Az Ön által felkeresett topic fegyverek, ill. annak látszó eszközök
forgalmazásával kapcsolatos adatokat is tartalmazhat.
Felhívjuk figyelmét, hogy csak akkor lépjen be, ha Ön fegyverek forgalmazásával
vagy felhasználásával hivatásszerűen foglalkozik, és a honlap látogatása nem
eredményezi valamely Önre vonatkozó jogszabály vagy egyéb szabályozás
rendelkezéseinek megsértését.
Az Port.hu Kft. a fórum számára kizárólag tárhelyet szolgáltat, a honlapon
megjelenő információk vonatkozásában szerkesztői felelősséget nem vállal.
Amennyiben megítélése szerint a honlapon jogellenes tartalom jelenik meg, úgy
azt kérjük, jelezze az Port.hu Kft. mint tárhelyszolgáltató felé.
Az ISz-7 harckocsit sohasem állították hadrendbe. 1949-ben 6db prototípus készült belőle és négy darab, sorozat előtti példány, de végül lemondtak a gyártásáról.
A harckocsinál alkalmazott М-50Т, 1050 LE teljesítményű diesel nem hajómotor volt, hanem hajómotor alapján gyártott harckocsimotor. A kettő nem ugyan az.
A róla szóló szakirodalom meglehetősen nagy, mindössze érdemes megtanulni oroszul.
A nyugatiaknál mindenki a maga nézőpontjából ír,és így a másikról tudsz meg sok érdekeset. A ruszkiknál csak a kiadás idején érvényes pártálláspontot tudhatod meg. Pl. hogy fogadták DeGaule csatlakozási felhívását Dakarban a nála 10 fokozattal magasabb rangú tábornokok?. 1éni büszkeségből inkább tovább szolgálták a németeket. Vagy a lökött 100 éves francia tengernagy aki mindenáron a Földközi-tengeri szövettséges erők parancsnoka akart lenni,mondván hogy ő már 1870ben tengernagy volt.
abban igazad van, hogy a legtöbb szovjet visszaemlékezést akkor érdemes olvasni, amikor már mindent tudsz az eseményről, mert akkor észreveszed a kis utalásokat, ekkor észreveszed pl mit nem írt... :))
(egyébként a nyugatiaknál ez még nehezebb, mert ott még kevesebb információhoz jutsz a negatív dolgokkal kapcsolatban a hivatalos történelmen keresztül (a szovjetről legalább olvashatunk német anyagot, illetve lehet már hozzáférni levéltári anyagokhoz... !!)
A zöme a polgárháborúról szól. Arról hogy hogyan készülnek a következő meccsre,nem nagyon van benne semmi. Ugyanez franciában vagy angolban érdekes olvasmány. Ugyanilyen uncsi Jakovlev vagy Tyitov könyve is. Zsukov emlékiratai sem nyűgöztek le,mig pl. Montgomery vagy De Gaule könyve csupa érdekesség.
Különben 1általán nem utálom az oroszokat (most hogy elmentek) ,tegnap este is 1 '57es orosz ismeretterjesztőt néztem TV helyett.
Teljes mértékben. Van még egy rakás más könyv is. Az utóbbi időben ismét rendkívül felkapott téma lett a z orosz/szovjet/orosz páncélos csapatok története. Rengeteg fehér foltot pótolnak a könyvek (több archívum anyag vált hozzáférhetővé). Nekem amúgy is mániám mindaz, ami 1945-ig volt gyártva (szárazföldi, repülőgépek, haditengerészet), ugyanis nagyon sok az elfeledett tény, eszköz. Több dolgot lehet rekonstruálni. (Ez a mániám.) Sikerült vagy féltucat eszközről az utóbbi idően vázlat rajzot készíteni (eddig csak egy-két kép, rajz, fotó volt róluk).
Éppen most készül az oroszoknál a ,,Haditechnikai eszközök, 1870-1914." enciklopédia. Bele fog kerülni négy rekonstrukcióm és háromnézeti vázlatom: a Charron C.V.G. M1902 páncélkocsi (annak a skiccét te is láttad); a Bajkálontúli Vasúti Társaság páncélkocsija (1912); a Charron-Hotchkiss M1905/06 páncélkocsi; a spanyol Benz ,,automobila blindada" (1912-13).
Most éppen szépen lassan folytatom két gépkocsi rekonstrukcióját: a Russo-Balt vagon és autóépítő gyár C 33/40 modelljének egészségügyi kocsi rekonstrukcióját; a belga hadsereg számára rendszeresített Renault tábori mozgó kápolnát.
Az ISZ-3 témához: A 2001-ben kiadott "Enciklopégyija tankov" című "könyvecske" elég részletesen taglalja a típus történetét. (280-282.o.) Határozottan állítja, hogy harci bevetésen nem vett részt a típus a II.vh-ban. Első nyilvános szereplése a már említett dísszemle volt. (Az pedig ugyebár a japán kapituláció után történt!) A szériagyártás kezdetét 1945 májusára teszi.
István, gondolom, hogy Te ismered ezt a könyvet. Mennyire tartod mérvadónak?
Sohasem viselte volna Sztálin nevét. Még elméletben sem. Az a sorozat névadó hajója, a ,,Szovetszkij Szojuz" (,,Szovjetunió") volt. Azt is csupán azért bocsátották vízre, hogy szbaddá tegyék a sólyákat.
Helló istván!
én szintén a szovjet vasakat szeretem van két kedvencem a T64 és a T72 az utóbbit azért is mert a seregben elég sokat javítgattuk és dédelgettük őket ezek fantasztikus járművek!
Bár T64-est sajnos élőben nem láttam de a képességei miatt tetszett meg.
Ugyan már. Ne dícsérj agyon, mert még elhiszem. Ha szovjet gyártmányú vasakról van szó - azokban otthon vagyok. De egy amerikai vagy más cuccban már nem biztos, hogy azonnal tudnék válaszolni.:((( Vannak viszont mások itt, a fórumon, akik abban a témában sokalta jobban otthon vannak.
T-10 és T-10M nehéz harckocsik fotói (és egy T-10M vázlat).
Itt meg még néhány közeli fotó: http://images.google.ru/imgres?imgurl=http://tanksinmoscow.com/Kubinka/Foto3/T-10_01s.jpg&imgrefurl=http://tanksinmoscow.ru/news_01.htm&h=120&w=160&sz=4&hl=de&start=8&um=1&tbnid=dZXpxD1zZWrFSM:&tbnh=74&tbnw=98&prev=/images%3Fq%3D%25D1%2582%25D0%25B0%25D0%25BD%25D0%25BA%2B%25D0%25A2-10%26svnum%3D10%26um%3D1%26hl%3Dde%26lr%3D%26newwindow%3D1%26sa%3DN