Idáig nem volt egy teszt se itthon ahol lehúzták volna a Cee'd-et, mindenhol jól szerepelt. Az, hogy egy tesztben kevésbé vélekednek róla pozitivan az bőven belefér. Engem már az meggyőzött, hogy a totalcar-osoknak tetszett, mert azok tényleg lehúznak szinte mindent.
Köszi, hát gondolni gondoltam már rá korábban is, jóval a topic előtt gyűjtöttem a Cee'd-ről az infókat. Igaz még más márkák mellett is hezitáltam, de aztán végignéztem a többit és tesztvezettem a Cee'd-et igy tetszett meg véglegesen. Nameg most jött össze annyi pénzem, hogy meg tudjam rendelni a dízelt. Korábban úgy voltam vele, hogy elég lesz az 1.4-es is, de aztán meggondoltam magam: hamár kifizetek egy kalap pénzt, meg sok évre veszek fel hitelt akkor legalább némi vezetési élményt is szeretnék cserébe. Nem vagyok száguldós alkat, de főleg a Bakonyban közlekedek dimbes-dombos utakon, ilyen terepen meg sokkal jobb nyomatékkal közlekedni. Ráadásul baromire idegesített, hogy az offtopic nyomatékszegény kocsimban minden egyes előzés előtt el kellett mondanom egy Miatyánkot...
Igaz, ma azért gondoltam rá, hogy t*könszúrom magamat, amikor a munkatársam közölte, hogy kapott egy papírt az MKB-tól miszerint a Fiat Bravóra 2,2% THM-es hitelt adnak.(+1 év ingyen casco, + 300e Ft extra ingyen) Na ez igy együtt azért nagyon versenyképessé teszi a Bravót, mert igy a 150LE-s 1.4-es turbojet ára kb. ugyanolyan felszereltséggel mint az 1.6 CRDI EX Limited majdnem egy árban van és akkor a Bravóra még sokkal kedvezőbb a hitel. (Az októberben érkező 120LE-s T-jet meg 300e-e olcsóbb is lesz.) Persze azért elég rizikós lett volna látatlanba a turbojetet megrendelni, mert tesztautó az csak 1.4-es benzines meg 1.9-es multijet van mindenhol.
No mindegy, a Bravóért igazából a belteréért voltam elsődlegesen oda mert az tényleg gyönyörű lett (na nem az alap hanem a 30e feláras sailor kárpitozással), ha a Cee'd beltere legalább egy kicsit szebb lenne akkor számomra tényleg ez volna a minden szempontból tökéletes autó.
Viszont megnyugtat a tudat, hogy a Cee'det szebb szinben rendelhettem meg (A Bravónak szerintem elég elfuserált szinválasztéka van),lesz 5+2 év garim, kevesebbet fog enni, alul nyomatékosabb lesz, nem fog minden egyes parkolásnál és kitolatásnál a frász kiverni a beláthatatlan kasztni meg a sok holttér miatt, meg remélhetőleg a KIA gondosabban tervezte meg a kocsiját mint a Fiat igy kevesebb gondom lesz vele.
Az olaszok értenek hozzá, hogy lehet a designnal meghülyíteni az embert én is beleestem ebbe, de jó lenne, ha az autóösszerakáshoz is ilyen jól értenének.
Apropó, kicsit olvasgattam a netről letöltött kézikönyvet. Apróbb dolgok miatt (pl. izzócsere,pollenszűrő csere) e szerint nem kell a kocsit szerizbe vinni? (Arra ugyanis elfelejtettem rákérdezni a szalonban, hogy mit lehet sajátkezűleg és mit nem cserélni) Na nem mintha nem tudnék egy izzót kicserélni, csak idáig úgy tudtam, hogy minden probléma miatt szervizbe kell majd vinni a kocsit.
Akkor Alivedercsi neked :) Én 2 hete jöttem Milánóból :) Jó drágák az autópályák, nehogy ugy járj mint mi :)))) a behajtásnál jegyet kell venni, közbe az autópályán volt valami gyorskajálda ott ettünk és mikor hajtunk ki nincs jegy :)) volt 1 kis gubi, bilettóó, mondom no bilettó, persze nem beszélt angolul Én meg no kaputto italianó-folyt a mutogatás vagy 10 percig.... a sztori vége az lett hogy nem fizettünk :)))
Kedves topictársak! Ezt a topicot anno 2006 októberében fabris123 indította. Azóta több mint 5600 hozzászólással egy nagyon aktiv topiccá lett. És most eme történelmi pillanatban topicalapító urunk megrendelte Ceed-jét. Hát ez óriási. fabris fogadd gratulációmat. Anno amikor indítottad a topicot gondoltad volna?
Nem érzem hogy előre eldöntött teszt lenne, mivel nem is hírdettek győztest. Nem állítom, hogy nem létezik ilyen, de szerintem ez nem azok közé tartozik. Vannak azonban olyan szubjektív dolgok, amik egy tesztben negatívumként jelennek meg, holott lehet 10-ből 8 ember nem ezt tapasztalja, de pont aki tesztelte az benne van a 2-ben...
3. "Bravo motorja már 1500-tól dologra fogható, s meglepő módon már 2000-nél kapcsolva is egészen kézségesen forog" - persze, emelővel megemelve a levegőben, mert hogy az max forog, de nem megy...
Autó2 magazinban összehasonlító teszt: Fiat Bravo, Kia Ceed, Seat Leon. 1.4 benzinesek!
Érdemes elolvasni, bár vannak hozzáfűzni valóim...
1. Ceed motorja 3000 felett hangos, 3500 felett zavaró - Nem tudom én ezt nem hallottam egyántalán a tesztvezetésnél...
2. Féke a leggyengébb a 3 közül - Ezt is furcsálom, mivel vezettem a Bravót, annak gyengébb volt, Leonnal nincs tapasztalatom, bár ha azt veszem hogy majd orrbuktam a tesztvezetés 1 fékezésénél, akkor nem hiszem hogy jobb lenne...
Valami középső halványzöld bizti rémlik nekem, de valaki leírta ezt cirka egy hónapja... sajna nem rémlik jobban, de gyíntom az akkusaru lehúzás is megoldás lehet, persze nem ám rögtön visszatenni...