Én viszont fordítva voltam, mert amikor felvettem (július vége), akkor az ajánlaton szintén 150 alatti árfolyam szerepelt. Augusztus közepén, amikor megkaptam az első részletet és mégegy halom papírt, azon már 150 feletti árfolyammal számolták ki, tehát pár ft-ot nyertem.
Apropó az autóhitel kapcsán viszont kénytelen voltam megállapítani hogy jól átk*rt a bank:az első törlesztési értesítőre az írták, hogy a hitel törlesztésének alapárfolyama 147Ft/CHF (július közepén vettem fel a hitelt) azaz ha ennél rosszabb a Ft akkor több lesz a törlesztés a Ft romlás mértékével. Ezzel tisztában is voltam, az érdekes viszont az, hogy júliusban már 150Ft felett volt a CHF árfolyama a bankoknál, igy én is erre saccoltam, hogy 150Ft felett lesz a törlesztés alapárfolyama. Ennek a húzásnak köszönhetően a többlettartozásom már most 200e Ft, aminek kb. csak fele ekkorának kellett volna lennie, ha a tényleges 150Ft feletti árfolyamot számoltak volna. Sajnos hülye voltam, mert a hitelfelvételnél nem nyomtattam ki a hitelajánlatot az aznapi árfolyamérték feltüntetésével, igy most már reklamálni se tudok mivel :(
Országúton azért már kapja néha az ivet, autópályán még nem voltam vele, a max. tempó az 150 volt idáig, de ott már zavaróan zajos. Felváltva megyek vele egyszer tempósan, egyszer kimélősen. Városban nem szeretem taposni, ott szinte mindig betartom a sebességhatárokat. Meg lámpás gyorsulásokat a nyomaték ellenére a dizellel nem nagy élmény csinálni, arra inkább a benzines való: a dizelnek odalépve elég ronda traktorhangja van.
Mielőtt a cee'd-et megvettem volna, nézegettem a Lacetti-ket is mert nagyon tetszettek. Az egyik ok amiért nem azt választottam a fogyasztása volt.
Viszont az 1,4-es cee'd-el nagyon meg vagyok elégedve.
Legutóbb mikor mértem, Tatabánya-Székesfehérvár között a fogyasztása 5,5liter/100km lett, kényelmes tempóban, induláskor nullázva fogyasztásmérőt. Visszafelé nullázás nélkül, kicsit sietősebben 6liter mutatott. Ebben egy kis páralefúvatós klíma is volt.
Autópályán M1-Bp. Hegyalja út-Rákóczi út-Hungária körút-M3 útvonalon 7,4liter/100km, szintén induláskor nullázva, 130-140-es tempóban, a Rákóczi úton lépésben.
Gyakran figyelem a pillanatnyi fogyasztásmérőt is, nagyon lehet vele spólolni. :)
Autócsere miatt a téli gumijaimat eladnám nektek, csak annyi a gond, hogy a Ceedre kicsik. 185/65R15-ösök, nektek meg 195/65R15 kellene :( A gumik 5000 km-t futottak, Firestone Winterhawk. Esetleg ismerősötöknek nem kell? 2005-ös (DOT szám) a gumi.
Más ,de tapasztalatom az ,hogy a chevrolettek nem tudják a gyári értékket! Lanos Kaposujlakon a gyorsuláson mégis nagyon lemaradtak!63KW lanos 70KW lacsi,igaz a lanosok tunningolva voltak,ami kb 10-12% dobott rajtuk!
Annyiból mindenképpen, hogy ne az EX hanem csak az EX lim. verziót nézd, ami egyrészt 240000-el olcsóbb, másrészt a felszereltsége még így is nagyobb mint az Elité.
Köszi a tanácsot, de nincs nekem olyan, mert csak most nézegetem, hogy mit kéne venni. De ha valahol tudsz egyet letölthetőt, akkor légy kedves add meg a cimet
Az üzemanyagszűrőt most a 20 ezresnél kötelezőnek mondta, hogy a 20 ezrenként kell e nem tudom és most bocsáss meg de lusta vagyok elővenni a könyvet, hogy megnézzem a periodicitást. A levegőszűrőre mondta, hogy szükség szerint, de ezen meg én csodálkoztam, mert ez még lagalább annyira fontos és én nem ezen a 4700 Ft-on spórolnék egy szervíz alkalmával, főleg egy turbós motornál, ahol baromira nem mindegy milyen levegőt szív be a lapátokhoz.
Lásd Díler hozzászólását a jó múltkorában, amikor a levegőszűrő elhanyagolása miatt egy 406-os Peugeot komplett turbócserére szorult, mert a porszemcsék, a szó szoros értelmében "megették" a lapátokat!
Aki még 20e km nél se cseréli le a légszűrőt,az a saját maga ellensége! Én 10ekM nél biztos lecserélem mert már most 5500nál elég koszos! A gázolajszűrő szintén saját érdek,mert az ez által tönkrement befecskendezőrendszert simán ráfogják a rossz üzemanyagra és nem garanciális lesz a javítás!!!
Bocsi az eltűnésért... Igyexem behozni a lemaradásomat... :)
Múlt héten volt egy kellemes meglepim... az autóval kapcsolatosan. Vettem egy 74 cm-es sima képcsöves tv-t. Az eladó felajánlotta az ingyenes házhozszállítás, mert ha kiviszem az áruházból vissza már nem hozhatom. Mosolyogtam és visszautasítottam. A csomagtartó elnyelte dobozostól! Nagyon happy voltam.
Tudom, az élet apró örömei! :)
Amúgy a téligumis téma engem is érdekel, majd figyelemmel kísérem a hsz.-okat.
Illetve, ha nagyon eröltetjük ezt az összehasonlítást a 2,0-ás CRDI Ceed +20 lóereje és az EX felszereltséghez tartozó plussz elemek ára már 1 milla és 300 ezerrel többet kóstál a Lacettihez képest. Plusz ha hozzáveszed a forgalombahelyezés és a metál árát akkor 1,5 milla!
Azért az már húzós! Bár titkon elárulom hosszútávon (5-6 év) egy 2,0-ás EX CRDi Ceed az álmom. Az ehhez a motorhoz választható TX felszereltségről, még álmodni sem merek!!! :)
Nincs "pariban" az 1,6 CEED-el. Bár a különbség elhanyagolható!
A 2.0-ás diesel Lacetti valóban 89 KW tehát cirka 120 Le. A CEED 1,6-osa pedig 115. A különbség a változó geometriás turbó hiánya a Lacettinél ezért a 2.0-ás diesel "csak" 120 Le szemben a Captivába kerülő dettó ugyan az 2.0-ás de változó geós turbómotorral ami már 140 Le!
http://www.autogumibolt.hu/ebolt/acelfelni/auto/KIA/index.html itt 12ezer körül van a vasfelni, de ha az alábbi fórumon felteszed a kérdésed, akkor biztos kapsz jó ajánlatot :-)
Én eléggé utánajártam a téligumi-felni kérdésnek. Felnit 16eFt alatt nem találtam még bontóba sem. Ha tudsz valamit oszed meg velünk,hol érdemes keresgélni? (Nekem már van kia felnim,de hátha érdekel még valakit)
Szívódízelt kapni? Mármint lacsiból? Neeeeeeeem:-) Fix geometriájú turbós 2,0 literes. A változó geometriájú 2,0 literest a captivába és az epicába rakják. Sajnos lacsi nem kapta meg.