Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2007.06.27 0 0 22841

Ha nem tunt volna fel, eddig a benyomasaimrol beszeltem, hogy nekem milyen erzesem volt a ket autoban, kozvetlenul egymas utan vezetve. Volt szerencsem egy kicsit csapatni is mindkettot. Ha agyonlonek, akkor is azt mondtam volna, hogy a benzines alul jelentosen (csalodast keltoen) gyengebb.

 

Nem kezdtem el ertekezni a valto- es egyeb attetelekrol, masodpercben mert gyorsulasrol, rugalmassagrol, jarmutomegrol es miegyebrol.

 

Ha amugy akarsz valamit mondani, akkor tedd meg, de utalgass ra.

 

sb

Előzmény: Varshi (22839)
Varshi Creative Commons License 2007.06.27 0 0 22840

Nem 3-asból, hanem csak 1-esből, de van itt két teszt.

130i és 120d.

 

Keressük meg a szóban forgó 2000-es fordulatot, a dízelnél ez 4-esben 80-nál van. Nosza, akkor 80-120 4-esben: képes is rá 7,8 mp alatt. Az 130i még 5-ösben (2500 rpm-ről) is jobbat tud ~10%-kal. Csupán emiatt mertem megszólalni.

 

Ha viszont az volt a műsorszám, hogy fix a 80 km/h is meg még a fordulatszám is (2000), ahhoz az 130-t kapcsoljuk fel 6-osba (vicces, hogy szegény dízel kapcsolt vissza 2-t, nem a benzines :), akkor jogos, 10%-kal gyorsabb a dízel (7,8 vs 8,4), de annak meg úgy mégis mennyi értelme? :)

Előzmény: Varshi (22839)
Varshi Creative Commons License 2007.06.27 0 0 22839

Ezt én is furcsálltam, de mondom aki leírja azt, hogy "320d olyan 100Nm-re tobbet tud, valszeg azt erzi az ember", az megérdemli, hogy gügyögve beszéljenek vele. :p

 

De ha annyit mondott volna, hogy persze, értem/tudom magam is...

Előzmény: G6 (22837)
Saughassy Creative Commons License 2007.06.27 0 0 22838
Azert gondolom, hogy nem, mert nekem az osoreg 3.0m tud 200nmt 1000es fordulaton, 2000nel pedig 220at v kicsit tobbet ha jol emlexem. Meglepne ha ezt alulmulna a csilivili hi tech 330i.
Előzmény: Törölt nick (22825)
G6 Creative Commons License 2007.06.27 0 0 22837

Hányszor magyarázzuk el neked, hogy egy dízel autó 2000-nél márt X Nm-e és egy benzines 2000-nél mért y Nm-re nem összehasonlítható adatok önmagukban?

 

Mondjuk én is furcsállom, hogy ezt a mondatot pont shadowbullhoz intézed, szerintem nála kevesen értenek jobban a motorokhoz itt a fórumon :)

Előzmény: Varshi (22831)
Varshi Creative Commons License 2007.06.27 0 0 22836

> ne lehetne használni 2000 alatt, mégha Saughassy számára ez nehezen is hihető :)

 

Aki szerintem mindig is más benzineseket használt, ill. értett "egy átlag benzines" alatt, mint mondjuk én. :))

De az biztos, hogy mindig konzekvens. ;)

Előzmény: G6 (22834)
G6 Creative Commons License 2007.06.27 0 0 22835
Dehogy húz plafonig. 3000-től már erősen érezhető, hogy konyul a nyomaték. Cserébe viszont az átlagnál hamarabb ébred, valószínűleg a változó geometriás turbó és a nagyobb lökettérfogat miatt.
Előzmény: Saughassy (22827)
G6 Creative Commons License 2007.06.27 0 0 22834
Ja, én is így érzem kb a 2,2-es dízelemet. Magához képest persze nem megy jól 1500 alatt, de megy annyira, mint mondjuk egy átlag 2 literes szívó benzines, 1500 fölött pedig annál jóval jobban. De szó sincs arról, hogy lefulladással küszködne, vagyhogy ne lehetne használni 2000 alatt, mégha Saughassy számára ez nehezen is hihető :)
Előzmény: Törölt nick (22825)
Varshi Creative Commons License 2007.06.27 0 0 22833
*sóhaj*
Előzmény: Törölt nick (22832)
Törölt nick Creative Commons License 2007.06.27 0 0 22832

akartal mondani is valamit?

 

sb

Előzmény: Varshi (22831)
Varshi Creative Commons License 2007.06.27 0 0 22831

> Az adatok szerint erosebb (nem is kicsit).

 

Hányszor magyarázzuk el neked, hogy egy dízel autó 2000-nél márt X Nm-e és egy benzines 2000-nél mért y Nm-re nem összehasonlítható adatok önmagukban?

 

 

> En is erosebbnek ereztem

 

Tudom. Ez így működik. Erősebbnek érzed, sőt erősebbnek érezted a "valóságnál" is kicsit.

Ettől még előfordulhat, hogy egy adott tartományban tényleg nagyobb G-t produkált, de egyrészt nem annyival, másrészt meg az nem csupán abból következik, hogy +100 Nm-e van főtengelyen mérve.

 

 

> Azert magyarazd el, biztos nem lattam meg autot kozelrol :)

 

Arról én nem tehetek, hogy a hsz-eid alapján tényleg így tűnik. :o))

Előzmény: Törölt nick (22830)
Törölt nick Creative Commons License 2007.06.27 0 0 22830

A fenét azt. Ott emelkedik meg hirtelen és erősen a nyomaték, azt érzed hátbarúgásnak.

 

Az adatok szerint erosebb (nem is kicsit). En is erosebbnek ereztem.

 

Azert magyarazd el, biztos nem lattam meg autot kozelrol :)

 

sb

Előzmény: Varshi (22828)
Törölt nick Creative Commons License 2007.06.27 0 0 22829

A futomuveben tenyleg volt valami kopogas, de a motorja rendben volt.

 

Mondjuk azokat az autokat sem vennem meg, mikor leveti oket a fahrertraining :)

 

sb

Előzmény: Saughassy (22824)
Varshi Creative Commons License 2007.06.27 0 0 22828

> valszeg 2000/min-nel a 320d olyan 100Nm-re tobbet tud, valszeg azt erzi az ember.

 

A fenét azt. Ott emelkedik meg hirtelen és erősen a nyomaték, azt érzed hátbarúgásnak. Nagy élmény, de becsapós. Egy szinttel komolyabbnak érzed a gyorsulást, mint a valóság.

Előzmény: Törölt nick (22825)
Saughassy Creative Commons License 2007.06.27 0 0 22827
Es azon meg nem filoztal, hatha a tied sem az egyetlen kivetel, a padlotol plafonig huzo dizel, hanem egyszeruen mas fogalmaink vannak a padlotol huzasrol?:)
Előzmény: G6 (22803)
Törölt nick Creative Commons License 2007.06.27 0 0 22826
na, szepen kinagyitotta. nem igy akartam, bocsi
Előzmény: Törölt nick (22825)
Törölt nick Creative Commons License 2007.06.27 0 0 22825

Nem emlekszem pontosan, de szvsz 1700 korul mar egeszen jol megindul. De 1000es fordulat korul siman autozhato. A turbolyukat szepen kiszedi belole az elektronika.

 

Amugy a gyari adat  a 320d-nel 340Nm/2000–2750 kozott a 330i meg 300Nm /2500–4000 kozott. A nyomatekgorbeket nem lattam, de valszeg 2000/min-nel a 320d olyan 100Nm-re tobbet tud, valszeg azt erzi az ember.

 

sb

Előzmény: G6 (22813)
Saughassy Creative Commons License 2007.06.27 0 0 22824
Akkor valszeg kehes volt a benyas, nezd meg az adatokat. :) Vagy a szokasos olyan mintha menne dizeles erzes kapott el. :)
Előzmény: Törölt nick (22812)
bucsher Creative Commons License 2007.06.27 0 0 22823
jó de én ezek után már 5ösben megyek neki
nehogymá :)
Előzmény: sixpack525i (22822)
sixpack525i Creative Commons License 2007.06.27 0 0 22822
Pest felöl jösz az Árpád hídon, budai oldalon nem mész fel a felüljárón, hanem alatta lemész. Lámpánál balra, egy baromi széles kanyar majd az első lehetőségnél jobbra, és mész egyenesen, majd megint lámpa, és ott egyenesen fel :-)) Na az a kiscelli. De fent ne fordulj vissza, lesz ott egy driftes balos kanyar, ahol 2esben lábszagra még egy 520i is eldobja a seggét :D Nagyon jó móka :-))
Előzmény: bucsher (22821)
bucsher Creative Commons License 2007.06.27 0 0 22821
hol van ez a kiscelli? most már meg kell néznem :)
Előzmény: VDaNi (22805)
sixpack525i Creative Commons License 2007.06.27 0 0 22820
A kiscellin az 1400kg-s e28 535i-t vontatva az első kanyarig bírta az E28am, szar benzinnyomással :-) Felvitte volna, csak beváltottam a 2est, ami egy elég elhamarkodott döntés volt :-)))
Előzmény: =Daniken= (22809)
VDaNi Creative Commons License 2007.06.27 0 0 22819
Hármasban ha nem megyek le 40 alá, felmegy. Nyilván ha nem húz a motor, akkor már nem...
De sose voltam híve a kis fordulatszámnak, ha nem menne fel visszavágom 40nél egyesbe :DDDDDDD
Előzmény: G6 (22818)
G6 Creative Commons License 2007.06.27 0 0 22818
1500 alatt is felmegy 3-asban? Fölötte nekem is, még 4.-ben is, de olyan csak akkor van, ha épp nincs előtted senki. A kanyarban viszont mindenképp vissza kell váltani, mert különben alapjárat alá menne a fordulatszám.
Előzmény: VDaNi (22814)
VDaNi Creative Commons License 2007.06.27 0 0 22817
A TS is csak vonszolta magát, mondjuk ott segített a jó rövid váltó.
Előzmény: G6 (22808)
VDaNi Creative Commons License 2007.06.27 0 0 22816
Nagyon pici tartományban tudom elképzelni, hogy a 320D jobban menne, mint a 330i.
Ennél a két motornál már nyomatékban sincs nagy különbség, s a 330i alapjárattól húz, nem kell megvárni, míg betőőt a túró
Előzmény: Törölt nick (22812)
VDaNi Creative Commons License 2007.06.27 0 0 22815
Épp ezért gondolom, hogy a 30i sem lehet rosszabb......
Előzmény: =Daniken= (22807)
VDaNi Creative Commons License 2007.06.27 0 0 22814
Nekem 3ban felment a Smart és a Yaris is
Előzmény: G6 (22810)
G6 Creative Commons License 2007.06.27 0 0 22813
A 320d kb milyen fordulattól húz amúgy? Nincs rajta nagy turbólyuk ezekszerint?
Előzmény: Törölt nick (22812)
Törölt nick Creative Commons License 2007.06.27 0 0 22812

Egy 3 ezres szívó 6hengeres BMW motor szerintem nem vészesen gyenge alul.

 

mihez kepest? A 320d utan eleg kehesnek tunik.

 

sb

Előzmény: VDaNi (22805)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!