Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

vw_golf1.6TD Creative Commons License 2007.10.24 0 0 4428
nekem csak 4 pisztolyom van és mind gagyi.

van egy 1,4-es hvlp sata másolatom ami szerintem nagyon jó bázishoz és akrilhoz.
1,5-ös sima praktikeres vagy kompresszor készletben fellelhető gagyi
1,7 düznis ezeréves Sprio felsőtartályos szórógittelésre használom.
meg egy alsótartályos ugyancsak ezer éves gagyi.

És venni nem akarok, akkor mivel lakkozzak? :D Akkor már csak a sata másolat nem? Nem tudom amúgy mit beszéltek, nekem teljesen bevált ez a sata másolat lakkozáshoz is, csak kicsit nagyobb nyomáson használom lakknál, meg átállítom szélesebb terítésre.

U.I: egy abszolút amatőr, nem profi , ámde nagyon lelkes amatőr hozzászólását olvashattátok ;-)
Előzmény: do-xa (4427)
do-xa Creative Commons License 2007.10.24 0 0 4427
ldószeres lakkhoz az egyik legjobb a SataJet 90. 1,5-ös dűznivel.--

hmm. picit több az ,mint kellene. bár tudom vannak igazi profik, akik mindíg másképpen csinálják..
Előzmény: Dokibá (4425)
mykeman72 Creative Commons License 2007.10.24 0 0 4426

Elrontani nem fogsz semmit ,viszont a HVLP rendszerű pisztolyok a kialakításukból eredően alacsonyabb szórási nyomással dolgoznak ezért a kifújt anyag struktúrája kicsivel "érdesebb" kevésbé sima-egyöntetű. A bemenő nyomás max 2 bar, a fejnél mérhető nyomás viszont csak 0.7-0.8 bar.

Ezért nem szerencsés a lakkozáshoz HVLP  pisztoly használata. A bázis festékek sűrübbek ,tömörebbek ,mint a lakkok  ezáltal máshogy viselkednek  szórás közben .A hagyományos pisztolyokkal ellentétben a HVLP pisztollyal kevésbé 'felhősek' a kifújt színek/elsősorban ezüst metál színek esetében előforduló jelenség/ Másik nem elhanyagolható szempont az anyagtakarékosság.Ezek a pisztolyok több mint 65% -os anyagátviteli hányaddal  dolgoznak. Ez az adat a márkásabb pisztolyokra igaz!

Lakkozásra /attól függ milyen lakkot használsz /ált. 1.2-1.3-as düzni-fúvókás nem HVLP pisztoly a legjobb.Mindenképp szerencsés  mindkét művelethez más-más pisztoly használata. Márkákat már említettek ezt eldönteni biztosan nem lehet ,mert mindenkinek másért tetszik egy -egy pisztoly. Az biztos,hogy az ismertebb márkák megbízhatóbbak profi felhasználóknak!

Előzmény: vw_golf1.6TD (4424)
Dokibá Creative Commons License 2007.10.24 0 0 4425
Mindenki másra esküszik... Szerintem hagyományos oldószeres lakkhoz az egyik legjobb a SataJet 90. 1,5-ös dűznivel.
Előzmény: vw_golf1.6TD (4424)
vw_golf1.6TD Creative Commons License 2007.10.24 0 0 4424
ha már ennyire belemerültünk lakkhoz melyik a legjobb pisztoly ? (düzni, pisztoly márka, nyomás stb) és miért nem jó a HVLP technológia hozzá ?
Ha én a sata, hvlp utánzatú pisztolyal fújom a bázist és a lakkot is akkor mit rontok el ?

köszönöm
robim Creative Commons License 2007.10.24 0 0 4423
Ez vises bazisra valo pisztoly iwata W400 WB .
Mindenképp jobb lenne két pisztoly vásárlása még ha nem is ezt választod.
Árat itt nem mondok ha érdekel keress meg, asszem egyszer már leirtam az elérhetőségem.
üdv.
Előzmény: diessel (4419)
Dokibá Creative Commons License 2007.10.24 0 0 4422
Nem árt külön stukker bázishoz és lakkhoz.
Előzmény: diessel (4419)
mykeman72 Creative Commons License 2007.10.24 0 0 4421
A legjobb párosítás: Sata 3000 HVLP oldószeres,vagy vizes düznivel és Sata 3000 1.2-vagy 1.3 -düznivel /nem HVLP/ lakkozásra!Garantáltan jó vétel!
Előzmény: diessel (4419)
diessel Creative Commons License 2007.10.23 0 0 4420
bocsi sata 3000 de azt meg lakkra ajánlják
Előzmény: diessel (4419)
diessel Creative Commons License 2007.10.23 0 0 4419

ez neminkább lakkhoz való?
én bázis+ lakkost szeretnék:de még énsem tudom milyen lesz:(

ez milyen árban van?

karácsonyra szeretném magamat meglepni:)

mindenféle tanácsot szivesen veszek

SATAnak van valmi digi 2 vagy 3ezer azt is néztem de az meg inkább bázisra való ugytom. lehet még a legvégén 2 lesz belöle csak az már húúúúzós.

Előzmény: robim (4418)
robim Creative Commons License 2007.10.23 0 0 4418
iwata
Előzmény: diessel (4415)
robim Creative Commons License 2007.10.23 0 0 4417
iwatat tudok szerezni ha minden igaz én is most vettem eggyet. De azzal lakkozni nem tudsz, illetve nem annyira jó inkább csak a vizbázisra alkalmas, de arra nagyon. de még marad pénzed venni egy lakkozó pisztolyt.
Előzmény: diessel (4415)
doca Creative Commons License 2007.10.23 0 0 4416
ekkora összeggel nem lesz problémád választani és meg is tudod venni. 90-100 körül szokott a vízválasztó lenni. :-)
Előzmény: diessel (4415)
diessel Creative Commons License 2007.10.23 0 0 4415
egy kicsit késöbbre tervzem de lassan itt lesz az ideje. olyan 100-150 ezer körül max. és mit tudnál segiteni? csak jot akarok venni valami komolyat!!!!!!!!!!
Előzmény: robim (4414)
robim Creative Commons License 2007.10.23 0 0 4414
Kérdés az hogy mennyi pénzt áldoznál a pisztolyra?
Ha jót akarsz akkor az iwata, devilbliss, sata márkák közt keresgess. esetleg tudok segiteni jó áron venni pisztolyt.
Előzmény: diessel (4413)
diessel Creative Commons License 2007.10.23 0 0 4413

hello

segitséget kérnék,

festékszoro pisztoly vásárlása elött  állok, lassacskán ugy néz ki!

kérdezném hogy milyet ajánlotok, milyen fuvóka mérettel,milyen márkájut?majd mostmár ehez a vizbázisu feztékhez milyen lenne jó?  esetleg valmi internetes oldalt ahol vannak ,mert nem nagyon találtam. Valmi ütöképes nagyon jo fajtat szeretnék venni,bazis +lakkhoz!

mykeman72 Creative Commons License 2007.10.20 0 0 4412

Hogy miért szükséges azt már kielemezték mások is. Egy egyszerű példa:  D69-es színszámú ezüstmetál színű festék ami nem tartalmaz effekt-gyöngy ill.különleges  adalékot. Csak a fújási szög megváltoztatásával el tudsz érni két egymástól eltérő színt ugyanolyan beállítással és szórási nyomással. Ezért szükséges a 'melléködölés' szaknyelven: "színkiegyenlítés",hogy az ügyfél ne vegye észre az esetleges eltérést. Megjegyzem sokszor nem is tudja az ügyfél,hogy bele-melléködöltek a szomszédos elemnek.

Azt is tudni kell ,hogy minden fényező a gyáritól eltérő festékrendszerrel dolgozik,függetlenül attól,hogy saját festékkeverője van ,vagy mással keverteti. Mint minden festékrendszernek megvannak a maga gyengéi,és erősségei és ez is nagyban befolyásolja egy adott szín reprodukálhatóságát!

Hidd el néha nem könnyű!

Előzmény: macccy (4403)
Dokibá Creative Commons License 2007.10.20 0 0 4411
Kicsit keverednek itt a dolgok úgy látom... Alapesetben a metál egy kétrétegű szín, azaz áll az alumíniumszemcséket tartalmazó bázisfestékből és a kétkomponensű színtelen lakkból. Ezt fejelik meg esetenként egy effektréteggel, amit márkánként máshogy hívnak, candy vagy brillant, ez egy átlátszó réteg az alap (általában ezüst) bázisfestéken, erre jön a lakk, ezeket a háromrétegű színeket szinte esélytelen javítani vagy kétszer ugyanúgy megfújni, bár én mát láttam olyat, aki megcsinálta. Ide tartozik a flip-flop is, azzal a különbséggel, hogy azt általában fekete alapra fújják és a felső rétek tartalmazza az effekt kristályokat. Aztán van még a gyöngyház, amiben kagylóhéj van, ez is háromrétegű, de könnyebben javítható, mint az előbbiek.
Előzmény: no_holy_shit (4409)
macccy Creative Commons License 2007.10.20 0 0 4410
Motorháztetőt én is leveszem neki 5 perc alatt lemezre ... a tetőt inkább nem venném le, azt a "fejemen" kell elvigyem :)
Kombi a dögg és néztem, hogy van valami izé, a tető két szélén, a tetősíneken belül eső oldalon, ilyen mélyítés féle, 3-4 mm mélyebben és van benne egy szintén színrefújt lemez (műanyag?) csík, mindez végigér a tető két oldalán. Szóval szerintem ez határolhatja oldalról a fújást, elölről a szélvédő, hátul meg valahogy megoldja, gondolom rá szokás fújni a csomiajtókeret tetejénél még, ahol a zsanérok rejlenek. Na így elgondolva szerintem külön "elemként" kezelhető a tető ......??
...
Előzmény: no_holy_shit (4409)
no_holy_shit Creative Commons License 2007.10.19 0 0 4409
hat nekem is csak ugy mondtak. Egy helyen ahol egyszer festekert erdeklodtem ott azt mondtak na a bordo gyonyghazas szinek dragak es nehez eltalalni oket (milyen szinu is a kocsim :-PPP). Illetve aki fenyezte az is a gyonyhazassagarol panaszkodott, de bar latom, de csak ha akarom.

altalaban metált 20-25eFt kornyken szoktak fujni. persze a teto e a motorhazteto a 2 legnagyobb alkatresz. persze attol is fugg hogy mennyire elokeszitve es mennyire osszerakva viszed es hozod a kocsit (persze motorhazteton es teton tul sokat nem kell szetbontani)
Előzmény: macccy (4408)
macccy Creative Commons License 2007.10.19 0 0 4408
Hoppppá ...
Nos ha a gyöngyház azt jelenti, hogy fényben közelről csillogós szemcsék látszatát kelti a lakk alatt található réteg (bocs de ennél értelmesebben nem tudtam körülírni) akkor "sajnos" nekem gyöngyház szürke metál fényezés van a szekéren ...

Aztmondjátok azt nehezebb jól megcsinálni?

És egyébként mibe kerül általában egy ilyen akció, mármint a két elem, a motorháztető és a tető kompletten?
Előzmény: no_holy_shit (4405)
do-xa Creative Commons License 2007.10.19 0 0 4407
És mit írnak a német újságok?
-
Valami új projektról...miszerint majd a magyarok rendbe hozzák. A dátumot sajna nem látom.:-)))
Előzmény: G-lader (4399)
Sanyi-ka Creative Commons License 2007.10.19 0 0 4406
Műanyag lökháríton mindig más a szín!
Előzmény: no_holy_shit (4405)
no_holy_shit Creative Commons License 2007.10.19 0 0 4405
nem vagyok fenyező de a metál szürke nem annyira problmás.
el kell menni egy fényezőhöz, kell kvertetni festéket es lefujatni vele a lökharito (biztos azon is van itt ott pici karc) egyik felet. majd utanna megnezni minden iranybol es fényből, hogy mennyire latszik
Előzmény: macccy (4403)
no_holy_shit Creative Commons License 2007.10.19 0 0 4404
"Nem tudja a fényező eltalálni azt a színt vagy miért?"
leegyszerüsitve igen (bar altalaban nem a fenyező szokta keverni a festeket - hanem van egy jobb vagy rosszabb festekkeveroje)
Ez a problema mint mar irtak inkabb nagyobb gyönygház hatásnal van. (alapszinek meg jobban fakulnak az idovel tehat ott meg polirozni kell).

"Melléfújatni?"

bele szokás ködölni az ép elembe is az uj szinnel es igy egy atmetet szokas fujni.

nekem most fujtak egy 2006-s fiat pandat es szembol nezve tok ugyanolyan az elem. Picit oldalrol nezve mar azert latszik, hogy elüt. ezert szokas összeködölni. En speciel vegül nem ködöltettem össze, mert annyira nem latszott es nem eladasra lesz, meg igy maradt a gyari fenyezes a többi elemen (no meg ki tudja mikor töri össze az ember ujbol - ezert kar vixolni a szart a vegletekig)

(bar arat tekintve inkabb also kategoria volt a fenyzes, de nagyon korrekt lett. A festek markajat nem nezegettem (allitolag Standox) es hokamraban fujta. Mivel szep lett es mindent nagyon korrektül csinaltak ezert nem is volt okom akarmiben ketelkedni)
Előzmény: macccy (4403)
macccy Creative Commons License 2007.10.19 0 0 4403
Melléfújatni?? Nem értek hozzá ... azt minek is kell? Nem tudja a fényező eltalálni azt a színt vagy miért? Egyébként az autó A4, most múlt 8 éves és szürke, metál ...
Előzmény: mykeman72 (4402)
mykeman72 Creative Commons License 2007.10.18 0 0 4402

Ha nagyon kényes színről van szó/-gyöngyház-xirallik metál-/  csak akkor érdemes melléfújatni a többi esetben elegendő lehet a mellépolírozás is.

Ez nagymértékben függ az autó korától és a fényezés állapotától!!

Előzmény: macccy (4400)
vw_golf1.6TD Creative Commons License 2007.10.18 0 0 4401
meg lehet csinálni, de akkor meg kell ködölni a sárvédőket is.
Előzmény: macccy (4400)
macccy Creative Commons License 2007.10.18 0 0 4400
Srácok!
Szépészeti kérdésem lenne ... Ha én újrafújatom a motorháztetőm és a tetőt (mindkettőt kavicsok miatt, elég nagyok) akkor azt meg tudják valahol úgy csinálni, hogy olyan legyen mint a gyári?? Nem feltétlenül a vastagságra gondolok, mert nem eladásra kell most, hanem hogy hibátlan legyen, az a fontos nekem, hogy gyárival egyező szín legyen 100% és ne tűnjön fel, hogy újrafújt ...
Nem értek hozzá egyáltalán, azért kérdezem ...
G-lader Creative Commons License 2007.10.16 0 0 4399
És mit írnak a német újságok?
Előzmény: oldoca (4397)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!