Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

BarG Creative Commons License 2007.11.11 0 0 2151

Sziasztok!

 

Normális dolog az, hogy a múlt héten Tiszaújváros - Budapest-Tiszaújváros autópálya menetben 355 km-re 42 liter benzint kellett tankolnom egy 1.6 környéki SX4-be?! 150-160-as tempót mentünk, 3 fővel, téligumival, a gépben 16000 km volt.

 

Bocs, ha már ki volt tárgyalva, de 2000 hozzászólás egy kicsit sok ahhoz, hogy megtaláljam, ha már téma volt.

 

Üdv: BG

végtomi Creative Commons License 2007.11.11 0 0 2150


Szia !


Én csak a saját tapasztalatomat tudom megosztani .

A gumisom most intézett 4 db 15-ös felnit . Chrysler Voyager-é volt eredetileg.
3000.- volt darabja . A közepébe kellett esztergáltatni egy betétet , hogy
központosan fel lehessen csavarozni a kerékagyra .
Előzmény: vgstudio (2149)
vgstudio Creative Commons License 2007.11.11 0 0 2149

Sziasztok!

 

Gumi/felnikérdésben kérnék egy kis segitséget.

 

Van nekem 4 db téli gumim a következő méretben 195/65r15. Tudomásom szerint ez a méret jó nekem. Viszont felnim nincs hozzá még.

Szal a kérdés:

Montosan milyen paraméterekkel rendelkező acél felnit kell beszereznem?

 

Előre is köfi.

 

atompyka Creative Commons License 2007.11.11 0 0 2148

Meg az sem tetszik, hogy az SX-szel, ha elérem a vasat, rögtön a mtorházfedél zártartóját tolom, a Swift két csöve viszont nem oda támaszkodik, ahhoz komolybb koppanás kell, hogy odáig elérjen.

Vajon az SX műanyagja kibírja maradandó károsodás nélkül, hogy egy parkolásnál esetleg megtalálja az ember a villanyoszlopot (persze lassan, de akkor is sok mázsát kell megállítania "támasztás nélkül"?

Azon is gondolkodtam, hogy érdemes lenne-e lekapni és egy műa. habot oda bevárni, de akkor meg a motorháztetőt féltem.

Mindegy, akkor továbbra is vigyázok rá, sűrűn nem szoktam érintőzni (csak sajnos más igen).

Előzmény: kkn (2147)
kkn Creative Commons License 2007.11.10 0 0 2147
Ezt bent sem értettük. A Swift orrán is van két merevítő a lökös alatt elől-hátul. Mindkét elsőre egy műanyag elem pattintódik fel, gondolom, ez is tompítja a gyalogosra ható erőket. Erre az SX4-nél ráhegesztik az alsó keresztmerevítőre azt az ékprofilt. Na, az tuti eltöri a lábszárat. Ráadásul a felső is már csak sima vas. Talán így tudták merevebbé tenni az ütközési tesztekre, hiszen a hatás-ellenhatás elv miatt a nagyobb súlyú kasztni nagyobb erővel fúrja magát azonos sebességnél az akadályba, így ami a Swift tömegéhez elég volt, talán azSX-nél már kevés. Főleg, ha az 1.9D súlyát nézzük.SwiftSX4
Előzmény: atompyka (2145)
RetteNETes Lalyos Creative Commons License 2007.11.10 0 0 2146
viszont a kiemelt elvárásnak (ti.: Ne minden második autó legyen ugyanolyan...) tökéletesen megfelel, ráadásul számításaim szerint egy Swift / SX4 árából 60-70 Trabantot lehetne venni... :-)
(Egyből megoldódna az alkatrészutánpótlás, ráadásul komoly kedvezményeket lehetne elérni ha Flottaként szerződne ennyi autóval a tulajdonos... + Bónuszötlet: Ennyi Trabival már vállalkozást indítanék megszállott nyugati turistáknak...)
Előzmény: Pitbull (2144)
atompyka Creative Commons License 2007.11.10 0 0 2145

Felfúrtam az első rendszámtáblát (nehogy egy nagyobb tócsa elvigye), közben nézegettem a lökösöket, a hátsóval nyugodtan lehet picit koccolni, de csak a közepével, a sarkaival nem.

Érdekes, hogy elöl viszont csak az alsó él mögött van vas, a tetejénél, ahol először ér függőleges tárgyhoz, nincs.

Pitbull Creative Commons License 2007.11.10 0 0 2144
Ürülök hogy hogy legalább a MÉH bevette, nem hogy megint vegyek egyet.
Előzmény: RetteNETes Lalyos (2143)
RetteNETes Lalyos Creative Commons License 2007.11.10 0 0 2143
..miért nem vesztek Trabantot???!!! Abból viszont egyre kevesebb van!

:-)
Előzmény: Pitbull (2142)
Pitbull Creative Commons License 2007.11.10 0 0 2142
Vagy Rolls-Royce Silver Spirit.
Előzmény: atompyka (2141)
atompyka Creative Commons License 2007.11.10 0 0 2141

Vagy Hindustan Ambassadort.

:-)

 

Előzmény: Pitbull (2140)
Pitbull Creative Commons License 2007.11.10 0 0 2140
Vegyen akkor Alfa Romeot abból kevés van.
Előzmény: koxkids (2139)
koxkids Creative Commons License 2007.11.09 0 0 2139
Magának veszi,de ráfogjuk bezsélni a swiftre,igy is jobban tetszik neki mert kisebb stb..:):):)
Majd beszámolok a fejleményekről:)
Előzmény: kkn (2138)
kkn Creative Commons License 2007.11.09 0 0 2138
Most másnak veszi, vagy magának? Csak azért kidobni százezreket, mert a másikból sok van? (Ez csak pszichológia, amilyen autót kiszemel az ember, mindenütt azt lát. Kísérletképpen mutass meg neki pl. egy FIAT Puntót, hogy figyelje, mennyi van belőle. Az is sok lesz.) Amúgy az SX4-ből is egyre több lesz, és ha megvenné, arról érezné, hogy minden sarkon azt lát. 
Előzmény: koxkids (2133)
kismiki Creative Commons License 2007.11.09 0 0 2137

Nandi77!

 

Köszönöm a segítséget!  :))

Előzmény: Nandi77 (2126)
végtomi Creative Commons License 2007.11.03 0 0 2136



:-))))
Előzmény: atompyka (2135)
atompyka Creative Commons License 2007.11.03 0 0 2135

Örülj neki, hogy minden 2. kocsi az. Egy félresikerült bankrabklás után könnyű elvegyülni a tömegben.

:-)

Előzmény: koxkids (2133)
atompyka Creative Commons License 2007.11.03 0 0 2134

Nekem konkrétan az eleje ért le mindenhol, döglöttzsarun, a saját pincénkben (21 éve lakunk itt, sok autótípussal, volt, amihez betont kellett törni, mert leért a közepe, de az eleje egynek sem, még nagyobb lendületű kiállásnál sem, ennek meg lassan is), járdaszegélynél.

Amúgy benn az autóban nekem is tetszett, hogy nem kell a földre ülni, mint az elődjében.

Előzmény: Bíborköpenyeslovag (2131)
koxkids Creative Commons License 2007.11.02 0 0 2133
Hát köszönöm nektek..

nézegettem a kocsikat,és már elég jo áron (2.6mFt) környékén már van fullos Swift..az SX4 ilyen árba még alap..szvl..lehet h swift lesz,de anyunak is az a legnagyobb baja,hogy minden második kocsi az :D:D:D

nem baj..még véleményeket várok..
csáóó
Pitbull Creative Commons License 2007.11.02 0 0 2132
Annak ellenére hogy magasan van a paldólemez az ülés a nagyon a padlón van, magasra húzott övvonal miatt az ablakok is borzasztó magasan kezdődnek, ami tovább fokozza gocart érzést.
Előzmény: Bíborköpenyeslovag (2131)
Bíborköpenyeslovag Creative Commons License 2007.11.02 0 0 2131
Csak annyiban szeretnélek kiigazítani, illetve inkább csak hozzáfűzni, hogy a kompaktok között a Swiftnek van az egyik legnagyobb hasmagassága, tehát egyáltalán nem nevezhető alacsony építésű autónak. Nekem kimondottan tettszik hogy aránylag magas az üléspozició, és bátrabban lemegyek vele az aszfaltról mint egy Pólóval, vagy akár egy Alfával.
Előzmény: atompyka (2130)
atompyka Creative Commons License 2007.11.02 0 0 2130

Nagyjából tartom, amit kkn leírt. A swift kisebb belül  és (szerintem nagggyon) alacsony az alja (nem csak centire, terepszögre is, azaz a magassághoz képest sokat nyúlik előre). Nekem ez utóbbi alacsonyság (és a robotizált váltó) volt, amiért megszabadultam tőle.

Az SX drágább, valóban nagyon zavaró a dupla A oszlop (komplett autó el tud bújni mögötte), tágasabb belül, magasabb az alja, többet eszik, kicsit lomhább, és kevébé gokartosan kanyarodik, mint a Swift.

Nemrég vittem vele Swift-tulaj haveromat, ő azt mondta, (amit én már rég emlegetek), durvább a motor- és futóműhangja az SXnek.

Nekem összességében az SX tetszik jobban így, hogy a levezetett idő javarészét Pesten töltöm. Ha országúton/pályán mennék általában, lehet, hogy Swiftet vennék (de csak kéziváltóst :-) ).

 

 

Előzmény: koxkids (2127)
kkn Creative Commons License 2007.11.01 0 0 2129

Kisvárosi használatra jobb a kisebb autó, SX4 kasztni nehezebb, nehezebben bír vele a Swifténél a VVT hiánya miatti gyengébb 1.5 motor, persze így többet is iszik. Kicsit röhejes ez így, az 1.5 SX4 kb. az 1.3 Swifttel van pariban menetteljesítményben.

1.6-ot meg csak sedánban kapsz elsőkerékhajtással, amúgy vagy autómata, vagy összkerék. Alap SX4 áráért normálisan felszerelt Swiftet kapni, de a most megjelenő 3ajtós GLX Swifttel még spórolhattok.. Plusz városban főleg zavaró  a dupla A-oszlop, ami komplett autót tud kitakarni (bár ez a Fabiám sima A-oszlopának is megy).

Előzmény: koxkids (2127)
végtomi Creative Commons License 2007.11.01 0 0 2128
Én a Sviftet javaslom !

Nejemnek is azt javasoltam , de azt mondta , minden második szembejüövő autó Svift. Meg alacsony meg kicsi. Így aztán SX4 lett belőle . Tetszik neki. (előtte Wagonja volt 5évig + KIA Sportage terepjárója 2évig. Mindkettőt imádta , de a KIA megcsalta. ) Szóval mind kettő jó . Egyik olcsóbb ( de jó ) Másik drágább (az is
jó) Mérlegelni kell !



Előzmény: koxkids (2127)
koxkids Creative Commons License 2007.11.01 0 0 2127
Helló emberek :)

Kis segítségre lenne szükségem..

Anyum autó vásárlás elött áll..most egy régi swift-je van..

Nah szvl neki az SX4 és azuj Swift jön be..de mivel SX4 fórumba vok..erről szeretnék vélemenyeket kérni..

Szvl érdemes-e megvenni (főelg kisvárosi használatra.)

Stb..kritika és jo érvek is jöhetnek..köszii
Nandi77 Creative Commons License 2007.10.31 0 0 2126

Szia!

 

Nekem a forgalmiban ez van:fékezett:1200kg Fékezetlen 400kg

 

fék nélkül : 400 kg

ráfutófékkel 1200 kg

 

A többi nincs kitöltve a vontatási adatoknál.

Előzmény: kismiki (2121)
kismiki Creative Commons License 2007.10.30 0 0 2125
vontatható -> vontató
Előzmény: kismiki (2124)
kismiki Creative Commons License 2007.10.30 0 0 2124

Köszönöm a válaszokat! Kaptam itt némi segítséget és megrovást, igaz teljesen ismeretlenül, hogy lusta vagyok. Most ezzel a vizsgával jössz. Hivatásos gkvez tanfolyamot végeztem, 1981-ben az MHSz-nél. A képzés alapos volt, majd 1 éven át tartott, nem 3 hétig. Aki nem tanult és megbukott egy előteszten, azt úgy baszták ki, hogy lába sem érte a földet. Mindegyik vizsga igen alapos volt.

 

Manapság a rendőr nem sokat számol, megnézi a forgalmikat, összeveti a vontatható és a vontatott jármű adatait és ha az utóbbi nagyobb az előbbinél (O.2  < F.1), akkor büntet. Számomra meghatározó gyári érték, pontos info kell a döntéshez, me rendszeresen vontatok 450kg össztömegű, féktelen ufót. 2 helyen 400kg-ot mondtak, 1 helyen 450kg-ot, hiteles adat 1se.

 

Előzmény: Bíborköpenyeslovag (2123)
Bíborköpenyeslovag Creative Commons License 2007.10.30 0 0 2123
Mondjuk az ember lányának nem árt ha az autóján van vonóhorog, A Swiftre is jó ha tesz az ember, de nem igazán extrém súlyok cipelésére találták ki. A Sportotmon nincs, de az 1,3-asunkon van. 6 és 800 kg határig engedélyezett. Gondolj csak bele, nem a motor erőtlensége szab határt a vontatmány méretének, hanem az autó önsúlya. No de ezt kresztanfolyamokon is oktatják. Ezexerint neked nincs jogsid vagy szerencséd volt a vizsgán. :))))))
Előzmény: kismiki (2121)
kkn Creative Commons License 2007.10.30 0 0 2122

SX4 fórumot írj be, és regisztrálj valamelyiken, mert az itteni nem valami pörgős, a többin nagyobb a nyüzsgés. Ott hamarabb kap billentyűzetre egy tulaj.

Gondoltam a vonóhoroggyártókra is, de ők csak a horog teherbírását adják meg, pl itt, (részletek), de az nagyobb, mint a Hollósnál megadott ráfutófékes tömeg.

Előzmény: kismiki (2121)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!