Ha nem tunt volna fel, eddig a benyomasaimrol beszeltem, hogy nekem milyen erzesem volt a ket autoban, kozvetlenul egymas utan vezetve. Volt szerencsem egy kicsit csapatni is mindkettot. Ha agyonlonek, akkor is azt mondtam volna, hogy a benzines alul jelentosen (csalodast keltoen) gyengebb.
Nem kezdtem el ertekezni a valto- es egyeb attetelekrol, masodpercben mert gyorsulasrol, rugalmassagrol, jarmutomegrol es miegyebrol.
Ha amugy akarsz valamit mondani, akkor tedd meg, de utalgass ra.
Keressük meg a szóban forgó 2000-es fordulatot, a dízelnél ez 4-esben 80-nál van. Nosza, akkor 80-120 4-esben: képes is rá 7,8 mp alatt. Az 130i még 5-ösben (2500 rpm-ről) is jobbat tud ~10%-kal. Csupán emiatt mertem megszólalni.
Ha viszont az volt a műsorszám, hogy fix a 80 km/h is meg még a fordulatszám is (2000), ahhoz az 130-t kapcsoljuk fel 6-osba (vicces, hogy szegény dízel kapcsolt vissza 2-t, nem a benzines :), akkor jogos, 10%-kal gyorsabb a dízel (7,8 vs 8,4), de annak meg úgy mégis mennyi értelme? :)
Ezt én is furcsálltam, de mondom aki leírja azt, hogy "320d olyan 100Nm-re tobbet tud, valszeg azt erzi az ember", az megérdemli, hogy gügyögve beszéljenek vele. :p
De ha annyit mondott volna, hogy persze, értem/tudom magam is...
Azert gondolom, hogy nem, mert nekem az osoreg 3.0m tud 200nmt 1000es fordulaton, 2000nel pedig 220at v kicsit tobbet ha jol emlexem. Meglepne ha ezt alulmulna a csilivili hi tech 330i.
Dehogy húz plafonig. 3000-től már erősen érezhető, hogy konyul a nyomaték. Cserébe viszont az átlagnál hamarabb ébred, valószínűleg a változó geometriás turbó és a nagyobb lökettérfogat miatt.
Ja, én is így érzem kb a 2,2-es dízelemet. Magához képest persze nem megy jól 1500 alatt, de megy annyira, mint mondjuk egy átlag 2 literes szívó benzines, 1500 fölött pedig annál jóval jobban. De szó sincs arról, hogy lefulladással küszködne, vagyhogy ne lehetne használni 2000 alatt, mégha Saughassy számára ez nehezen is hihető :)
Hányszor magyarázzuk el neked, hogy egy dízel autó 2000-nél márt X Nm-e és egy benzines 2000-nél mért y Nm-re nem összehasonlítható adatok önmagukban?
> En is erosebbnek ereztem
Tudom. Ez így működik. Erősebbnek érzed, sőt erősebbnek érezted a "valóságnál" is kicsit.
Ettől még előfordulhat, hogy egy adott tartományban tényleg nagyobb G-t produkált, de egyrészt nem annyival, másrészt meg az nem csupán abból következik, hogy +100 Nm-e van főtengelyen mérve.
> Azert magyarazd el, biztos nem lattam meg autot kozelrol :)
Arról én nem tehetek, hogy a hsz-eid alapján tényleg így tűnik. :o))
> valszeg 2000/min-nel a 320d olyan 100Nm-re tobbet tud, valszeg azt erzi az ember.
A fenét azt. Ott emelkedik meg hirtelen és erősen a nyomaték, azt érzed hátbarúgásnak. Nagy élmény, de becsapós. Egy szinttel komolyabbnak érzed a gyorsulást, mint a valóság.
Es azon meg nem filoztal, hatha a tied sem az egyetlen kivetel, a padlotol plafonig huzo dizel, hanem egyszeruen mas fogalmaink vannak a padlotol huzasrol?:)
Nem emlekszem pontosan, de szvsz 1700 korul mar egeszen jol megindul. De 1000es fordulat korul siman autozhato. A turbolyukat szepen kiszedi belole az elektronika.
Amugy a gyari adat a 320d-nel 340Nm/2000–2750 kozott a 330i meg 300Nm /2500–4000 kozott. A nyomatekgorbeket nem lattam, de valszeg 2000/min-nel a 320d olyan 100Nm-re tobbet tud, valszeg azt erzi az ember.
Pest felöl jösz az Árpád hídon, budai oldalon nem mész fel a felüljárón, hanem alatta lemész. Lámpánál balra, egy baromi széles kanyar majd az első lehetőségnél jobbra, és mész egyenesen, majd megint lámpa, és ott egyenesen fel :-)) Na az a kiscelli. De fent ne fordulj vissza, lesz ott egy driftes balos kanyar, ahol 2esben lábszagra még egy 520i is eldobja a seggét :D Nagyon jó móka :-))
A kiscellin az 1400kg-s e28 535i-t vontatva az első kanyarig bírta az E28am, szar benzinnyomással :-) Felvitte volna, csak beváltottam a 2est, ami egy elég elhamarkodott döntés volt :-)))
Hármasban ha nem megyek le 40 alá, felmegy. Nyilván ha nem húz a motor, akkor már nem... De sose voltam híve a kis fordulatszámnak, ha nem menne fel visszavágom 40nél egyesbe :DDDDDDD
1500 alatt is felmegy 3-asban? Fölötte nekem is, még 4.-ben is, de olyan csak akkor van, ha épp nincs előtted senki. A kanyarban viszont mindenképp vissza kell váltani, mert különben alapjárat alá menne a fordulatszám.
Nagyon pici tartományban tudom elképzelni, hogy a 320D jobban menne, mint a 330i. Ennél a két motornál már nyomatékban sincs nagy különbség, s a 330i alapjárattól húz, nem kell megvárni, míg betőőt a túró