Keresés

Részletes keresés

kzdeb Creative Commons License 2007.06.23 0 0 5616
T. bottha!

Természetesen elfogult vagyok a motorommal szemben, mint ahogy Te is, miután hónapokat várva megkaptad a DL 1000-t. Minthogy ez után a kategória után érdeklődtek, úgy éreztem, mint e kategóriába tartozó motort, megemlítem a BMW-t is, és nem azért írtam, hogy bárkin is remegés legyen urrá, vagy térdreesve csókolgassa a BMW motorokat.
Hozzászólásod második részéből úgy érzem, hogy valamiféle ellenérzésed van a BMW motorokkal. Nem jobb, nem megbízhatóbb? LEhet, de rosszabbnak biztos nem rosszab, és akkor miért ne halljon róluk?

Véleménynyilvánításomat befejeztem, vegyen azt, ami tetszik neki.
Előzmény: bottha (5610)
tomat5 Creative Commons License 2007.06.22 0 0 5615
Tulajdonképpen léghűtéses. A menetszél hűti a bordákon keresztül a hengert. Az olaj kiegészítés lényege hogy a motorolaj egy radiátoron is keresztülmegy. Ez a "szabadban" van így a visszaáramló olaj hidegebb, ez plusz hűtést ad. Nyáron nagy melegben nem éppen ideális a csúcsforgalom mivel nincs menetszél és a motor melegszik. Elvileg fel van készítve egy ilyen motor ezekre az extrém körülményekre is (lazább illesztések stb). Nekem voltak rossz tapasztalataim. Ha nagyon meleg akkor elkezd egy picit kopogni. Ez attól van hogy nem a gyújtógyertya hatására robban be az anyag, hanem idő előtt, a magas hőmérséklet következtében a kompresszió miatt. Jó minőségű olajjal valamennyire nyugodtabban álldogálhatsz a pirosnál 40 fokban.
Előzmény: fmin11 (5614)
fmin11 Creative Commons License 2007.06.22 0 0 5614

Köszönöm a hozzászolásokat!!

Még egy kérdés, A free hütése levegő-olaj . Ez mit takar tulajdonképpen és nem melegszik-e városban a mostani kánikulában???

Freeman650 Creative Commons License 2007.06.22 0 0 5613

Nem köll azér leszólni a másikat mert imádja a BMW-t... ha több pénzem lenne (mint ami nincs) én is géesezerkéccázzal szaladgálnék még az abc-be is:) Ár/érték arányban meg kifejezetten a legjobb bmw-k közé tartozik a CS650. Anno mi is nézegettük, de a tél közepén egy forintot sem engedett az 1,6-ból a kereskedő, úgyh maradt a Free. Lényegesen olcsóbban:)

Kartervédője ahogy elnézem legalább annyi van a CS-nek, mint egy DL650-nek... nemdebár;))

Én imádom a motorom (DL1000), nagy, erős, kezes, de ha kell megy mint állat, többet tud, mint én valaha fogok... sztem már a Free is többet tudott, de én szeretem a hosszú távú kényelmet 2 személlyel azért váltottam. Azt viszont télleg elfogadom h a BMW vagy a Honda ebben a kategóriában JOBB, mint a Suzi... kipróbáltam, télleg így van! Ez nem azt jelenti h rossz a motorunk, sőt... ár/érték arányban a mienk a legjobb... de a többieké amennyivel drágább, annyival jobb is:) Szóval sztem kár az ilyen márka fan dolgokat cikizni... én DL-es fan vagyok, a haverokkal mindig húzzuk egymást h beengednek-e engem, mint márkaidegen a Honda Varederok világába... én meg jól megsértődöm és nem megyek velük túrázni;))) Szóval tök mindegy, ha vki egy 20 éves GS500-ra esküszik, ha neki az a mindene akkor az úgyis van.

 

Uff!

Freeman

fisch75 Creative Commons License 2007.06.22 0 0 5612
az ár / érték arányról nem is beszélve!!!
Előzmény: bottha (5611)
bottha Creative Commons License 2007.06.22 0 0 5611

A képen látszik a szép kartervédő és a magasan ívelt kipufogó is ami így védve van a felcsapódó kövek elöl és még dizájnos is.

Jaj, Freewind képet néztem , bocsánat :)

Látom ezek nincsenek a BMW-n

:)))))

Előzmény: kzdeb (5609)
bottha Creative Commons License 2007.06.22 0 0 5610

Szia.

Van egy barátom aki kisértetiesen hasonló véleménnyel van a BMW motorokról.

F650 -es Rotax BMW-je volt.ekkor nekem még megvolt a Freewindem.

Természetesen azonnal összehasonlítottuk a két gépet.

Különféle dolgokon kívül a fogyasztás és a menetdinamika volt az ami minket akkor érdekelt.

A Freewind egy hajszállal de gyorsabban gyorsul és egy hajszállal nagyobb a végsebessége.

Ezt többször is megismételtük.

Természetesen lehet az oka, hogy akkor a Freewindben 8000km volt és a BMWben meg 16000km , de a két motort úgymond azonosnak itéltük.

Mindkettem mentünk a másik motorjával.

Természetesen a barátom a te lelkesedsedet mutatta saját motorja iránt.

 

Azt szeretném kérdezni tőled, hogy ti BMW fanok, miért nem értitek meg, hogy rajtatokon kívül senkit nem hoz lázba a BMW felirat , a néw és az embléma ?

Nem kezd el egy Suzuki fan remegni a BMW szó hallatán. Sőt egy nem Suzuki fan sem kezd remegni tőle.Nem felsőbrendű, nem jobb és nem megbízhatóbb. Osztrák Rotax dolgozik benne, ami nem is német. Ettől fogva maga az embléma az ami izgalamas de csak annak aki lázba jön.

Semmit sem jelent az hogy BMW. Ha azt mondtad volna hogy Honda, akkor ezen már lehetne vitatkozni , mert a Honda köztudottan  a márkák vezető pozíciója, de még ettől a névtől sem jön a Freewindre vágyó lázba.

Egyszerű, nagyszerű és BMW, azaz semmivel sem jobb mint egy Yamaha, Suzuki, vagy egy Honda.

 

Előzmény: kzdeb (5609)
kzdeb Creative Commons License 2007.06.21 0 0 5609
Üdv!

én a télen vettem motort. 650-esben gondolkodtam. Végülis BMW CS 650 mellett döntöttem. NEm kifejezett terepmotor, de nagyon kezes, fogyasztás 120/130 as tempónál 4 körül eszik, kényelmes, szíjhajtásos, Nekem nagyon bejött. A GS-hez képest jobb árban leht venni, az ebay-n 3500 Euroért már egész jó példányok vannak. HA esetleg alkatrész kell: bármelyik BMW kereskedés 2nap alatt lekéri a központi raktárból. Váltó kissé hangos, de még soha nem váltottam mellé. HA van kérdésed, szívesen válaszolok
Egyszerű, nagyszerű és BMW

üdv:kzdeb
F 650CS
jo_lenne_tudni Creative Commons License 2007.06.21 0 0 5608
Elnezest, csendes beolvasokent beleszolnek, mert pont ezt a ket tipust nezegetem, baratkozom veluk.

A Pegasot egy darabig a BMW F650-nel csinaltak egyutt, Rotax blokkos, vizes. Az ujabbak injetorosak is (2000-2004-ig ertendo). Az uj Pegasonak (2005-tol) van csak Yamaha blokkja, ami nagyjabol azonos az XT-vel (valamit modositottak, mas a teljesitmenye, talan elektronika). A BMW-Rotax blokkal sem teljesen azonos az aprilia-Rotax blokk, ha jol tudom a szelepek szama nem azonos. A Rotax blokk alaphelyzetben nem rossz, mert a mai napig rakjak a BMW-kbe (akar az uj G sorozatba is).
A Freewind pedig ugye a regi bevalt technikan alapul.

Osszessegeben a Pegaso szebb, de rosszabb a hire. Megbizhatatlannak tartjak, van ismeros, akinek van, es szivott sok mindennel (ennek ellenere nem banta meg, es szereti). Persze ellenpelda nincs, tehat lehet egyedi hiba is. Nekem apriliam van, semmivel nem rosszabb a mindennapi hasznalatban talan, mint a tobbi. Sajat tapasztalat viszont, hogy az aprilia alkatreszellatottsaga neha gyenge....

A Freewind kevesbe nevezhetu korszerunek (levego, karburator), de talan emiatt robosztusabb technika.

Az ara tok azonos mindkettonek szinte. Nekem a Pegaso jobban tetszik, a Freewindben meg a gyarto miatt jobban biznek.

Egyik motorom sem volt meg, egyiken sem ultem meg, nem mentem eggyel sem. Csak olvasgattam, nezelodtem, tapasztaltam.
Ha esetleg van valakinek mindketto, egy tesztelesben benne lennek. Ha esetleg valaki maxiscooterre downgradelne. akkor tudok cserealapot is adni. :-)
Előzmény: freewinder (5607)
freewinder Creative Commons License 2007.06.21 0 0 5607

Az "echte" japán Freewind annyira japán, mint a magyar Suzuki. Többnyire spanyol. A Pegaso olasz. Ugyan az a blokk van benne, mint a Yamaha XT-ben. A Rotax gyártja mindkettőnek.

A menetteljesítmény kb. azonos. A Pegaso ránézésre könnyedebb felépítésű. A designhoz értenek az Olaszok.

A Pegaso azért egy generációval újabb: vizes, injektoros. Sokkal kulturáltabb a járása. Az elektronika olasz. Viszont 5 év a garancia.

Számomra meglepő, hogy a fogyasztásuk is kb. azonos. Összehasonlításul a kategóriatárs F650GS jó egy literrel fogyaszt kevesebbet.

 

Előzmény: fmin11 (5605)
fisch75 Creative Commons License 2007.06.21 0 0 5606
A legnagyobb és egyben meghatározó különbség, hogy a free japán, az utóbbi pedig olasz. Én nem vennék olaszt, csak a baj van vele. (személyes véleményem)
Sőt, ha a freewind mellett döntesz, próbálj meg itthoni forgalomba helyezésűt keresni.
Amit behoznak annak biztosan volt valami baja már, a jó motor kint is annyiba kerül, mint itthon.
fmin11 Creative Commons License 2007.06.20 0 0 5605

Sziasztok!

Szeretnék felvilágosítást kapni egy freewind és egy aprilia pegaso különbségeiről. Mindkettő 650-es. Vásárláshoz kellene, már régóta rágodom a dolgon. Segítségeteket elöre is köszönöm!!!

 

bottha Creative Commons License 2007.06.20 0 0 5604

Teve25:

 

Sajnos többet nem tudok tenni a dolog ügyében, mármint, hogy minnél hamarabb legyen spoilered :)

Hívtalak délelött többször is, de nem vetted fel.

Most is hívtalak, de kinyomtad, vagy lemerültél.

 

Ha gondolod, elküldtem a számom, azon megtalálsz.

bottha Creative Commons License 2007.06.20 0 0 5603

Szerintem is elektronika kapott vizet.

Véleményem szerint valamelyik dobozba ahol az elektronika lakik benyomtad a vizet.

A motor hőt termel, megmelegszik a víz a dobozban és a párája vagy a felfröccsenése zárlatot okozhat.

Vedd le az ülést és kezd ell óvatosan nyitogatni a kis fekete dobozokat , reléket huzogasd ki.

Ha teheted , hagyd a motort így ülés nélkül a napon vagy két három órát , hátha kiszárad.

Gyujtás, vagy vezérlő elektronika környékén lehet a baj, de ne kérdezd tőlem melyik az mert foglamam sincs :)

Elvben a dobozokra rá van írva, meg van kapcsrajzom is ha kéred beszkennelem.

Előzmény: Törölt nick (5598)
tomat5 Creative Commons License 2007.06.20 0 0 5602
Sztem a gyújtással van gond. A durrogás erre enged következtetni. 150-nél nem hiszem hogy túlmelegszik. Azt nem is feltételezem,hogy a forró blokkra ráengedted a vizet:) A gyújtáskábel vagy az elektronika környékén keresgélj de ez is csak egy tipp.
Előzmény: Törölt nick (5598)
MEZŐny Creative Commons License 2007.06.20 0 0 5601

Hahó! Hol szoktatok vizsgáztatni?

teve25 Creative Commons License 2007.06.20 0 0 5600

szia Freeman650!

 

kösz a plexi felajánlást de túra plexit szeretnék így a gyári kiesett :)

fotókat igérek mindenről amit kértél, de ez nem lesz rövid idő mind anyagiak miatt, mind a melóm miatt ami nyáron nagyon sűrű. talán ősz közepe vége fele kész lesz egyszer minden aprósággal.

 

Igazából most szembesülök vele hogy kvázi minden idom hiányzik :) + komplett lámpa, kellenének az eredeti indexek, valamint saját magam egykét aprósága és álma úgymint szivargyújtó beszerelés telefon és laptop töltéshez pl.

ráadásul anyáron belesz fogva munkára is rendesen :) kb 12 napja van meg és már beletekertem 1500 km -t :)

Előzmény: Freeman650 (5592)
freewinder Creative Commons License 2007.06.19 0 0 5599

Csak tipp...

Az erős vízsugár szépen összecsukta az olajhűtőn a lamellákat, ezért túlmelegszik a motor. A nyílások közt át kell látni. Nézd meg Nálad mi a helyzet.

Vékony csavarhúzóval ki lehet egyengetni, csak a csöveket ne sértsd meg.

 

Előzmény: Törölt nick (5598)
Törölt nick Creative Commons License 2007.06.19 0 0 5598
Hello free-fanok.Van egy kis problémám,sajnos megbetegedett a lovam.Tippeket vagy tanácsokat szeretnék kérni tőletek,hogy mi lehet a baja.Történt ugyanis,hogy a hétvégi gurulás után úgy döntöttem megmosom kicsit a hátát ,meg az összes többi alkatrészét.Mindezt tettem én roppant okos gondolatok között,egy nagynyomásu mosoval.Most már sajnos tudom,hogy nem is voltak olyan okos gondolatok ezek!A hatást és a végeredményt már fentebb leirtam.....Másnapi használatba vételkor az alábbi tünetek jelentkeztek.A motor simán indult,bemelegedés után (kb8-10km)elkezdett durogni,dadogni és végül teljesen leállt,mindez az m1-es autopályán olyan 150-es tempo körül.10 perc újraindítgatózás után egyszercsak újra elindult,és visszafogott tempóan haza tudtam menni vele.Másnap vettem 2 db gyergyát,kicserélteban,de a próba körön ismét csak előjöttek a hibák és megint leállt a motor,10 perc várakozás után ismét simán indult...Ha valaki járt már közöttetek hasonló cipőben,kérem ossza meg velem a tapasztalatait...előre is köszönöm.
bottha Creative Commons License 2007.06.19 0 0 5597

Darabonként 2500 pénzre jön ki, ebben a sablon ára is benne van.

Sajnos a sablon anyaga tönkremegy nagyon hamar és elég drága anyag is.

De mindent megteszek az ügy érdekében.

Ha többen szeretnétek, akkor beruházok erősebb sablonba, de ennek az ára több darab után jön vissza nekem.

Nem nyerészkedek rajta, ezen aztán nem tudok meggazdagodni, de természetesen olcsóbban sem tudom adni mint amibe nekem is kerül.

A hétvégén gyártok 1 próbát , azt lefotózom és aztán eldöntitek hogy kell e.

Ugyan olyan lesz mint a DL 1000-es kézvédője.

Az egy csöppet drágább a boltban.

Előzmény: fisch75 (5596)
fisch75 Creative Commons License 2007.06.19 0 0 5596
engem érdekelne, tegyél fel képet.
az árát meg szorítsd lentebb, ha már többet csinálsz. :)
Előzmény: bottha (5595)
bottha Creative Commons License 2007.06.19 0 0 5595

Kedves Freewindesek.

Egy barátom megkért, hogy készítsek az XF650-es mocijára az én DL-em kézvédőjéről 1-1 másolatot.

Azt szeretném kérdezni tőletek , hogy van e nektek is rá szükségetek , vagy igényetek. Az ára kb 5000 pénz lenne.

Azért kérdezem, mert ha legalább 2-3 emberke rendelne akkor erősebb anyagból csinálom a sablont, hogy kibírja a pár darab gyártását.

 

A DL -en egy hosszabb anyaszerű dologgal van felfogatva, de ha jól néztük adaptálható 1:1ben a Freewindre is roncsolásmentesen és alakítás nélkül..

Ha kéritek rakok majd fel képeket a felrögzítésről.

 

Szóval kér e valaki belőle?

Budapesten lehetne átvenni, vagy póstán utánvét.

bottha Creative Commons License 2007.06.19 0 0 5594

teve25:

Mail ment.

 

Utána kérdeztem gyári elemeknek.

Elég húzósak.

Áfával 114000 Ft csak az idomzat.

Előzmény: teve25 (5590)
s.zso Creative Commons License 2007.06.18 0 0 5593
Szia Csaba! Jó rég nem hallottunk rólad. Sajnálom, hogy esés lett motorozásból, reméljük nem lett komolyabb baja. Amit írtál sérüléseket, abból nem csak egy szimpla eldőlés látszik. El is ment a kedve a járgánytól? Te milyen gépre cserélted a Free-t?
Előzmény: csaba75 (5591)
Freeman650 Creative Commons License 2007.06.18 0 0 5592

Hali teve25!

 

A nagy összerakásban egy gyári plexivel tudok segíteni. Ha köll dobj egy mélt, bizti meg tudunk egyezni:) 2000 utáni a darab...

Ez télleg jó kis projekt lesz, képeket kérünk "előtte/utána" állapotban, meg a folyamat közben is:)

 

Gratula az összes új Free tulajnak!

 

Swirl tesó, má tűkön ülök mert nélküled nem akarom elindítani a szezont, te meg sehol... fogunk gurulni még idén?:)

Előzmény: teve25 (5590)
csaba75 Creative Commons License 2007.06.18 0 0 5591

Üdv Kedves Freewind-ek

 

eddig én is nagy Fan voltam de idén lecseréltem a vasat egy nagyobbra viszont így eladó lett a kicsike ha valakit érdekel akkor itt van:

http://www.hasznaltauto.hu/kereso1.auto?hirdeteskod=1270521&command=ugras&screenwidth=1024

 

A másik viszont egy szomrú történet a párom elesett egy másikkal, mert kettő,

volt :-)

ahhoz keresek alkatrészeket vagy eladó az is törötten.

Ami sérült az a kormány, a két első villa, jobb lábtartó, hátsó csomagtartó öntvény repedt, Ennyi amit cserélni kell, ja egy fényezés sem árt.

A motor pöcc-röff semmi baja, a műanyagok nem törtek el!

Ha valakit érdekel dobjon egy mail-t vagy hívjon bátran képet is tudok küldeni ha valakit érdekel komolyan.

csaba75@chello.hu,

 

Köszönöm

Üdv

teve25 Creative Commons License 2007.06.17 0 0 5590
köszi felhívom őket is.
Előzmény: fisch75 (5589)
fisch75 Creative Commons License 2007.06.17 0 0 5589
Itt van tankborítás, saját szememmel láttam:
motorbontó Jánoshalma
www.motorbonto.hu
Előzmény: teve25 (5585)
teve25 Creative Commons License 2007.06.17 0 0 5588

Szia

nem cél a megvezetés.....

viszont kérdés hogy a 2001 -es típusra rátudom e tenni a 2002 idomokat, valamint a lényeg hogy a 2002 -es lámpát?

 

teve

Előzmény: bottha (5586)
bottha Creative Commons License 2007.06.17 0 0 5587

Túl vagyok az 1000-es V-Strommal az első 1500Km-en.

Pár sorban, ha megengeditek leírom a tapasztalatoka.

 

Hogy miért nem a V-Strom oldalon teszem ezt ?

 Mert ott mindenki tudja milyen és nem hiszem, hogy sok újat tudnék én bárkinek is mondani.

Freewindem volt, arról ültem át a DL-1000re és mai napig rajongok a kis XF-650ért.

Azért is írok pár szót, mert nekem pl. jól jött volna régebben ha nem csak az újságok hasábjain olvashattam volna minden zagyvaságot a mociról.

Mikor vettem a Freewindet megfordult a DL gondolata a fejemben, de fel kellett nőni hozzá. A DL650 csábítóbb erejével szintén sarkalatos pontja volt a választásnak, de a célterület ahol menni akartam a motorral az azonnal kilőtte a kartervédő nélküli gépet a látómezőből.

A Freewindet használtam autópályán, erdőben , szántásban, köbányában, lépcsőn fel és le és még vízmosásban is volt szerencséje megmerítkezni szerencsétlennek .

Egy igazi öszvér gép, pont olyan amilyet egy túraendúrós elképzelhet magának.

Talán csak egy apró hibája volt de azt sem mindíg vettem észre. Ez autópályán a kevéske végsebesség és a 140 felett elgyengülő menetteljesítmény szabott határt élvezetemnek. Jól ment dobozokkal és jól ment két személyel is, bár az utasom alig volt 50 kiló.

 

Tehát DL-1000.

Freewind eladása után nagyon törtem a fejem mit is lenne célszerű.

Nem akartam a Freewind előnyeiről lemondani sem a terepezés élvezetességéről ,de szerettem volna az autópályán végre nagyobb tampóban gurulni.

Sokan istenítették a DL 650-et és mondták is, hogy eléri a 200-at égre. Az alacsonyka hasmagasság és a csupasz blokkalsó nagyon elriasztott tőle, ismervén magamat és ahogy az sajnos a DL1000-el meg is történt megkoccoltam az alját.

Nagyon szép motor a DL 650 és nagyon kényelmes is volt rajta az ülés pozíció de bennem motoszkált a nagyobb gép 106Nm-es nyomatéka és a 100Le ereje.

Próbálgattam mindkettőn ülni és volt alkalom mikor a DL 1000-el próbakört is mehettem.

A Freewind után majd leesett az állam, hogy az 1000-es 140től olyat tol mint az XF 60ról. A rövidke szakasz csak egy 200-as sprintet engedett meg de azonnal tudtam, hogy eszem ágában se lesz a DL 650 nyergébe felülni ezek után.

A nagyobb és testesebb gép olyan irmaban szelte a távot, ahogy azt annak idelyén a Freewinden csak álmodtam.

A kis DL 650 próbája után eldőlt a döntésem végeredménye. DL1000-et akartam.

 

Kompromisszumok gépe.

Elsőre talán nem látszik de ott ahol az XF elmegy a nagy hasmagassága miatt, ott a DL felfekszik.

A műanyag kartervédő csak dísz és semmit sem véd,olyan mint ha papír lenne. Hajlik , nyeklik és alatta ott a védtelen blokk.

Ezt érdemes pótolni egy fém védővel. A gyári 30-50 ezer forint között vehető alu védőket nem érdemes megvenni, mert eleve drágák, és az alu anyaga miatt nem sokat védenek.

Magasabb az üléspozíció ezért kevésbé ér le a láb ami elég ilyesztő tud lenni esetleg egy buszok, kamionok által mélyített kereszteződésben. Figyelni kell megálláskor, ezt be kell gyakorolni. Érdemes az utas felszállásakor is figyelni , mert nehéz a gépet megtartani ha egy testes cimboránk pattan fel mögénk.

Érdekes, hogy a cimborák mind állat módjára vetik fel magukat a hátsó ülésbe, úgy hogy izomlázat lehet kapni a motor megtartása közben , míg egy barátnő lehelet finoman képes a motorra felmászni és nem is veszi észre a pilóta ahogy alány elhelyezkedik hátul.

Utassal a motorozás szinte semmi különbséget nem okoz.

Akkora a motor súlya és merevsége, hogy nem igazán észlelhető, hogy van utas a gépen. A gyorsulás , előzések szintén ugyan olyan tempóban kezelhetők.

A gépet a Freewindhez képest nehezebb bedönteni előzéskor, vagy kikerüléskor.

Van egy apró túllengése is amivel számolni is kell, azért a tömeg az tömeg.

A két kipufogós katalizátoros rendszer halkan dohog, de képes feldübörögni is.

Vezetés közben pont az élvezeti érték alatt marad kicsivel , lehetne hajszállal hangosabb is, de hosszabb úton abszolót kellemes.

A nagyobb tömeg és az alacsonyabb súlypont miatt félelmetesen jól lehet a gépet dönteni. Jóval jobban mint a Freewindet.

Nyomatékra nincs panasz, de valahogy a nagyobb sebességfokozatokban nem szereti az alacsony fordulatokat, azaz 3000 alatt figyelni kell a gázkarra, mert egy erősebb gyorsulási szándékot mondjuk 6. ban csattogó láncal honorálja.

Érdemes vissza váltani és ez a jelenség azonnal megszűnik.

A balkezesek motorja lesz, mert vagy kétszer nehezebb a kuplungja a hidraulikus rásegítés ellenére is mint a Freewindé.

Lámpák nagyon jól világítanak. Kissé idegesítő az azonnali fény bekapcsolódás, de ez állítólag szabvány lett minden motoron.

Szerintem egy kapcsolót be fogok iktatni mert szörnyen idegesít.

A hátsó lábtartók kissé rezonálnak, minden utasom panaszkodott hogy maszírozza a lábát bizonyos fordulaton. Ez elöl nem érezhető.

Az utas jól ül és nem akar leesni. A hátsó kapszkodó jó, de hát tudjuk , nem ott kell kapaszkodni , kivéve ha valaki bicepszre gyúr.

Tankolni érdekes. A fori nyílásban van valami fémlemez ami miatt bizonyos kutaknál kínszenvedés a tankolás , állandóan kikapcsolja a pisztolyt.

Kb 17-18 literes a tank. Ez úgy 270-290km megtételére elegendő.

Ez kb 6-7 literes fogyit jelent. Persze ez függ a gyorsulások mértékétől és számától is.

Az állítható plexi elég jó de picit kicsi még teljesen felhúzott állapotban is. Pont a sisakot kavarja a szél.

Az üléspozíció megeggyezik a Freewindével, ül az ember mint egy vitorla.

Kényelmesen és biztosan. Nagyon jó.

A vészvillogó kapcsolóját kesztűben elég nehéz eltalálni.

A műszerek jók, végre van digitális középrész, és végre van olajvisszajelző lámpa is.

Jó szolgálatot tesz az óra is, bár egy stopper is elférhetett volna ott na meg egy külső hőmérő is, de annyi baj legyen, ezek pótolhatók.

Utólagosan lehet kapni kb 15-17 ezer forintért egy kis 7szegmenses kijelzőt ami az aktuális fokozat számát jelzi. Szerintem semmi értelme, de legalább van mire elverni közel 20ezer forintot. Nekem nem hiszem hogy lesz, feleslegesnek tartom.

Tükör ugyan az mint a Freewinden, jó csak kicsi a domborúsága.

Egykerekezni is lehet a géppel könnyen és nagyon könnyen irányítható így, de az elsőkerekes megállásokat nem szereti, de a síma egykerekezéseket sem veszi olyan könnyen mint a Freewind. Igazából nem szeret egykerekezni.

Sajnos, mert én nagyon.

Kanyarokba jól bedönthető és a kanyarváltást is jól veszi , bár kissé máshogy mint a Freewind.

A hátsófék az érdekesen hatástalan. Van és működik is, de nem akarja lassítani a motort. Egy próba képpeni blokkolóra fékezést is próbáltam, de az se lassítja a motort. Érdekes. Szinte mint ha nem is lenne.

Viszont remek segítség a gyors kanyarokban és nagyon jól visszafogható a tempó a kanyar kezdeti ívében vele. Persze csak az fékezgessen a kanyarban aki már picit gyakorolta az ilyen manővert mert könnyen el lehet nyalni a kezdő tudással egy elszúrt féklenyomással.

A motor nagyon stabil. Direkt kierőszekolt kifarolás és kisodródást is bűntetlenül hegyja, és nem torol meg semmit. Kormány nem szitál még gyorsuláskor sem, bár sosem szoktam elengedni.

Első fékek jók, és pontosan adagolhatóak.

Az ülés hosszabb távon lehet kemény picit.

Olyan uralni a motor erejét, moint ha nem lenne ellenfél az úton.

Gyorsulni nagyon tud, és stbilan szalad is.

Ha már gurul , akkor nagyon könnyű megtartani.

Tolni szörnyű.

Összességében imádni való.

Sajnos kevésbé alkalmas terepezni a hosszabb keréktáv és a kissebb hasmagasság miatt , na meg a nagyobb tömeg miatt is. De egy földút, vagy egy kavicsos rész nem okoz gondot.

Nem szeret egykerekezni , és a kartervédő is pótolndó házilag. Érdemes ezt 2-3mm-es vaslemezből kivágni és meghegeszteni otthon, vagy szakival kivágatni , mert jól jöhet.

A hűtő elötti védelem nulla és az olajhűtőt is egy játék háló védi.

Összességében nagyon jó motor.

Aki szereti, vagy szerette a Freewindet, az nem fog csalódni a DL-ben sem.

Tudom sokaknak nagy vágyálma a Freewind. Nekem is az volt.

De ha egyszer tovább akar majd lépni , bátran tegye, nem bánja meg.

Sajnos egyik DL sem az az igazi terepes mint a Freewind, vagy mint a DR-ek voltak, de akár a 650-es, akár az 1000-es DL-t választja majd valaki, nagyon fogja szeretni.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!