1.Persze mindenképpen szerepe volt az új Riónak is, én akkor kezdetem el felfigyelni a márkára és így lettem boldog Kia tulaj. Az új - 2005. szeptemberében debütált - Riót, melyet egy évig én is használtam úgy tekintem - és ezzel távol áll tőlem hogy megsértsem a Riósokat hiszen én is az voltam - mint egy rakéta gyorsító fokozatát, mely után egyenes út vezetett a Ceedig ami igazán nagy durranás! Hiába fanyalognak a konkurens márkák képviselői és tulajdonosai. Én ezeken a régi sztereotípiákon nyugvó lenéző véleményelen már csak mosolygok, és nem érdekelnek.
2. Való igaz, hogy 2001-ben még nem volt annyira elterjedt az internetezés és a fórumozás - nekem is 2002 szeptemberében lett otthoni internet-hozzáférésem - de az a tény hogy a 2006. októberében itt az index fórumán nyitott Ceed fórum 6 hónap alatt több, mint 5000 hozzászólást ért meg, majd dupla annyit, mint a Riós topik 6 év(!!) alatt, meggyőzően bizonyítja a márka iránti robbanászszerű vásárlói "odafordulást"!
Új korszak ez, melyben a "hagyományos" európai márkák nem ülhetnek nyugodtan tovább a babérjaikon.
Hát a rio is hódit, nekem azt mondta egy kereskedő, hogy több riót értékesitettek ebben az évben, hónapban, mondjuk a rionál vannak jó kedvezmények is.
Ez azért is érdekes, mert annó a Rió Topikban kezdtem irogatni volt Rió 1,5 CRDI tulajként és most már a Ceed Topik hozzászólója lehetek!
Még egy kis szines!
A márka lassú de biztos hazai térhódítását jelzi, hogy a Rió topikot - annó még a régi Rióval kapcsolatban - nyitották 2001. december 04-én és a mai napig 2816 hozzászólás született.
A Kia Ceed topik 2006. október 03-án született és 2007. június 06-ig több mint 5000 hozzászólást ért meg!
Ez szerintem önmagáért beszél!!!!
Hajrá Kia!!!!
Ui.: Csak végre a marketingben és a felszereltségi politikában lenne áttörés!!!!
Speciel nekem hátrány a járáskultúrája. Az 1,4B hangtalan, rezzenéstelen, villanymotor szerű járása nekem nagyon bejön. Akármilyen 4 hengeres dízelt mellé tehetsz, még ha a legjobb a kategóriában. Ebből a szempontból egyedül autópályán élvezheted az előnyét a hosszú áttétel miatt.
A gyári 16-os kerekeket elcseréltem gyári 15-ösre.
Lehet, hogy komplett őrültségnek tűnik, ugyanúgy mint KIA-t venni, de az eredmény magáért beszél. Term. ésszerűség, kényelem, és anyagi oldalát tekintve.
Én inkább nem próbálom ki a dízelt :) Viszont több márka autóit kipróbáltam, és azokban az 1.4-es motorok a Ceedhez képest harmatgyengék (lásd 80!!! lovas ford motor) . Sőt, még az 1.6-os motorok sem jobbak (vagy inkább rosszabbak) mint az 1.4-es Ceed motor. Persze lehet, hogy ez az én szempontrendszerem szerint van így. Nekem többet számít, hogy alacsony fordulaton mit produkál, mint az, hogy mennyire visít. A Fiat 120 lovas turbós benzinese viszont felkeltette az érdeklődésemet, csakhát annak az árát inkább nem szeretném tudni :)
Csitulat urak, jó az az egynégyes... bár minden márkánál ilyenek volnának az alapmotorok... :)))
Én annó elóbb egynégyest próbáltam aztán a dízlet... nyilván ez utóbbi jobban ment... osztottam szoroztam, sokat megyek, dízel lett, élvezem... de biztos vagyok benne, ha más körülmények közt az egynégyest válaszottam volna, azt is komáznám nagyon... :)
Nem hiszem hogy letéptem volna... Csak olyan megállapítást tettél, amit nem tapasztaltál, ráadásul én egy szóval nem mondtam hogy nem hangos, csak annyit, hogy nem hangosabb mint más 1.4-es. Az meg hogy az 1.4-es hangosabb 140-nél, elég triviális megállapítás... De írhatom én is hogy van 4 kereke, csak ettől... mind1.
Jahh oké, már azt hittem Tőled is kapok egyet, mert leírtam a valszeg nyílvánvalót:) feltételezhetően az 1,4-esnek nem a 140 a kényelmes utazótempója, de ne legyen igazam, jó lenne ha pénteken rámncáfolna:)
2004-ben volt szerencsém Svájcban nyaralni 2 hetet szüleimmel. Egy 1.4 95LE-s Megane I volt akkor a kocsink. Mikor kiértünk én döbbentem tapasztaltam, hogy mindenkinek dízele van. Elvétve láttunk benzinest, viszont 1.9, 2.0, 2.5, 3.0 TDI dízelek tömkelege a legkülönfélébb márkákból. Gondoltam hát itt megtehetik hogy megveszik a dízelt. (Hozzáteszem ott a nagy teljesítményű autókkal nem a kicsiket nyomják le, tanulhatnánk tőlük vezetési kultúrát bőven...) Azonban rá kellett döbbennem, hogy nem csak az anyagi háttér van mögötte. A szálásunk 2100m-en volt, de az autópálya amin nap mint nap mentünk kirándulni szerteszét, az az 500m-en fekvő városkán halad át. Így naponta 2x kellett megtenni a 24 km-es utat ami fel- és levitt 1600m-t. Na akkor értettem meg miért van mindenkinek dízele. Ugyan felment az 1.4-es is fullra pakolva, de szegény nagyon szenvedett felfele, bár üresen (3 személy) jobban vitte azért. A dízelek meg mintha egyenes szakaszon mennének, úgy húztak el felfele.
Ott a terepviszonyokhoz a dízelek fekszenek, itt a nagy "síkságban", már más a helyzet. Dönse el ki ki maga, mik az igényei és a lehetőségei! :)