1.Elvileg(tudtommal) a függőleges CW oszlopokat nem szabad rögzíteni a vízszintesekhez(UW), azért mert a födém esetleges mozgásai miatt a gipszkarton megrepedezhet.
Bár a szoba két szélén lévő profilnál (ahol a födémet a falak alátámasztják nem nagyon hajladozhat).
A másik bajom a rögzítéssel hogy a csavar vagy szegecs kiemelkedik a profilok síkjából és nem tudom így felfekszik-e rendesen a gipszkartonlap.
Azt még mindíg nem tudom hogy a fal melletti CW profilt ha nem csavarozom a falhoz akkor mi bíztosítja a résmentes illeszkedést(ami nagyon fontos).
A födémhez és a plafonhoz a szerkezet rögzítve van műanyag tiplikkel ezek kapcsolódnak a falakhoz is, ennek tükrében nem tudom érdemben rontaná-e a hangszigetelést ha a falhoz hozzácsavaroznám a két szélső profilt.
2.Akkor két réteg esetén az első(profil felé eső) réteg illesztési vonalához kerüljön a merevítő profil?
Három réteg esetén, az első és harmadik réteg toldásai kerülhetnek egy magasságba(mert akkor a harmadikat is oda tudnám fogatni a merevítőprofilhoz(biztos ami biztos)?
jó burkolat alfája és omegája a megfelelő szilárd és sik alap padlón falon egyaránt. amig régen a cementhabarcsos időkben szinte mindegy volt, hogy milyen a fal, mert a misung vastagságával lehetett játszani, a ragasztónál más a helyzet. ha rendes alapod van, tudsz rendesen, haladósan csempézni, egyébként meg odajutsz vissza, mint a misungos változat, csak hatványozottabban drágábban, mert a ragasztó az nem misung.
szóval az alapot kell elöször rendesen megcsinálni, ha kell leverni a vakolatot, akkor azt. a szar munkát nem érdemes pofozgatni,mert csak rosszabb lesz.
ak meg szarul tette fel és emiatt dobhatod a csempéidet, azon meg kell prbálni bevasalni a károkozást és természetesen nem fizetni neki semmit sem. azért is ilyen pofátlanok, mert soha senki nem keménykedik velük, soha nem jelentik fel őket, igy minidg megússzák.
szed fel az egészet ahogy a srác irta vágd be a fugát gyémánt korongos flexel de amit felszedtél nem fogod tudni megpucolni bár láttam már olyant hogy tisztán feljött de ritka
Hali, koszonom a valaszt! Hogy kontar-e, passz, a kivitelezo jobbagya volt, o hozta (feltehetoen a Moszkva teri emberpiacrol), nem en valasztottam. Mindenesetre a munkat a leirt modon vegezte el. Iszonyat vastagon rakta a ragasztot (nem szabalyosak az oreg falak), helyenkent vastagabban, mint alatta a vakolat. Ugyhogy nem tunik egyszerunek a dolog. De talalnom kell valakit, 1 db embert, nem brigadot, nem csapatot, semmi ilyesmit, aki par negyzetmetert rendbe tesz (a fele kb. elfogadhato). Szerencsere nincs mindenhol kifugazva. (Amikor lattam, hogy dolgozik, ki akartam rugni oket, de azonnal hozzakezdtek a penzugyi buveszkedeshez, ugyhogy annyira rosszul jottem volna ki belole, hogy inkabb vegigcsinaltattam, mondvan, majd javitgatok. Egy kicsit ok is szivtak, mert a kalkulalthoz kepest ketszeres mennyisegu ragasztot voltak kenytelenek kinyogni az eredeti osszegbol. Legelabb egy kicsit ok is rosszul jartak, ha mar en nagyon.)
Falicsempét még nem javítottam, de szerintem tégláig nem kell visszabontani. Vagy a csempe, vagy a vakolat fogja elengedni, persze függ attól, hogy milyen a ragasztó.
Ha a fugázás még nem történt meg, akkor könnyebben le lehet szedni.
Falicsempénél fontos, hogy a vakolat sík legyen, mivel itt a ragasztó sokkal vékonyabb, ezért csak kisebb hibákat lehet vele korrigálni, mint padló esetén.
Amit leírtál, abból nekem úgy tűnik, hogy a kivitelező kontár volt. Sajnos sokan gondolják úgy, hogy az épőtőiparhoz mindenki ért, ezért bármit elvállalnak.
Látható élt csempevágóval mm pontossággal lehet vágni, de természetesen nem szemre, ha olyan helyen van, akkor pedig illik lecsiszolni, hogy valóban egyenes legyen.
Szerintem próbálj meg egy valóban hozzáértőt keresni és újracsináltatni az egészet, mert amit leírtál, az valóban tragikusan hangzik.
Nekem volt egy megbízható burkolóm, de az is megbízhatatlanná vált, ezért a tetőtérben én csináltam a burkolást.
Arra egyébként érdemes figyelni, hogy milyen csempét veszel, mert könnyen lehet, hogy a csempe nem sík, vagy nem teljesen téglalap alakú és ezen burkoláskor már csak részben lehet segíteni.
Mindossze ennyi bajom van a frissen kivitelezett burkolassal: - a csempek helyenkent nincsenek sikban, kulonbozo gorbeket irnak le - a fugak nem fuggolegesek, hanem az ajtotokkal szoget zarnak be, igy nem is talalkoznak - az egyes faldarabok nem derekszogben talalkoznak - lathato elek harapofogoval lettek kifarigcsalva, a szakember szemre dolgozott, majd miutan sose sikerult pontosan levagnia a darabokat, (tompa) fogoval utanafarigcsalt. (Szerinte igy kell, ennek ez a modja) - sarokszelepek kilepesenel szavakkal leirhatatlan modon kivagott resek, amelyekre nem huzhato rozetta a csoszerelok elozetes ganyolasanak koszonhetoen Please help! Ajanljon valaki egy megbizhato rendbetevoembert!
Hello, hadd kerdezzem meg toled is, mert ugy latom, vagod ezt a temat: gany modon (nemreg) felrakott fali csempebol mekkora rombolassal lehet par negyzetmetert visszaszedni es ujracsinalni (termeszetesen nem a leszedett csempevel)? Ilyenkor garantaltan lejon valami a vakolatbol is, vagy epp ellenkezoleg, a csemperagaszto se jon le rendesen? Gondolom egyenesre nem lehet visszavesni, marmost az egyik gondom pont a hepehupas csempezes - akkor ezen inkabb csak rontani lehet ily modon? Vagy teglaig visszabontani, es ujrapucolni? Vagy kivitelezheto megis valahogy az ilyesmi? Koszi!
Hello *Steve, par hete irtad, ha megkereslek mailben, megadod egy kivitelezo baratod elerhetoseget (csempezes). Asszem akkor orommel vennem a cimet, csak sajna nem tudok a mailedre kozvetlenul kuldeni. (Gondolom elboldogul a baratod egy utban levo mosdo le- es visszatetelevel is?)
Epokitt, araldit, egyeb ketkomponensu mugyantak, vagy egykomponensu poiuretan ragasztok. (utobbit sehol nem kapsz 1liter alatti kiszerelesben, es ugy is ritka)
a CK jó, csak nem szabad hogy közvetlenül viz érje, utána kéne nézni, hogy az OSB alkalmas-e rá ?
a rögzitésre elég volna a kettős rögzités, azonban, ha tégla kerül rá, akkor a csavarok elég nagy külpontos terhelést kapnak (érdemes volna egyet számolni), én inkább a lapot dűbelezném
a ma ismert LINÓLEUM eredetije az angol Frederic Walton 1800-as évek közepén szabadalmaztatott eljárása alapján készült, tehát cca. 150 éves, nálunk anno az első bérházakban jelent meg egy durvább változata, majd a vegyipar fejlődésével a polivinilclorid teljesen kiszoritotta és át is vette a nevét
szinte az egyetlen tisztán természetes anyagokból készült padlóburkolat, amiből (félmeleg) hézagmentes padlót lehet készíteni. Igen sok féle színben kapni, mintázható, gyerekszobába, közlekedőbe ideális burkolat
A fagyapotot, fabetont (Nádép illetve Heraklith) mellett mit lehet még használni lécvázas megoldáshoz? Milyen táblás anyag az, ami elég stabil 18-20mm vastagságban, lehet rá ragasztani (akár cementes ragasztóhabarccsal) téglát, időjárásálló, nem törik, a táblaméret nagyobb, mint 120*50/60 cm, és nem kell 10 év múlva kicserélnem?
CK? Ebből létezik nútos?
Ja igen, ha rögzítik a lécvázra a lapokat, akkor elegendő, ha a lécváz a falhoz, a lapok pedig a lécvázhoz vannak rögzítve, vagy átmenő dübelezéssel közvetlenül a teherhordó falhoz kell a lapokat rögzíteni? nem szeretnék abba a hibába esni, hogy olyat kérek egy kivitelezőtől, ami magától nem jutna eszébe (nincs kipróbált módszere), aztán pár év múlva jelentkeznek a hibák, amikor már rég levonult, és lejárt a garancia.
Köszönöm,
vat
Egyébként az Éptáron végeztem egy számítást, ahol a fagyapot lapot helyettesítenem kellett általános polisztirol lappal (mivel ez volt a rendszerben), de a lambdáját 0,08-ra módosítottam, ami emlékeim szerint a fagyapoténak felel meg.
Így a rétegrend a köv: 375 NF GT ytong, + 40mm légrés + a jelzett polisztirol tábla + 30 mm ált. tömör tégla. az U érték szépen lement 0,3-ra, ami az eredeti 0,375-ös értékről 20% javulás.
anyagot megmondja a kivitelező, egyébként ha tégla 1,5cm vastagságban. a pontos szükséglet rajta van a gyártók termékleírásában (pl. KPS 141p vakolat igen kedvelt téglára, mert szép a végeredmény, jó az anyag, és kedveli a vakológép a szemcseméretét)
nekem 1,5 éve volt egy profi brigáddal valami nettó 900 Ft/m2 élvédőzéssel (fém, hálós élvédő), függőbe vakolva (nem csak síkba, ahogy szokták), anyag nélkül, de benne volt a kávázás.
nagyon szépen dolgoztak, a végén fém léccel húzták simára a felületet, a derékszögek derékszögek lettek, miegymás. és pontosan, szépen dolgoztak.
Az állványozás nem volt benne, mert az állványukat egy másik brigádjuk használta egy lakóparkban. ez nekem plusz 70 eFt-ba fájt...
Eddig mindent megcsinaltam az oregemmel sajatkezuleg (gyakorlatilag teto alatt van a garazs, csak a vakolas hianyzik), de ebbe tobb okbol sem vagnank bele (se ido, se hozzaertes... es igazabol a garazs az nalam nem csak funkcionalis szerepet tolt be, hanem valamelyest az udvar disze is, igy egy csunya vakolat igencsak elrontana az osszkepet - bar ha ilyen draga a munkadij, akkor kenytelen leszek kompromisszumot kotni, ugyanis az egesz epulet osszkoltsegenek kb. 1/5-et tenne ki csak a vakolas munkadija... ami az egeszhez merten szerintem nagyon sok).
nem nincs benne, viszont szépen jól és pontosan dolgoznak.: ha megbeszéljük ott vannak, ohne előleg stb..
akivel beszéltem, az kb. nagyjából ezen az áron csinálja: vagy ha olcsóbb akkor a plafont külön számolja, vagy az álványozást, vagy hogy melegvan. A kedvencem aki el sem jött, fel sem hívott, ect. arról nem is beszélve, hogy aki olcsón és jól dolgozik az jövö januárig be van táblázva:)