Azért első, mert ez volt az első Gázlóm. Sőt, egyáltalán: az első "terepes" teljesítménytúrám! Az első országúti teljesítménytúrám meg 2 éve a Velence 10x volt. Érdekes, hogy mindig ilyen hosszú távokat nézek ki magamnak, holott mindig azt is megjegyzem, hogy igazából én RÖVIDTÁVfutó voltam valamikor. :o)
Ezen kívül most mentem életemben először 50km-nél többet terepen, és most mentem először 800méter szintnél többet (ami Velence 10x szintemelkedése, ugyebár).
Szóval azért egy kicsit izgultam. Választásomat azzal indokoltam magam előtt, hogy ez egy TT nem marathon. Tehát várhatóan nem fognak rámkiáltani hátulról az ideges sporik, hogy "húzóggyále", és a szintemelkedés is viszonylag mérsékelt a táv hosszához képest.
Naszóval, GPS-t is vittem magammal. Ez jól is jött, mert a tájékozódási képességem valahol a nulla és a zéró között van (bár azt a több mint egy tucat GPS kikapcsolódást a rázkódástól a mai nap során nehezen bocsátom meg a Garminnak). Még így is rossz irányba mentem kétszer is, igaz csak olyan 50 métert mindkét alkalommal. Illetve harmadszorra a cél előtt 300 méterrel is sikerült rossz irányba mennem: balra fordultam jobb helyett. Megzavart az első track a GPS-en, nomeg addigra már minden bajom volt: a tarkómra sütött a nap, fáradt voltam, és úgy meg voltam zavarodva, mint vasorrú bába a mágneses viharban. Nomindegy, ez a 2-3 perc plusz még belefért.
A túra viszont kifejezetten tetszett. Kivéve, amikor a szép nyílt, napos emelkedőkön ezerrel kaptam a napfényt. Az első 6 szakasz (a 6. ellenőrzőpontig) nyugisan - már-már eseménytelenül - telt, bár a pulzusom az egekben volt, ritkán esett 170 alá, de mindig találtam egy egy csoportot, akihez hozzácsapódhattam. No persze azért amilyen szerencsém van, már az 5. kilométernél egy elrontott fékezésnél sikerült ügyesen bevernem a bal térdem a kormányba. Ez okozott pár perc "örömöt" a következő kilométereken...
Aztán a 6. EP után lekanyarodott a két srác, akivel az utolsó 3 szakaszon keresztül mentem, mivel ők csak 90-et tekertek ma. És ekkor kezdődött a feketeleves: a Kőris-hegyi emelkedő. Kétszer meg kellett állnom váltóállítás miatt (másodszorra visszaállítottam amit elsőre sikerült elrontani), egyszer meg hogy kicsavarjam a sisakom homlokszivacsából a verítéket. Mert bizony kegyetlen ez a vegyület, ha egyszer a CIA rátenné pár cseppre a kezét... :o)
No, nagy nehezen felküzdöttem magam a hegyre, majd pár perc pihenő után elindultam lefelé. Jaj de jó, ekkor kezdett el fájni a bal térem, amit olyan ügyesen sikerült beütnöm az 5.km-en. Ez a szakasz egy kicsit szenvedős volt, alig akart vége szakadni. Node a vinyei csárda is elérkezett nagynehezen, itt gyorsan megkaptam a matricát, ettem két csokit, ittam egy kicsit, majd indulás. Jók ezek a gázlók, bár az első 2-3 eléggé ki volt száradva. A láncom karistoló hangja, ami végigkísért a maradék 50kilométeren (a lemosott kenés miatt) már kevésbé tetszett... Meg az a két "apró" emelkedő a bakonybéli ellenőrzőpontig, az se.
Ezután jött még az a három "púp" ami igencsak összemérhető volt a Kőris heggyel, főleg, hogy egyre több emelkedő vitt nyílt terepen, nulla árnyékban. Eddigre már nagyon utáltam magam, a szokásos "mitkeresekénitt?" gondolatok meg hasonlók. Viszont kellemes meglepetés volt a 110.km tájékán (a középső emelkedőn) a plusz itatópont, itt jól betankoltam vízből. E második emelkedőről lesiklani volt számomra a nap csúcsa, nagyon tetszett. Igaz, hogy nyílt terepen ezer fokban izzadva, de szép poros utacska volt, nem az a sodródós-kavicsos, mint az eddigieknél. Szóval ez egy nagyon kellemes kis lejtőzgetés volt. Aztán jött a harmadik domb, ami után az aszfaltos lejtőn még 66km/h-val is sikerült rombolnom...
Az utolsó ellenőrző pont után aztán úgy tűnt a szintrajzon, hogy kész kéjhömpöly lesz begurulgatni a célba. Naja, meg volt közben két kellemetlen domb is... Aztán a cél előtt még sikerült még egy kicsit eltévednem ahogy azt már írtam és BEFUTÓÓÓÓÓÓ!
sikeresen szuztelenitve lettem. 1 pereccel, amit Roger elott mutattam be [egy zuzodott ujj az eredmeny] es 5h22 perccel abszolváltam a távot. Megállnom 1x kellett Bakonybel után a 9 kmes kavicsos felfelen, mert annyira leesett a cukrom, hogy már a szölöcukor sem segitett: kénytelen vltam 1 szendvicset bevágni. Az egyetlen kivülálló negatv dolog ekkor ért: 5. kmnél megálltam, szendvicset enni az egyetlen árnyékos helyen az út bal oldalán. Két srác utolért, köszöntek, majd miután elhaladtak mellettem egyböl hangosan morogni kezdtek: vazz, ha nem az úton enne, még nem is zavarna. Kicsit furcsa volt, mert majd 3 nyomsávos volt az út, elfértek mellettem. Neki mégis az az egyetlen 3méteres árnyékos szakasz hiányzott a 86 kmböl :)
Kétszer bizonytalanodtam el Hárskút felé menet, de ez már a fáradtságnak tudható be. Nagyon tetszett az egész túra, bár úgy vettem észre páran összetévesztették egy maraton versennyel...
Henger 7es indulás után 10:40kor indult el a 130 kmes körére...
Helyzetjelentés a Gázlóról: végig járható az út, nincsen sár, a gázlókban minimális víz van. A pályát sikerült teljes egészében végigjelölni. Idén először :)))))
En is igy gondolom. Alap outim van, 100e Ft, sora szett. Volt egy kozeptanyer csere az elejen, azota semmi. 3 eve hajtom, kb 18e km, egy sor es lanccsere, 4 gumigarnitura, 1 fekbetet garnitura csere volt eddig.
Kulon alkatreszekbol sztem nem lehet ennyiert osszehozni.
Vedd meg a gyári alkatrészekkel, s ahogy az idők folyamán tönkremegy valamelyik (tönkre fog), azt már ne ugyanolyanra, hanem a hőn áhított típusra cseréld. Így fokozatosan fejlesztheted a bringád amellett hogy használod is. Végülis itt csak a váz a kulcskérdés, országútiban meg szerintem nem lehet nagyon félreválasztani.
Megmutattam egyszer a feleségemnek, mit tud a szerkezet, annyira megijedt, hogy szólni sem bírt. Miután megnyugodott a pártonnás kavics (meg ő is), mondta, hogy ha ez innen most leesett volna, a sitten végzem természeti javak rongálása (vagy valami hasonló) címén:)
Az már biztos, hogy augusztus 4-én kora délután (kb. 2 órától kezdődően) lesz lehetőség az új M7-es autópálya szakasz (beleértve a Köröshegyi viaduktot is) lezárt sávján a nyílt nap keretén belül kerékpárral megtekinteni a "Művet". Esőnap 5-e.
A tervek szerint lesz 3 verseny is (gyerekeknek 5 km, felnőtteknek 20-25 km, és a viadukton egy időfutam a versenyen a legelöl végzettek között).
Természetesen nem kötelező versenyezni, lehet beszélgetős-nézelődős-fénykepezős túra tempóban is kerekezni.
A völgyhíd lábánál levelő látogatói központ -ahol az építéssel kapcsolatos érdekességek tekinthetők meg- egész nap nyitva lesz.
Délután-este valamilyen műsor is lesz. Várhatóan a happening este 9-ig fog tartani.
A napokban játszottam el énis a gondolattal, hogy ha építenék egy montit belépő szintű 9es sorral közepesen minőségi cuccokból (pl. deore váltók-fékek-agyak, stb.), akkor mibe fájna, és úgy saccra 130 körül lett vége. És ebben még nem volt benne a váz meg a teló, és még talán a kerékfűzés is hiányzott. Persze ezt 10 perc alatt hoztam össze, semmi alaposság, csak az arányok érdekeltek. Úgyhogy a használt-vásárlás, majd idővel kipofozás nálam jobban járható út. És akkor mindig megvan az a kis izgalom, hogy na most a következő havi felesleges léből milyen újabb kacatot veszek a paripára.
Egy újabb félkarú rabló a családban ez a gép. (Kettő már most is van, és egyik sem félkarú:)
Hát, szerintem országútiból "kicsit komolyabb gépet" max. használtban tudsz venni 100 ezerből... :-( én is így kezdtem, aztán elkapott a gépszíj (bringalánc) :-D
Aha, köszi! Én mindenképpen országútiban gondolkodom... A mostani gépemmel(Olimpia Athens 2004) is elmegyek 200km-t bárhová, csak 30km/h nál jobban nem tudok haladni :( De amúgy kényelmes dinamikus, 1-2percig az 50km/h is lehet vele tartani, hátszélben főleg. Ezért most egy kicsit komolyabb gépre vágyom, amivel csökkenteni lehetne a menetidőket....félmilliós gépet anyagi okok miatt nem terveztem :-D (még)
Az egyedi összerak(at)ás mindig többe kerül... de ekkor van rá lehetőséged, hogy olyan géped legyen, amit szeretnél. Ha "meglévő" gépet veszel meg, annak a felszereltsége adott... úgyhogy ezt vedd figyelembe a döntésnél!
Én mondjuk a Csepel Apollo (béke poraira) óta minden bringámat (családi bringákat is) alkatrészenként vásárolgattam/szereztem és építettem össze. Kivétel a gyerekbringa, mert az olcsóbb volt és nem olyan hosszú távra tervezhető amúgy sem a méret fokozatos csökkenése miatt :-)
Üdv! Ez az első (de nem utolsó) hozzászólásom ebben a topikban. Tetszik, nem is rossz :P Most találtam! :D
Gyorsan teszek is fel egy kérdést a topiktársaknak:
Melyik éri meg jobban? Ha veszek kb 100e forintból egy országúti gépet, vagy ugyanennyi pénzből egyedi gépet rakatok össze? Véleményetel szerint melyikkel járnék jobban? Többet ki lehet hozni a pénzből, ha úgy rakatom össze?