Gyakrabban inkább az fordul elő, hogy a nagyjavítás során légzárványok maradnak a trafóban - Pl.: Trafóolajhűtő-elemet cserélnek, amit beírnak az üzemnaplóba. És akkor tudja az mv. hogy miért is jelez az I. fokozat, nem veri le a víz és nem kezdi el kiabállni, hogy ezzel a sz@rral meg mi van? :D
Bucholz: A transzformátor aktív terét és a trafóolaj táguló tartályát összekötő csővezetékbe van beépítve. 2 úszó van benne. Az egyik egy harangtérben, a másik alatta, az olaj áramlási terében. Ha a transzformátorban kontakthiba miatt villamos ív keletkezik, akkor az ív hatására képződő gázok előbb utóbb megtalálják az említett harangterett és ott gyülekezni kezdenek. A folyamatosan összegyűlő gáztömeg lenyomja a felső úszót és a vezetőasztalon jelzést ad. A harangtér tetején a gázt ki lehet engedni (és ekkor a jelzés megszünik) illetve alkalmas módon felfogva gáz-elemzésre lehet elküldeni. Gyakrabban inkább az fordul elő, hogy a nagyjavítás során légzárványok maradnak a trafóban és az üzemi rázkódásra felszabadulnak. Ha a gázosodás illetve levegősödés enyhe mértékű, akkor a harangtér telítődése után a buborékok a táguló tartályba menek, az alsó úszó soha nem fog jelezni. Zárlat esetén több dm3 méretű buborékok keletkeznek, amik a Bucholz relén áthaladva az áramlási térben elhelyezett úszót lebillentik. (Nem az "intenzitás" billenti, hanem, hogy az úszónál nincs olaj, csak egy nagy buborék.) Ilyenkor a 252 relé (ami természetesen a reléállványon van) villamos vagy mechanikus öntartásban marad és nem engedi a főmegszakítót visszakapcsolni. Szintén billen az alsó úszó amikor a főtranszformátorból annyi olaj elfolyik, hogy az olajszint a Bucholz alá süllyed. Mondjuk ekkora tömörtelenség nem jellemző, inkább olaj lopás esetén szokott előfordulni.
Igen pótsúlyként szánták a megfelelő tengelynyomáshoz. Ami tudomásom szerint vasbeton gerendák voltak. Akkor a szilikben sose volt betongerenda? Öntvényt használtak pótsúlynak? Vagy sose volt bennük?
Mi a hiba és annak feltárása utáni teendő az önműködő fékkel és/vagy fékezőszeleppel, ha a következőek észleljük, tapasztaljuk:
V43-as sorozatú vill.mozdonyon teljesítünk szolgálatot, mikor is az egyik munkafolyamat során a D12-es fékezőszelepünk töltő oldó vagy menetállásában az STA3-as áramlásjelző nem jelez...
A hiba a légfékes ismeretek alapos elhanyagolása. :-) Ha töltő-oldó állásban jelez a légáramlásjelző, alapos okod lesz megrendelni a sürgős cseréjét.