Keresés

Részletes keresés

zjakabfi Creative Commons License 2007.06.04 0 0 15730

Fura ez a vonatszámozás... Bp felé 4209 este...

Előzmény: m61019andras (15716)
FOMA Creative Commons License 2007.06.04 0 0 15729
Nekem csak ennyi jutott, mert sikeresen eldumáltam az időt.

Előzmény: Bobey (15725)
hmsoft Creative Commons License 2007.06.04 0 0 15728
Egy pillanatra játssz el a gondolattal, hogy nem a NOHAB nyeri anno a MÁV "tenderét", hanem a kétmotoros német gép. És tegyük fel, sok évvel később ugyanígy keresztbe áll neki a fa a pályán. Gondolom jól látszik azon a lenti képen, hogy a főkeret megroppanása miatt a Négyes a tető vonalában is elgörbült kissé. Na most, a két motor miatt teljesen eltérő tömegeloszlású német gép hogy nézett volna ki az eset után... Valószínűleg jobban hasonlított volna egy bumerángra.

hm
Előzmény: sárkányfül (15727)
sárkányfül Creative Commons License 2007.06.04 0 0 15727
Sajnos nem ismerhettem Négyeskét, de a Nohab-rajongásom kezdetén hallottam, mi történt, láttam a képeket... akkor valami szörnyűt éreztem... annyira megfogott, meghatott és elszomorított... :-( Tavaly elmentem a köz.múz.hoz, meglátogattam. Azóta valahogy megszerettem... sajnálom, hogy már nincs köztünk... :-(
Előzmény: m61-002 (15724)
M41 2188 Creative Commons License 2007.06.04 0 0 15726
Talán a 212-es lehetett mert annó az volt az állomási tartalék.
Előzmény: EMD sound is music (15621)
Bobey Creative Commons License 2007.06.04 0 0 15725

Ma felénk járt, az időjárás nem kedvezett a fotozásnak  de azért párat csnáltam

m61-002 Creative Commons License 2007.06.04 0 0 15724
Így van! Megelőztél. Emlékezzünk rá!
Előzmény: m61-008 maki (15720)
Törölt nick Creative Commons License 2007.06.04 0 0 15723
Szörnyű látvány mindenkinek és 17-eskének is:((((
Előzmény: 288 GTO (15722)
288 GTO Creative Commons License 2007.06.04 0 0 15722

Borzasztó belegondolni, hogy már az égi vaspályákon robog.:(

A képet Német István készítette.

Előzmény: m61-008 maki (15720)
rg7 Creative Commons License 2007.06.04 0 0 15721
De átalakult Árpi bátyánk!:)) (Hátrányára...)
Előzmény: earny (15719)
m61-008 maki Creative Commons License 2007.06.04 0 0 15720
Még egy szomorú évforduló: Ma 8 éve, hogy végzetes balesetet szenvedett a Szenzációs Négyes.
Előzmény: m61019andras (15716)
earny Creative Commons License 2007.06.04 0 0 15719
14:05-kor meg Dombóváron.
Előzmény: 288 GTO (15718)
288 GTO Creative Commons License 2007.06.04 0 0 15718

Ma 11.44-kor haladt Fradiban ez a gyönyörűség!

60-1124-1 Creative Commons License 2007.06.04 0 0 15717

 

''Akit nem érdekel a cikk, ugorja át.''

 

Sajnos,elég szomorú esemény mindkettő!

Azért az szép,hogy igy,publikusan,éppen a Nohabosok emlékeznek meg egy művészre és egy szeretett mozdonyra is!

Én,például,örülök a hsz.-nek!Köszönöm!

Előzmény: m61019andras (15716)
m61019andras Creative Commons License 2007.06.04 0 0 15716

Ma 31 éve gázolta el az M61 005 Latinovits Zoltánt.

Akit nem érdekel a cikk, ugorja át.

 

 

 

 

A mentôket 19.44-kor riasztották, a rendôrségre 19.55-kor érkezett telefonhívás. A MÁV Vezérigazgatóságára - egy akkor ott dolgozó hölgytôl kaptam meg két éve a távirat eredeti példányát: 1976. június 4-én éjszaka szolgálatban volt, azóta ôrizgette a megsárgult papírlapot - 21.45-kor érkezett a hivatalos jelentés:

"Jelentem, hogy a mai 4209 számú vonat 19.40-kor a Nagykanizsa felôli bejárati jelzésnél az 1388-1389 számú szelvényben elgázolta Latinovits Zoltán színmûvészt.
A mentôk a helyszínrôl elszállították, és még a községben meghalt a mentôben, s így a balatonszemesi hullaházba szállították. 4209 számú vonat 19.56-kor érkezett az állomásba és 25 perc késéssel indult tovább. A 4216 számú vonat 15 percet állt a bejárati jelzésnél."

El sem temették még a Színészkirályt, s már kerekedik a legenda.

Mi történt? Biztosat senki nem tudott. A titok furcsa virág: egy szóba, egy kósza hírbe, egy fölröppent hírfoszlányba, egy újságból kihullott, megfejthetetlen tartalmú mondatba mindenki azt álmodott bele, amit akart. Volt, aki úgy tudta: Bibliával a kezében állt a vonat elé. (Séta közben a Vigíliát olvasta, benne saját írását.) Mondták: azonnal szörnyethalt. (Még élt, amikor beemelték a mentôautóba.) Leírták: a vonat elé vetette magát. (Egyetlen tanú fogalmazott így, mások úgy emlékeztek: a negyedik vagy ötödik kocsi gázolta el.) Egy amerikai újságban már az olvasható: a mozdony darabokra tépte. (A boncolási jegyzôkönyv szerint jobb lábfejét roncsolta a kerék.)

Ruttkai Éva így fogalmazott: "…a házuktól a Balatonhoz a síneken keresztül vezet az út. Egy kereplôn kell keresztülmenni. Közel van az állomáshoz, itt mindig lassít a vonat, gyerekkorában, többször elmesélte, mindig itt várták a járatot, a lassításkor felugrottak, és úgy mentek el az állomásig, ha arra volt dolguk. Ahogy én rekonstruálom az esetet: eljött otthonról, sétálni indult a Balaton felé. És akkor jött egy vonat, lassított, benne felsejlett valami gyerekkori emlék, benne volt az a bizonyos gyógyszer, amitôl fel volt pörögve, nem érezte a veszélyt, képessége korlátait, és úgy, mint évtizedekkel korábban, megpróbált felugrani rá… és elvétette az ugrást… Hisz nem is elöl, hanem a harmadik vagy negyedik kocsi gázolta el. Nem a mozdony. Talán ez azt bizonyítja, hogy ugrani akart. Nem tudom…"

Ruttkai Éva soha nem hitte el, hogy Latinovits Zoltán öngyilkos lett.

Rendôrségi jelentés, kelt június 4-én az esti órákban: "Mivel az öngyilkosságával kapcsolatban kijelentést soha nem tett, így édesanyja véleménye szerint az a korábbi és a jelenleg is fent álló betegségével függ össze." Latinovits Zoltán édesanyja, "Tinka néni máig (1998!) vallja, hogy legidôsebb fia nem lett öngyilkos, nem vetette magát a vonat kerekei alá. Baleset történt. Gondolataiba mélyedve ballagott a sínek mentén, amikor a sorompó elôtt elcsapta a szerelvény."

Szeretô édesanya, szerelmes asszony: szent joguk, hogy elfogultak legyenek.

De a fizika legelemibb törvényeit figyelembe véve végiggondolta valaki: miképpen lehetséges, hogy valaki a vonat elé veti magát, és a gázolás pillanatában a homlokán sérül meg, és a "jobb lábszár alsó harmadán a gázolásos sérülés következtében a lábszár csonkolódik"?

A rendôrségi jegyzôkönyv szerint egy tanú azt vallotta, hogy messzirôl látta: Latinovits Zoltán a vonat elé vetette magát. Más tanúk akkor úgy emlékeztek: mintha fel akart volna ugrani a vonatra. Ruttkai Évának valaki egy héttel késôbb - június 11-én 19.40-kor Balatonszemesen, a sínek mellett - azt mondta: a harmadik vagy a negyedik kocsi elsô kereke haladt át Latinovits Zoltán jobb lábán, a feje akkor sérült meg, amikor visszazuhant a vonat lépcsôjérôl.

A rendôrség június 4-én este helyszíni szemlét tartott. A hivatalos jegyzôkönyv elsô bekezdése szerint 21.10-kor. A harmadik bekezdés szerint 21.20-kor.

A rendôrökön kívül jelen van két hatósági tanú.

Nincs jelen a két vonatvezetô.

A MÁV Vezérigazgatóságára június 4-én 22.45-kor küldött távirati jelentés szerint a baleset 19.40-kor történt, a vonat 19.56-kor érkezett a szemesi állomásra, ahonnan huszonöt perc késéssel indult tovább. Hogy a vonatvezetôk milyen lelkiállapotban voltak, arról nem szól a jelentés. Ugyanezeket az idôpontokat megerôsíti egy a szemesi állomáson másnap készült rendôrségi jelentés, amely azt is rögzíti: a vonat 20.01-kor indult tovább Budapest felé.

A rendôrségi jelentés azt nem rögzíti: ki tájékoztatta a jelentést író rendôrtisztet. Egy biztos: a vonatvezetôket nem hallgatta ki. De a szolgálattevô tájékoztatása szerint a két vonatvezetô azt jelentette elôzô nap, hogy a "bejárati jelzônél egy férfit láttak a pályatest közelében sétálni, aki a vonat közeledtekor a sínekhez rohant és a vonat elé vetette magát.
A motorvezetô fékezett, azonban a gázolást nem tudták elkerülni, a személyen áthaladt a motor."

Valaki azt mondta, hogy valaki azt mondta…

Meghalt egy ember.

A vonatvezetôket nem hallgatták ki a balesetet követôen.

A vonatot senki nem vizsgálta meg, a baleseti helyszíni szemle idején az már Pest közelében robogott.

A rendôrség nem tartotta fontosnak, hogy a közvetlen szemtanúkat megkérdezze a történtekrôl.

A helyszíni szemlén a helyszínt pontosan leírják, megállapítják: a hômérséklet plusz tizenöt fok, "borús, szeles, hûvös idô van". De a nyomokat nem rögzítették, nem jegyzôkönyvezték szó szerint a tanúk vallomását, nem állapították meg: hol feküdt a balesetet szenvedett személy. (Egy hét múlva is kikövetkeztethetô volt a maradék nyomokból: nem a síneken, hanem körülbelül egy méterre a vasúti pályától, a lapos töltés oldalában.) A rendôrök kérlelhetetlen következetességgel egy dolgot állapítottak meg: a balesetet szenvedett személy öngyilkossági szándékkal a vonat elé vetette magát.

Akit esetleg az egész érdekel, megtalálja itt:

http://www.c3.hu/scripta/beszelo/98/0708/28szig.htm

 

M61021 Creative Commons License 2007.06.04 0 0 15715

A pályaszám vajon azt jelenti, hogy 4db  EM62 készült el? Tetszik ez az EM62 sorozatszám. Sokat sejtető.

 

A többi kép alapján van még ott remot alapanyag, kérdés, hogy hányból dobják ki az eredeti motort. És lesz belőlük high-tec öszvér. Ezek helyett a volt észt szergejek helyett vehették az észtek a GE gépeket amerikából...

M61021 Creative Commons License 2007.06.04 0 0 15714

Konkrétan egy EMD F40-es gép motorja.

 

De ugye nem abból vették ki, hanem azokba is ugyanolyat szereltek anno?

Tehát EMD 645. Gondolom Remotra újat tettek be.

http://en.wikipedia.org/wiki/EMD_F40PH-2M

Előzmény: V63-017 (15707)
m61019andras Creative Commons License 2007.06.04 0 0 15713

Nekünk azért ez egy elégtétel. :-)

 

Előzmény: M61010 (15710)
Nohabf Creative Commons License 2007.06.04 0 0 15712
Lenne aki bekajálná aztán koppanna:-)
Előzmény: M61021 (15711)
M61021 Creative Commons License 2007.06.04 0 0 15711
Vicces lenne egy ilyen Szergejt hallani. Nohab találkozóra meg kell hívni.
Előzmény: M61010 (15710)
M61010 Creative Commons License 2007.06.03 0 0 15710
Mert van ahol tudják mivel kell remotorizálni -ha már ilyesmire adják a fejüket.:-)
2585
Előzmény: V63-017 (15705)
Nohabf Creative Commons License 2007.06.03 0 0 15709
Mókás lenne egy ilyen motort becsempészni az egyik Szergejünkbe,Szabi meg menne Fradiba és akkor esne hasra amikor be szeretné röffentetni a motorját:-))))
Előzmény: m61019andras (15708)
m61019andras Creative Commons License 2007.06.03 0 0 15708

Ez az igazi szentségtörés Szabinak. :-)

 

Előzmény: Nohabf (15704)
V63-017 Creative Commons License 2007.06.03 0 0 15707
Konkrétan egy EMD F40-es gép motorja.
Előzmény: V63-017 (15705)
Nohabf Creative Commons License 2007.06.03 0 0 15706
Sejtettem!:-))
Előzmény: V63-017 (15705)
V63-017 Creative Commons License 2007.06.03 0 0 15705
Már pedig az van benne :D
Előzmény: Nohabf (15704)
Nohabf Creative Commons License 2007.06.03 0 0 15704
Ha GM-EMD motor lett belerakva akkor maradhat itten különben kimoderáljuk:-))
Előzmény: m61019andras (15703)
m61019andras Creative Commons License 2007.06.03 0 0 15703
Csak nem tudom mit keres itt. :-)
Előzmény: Nohabf (15702)
Nohabf Creative Commons License 2007.06.03 0 0 15702
Huhúúú ha ezt Szabi látná!:-))
Előzmény: V63-017 (15701)
V63-017 Creative Commons License 2007.06.03 0 0 15701
Egy félig on, félig off topik jármű. Kép

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!