Sziasztok!
Bontott vonóhorgot a fejébe beleütve ISO 50 (a típushoz való gyári horog) le lehet vizsgáztatni? Kell hozzá műbizonylat? Ha kell akkor a műbizonylat utólag pótolható?
Köszi!
Van árlista is az oldalon. A vonóhorog pár nap alatt megjött postán, és méretpontos.
A szerelés nyilván alku tárgya, 10eFt körül lehet. A vizsga "rendes", teljes műszaki vizsga, ez hatósági áras, ha a NKH-nál csinálod. Máshol meg annyi, amennyi, 15-20 eFt.
Ami viszont tuti, hogy kell egy új forgalmi (6 eFt) és vizsgamatrica (450 Ft.)
Üdv emberek, Meg tudná mondani valaki mennyibe van mostanság kompletten egy "vonóhorgosítás" (horog+felszerelés+vizsga+bejegyzés). Astra G-ről lenne szó. Köszönet.
Sziasztok nekem daewoo nexia sedanhoz kellene vonohorog mübizonylat,vettem egy sloveniábol behozott autot azon volt vonohorog levehetös vonoszeggel és megvan annak aforgalmija és ennek afejébe az van bele ütve hogy ISO 50 kell hozá bizonylatt vagy nem segitsetek köszönöm
Ha megvan a donor autó forgalmija és abban szerepel a vonóhorog, ill. a horog nyakán megtalálható a beütött H-val kezdődő sorszám (vagy mi), akkor azzal simán lehet vizsgáztatni. Anno nekem is így csinálták, teljesen legálisan, közlekedési felügyeleten.
Hát igen inkább elintéztem én az egészet. 3 óra sorbaállás 6000 ft az uj forgalmi meg 450 ft az érvényesitő cimke. Azt az összeget amit a havernak adtam volna egy másik haverral leguritottuk.
Sziasztok! A héten vizsgáztattam a kocsimat vonóhoroggal együtt. Odaadák a hivatalos papirokat és mondták hogy fel kell menni vele az okmányirodába. De nálunk az okmányirodába sorszámot kell huzni sajnos ami hamar elfogy. De van egy haverom aki soron kivül el tud intézni dolgot. És kérdeztem hogy mi van ilyenkor ő ugy mondta hogy ki kell cserélni a forgalmi engedély 6000 ft meg valami illeték. Hát azt kérdezném hogy igaz e hogy 6 rongy az egész ? Nem csak ugy van hogy bepecsételnek a forgalmiba és kész mert meg lehetne azt is csinálni. Meg ki tudja mennyi idő az is hogy uj forgalmi legyen.
Ez bizalomgerjesztő, de én szeretnék elsőre, csont nélkül átmenni, szóval ennél azért tutibb módszer érdekelne... mint bizakodni, hogy a vizsgabiztos majdcsak elfelejti...
Akárki:
Nincs valakinek egy felesleges műbizonylata ilyen típusú járgány vonóhorgára??
Szerintem csak megfelelő helyre kell vinni. Szerelőktől bizonyára lehet ezirányú információt szerezni.
Anyám Wartburgján is bontott horog van, és simán vette a műszakit bármiféle papír nélkül. Egyik barátom meg a Zastavájára szereltetett fel horgot, a hülye szerelő meg valami Fiat-ra (talán 128?) készült horgot barkácsolt fel rá, úgy áll rajta, mint tehénen a gatya, ránézésre látszik, hogy túl alacsonyan van a gömb, egyszóval igazi kontármunka. (Nem tudom, miért lett volna nehezebb Zastava horgot szerezni.) Mégis csont nélkül megkapta a műszakit.
Vettem egy csont ugyanolyan autót (Ford Orion) bontásra, mint a sajátom. Minden szuper, de át akarom rakni a vonóhorgot is, mert eddig nekem nem volt. Csak nincs meg a dögnek a műbizonylata.
Hogy lehetne ezt megoldani, hogy aztán levizsgázzon is vele az autó?
Köszönöm a felvilágosítást.
Ez a vonóhorog-vizsga ez ugyanolyan vizsga, mint a normál műszaki vizsga? Van-e extra díja ennek a vizsgának, ha az esedékes műszaki vizsgával egyidőben történik? És mégegyszer: mi a teendő, ha semmilyen papírom sincs a vonóhorogról?
Doki
Tudtommal, akkor is vizsgáztatva kell lennie, ha nem vontatsz vele! (ja és a forgalmiba be kell, hogy jegyezzék, a max. vontatható tömeget, meg egyebeket)
Mindenképpen le kell vizsgáztatni a vonóhorgot, vagy csak akkor, amikor már ténylegesen vontatok vele? Azaz belémköthet-e a rendőr, ha a vonóhorog már fenn van, vizsga nincs, de nem is vontatok vele?
Kell-e a vizsgához műbizonylat? Bontóból van a vonóhorog, nyilván semmi papírom nincs hozzá. Mit lehet tenni ilyen esetben?
Doki