üzenem annak a jobbkormányos (tipikusanveszélyes-)metálzöld hondás vadbaro*nak, aki a 30-as zónában, (ahol én 40-el mentem), sokszoros sebességgel a fenekembe érkezve félreérthetetlen kézjelekkel adta tudtomra, hogy nya*gem, talán mert nem voltam hajlandó gyorsabban menni a szűk, és rossz aszfaltos utcában, hogy: iuois78794rjlskdfuöo9fs dlfj! :)
Másfelöl, aligha olvassa ezt az üzenetet, de:
ilyenkor nem az a megoldás, hogy miután erőteljesebb fékezéssel felhívom a figyelmét, hogy picit tán lasabban, akkor méginkább tapad, és már mászik is a járdára kerülni, és miután kövérgázzal állva hagyom, hátha apad a tesztoszteonja, akkor a következő kereszteződésnél balesetveszélyesen mellém állva, a tükrömet tapogatva anyázik, majd újabb balesetveszélyt produkálva hagyja el a helyszínt... ez tipikusan a "nagyonsokatökömbenavér" viselkedés...
Ellenben, ha mégis olvassa ezt az üzit Ő, vagy valaki ismerőse:
dobj egy emilt kérlek a nicknevem kukuc nicknevem pont hu címre, és esetleg a hatalmas arcodat told elém egy lájtos eszmecserére, hátha megvilágosodsz, ha elmagyarázom... :)
Jók ezek a VT-k, mondjuk egy keménytetős kabrió aligha lenne komolyan piacképes... a hobbiterepes már megint más dolog, pl a tetősínt rárakhatták volna a nem SW-kre is, hasznos bír az lenni... :)
Más: Kíváncsi vagyok, mikor jelenik meg a népítéletem... tegnap este írtam... :)
Abban igazad adok, hogy dombra fel kihasználható lenne az előző lejtőn vett lendület, de hát nem terep cross ez! A mai autók már erőből mennek, nem lendület autóznak, mint a KGST-ben volt szokás! Tuti frászt kapnék - főleg oszlopmenetben -, ha a 255Nm-el úgy közlekedne valaki előttem(tünk), mint egy trabantos: 110-80-110-80. :D A tempomat nem hülye sofőr, precizebb szabályzást valósít meg az elektronika, mint a legprofibb sofőr. Egy pilótának sem olyan finomak az érzékszervei, mint a szenzoroknak és a beavatkozás sem gáztaposás és elvétel! :) Gyanítom, nem jársz tempomatos kocsival. Adatok: Most kerül bele egy teherautóba tempomat, kiderül mi az igazság, Spanyolhonba oda-vissza tudja ő, mennyit evett eddig a vas.
Nem tévhit apámnak tempomat van a kocsijában és egy automata 2.3turbós Saab-al el lehet érni 130-as tempóval a 8 litert simán míg tempomat nélkül 8,5 - 9 liter.
automata kocsim van, nagyköbcentis. ha nem tempomattal megy az ember, normális esetben ki az aki a 130ról hagyja visszaesni a sebességet 120ra? Életszerűtlen. Szerintem így kevesen vezetnek.
Ha emelkedő jön, és az ember észreveszi, hogy lassul, önkéntelenül már nyomja is a gázt, és akarná elérni az addigi utazótempót. (Nem úgy gondolkodik, hogy majd elérek lassulva a tetejére és onnan gurulok..)
A tempomat a lejtő legaljánál finoman egyenletes "gázadással" tartja szinten a tempót. ez kevesebb benzin elégetéssel jár.
De volt erről egy kísérlet a discoveryn, ott egy fickó beült egy kis sportkocsiba, 2 liter benzinnel, és köröket tett meg. Az első esetben úgy , hogy nyomta agázt, aztán elvette, hagyta lendületből gurulni a kocsit, majd újra gázt nyomott amíg így ki nem ürült a tank.
A második esetben egyenletes tempóval körözött, és így majdnem két körrel többet ment!
Az hogy a tempomattal spórolsz az tévhit. A tempomat olyan mont az automata váltó. Növeli a fogyasztást. Ha 130 ra állítod akkor mindig 130 ra törekszik ezért felváltva gázt ad vagy elveszi és motorfékez. Mind a hülye sofőr. Ha pl mész az autópályan 130 körül és az ut dimbes dombos ekkor ha te vezetsz akkor a lejtón engeded 140-id majd lendületből kevesebb gázzal felmész a dombra ha nem nyomod eszetlenül visszalassulsz 120 ra de nem baj mert jön a következő lejtő. Nem mész egyenletesen hanem 120 és 140 között átlag 130-al. Ezzel szemben a tempomattal fel le 130 al mész nem használod ki a lenduletet és kb 10-al többet fogyaszt a verde. Akinek van valamilyen tempomatos kocsija és fed kompja próbálja ki. Azt elfogadom, hogy kényelmes a tempomat de az hogy csökkenti a fogyasztást az nem igaz.