Kb. 2-3000 km-ert mentem vele, eddig nem volt vele gond. Régebben, amikor vettem, csak náluk találtam ilyesmi motor. A garit nem tudom, ha túlterheli az ember, akkor elvileg megszűnik, ha kiderül?.
Amit irtál linket az kínai volt és amikor át akartam nyomni angolra akkor kért valami kódot. Találtam egy másik oldalt. Itt tök olcsó lenne, kár,h nem hazai.
Én egyszer kipróbáltam ezt az 500W 36v-os Dc motort úgy hogy direktbe kapott indulásnál 48V-ot egy 60A-es autósrelén keresztül. (tudtam hogy mi lehet belőle). Kormányra szigszalagoztam egy kapcsolót az indította a relét. Megnyomtam. A motorom úgy megindult, hogy alig tudtam rajta maradni, a kapcsolót hiába engedtem el csak gyorsultam folyamatosan 50km/h-ig. Kb. 500 méter után ált le a motorom erős amperszag közepedte. Visszatoltam, garázsban szétszed, és semmi baja nem lett, csak a 60A-es relének elgőzölgött az érintkezője. Nagy élmény volt! A lényeg az hogy a max teljesítmény akár 3000W fölött is lehet. Strapabíró ez a DC motor.
Nekem még 800W-os van, de sajnos azt már nem forgalmazzák Tech-Mobile-ék.
Úgy néztem az 500W-osból van 36V-os és 48Voltos is. Ha a 36V-osat veszed akkor 48V-on okosan óvatosan üzemeltetve kiad azis 800W-ot persze kcsit rosszabb ahtásfokkal kb. 60-70%
Sima permanens mágnesű kefés DC motorok, így mindkét irányba mennek, csak ha már a szénkefe "bekopott" az egyik irányba akkor nem szerencsés fordíthagni a forgását.
A motorról: www.unitemotor.com (fordulat, karakterisztika, nyomaték...)
A max teljesítményt pillanatnyi teljesítménnyel is jellemzik, ez többszöröse is lehet a folyamatosnak, tehát pl indulásnál pár másodpercre olyan 500 wattosnál kb.1,5kW is lehet ha van neki nafta szerintem.
Én már szinte törzsvásárló vagyok Tech-Mobile-éknál. :) Csak azt tudom mondani hogy nagyon korrektek, és segítőkészek. Amit küldenek az NEM gagyi, korrekt cucc és a vezető fickóval is jól elbeszélgettem a leendő tuning járgányom kivitelezéséről. Egész nyugodtan rendelj tőlük, az árak mindenkor teljesen egyeznek a honlapon épp fennlevőkkel és hamar postáznak.( Nekem már sokszor küldtek csomagot)
A dinamós megoldás első lépésnek tökéletes, teljesítményed lesz, aztán ha elkap téged is ez a láz akkor majd csinálsz komolyabbat mint mi :)
Természetesen belátom. A dinamó hatásfokát nem tudom,h mennyi de szerintem is annyi kb amit te irtál. De én nem is állítottam soha azt,h 90 %-os. Azt sem irtam,h könnyű. De ne civakodjunk ezen. Ez sajnos szükségmegoldás. 19 éves egyetemista vagyok és nem túl tehetős( még:) ). Én is örülnék, ha vehetnék mondjuk valami 2.5 -3 kw-os robogót. De mielőtt elköltenék egy csomó pénzt ki akarom próbálni,h mennyire életképes. <----- ez nem a robogóra, hanem egy rendes dc motorra vonatkozik.
Te rendeltél már a tech-mobile-tól? Mi a véleményed róluk? Mennyi idő alatt küldik a cuccot? Az árak fixek? Postáznak?
Jó, én nem szólhatok bele, hogy mit csinálj, de mérlegeld, h fölös terhet viszel, mert ugye az akku üresen se könnyebb. A rossz hatásfokú motor miatt kétszer annyi akku kell. Ha cseréled, akkor is sokkal több pénz az új. 24 Ah-t se meríthetsz 18-al. Nekem 20 Ah-s akkuk lesznek és azt merítem a tech mobilos 250 wattos motorral. Igaz max teljesítményen ez is 10 ampert eszik, de kisebb gázon csak 6-7et. Ez már elviselhető, de 80-90% C-vel nem meríthesz egy akkut. Azaz teheted, csak kinyiffan (hacsak nem lítiumos). Ha az én motorom eszik 10 ampert 250 wattnál akkor legalább azt lásd be, h a dinamó hatásfoka elég gyér. Nem utolsó sorban, pedig az én motorom 2 kiló és nem 5.
12 volton "alapjáraton" veszi fel a 120 wattot. Induláskor akár 25 ampert is benyel, ami 300 watt. Ha pedig 18 voltosan indul akkor induláskor 800 wattos.
Nekem 6 db aksim van. egyenként 6 voltosak és 12 Ah-ásak. 3 sorba kötve és ezzel mégegy ugyanilyen 3mas párhuzamosan. Ekkor a blokk 18 volt és 24 Ah. Vagy 2 sorba és ezzel még kettő ilyen párhuzamosan. Ekkor a blokk 12 voltos és 36 Ah-ás.
3×12 V 12 Ah az igaz, h 36 voltos rendszert ad, ki, de a kapacitás még mindig 12 Ah marad. Ha 15 ampert veszel ki belőle garantálom neked, h 10 percig fog menni és utána ívesen javíthatod az akkut. A zselés se erőmű, tartósan (mint e-bicikli üzem) a kivehető áramerősség c/10 esetleg c/5. A dinamó motorként használva 50-60 % hatásfokú. Azonban, ha fölös terhet és egy hőeldisszipáló egységet akarsz felszerelni akkor csak rajta. Ja, és 12 volt mellett 10 amper az semmi. 120 watt 10-et mész vele.
Nem tudod, hogy az 500 wattosnak mennyi a max teljesítménye? Ezek állandó mágnesesek? 500 wattnál nekem több kellene, de a 1500-ös túl drága. Az lehetne még járható út, hogy 2 db 500 ast összekötsz és akkor 40000-ért lenne 1 kw. Ehhez meg lehetne olyat csinálni,h az egyik szabadonfútó és ha nem akarsz gyorsítani, akkor csak 1 megy.
Sajnos költségtakarékossági szempontok miatt most marad a dinamó.
Azt nem tudja valaki, h nem-e nagyobb nyomatékú az a motor ami ugyanahhoz a teljesítményhez nagyobb áramot használ? Mintha valahol ezt hallottam volna. Ugyebár nagy hátránya a vastag vezetékezés meg minden, de akkor kell,h legyen előnye is.
Szerintem nem számít nagy áramnak a 11 amper, mert 12 voltos a rendszer. Mondjuk 36 vagy 48 volt esetén már tényleg nagy. 40 amper az sok, de ezt 2 aksinak kell leadnia 18 voltos rendszerben. Ez csak ritka üzemi állapota lenne. Alapból 12 voltos lenne és ekkor 3 db nak kell leadni a kb max 20-25 ampert de ezt is csak ritkán. Szóval 3 12 Ah-ás aksinak kellene leadni olyan 15 Ampert egyfolytában.
A tech-mobile oldalán azt irják a szilikonosokról, hogy erre nagyon jók. Engem főleg a gyors töltése fogott meg. Olvastam 3921 hozzászólását. Én felraknék rá 4 db 38 Ah-sat (ez kb 40 kilo és szevasz) az már 1.8 KWh. A dinamó meg 120 wattól kb 500 wattig dolgozik. Annak elég kell,h legyen. A 65 kilómat vinnie kellene mint a szél.
Tech-mobile-éknál (meg gondolom sok más helyen is) lehet kapni 10-20e között villanymotorokat, a kérdés, hogy a hajtást hogyan lehet úgy rávariálni, hogy ne legyen nagy a veszteség, de az áttételezés is meg legyen oldva. És mellesleg ne is legyen olyan hangja, mintha a gödöllői hév indulna el. Mindezek miat erősen hubmotorra vagyok kattanva, azt is elsőkerék megoldással, mert a sebességváltóhoz a magam részéről ragaszkodnék. Olyan 45-50 körül kijön kompletten, lentebb irtam van egy srác, akinél kb. 1 hónap múlva lehet ilyet vásárolni.
Dinamó használata ellenjavallt, mert a forgórész túl nagy áramot vesz fel motorként használva. Egy 12 Ah-s akkut 40 amper pillanatok alatt kinyír. Ilyen alakalmazásra állandó mágneses motor hatékonyabb (sokkal!).
A szilikonos akkuról annyit, h olvasd vissza 3921 hozzászólását, pár oldallal visszább. Nem igazán erre a célra találták ki ezeket az akkukat.
Ez az első hozzászólásom a témához. Én is szeretnék építeni egy elektromos bringát, de lehet,h inkább robogót. Ez elképzelés a következő:
Jelenleg van 6 db 6v 12Ah-ás Diamec aksim és egy 6 voltos 220 w-os trabant dinamóm. Eleinte kisérleteztem 6v-ról használni, de az nagyon karcsú. Most 12 voltról megy(olykor kombinálom 18-ra) és elég bivaly. Mondjuk alapon bekajál terhelés nélkül 11 ampert. Ha lefogom akkor fölmegy akár 30 amperig is. Ha pedig 18 voltról hajtom akkor alapon 15 ampert terhelve meg kiakadt a két párhuzamosan kötött 20 A-os multiméter. Ez esetben tehát a felvett teljesítmény nagyobb mint 720 watt(egy mountembájk váltójából származó műanyag fogaskereket szereltem rá de a 18 voltos üzemnél rongyal lefogva leolvadtak róla a fogak. Melegnek meleg de meg lehet fogni. Ezt szeretném rákombinálni egy mountenbike-ra. Kb 2000-t forog úgyhogy 1:6-os áttételt akarok használni--->kb. 40-50 km/h. Vezérlése fokozatok nélkül 1 relével.
Később persze lehetne fejleszteni esetleg még két dinamóval meg néhány szilikonos aksival.
Nekem megvan az email címe, telefonszáma, annyit el tudok mondani, hogy Pápán lakik, de akár postán is elküldi a szettet. Megkérdem tőle, hogy közzétehetem-e az elérhetőségeit, ha igen, akkor beírom ide vagy küldöm privátba. Azt írta, mivel elég hercehurcás a behozatal, legkorábban júl.12 körül lehet majd venni tőle. A következőket írta nekem a "cuccról": 26"-os kerékben lévő 250W-os hub motor, csak a gumikat kell átrakni. Fontos, hogy ELSŐkerék szett, tehát a váltós bringázás élménye nem veszik. Töltő, vezérlő, gázkar, kapcsolós fékkarok, pedál mozgásérzékelő. Aksit magunknak kell venni, de talán jobb is, mert olyat veszünk, amilyet akarunk, az garis, és nem gyári hibás, mint a hozzáadott kínaiak nagy része.
Fontos és érdekes kérdést tettél fel! A munkám során sok zselés ólomakkumulátorral kerülök kapcsolatba, de azokat mindig szobahőmérsékleten tárolják. Nem tudom a választ. Egy akkumulátor szakértő tudna erre válaszolni. Vagy írj az egyik e-biciklit árusító boltnak. Ám, ha olyan telek lesznek, mint az idei, akkor azt az egy két fagyos napot valahogy átvészeljük. Úgy tervezem (akkumulátor kímélő óvatosságból is), hogy az ilyen napokon tömegközlekedést fogok használni.
Lehet, hogy számára is jó üzletnek bizonyult. Bizonyára tudatában volt, annak hogy mit vásárol és úgy vélte, hogy arra a célra, amire neki kell megfelelő lesz. Ilyen az üzlet.
Nem kellett erőszakoskodni, de nem hiszem hogy a kisugárzásom, vagy a két szép szemem miatt nem. A bolt alkalmazottja is olvasta (és bizonyára most is elolvassa) az itt és egy másik csatornán folytatott élménybeszámolóimat. Ezt egyértelműen a tudtomra hozta. Úgy gondolom, hogy az üzletének a jó hírnevét féltette.
Ez az akkumulátor technológia még mindig nem kiforrott. Legyen az kínai, vagy európai. Sok a probléma vele. Lehet, hogy summás a véleményem, de így vélem. Bíztató híreket hallok az üzemanyagcellákról. Az USA-ban állítólag komolyan ráhajtottak a témára.
Szerintem a Romitex-szel kapcsolatban mindketten jó üzletet kötöttünk. Neki volt egy notebookja holland billentyűzetes, amit nem tudott volna eladni, nekem viszont kellett egy notebook, a billentyüzete meg mindegy, 14 éve informatikában dolgozom. Ő a motort rövid távon használja, mindegy a sebesség és a tankméret, tetszett is neki.
Örülök, hogy nem kellett erőszakoskodni, de abban biztos voltam, hogy kekeckedni fognak, főleg a házilagos javítás miatt. Pedig örülhetnének, hogy megcsináltad helyettük... Egyébként érdekes módon a kínaiak hajlamosak hibás aksit rakni az elektromos járgányokba. Volt egy eladó elektromos robogó, nem úgy ment, ahogy kellett volna. Az importőr elmondta, csak az aksikat kell újakra cserélni, és máris megy mint a golyó.
Szeretném azt a tévhitedet eloszlatni, hogy a Pana akku nem kínai, mert igen ott készül az is, csak nem annyiba kerül a gyártása, mint az általad használtak. Egyébként a kínaiak nagyon jó akkukat készítenek, ha megfizeti azt az importőr. Ja és olcsókat is, de ez van itthon és erről már alább leírtam amit gondolok.
Az e-biciklinél csak az Angell bringákba volt (van?) és az Elite cangákba van (itthon beszerelt) Panasonic akku.
Egyébként ha ilyen hamar tönkre is ment az akkud és csak egy a három közül, akkor az garantáltan nem a töltőd hibája. A töltést pedig a zöldre váltott LED jelzése mellett is tovább lehet folytatni, sőt kell is, mert sosem fogja így az akkud a DC töltéssel elérhető max. mennyiségű töltést felvenni. Történt ugyanis már nem egyszer, hogy egy hétre töltőn maradt a rollerem és csak jobb lett tőle.
Durva, amit a Romitex X9 kismotorral kapcsolatban írtál. Szerencsére sikerült megszabadulnod tőle, de nem biztos, hogy az új tulajdonos áldja a szerencséjét, hogy üzletet köthetett veled.
"Én a helyedben, mivel új visszavinném és rájuk borítanám az asztalt." Sajnos (vagy szerencsére), nem vagyok az az asztalborogatós típus. "Minnél több idő telik el, annál inkább ráfoghatják, ez a használattól van." Mindenesetre a lehető leggyorsabban visszavittem a boltba. Szükségem van erre a kis e-bicajra, hiszen újabban ezzel járok munkába. Elmondhatom, hogy a rossz akkumulátort átvették és kaptam egy újat helyette. Nem kérdeztem meg, hogy ez Panasonic-e vagy valami ócska kínai megint. Lecserélték az érintkezőjét is meg az elektronika feletti gumilapot, mivel a rögzítői leszakadtak. Ott helyben megcsinálták az egészet kb. háromnegyed óra alatt és már azzal jöttem haza. Valami 38 V-nál állt a mutató és az üzlettől ami a János Kórháztól kijebb van simán hazagurultam vele a Havanna lakótelepre. Fenyegetőzésre nem volt szükség, hiszen együttműködőkészséget tapasztaltam részükről. Mindenképpen az volt az alapfeltételezésük, hogy a töltéssel kapcsolatos probléma okozhatta az akkumulátor folyását. Pl. elromlott a töltő és emiatt nagyobb feszültséget adott az akkumulátorokra. Leellenőrizték a feszültségét, de nem volt hibás. Ennek ellenére lecserélték azt is egy újra. Aztán hogy túl sokáig tartottam az akkumulátoron a töltőt, miután feltöltötte (ilyenkor a két piros LED közül az egyik zöldre vált). Mondtam, hogy mivel időkapcsoló órával használom, ami 5 órányi töltés engedélyez, nem lehetséges hogy emiatt ment tönkre. Illetve, ha zöldre vált a LED, akkor már korábban lekapcsolom. Teljesen szabályosan használtam és mégis tönkrement. Pontosan megcsináltam azt a formázást is, amit javasoltak, mikor hazavittem először a bringát.
Elmondtam nekik, hogy mivel már az első utam során a kosár leszakadt villannyal meghegesztettem a vázra. Ekkor arra gyanakodtak, hogy bennehagytam az akkumulátort és úgy hegesztettem. Tisztán és világosan emlékszem, hogy nem volt benne, mert az töltésre volt téve akkor és lábbal hajtva a kerékpárt mentem a lakatos műhelybe. (Felvetődött bennem az, hogy mennyire helyes az elektromos kerékpáron az ívhegesztés...)
Érdemes egy kicsit figyelmet fordítani az elektronika védelmére. Ez az esőzés és a pocsolyákba való belehajtás miatt fontos! Nem érheti nedvesség és ez nincs igazán jól megoldva ennél a bicajnál. FBS-ssel a réseket tömíteni lehet és letakarni a nyílásokat.
Valahogy az volt a benyomásom, hogy nem tudják elfogadni, hogy az akkumulátor magától ment tönkre és kezdett savat szivárogtatni. Talán a szakszerűtlen használatból eredő hibásodásra akarták visszavezetni a problémát. Mindenesetre most király a bicaj és túl vagyok az első nagyobb megrázkódtatáson. Remélem ennyi volt és nem lesz több gebasz.
Sajnos ismerem az érzést. Mondjuk nem ebringa, de vettem egy Romitex X9-es kismotort. Rá volt írva, hogy 70-et megy, 1.5 l-t eszik. Ehhez képest ment 40-nel és evett 2.5-3 l-t. A tankméret meg kiirás szerint 4 l volt, ehhez képest 1.3 l benzin ment bele. Végül is a melóba járásra vettem, ehhez képest 1 tank benzin nem volt elég 60 km-re. Végre valahára sikerült megszabadulnom tőle, igaz csak cserélni tudtam.
Én a helyedben, mivel új visszavinném és rájuk borítanám az asztalt. Nem várnék egy percet sem. Minnél több idő telik el, annál inkább ráfoghatják, ez a használattól van. A legfontosabb, hogy a Fogyasztóvédelmet nagyon-nagyon sűrün emlegesd. Gondolom 20-30 ezer nyereség miatt nem akarnak milliós büntiket kifizetni, nem is beszélve a presztizsveszteségről. A szerelének pedig ne legyenek nyomai, mert az könnyen garivesztéssel járhat. Annak mindig komoly tekintélye van, amikor felteszik a kérdést "Melyik újság címoldalán szeretné látni a történetet?" Esetleg követelj egy vadi újat, amiben tényleg Pana aksik vannak, vagy cseréljék ki egy olyanra, ami nem törik-reped.