Normális dolog az, hogy a múlt héten Tiszaújváros - Budapest-Tiszaújváros autópálya menetben 355 km-re 42 liter benzint kellett tankolnom egy 1.6 környéki SX4-be?! 150-160-as tempót mentünk, 3 fővel, téligumival, a gépben 16000 km volt.
Bocs, ha már ki volt tárgyalva, de 2000 hozzászólás egy kicsit sok ahhoz, hogy megtaláljam, ha már téma volt.
Én csak a saját tapasztalatomat tudom megosztani .
A gumisom most intézett 4 db 15-ös felnit . Chrysler Voyager-é volt eredetileg. 3000.- volt darabja . A közepébe kellett esztergáltatni egy betétet , hogy központosan fel lehessen csavarozni a kerékagyra .
Meg az sem tetszik, hogy az SX-szel, ha elérem a vasat, rögtön a mtorházfedél zártartóját tolom, a Swift két csöve viszont nem oda támaszkodik, ahhoz komolybb koppanás kell, hogy odáig elérjen.
Vajon az SX műanyagja kibírja maradandó károsodás nélkül, hogy egy parkolásnál esetleg megtalálja az ember a villanyoszlopot (persze lassan, de akkor is sok mázsát kell megállítania "támasztás nélkül"?
Azon is gondolkodtam, hogy érdemes lenne-e lekapni és egy műa. habot oda bevárni, de akkor meg a motorháztetőt féltem.
Mindegy, akkor továbbra is vigyázok rá, sűrűn nem szoktam érintőzni (csak sajnos más igen).
Ezt bent sem értettük. A Swift orrán is van két merevítő a lökös alatt elől-hátul. Mindkét elsőre egy műanyag elem pattintódik fel, gondolom, ez is tompítja a gyalogosra ható erőket. Erre az SX4-nél ráhegesztik az alsó keresztmerevítőre azt az ékprofilt. Na, az tuti eltöri a lábszárat. Ráadásul a felső is már csak sima vas. Talán így tudták merevebbé tenni az ütközési tesztekre, hiszen a hatás-ellenhatás elv miatt a nagyobb súlyú kasztni nagyobb erővel fúrja magát azonos sebességnél az akadályba, így ami a Swift tömegéhez elég volt, talán azSX-nél már kevés. Főleg, ha az 1.9D súlyát nézzük.
viszont a kiemelt elvárásnak (ti.: Ne minden második autó legyen ugyanolyan...) tökéletesen megfelel, ráadásul számításaim szerint egy Swift / SX4 árából 60-70 Trabantot lehetne venni... :-) (Egyből megoldódna az alkatrészutánpótlás, ráadásul komoly kedvezményeket lehetne elérni ha Flottaként szerződne ennyi autóval a tulajdonos... + Bónuszötlet: Ennyi Trabival már vállalkozást indítanék megszállott nyugati turistáknak...)
Felfúrtam az első rendszámtáblát (nehogy egy nagyobb tócsa elvigye), közben nézegettem a lökösöket, a hátsóval nyugodtan lehet picit koccolni, de csak a közepével, a sarkaival nem.
Érdekes, hogy elöl viszont csak az alsó él mögött van vas, a tetejénél, ahol először ér függőleges tárgyhoz, nincs.
Most másnak veszi, vagy magának? Csak azért kidobni százezreket, mert a másikból sok van? (Ez csak pszichológia, amilyen autót kiszemel az ember, mindenütt azt lát. Kísérletképpen mutass meg neki pl. egy FIAT Puntót, hogy figyelje, mennyi van belőle. Az is sok lesz.) Amúgy az SX4-ből is egyre több lesz, és ha megvenné, arról érezné, hogy minden sarkon azt lát.
Nekem konkrétan az eleje ért le mindenhol, döglöttzsarun, a saját pincénkben (21 éve lakunk itt, sok autótípussal, volt, amihez betont kellett törni, mert leért a közepe, de az eleje egynek sem, még nagyobb lendületű kiállásnál sem, ennek meg lassan is), járdaszegélynél.
Amúgy benn az autóban nekem is tetszett, hogy nem kell a földre ülni, mint az elődjében.
nézegettem a kocsikat,és már elég jo áron (2.6mFt) környékén már van fullos Swift..az SX4 ilyen árba még alap..szvl..lehet h swift lesz,de anyunak is az a legnagyobb baja,hogy minden második kocsi az :D:D:D
Annak ellenére hogy magasan van a paldólemez az ülés a nagyon a padlón van, magasra húzott övvonal miatt az ablakok is borzasztó magasan kezdődnek, ami tovább fokozza gocart érzést.
Csak annyiban szeretnélek kiigazítani, illetve inkább csak hozzáfűzni, hogy a kompaktok között a Swiftnek van az egyik legnagyobb hasmagassága, tehát egyáltalán nem nevezhető alacsony építésű autónak. Nekem kimondottan tettszik hogy aránylag magas az üléspozició, és bátrabban lemegyek vele az aszfaltról mint egy Pólóval, vagy akár egy Alfával.
Nagyjából tartom, amit kkn leírt. A swift kisebb belül és (szerintem nagggyon) alacsony az alja (nem csak centire, terepszögre is, azaz a magassághoz képest sokat nyúlik előre). Nekem ez utóbbi alacsonyság (és a robotizált váltó) volt, amiért megszabadultam tőle.
Az SX drágább, valóban nagyon zavaró a dupla A oszlop (komplett autó el tud bújni mögötte), tágasabb belül, magasabb az alja, többet eszik, kicsit lomhább, és kevébé gokartosan kanyarodik, mint a Swift.
Nemrég vittem vele Swift-tulaj haveromat, ő azt mondta, (amit én már rég emlegetek), durvább a motor- és futóműhangja az SXnek.
Nekem összességében az SX tetszik jobban így, hogy a levezetett idő javarészét Pesten töltöm. Ha országúton/pályán mennék általában, lehet, hogy Swiftet vennék (de csak kéziváltóst :-) ).
Kisvárosi használatra jobb a kisebb autó, SX4 kasztni nehezebb, nehezebben bír vele a Swifténél a VVT hiánya miatti gyengébb 1.5 motor, persze így többet is iszik. Kicsit röhejes ez így, az 1.5 SX4 kb. az 1.3 Swifttel van pariban menetteljesítményben.
1.6-ot meg csak sedánban kapsz elsőkerékhajtással, amúgy vagy autómata, vagy összkerék. Alap SX4 áráért normálisan felszerelt Swiftet kapni, de a most megjelenő 3ajtós GLX Swifttel még spórolhattok.. Plusz városban főleg zavaró a dupla A-oszlop, ami komplett autót tud kitakarni (bár ez a Fabiám sima A-oszlopának is megy).
Nejemnek is azt javasoltam , de azt mondta , minden második szembejüövő autó Svift. Meg alacsony meg kicsi. Így aztán SX4 lett belőle . Tetszik neki. (előtte Wagonja volt 5évig + KIA Sportage terepjárója 2évig. Mindkettőt imádta , de a KIA megcsalta. ) Szóval mind kettő jó . Egyik olcsóbb ( de jó ) Másik drágább (az is jó) Mérlegelni kell !
Köszönöm a válaszokat! Kaptam itt némi segítséget és megrovást, igaz teljesen ismeretlenül, hogy lusta vagyok. Most ezzel a vizsgával jössz. Hivatásos gkvez tanfolyamot végeztem, 1981-ben az MHSz-nél. A képzés alapos volt, majd 1 éven át tartott, nem 3 hétig. Aki nem tanult és megbukott egy előteszten, azt úgy baszták ki, hogy lába sem érte a földet. Mindegyik vizsga igen alapos volt.
Manapság a rendőr nem sokat számol, megnézi a forgalmikat, összeveti a vontatható és a vontatott jármű adatait és ha az utóbbi nagyobb az előbbinél (O.2 < F.1), akkor büntet. Számomra meghatározó gyári érték, pontos info kell a döntéshez, me rendszeresen vontatok 450kg össztömegű, féktelen ufót. 2 helyen 400kg-ot mondtak, 1 helyen 450kg-ot, hiteles adat 1se.
Mondjuk az ember lányának nem árt ha az autóján van vonóhorog, A Swiftre is jó ha tesz az ember, de nem igazán extrém súlyok cipelésére találták ki. A Sportotmon nincs, de az 1,3-asunkon van. 6 és 800 kg határig engedélyezett. Gondolj csak bele, nem a motor erőtlensége szab határt a vontatmány méretének, hanem az autó önsúlya. No de ezt kresztanfolyamokon is oktatják. Ezexerint neked nincs jogsid vagy szerencséd volt a vizsgán. :))))))
SX4 fórumot írj be, és regisztrálj valamelyiken, mert az itteni nem valami pörgős, a többin nagyobb a nyüzsgés. Ott hamarabb kap billentyűzetre egy tulaj.
Gondoltam a vonóhoroggyártókra is, de ők csak a horog teherbírását adják meg, pl itt, (részletek), de az nagyobb, mint a Hollósnál megadott ráfutófékes tömeg.