Kozben ugy latszik, megis csak szurkezesig lesz meg a szigetelesunk, ugyanis 302 nm homlokzat + 37nm ablakbefordulas + 23 nm labazatot szamoltak... Iszonyat draga lesz, es ha jol latom anyag+munka kb. 1/4-del olcsobb, ha a szinezovakolat kimarad, orulunk ha ennyit kapunk kolcson.
Egyrész ne feljtsd el, hogy nem az egész kávát vágod ki, csak néhány cm-t belőle. Ezzel együtt 38-as falnál pl. a külső áthidalót szélesebbre kell méretezni.
Én a szigeteléshez terveztettem a redőnytokot, az áthidalókat és az ablak helyét is. Az első képen látszik a redőnytok túlnyújtása egy pillér mellett lévő ablaknál, egyben a pillér formázása a majdani szigetelés érdekében. A második képen a külső áthidaló túlnyújtása és a szigetelés helyének bizotsítása látszik a z áthidaló megemelésével (a függőleges oldalakat majd csak a későbbiekben vágják ki).
A 28 cm-be a kocsi kereke is beesik. Az nagyon sok. Bármilyen "kemény" szigetelőanyagot választasz, az köszönő viszonyban sem lesz a legegyszerűbb/legolcsóbb graes lap tartósságával sem.
Ha máshol nem is a garázs padlójánál azt a kis hőhidat - ami 2-3 cm szigetelés után marad - a szilárd padló kialakítása érdekében el kell viselni!
Mivel azt kérdezted, hogy "ti mivel szigetelnétek", ezért mégis csak elmondom: gipszkarton és fölé kőzetgyapot. ... Illetve mi ezzel szigeteltük a garázs plafonját.
Rendszerben egy jó, minőségi cucc. Itthon nem nagyon használják, mert az építkezők ritkán vásárolnak rendszerben, a kivitelezők meg a legolcsóbb cuccokat keresik. Ugyanakkor van néhány kivitelező aki - főképp kritikus helyzetekben - nem vállal be gyengébb minőségű cuccot. Ez főképp a ragasztóra igaz, de pl. nálam a lábazat gyöngykavics vakolata is ez lesz.
A legszebb megoldás a plafon gipszkartonozása lenne, ami mögé (fölé) mondjuk üveg- vagy kőzetgyapot szigetelés be tudna menni, ám ez meglehetősen sok munkával járna.. Nikecell a plafonra? Valami hasonló?
( Megjegyzem, hogy nálunk is hasonló a helyzet, mint szparinál (egész ház alatt pince), de nem annyira vészesen húz le a meleg a pince felé szerencsére. )
Majd ha kész lesz a magas tető , tehát lesz padlásod, tegyél oda min. 20 cm vastag bármilyen hőszigetelést.
A részletek a leendő padlás funkciójátok függnek. A funkcióját vesztett vizszigetelést ne bántsd. Ezután a pára zárásra lép elő !
Külső falakra ? Hát amilyen tetszik, de mivel Bé 30, minden számolás nélkül min. 10 cm.
"A harmadik dolog, az egész ház alatt pince van ,innen is
jön a hideg felfelé ,ezzel mit kezdjek ?"
Hát az is nagyon szar lehet. Igaz nem hideg jön felfelé, hanem a hő megy lefelé meglehetősen nagy intenzitással. ( És a padozat embertelen hideg tud lenni) . Azt a felületet is szigetelni kell - természetesen a pince felől.
Most látom ikrek vagytok, így minusz egy felület !
Ez a megoldás szerintem már nagyobb falnyílást jelent az áthidaló szempontjából. Tehát ha pl 100cm volt az eredeti és kivágok 8-8cm-t, akkor ehhez a 116cm-hez kéne választani az áthidalót. Végülis nem gond, párszáz Ft-tal drágább csak a hosszabb áthidaló.
Ehhez viszont tudnom kell, hogy a redőnytok miatt hova is esik pontosan az ablak mélységében. Ezt a redőnyt témát még az ablakosok se tudják, egy fekete ló :) Még eddig nem láttam pontos beépítési útmutatót méretekkel! Már gondoltam rá, hogy én megtervezem begyűjtve a gyártóktól a tok+toktoldó+redőnysín méreteket és kirakom a netre, hogy szegény építkezők lássák pontosan.
Ez mindenhol probléma, de nem hiszem hogy nagy gondot kell csinálni belőle. Az egész ilyen felületed pár m2. Ez a pár négyzetméter 2-4 cm hőszigeteléssel is kb 0.3-0.6 k értékkel rendelkezik. Nem ez fogja felborítani a müködtetési költségeidet. Nekem 3 cm vastagságú anyag fért el.
Homlokzati külső hőszigetelésnél az ablaknál ugyebár illik befordulni. Külső hőszigetelésnek 8cm-t tervezek felrakni, viszont befordulni nem tudok ennyivel, mert 8cm-nél kisebb a távolság a tok széle és a nyíló szárny között, (= a kivülről látható tokszélesség). De ha lenne is ennyi hely, bután nézne ki, hogy nem vagy alig látszik a tok kivülről.
1) Hogy itt is meglegyen a 8cm, tegyek minden ablakhoz oldalra toktoldót (nem olcsó) ?
2) vagy kisebb vastagságú hőszigetelést rakjak oda?
Talán bonyolítja a helyzetet, hogy a többségnél lesz redőny is, aminek kivül van a lefutó sine. Ha jók az információim, akkor ezt a sint a tokhoz rögzítik és nem a falhoz, tehát ebben az esetben nem is nagyon zavar be. Csak akkor a toknál lesz a sín miatt egy beugrás-kiugrás.
Sokat ott nem tudsz hőszigetelni: nyilván van egy dilatációs hézag a kocsibejáró és az épület között ahol elfér a vízszigetelés és valamennyi hőszig (2-3 cm). Anyagában természetesen valami extrudált lemez, pl. Styrofoam FLOORMATE 500. Nálam 3 cm fog odaférni.
Még sehol sincs a hőszigetelésem, de mivel szeretném idővel rendesen megcsináni/megcsináltatni, ezért van egy kérdésem: A kocsibeálló betonja ahol nekiér a garázsnak, igényel hőszigetelést? Ha igen: milyen anyag, milyen vastag, milyen mélyre kell lemenni, és mit kell a tetejére rakni, ami ugye látszik.
Szokták azt is csinálni, hogy csikokat vágnak méretere, és azt fektetik a profilba. Érdemes pontosan vágni, mert a "majd betömjük" módszerrel még a legvastagabb szigetelést is el lehet rontani. Párazárófóliát meg kétoldalt tapadó ragasztószalaggal rögzítik a fémre, majd utána olcsobb szalaggal leragasztják az átfedéseket.
Köszönöm a tájékoztatást. A Rigips oldalán tényleg jól megvan minden. Még egy dolog nem világos számomra. Ha felszerelem a szarufákra a kengyelt (9-12cm) a 10cm szigetelést gondolom átszúrhatom a kengyelek kiálló szárával. A CD profilt belesüllyeszhetem a szigetelésbe (az él mentén bevágva, hogy belemenjen és ne nyomja össze), vagy a szig. elé szerelem (így a profil vastagságában keletkezik egy üreg a profilra ragasztott párazáró fólia és a szigetelés között).
Nekem inditóprofilt nem szállítottak, de ez egy jó kivitelezőnek semmi gondot nem okoz. Élvédő, az független a vastagságtól. A vízorra nem emlékszem, de ha az inditó sort alávágja akkor ez is megoldható.
A szarufák és felette a hajópadló borítás. Elvileg fogópárok sem kellenek, mivel van két brutális hossztartóm (sajnos 20 x 40 fa helyett valószínűleg acélból, beborítva) a szarufák alatt, de ezt majd meglátom.
Ácsom elvileg már van, a szelemenek (15 x 15) a helyükön vannak, szarufák (10 x 15) kb fele leszabva.... hétfőn folytatják, ha minden igaz. Szóval eléggé sürgős megoldást találnom :)
Látszófödém csak a nappali felett lesz, jelenleg itt még csak a szelemenek vannak fent.
Hm. Az él és indító profillal még nem foglalkoztam. Nem merült fel a gondolat, hogy ez gondot jelenthet a kivitelezőnél sem és a szigető vásárlással kapcsolatban sem. Lévén, hogy a "sógorok" ezeket a méreteket rendre alkalmazzák... Tárcsás dübel van, azt már válogattam.
földszinti tetőrészben a tető és az emelet oldalfala között található Igen, ragaszd a falra.
Ahol a fal és a tető találkozik... Tehetek közéjük szigetelést? Kőzé? Mi ezzel a gond? Egyeztess az áccsal/bádogossal! Bár inkább az utóbbinak lesz vele dolga.
A földszinti monolit födémbe a tető alá milyen szigetelést rakjak?
Járható födémet akarsz? Nem hiszem. Akkor meg azt, amelyik az olcsóbb. Nálam a monolit tetején 20 cm Rockwool van - tetőrbe azért nem szívesen teszek "éghető" szigetelést - ahol "járda" kellett, ott pedig élére állított pallók is vanak és a pallók tetején zsaludeszkák maradédéka :) ... A beton nem olcsó...
zsalukő belső oldalára 5 cm Exper
Bőven. Persze min a fal mellett másfél méterren a sóder tetején is legyen majd! Sőt: én a garázs alatt a lábazatra nem is raktam, csak a mellé...