a vonóerőt. Az értékek nem maradtak meg de arra még emlékszem ,hogy nixi csőves müszerük volt,( és hogy mijen olcsón vettük a gázolajat) ez már jó ideje volt vagy 20 éve.Akkor ott dolgoztam egy hajóépitő cégnél aNépszigeten.!
Előzmény: GPS (5078)
Márklár Creative Commons License 2007.11.23 0 0 5090

 

Szia!

 

Kukkants rá az 5005-ös hozzászólásra!

 

Márklár

Előzmény: elektrofish (5089)
elektrofish Creative Commons License 2007.11.23 0 0 5089
Szevasz Márklár!
Tavaly kimaradt az olajcsere, de az idén okvetlenül megteszem. Kérdésem hogy házi eszközök segítségével hogyan tudom a csizmába alulról-felfelé belé „tölteni” az olajat?
A „nagykönyv” szerint úgy kell csinálni….. Ha butaságot kérdeztem bocsi, de ez idáig szervizes csinálta az olajcserét, és nem láttam a ketyeréjét amivel felpréseli az anyagot a helyére.
Üdv:ef
Előzmény: Márklár (5081)
UNicum Creative Commons License 2007.11.23 0 0 5088

Uraim!

Remélem más is kihasználta e gyönyörű tavaszt egy kis hajókázásra! Bár nem mifelénk volt a legmelegebb a mai nap, azért gyorsan kerültem egyet a Dunán. Ellátogattam Bóni-fokra - kismiki kolléga nyári szenvedéseinek helyszínére (3703) - hát túl sok csónakossal nem találkoztam a 43km alatt :-) Jól esett a friss levegőn kicsit kiszellőzködni!

Unicum

 

 

Beer-ci Creative Commons License 2007.11.23 0 0 5087
Nehogy már ne szóljak hozzá..
Sziasztok.A powertrimmes motorokhoz ugye nem kell trimmelő, állíthatjuk kézzel. A másik amikor egy kis pálcát dugdosunk különböző körcikkelyen elhelyezett lyukakba, ezzel állítjuk be a motor dőlésszögét a hajóhoz képest. Ezen már menet közben csak Búvár Kund tud állítani, ha elég gyorsan úszik. Tehát ez egy szerkezet, a másik meg ami egy kallanytyú ami vagy rögzíti a prücköt, vagy oldja. Na ez a visszacsapódás gátló. Ha zárva van jöhet a rönk, uszadék, homokos part, még véletlenül sem hajlandó felemelkedni , és jönnek a bajok, csigacserék,stb. Ha meg menetközben nyitva akkor tud a szerencsétlen menekülni a bajtól.
Na. Van a tolatás . Mivel úgysem full gázon zurückolunk, a motor súlya bőven elég a nyomaték átviteléhez a testre, nem távolodik el. Igaz láttam olyan külmotort ahol ez ótómata
No hogy most egy trimmelő szerkezetnek mi a könnyebb arról már volt itt szó. A motort emelgetni a vízben, vagy a hajót eltolni a motortól.....menet közben. Merthogy mennél inkább igyekszik a motor hogy kilökje a testet a partra, az annál inkább igyekszik kiemelni a hátsó kollegát, meg ugye az ellenállása is egyre kisebb.
Persze jönnek az apró beállítási gondok, hát ezért agyalunk GPS-el hogy nekünk is legyen motoros trimmünk- ha már pénzünk nem volt olyan motorra-, ráadásul ótómatikus beállású, hogy ne kelljen odafigyelni rá csajozás közben.
Beer-ci
baal Creative Commons License 2007.11.23 0 0 5086

urak!

erre mondanám, hogy elméletileg a titanic is elsüllyeszthetetlen volt- a gyakorlat meg rácáfolt.

 

lehet, hogy elméletileg az én barkácsolt trimmem nem jól működne-gyakorltaban viszont teljesen tökéletesen működik a 110 lovas 800 kilós hajómon:-)))))

 

sőt-a szerelő elmondta, hogy elméletileg ezt a trimmet külmotorról koppintotta le-arra tervezték-de a gyakorlatban nálam is működik.

 

nameg valami archimedes nevű pofa már kitalálta, hogy egy 800 kilós testhez a vizben ugyi nem kell annyi erő, mint a szárazon (mármint az emeléséhez)

 

ráadásul a trimmnek nem az a dolga, hogy a hajót emelgesse anyósostul,haverostul.

 

nem vagyok hidrodinamikai szakértő-de szerintem csak annyi a dolga, hogy a hajtóművet (motort) mozgassa minusz felhajtóerő.

de beszéltem a műgyantással-szent igéretet tett, hogy a trimm összes részéről csinál rendes, nagyméretű fotót.

másrészt holnap megkérdezem a hajószerelőt, hogy mi akadályozza meg a visszacsapódást az én szerkezetemben.

 

mint mondtam láma vagyok hozzá, csak azt tudom, hogy jól műxik, és a hajó gyönyörűen siklik,az orrát szépen lenyomva tartva már olyan 2400-as fordulat körül.

 

sajna a gyári sebességmérőm elromlott-még nem sikerült életet lehelni bele, igy sebességhatárt nem tudok hozzárendelni.....

 

 

amúgy zárójelben-a mai eszemmel nem cserélném le a progress testemet semmire.....

baal Creative Commons License 2007.11.23 0 0 5085

ok, küldöm:-)

 

máris megy..és köszi..

Előzmény: GPS (5070)
baal Creative Commons License 2007.11.23 0 0 5084

miért billenne ki?

hisz a külmotoron eleve van egy reteszelő, ami hátramenetben reteszel..

ha nincs, csinálj-nem ördöngős dolog.

 

az enyém sem billen fel, ha hátrafelé indulok....

Előzmény: Márklár (5071)
Márklár Creative Commons License 2007.11.23 0 0 5083

amivel azért lehet hajtani, de nem túl drága az üzemeltetése. Ja a pénzem persze nagyon behatárolt

 

Az üzemeltetési költség nagy részét, a benzin költség teszi ki. (Egy jó állapotú

hajónál).

 

Tájékoztatásul, néhány motor, átlagos fogyija, és a testhez tartozó max. sebesség:

 

 

30 LE 2-üt ( 4.2 m test) kb. 7.5l/h        50 km/h

 

40 LE 4-üt (4.2 m test) kb. 6 l/h           60 km/h

 

85 LE 2-üt ( 5 m test) kb. 18 l/h           60 km/h

 

115 LE 4-üt ( 5.4 m  test) kb. 15 l/h     55 km/h

 

190 LE beépített 4-üt ( 5.3 m test) 17 l/h  72 km/h

 

Hangsúlyozom, az értékek körülbelüliek, a nagyságrend a lényeg.

 

Márklár

 

Előzmény: édespresszó (5075)
blueye Creative Commons License 2007.11.23 0 0 5082
Köszönöm.
Előzmény: Márklár (5081)
Márklár Creative Commons License 2007.11.23 0 0 5081

Ha jól tudom azért kell leengedni, mert a hajtóműolaj "vizet vesz magához".

 

Ha hibás a szimering, és víz kerül a hajtóműbe, hogy nagy baj ne történjen, olyan

olaj van benne, amely tud keveredni a vízzel, így a kenés megmarad. De ettől még

a víz bennt van, ezért javasolt téliesítéskor a hajtóműben olajat cserélni.

(Egyébként, ha minden jó, nem kerülhet víz a hajtóműbe).

 

A hajtómű az, melyben téliesítéskor mindig javasolt az olajcsere.

Szerintem olaj nélkül nem szabad hagyni, mert káros korróziók indulhatnak el.

 

Nem úgy a négyüteműeknél, a motorolajcsere. Ott, csak az olajcsere intervallumokat

kell betartani (100 óra).

 

Márklár

 

Előzmény: blueye (5079)
GPS Creative Commons License 2007.11.23 0 0 5080

 

A sebességváltóból (az automatából sem) meg a difikből sem engedik le az olajat télire.

Volt egy Volvo-m abba életre-szóló hajtóműolajozás volt...nem is volt leeresztő-csavarja se elől, se hátul.

.

Előzmény: blueye (5079)
blueye Creative Commons License 2007.11.23 0 0 5079
Szerintetek egy Bravo III-as kihajtásban ha leengedik a hajtóműolajat télre és nem pótolják vissza, akkor milyen kár keletkezhet?
Ha jól tudom azért kell leengedni, mert a hajtóműolaj "vizet vesz magához". Jól tudom?
GPS Creative Commons License 2007.11.23 0 0 5078

 

Szevasz Szőrös.:-)))    Ha már szóbajött - te szerinted mekkorát tol egy mondjuk 25 lovas motor - úgy átlagosan?

 

Valahogy úgy érdekelne, mint ahogy a villanymociknál is megadják, hogy ennyi meg annyi libra.

 

Márklár kollega szerint sovány a 450 kg erő a power-trimnek (amit az aktuátor tud)...énszerintem meg bőven elég - persze, én csak saccolok.

Na ezért is jó lenne tudni, mennyi is a tolóereje egy ilyenfajta (20-30 lovas) motornak ? 

Előzmény: szőrmók (5077)
szőrmók Creative Commons License 2007.11.23 0 0 5077
Hát a legegyszerűbb az lenne ,hogy akinálótól kérdezd! szerintem a honi rendőrség határórség használt ilyet. A 85-ös mercury motorral az a baj hogy ha régi, a fogyi 10-20 liter között mozog. A párositás egyébbként jó.Emlékeim szerint az orra lejtős és magas a szálvédője, kirándulni jó pecázni kicsit kényelmetlen. Én egyébbként beépitett motorra emlékszem de lehet ,hogy tévedek. szőrmók
Előzmény: édespresszó (5076)
édespresszó Creative Commons License 2007.11.23 0 0 5076
Kínálnak most egy M2-s testet 85 LE-s Mercuryval. Ez milyen párosításnak tűnik? Milyen hosszú egy M2?
édespresszó Creative Commons License 2007.11.23 0 0 5075
Tiszteletem minden sporttársnak!
Beleolvastam a korábbi hozzászólásokba, és megállapítottm, hogy igazán profi hajósok is járnak ide, ezért is merem elővezetni a kérdéseimet.
Én még nagyon kezdő vagyok a szakmában, a kishajóvezetői papíromon jóformán meg sem száradt a tinta, emiatt is laikus kérdésekben szeretnék útmutatást kérni. Használt hajó (motorcsónak) vásárlásán töröm a fejem, mit tanácsoltok, milyet (méret, tipus stb.) keressek, mire figyeljek oda különösen? Mi az előnye-hátránya a V-hajónak ill. a siklóhajónak (katamarán, trimarán…)? Családi (4 személy) dunai hajókázásokra kellene, persze szóló pecázásokra is, olyan, amivel azért lehet hajtani, de nem túl drága az üzemeltetése. Ja a pénzem persze nagyon behatárolt 

Minden jó tanácsot előre is köszönök.

édes
GPS Creative Commons License 2007.11.23 0 0 5074

 

Jó-jó, Márklár...de egy trim-motor azért nem kell felemelje a hajót - cuccostúl, skipperestől, barátnőstül :-)))

 

Valójában csak a tolóerőnek és a motor annak a súly-részének kell ellenáljon, ami mint forgató-nyomaték megjelenik a felfüggesztési tengelye körül. Mondjuk a motor súlyának a fele.

Ezt meg kell szorozni valamennyivel - a dinamikus igénybevétel miatt...de kb ennyi.

 

Egyébként ti mindig LE-ről beszéltek...soha szó nem esik a tolóerőről (mint a villanymociknál, librában).

Persze tudom, hogy az erősen csigafüggő is.  De azért engem mégis nagyon érdekelne, hogy hozzávetőlegesen mennyit is tol egy mondjuk 25 LE-s motor?

 

Ti biztos tudjátok, hogy mennyi lehet az - hozzávetőlegesen persze.

.

Előzmény: Márklár (5073)
Márklár Creative Commons License 2007.11.23 0 0 5073

 

Szerintem, még egy kis csónakhoz is kevés a teherbírása (450 kg).

 

Ha egy csónak súlya mondjuk 250 kg, négy személy, ez plusz 320 kg, benzintank,

akku, horgony, egyebek, így együtt kb. 60 kg. Idáig 630 kg, ha a motor súlyát is

hozzáadjuk, már a 700 kg környékén vagyunk.

Ehhez jön még,  a siklásba hozáshoz kellő, plusz energia.

 

Az árát nézve, azt hihetné az ember, hogy papírból van. :)

 

Márklár

Előzmény: GPS (5072)
GPS Creative Commons License 2007.11.23 0 0 5072

 

Én ha alkotok egy ilyet - akkor tuti nem a motor súlyára biznám az egyik támasz-irányt. A fene megette azt az aktuátort, amelyik csak tolni tud (vagy csak húzni).

 

Amit én kinéztem az 450 kiló terhelést bír statikusan (vagyis egy adott helyzetet rögzítve). Mozgatásban 150-et. Szerintem ez bőven elég erre a célra.

 

Jaaa -   és 4.500 Ft-ba kerül - motorral, mechanikával, jeladókkal, végálláskapcsolókkal, cakk-pakk, csak be kell szerelni.

Kutya legyek, ha ki nem próbálom - én bízok benne, látatlanba is.

.

Előzmény: Márklár (5071)
Márklár Creative Commons License 2007.11.23 0 0 5071

 

Jó megoldásnak tűnik, de külmotorra szerelve, ezzel sem lehet hátra fele menni

úgy, hogy a motor ne billenne ki. :(

 

Márklár

Előzmény: baal (5067)
GPS Creative Commons License 2007.11.23 0 0 5070

 

Nem a képek minőségével van a baj, hanem az átméretezéssel.

 

Küldd el nekem a képeket csatolmányba (a mail-emre) - úgy ahogy vannak - nyers állapotban, átméretezés nélkül - és megoldjuk.

.

Előzmény: baal (5069)
baal Creative Commons License 2007.11.22 0 0 5069

tudom, csak nem tudom mit tegyek.

fotózok másikat...

Előzmény: szőrmók (5068)
szőrmók Creative Commons License 2007.11.22 0 0 5068
Kösz a képeket de rákattintva ugyan abban a méretben adja ki a fórum ! szőrmók
Előzmény: baal (5067)
baal Creative Commons License 2007.11.22 0 0 5067

urak, sajna elég vacak fotók készültek a trimmről, de ezeket felteszem,

a hét végére már én magam csinálok fényképeket.

 

 

 

 

szóval:

egy 12 voltos villanmotor, egy áttétel, amit kukázott a méh telepen, egy tengely, amin egy csiga van, és egy bovden, ami egy házban fut és egy irányváltó.

 

felfelé húzza a bovdent, lefelé a saját súlya húzza a motort-ill. nálam a hajtóművet.

 

de azt mondja a szerelő, hogy lácosan is csinált már, akkor egy lánckerék kell hozzá a csiga helyett, és a bovden helyett lánc.

 

azt is mondta, hogy ez a fajta trimm igazából a külmotorokhoz jó, de nálam is bevált-igaz, én még csak egy szezont használtam.

 

nagyon láma vagyok a műszaki kérdésekhez, de ha valakit érdekel, mailben meg tudom adni a szerelő számát-megbeszéltem vele, hogy elképzelhető, valaki (k ) keresni fogja (fogják) szaktanács ügyben.

 

ő biztos értelmesebben elmeséli.

 

csinálok még fotót a motortérben a csigáról, az áttételről, a bovdenház felfogatásáról, mert ezeket a fotókat a műgyantázós gyerek készitette-sajna nem igazán értette, mit kell fotóznia.

 

p.s. a rudazat ne tévesszen meg senkit-a régi trimmem hidraulikus volt, annak a maradványa.megtartottam, hogy ha mégse válna be az elektromos, akkor aranyáron ugyan, de veszek hidraulikaszivattyút hozzá.

 

eddig nem kellett, hál istennek:-)))

 

képek készülnek, ha kérdése van bárkinek, annak utánajárok, vagy megadom a szerelő számát.

 

 

 

 

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!